Crypto debit/credit cards

Geen idee.
Over de werking en % cashback vind ik erg weinig informatie.
Dit vind ik overigens ook niet terug:
  • Mobile app: Select Card rewards and choose an available reward.

Ik las recent wel ergens iets van "indien het bedrag na 60 dagen niet werd teruggestort, dan..." en ik dacht dat het over deze kaart ging. Ben niet meer zeker.
Benieuwd of het binnenkort zichtbaar wordt ofzo.
 
Geen idee.
Over de werking en % cashback vind ik erg weinig informatie.
Dit vind ik overigens ook niet terug:


Ik las recent wel ergens iets van "indien het bedrag na 60 dagen niet werd teruggestort, dan..." en ik dacht dat het over deze kaart ging. Ben niet meer zeker.
Benieuwd of het binnenkort zichtbaar wordt ofzo.
Ik dacht dat de coinbase kaart enkel in de VS te krijgen was of dat cashback enkel in de VS was dat kan ook zijn. Ik dacht me te herinneren dat de cashback voor de VS in XLM was. Maar ik kan me vergissen.
 
Ik dacht dat de coinbase kaart enkel in de VS te krijgen was of dat cashback enkel in de VS was dat kan ook zijn. Ik dacht me te herinneren dat de cashback voor de VS in XLM was. Maar ik kan me vergissen.

Choose your Coinbase Card rewards​

You can earn rewards in the form of cryptocurrency tokens with purchases made using your Coinbase Card. The rewards earned do not expire. However, rewards offered will expire.
When reward offers expire, you’re no longer able to earn that reward. You can choose new rewards every month. Each reward is listed in your Coinbase.com account along with expiration dates.

To choose your reward:

  1. Sign in to your Coinbase.com account or access the Coinbase mobile app.
  2. Select Card from the navigation bar.
  3. Select your reward.
    • Browser: Select your active reward then choose Choose new reward.
    • Mobile app: Select Card rewards and choose an available reward.
  4. Select Start earning… to confirm your reward selection.
If your reward offer expires and you don’t choose a new reward, we’ll pick one for you. You can change rewards anytime from your Coinbase account.

Coinbase Card for the EU

Misschien de helpdesk nog eens contacteren :unsure:
 

Choose your Coinbase Card rewards​

You can earn rewards in the form of cryptocurrency tokens with purchases made using your Coinbase Card. The rewards earned do not expire. However, rewards offered will expire.
When reward offers expire, you’re no longer able to earn that reward. You can choose new rewards every month. Each reward is listed in your Coinbase.com account along with expiration dates.

To choose your reward:

  1. Sign in to your Coinbase.com account or access the Coinbase mobile app.
  2. Select Card from the navigation bar.
  3. Select your reward.
    • Browser: Select your active reward then choose Choose new reward.
    • Mobile app: Select Card rewards and choose an available reward.
  4. Select Start earning… to confirm your reward selection.
If your reward offer expires and you don’t choose a new reward, we’ll pick one for you. You can change rewards anytime from your Coinbase account.

Coinbase Card for the EU

Misschien de helpdesk nog eens contacteren :unsure:

Dat is echt op zijn Coinbase... Ik mis de Binance kaart :(
En ben nog steeds op zoek naar een waardig alternatief, al ga ik waarschijnlijk nergens anders nog dezelfde voordelen krijgen.
 
Bwa, zelfs zonder cashback vind ik het prima.
Dus mochten er uiteindelijk geen rewards zijn, fine by me.
Terwijl je coins gereed staan om mee te betalen, leveren ze ook iets op (staking, bij USDC bv 5,10%), dus da's ook al iets. Bij Binance was dat een aparte locatie en die brachten op dat moment ook niets meer op.

De Coinbase kaart is wel minder gekend als sommige andere kaarten.
Zoals de medewerker van Coinbase zei, gaan ze het gebruik van de kaart uitrollen in meer landen en ook extra functionaliteiten toevoegen.
Hopelijk scheppen ze dan ook meteen meer duidelijkheid omtrent de kaart, de eventuele rewards, etc.
 
Dat is echt op zijn Coinbase... Ik mis de Binance kaart :(
En ben nog steeds op zoek naar een waardig alternatief, al ga ik waarschijnlijk nergens anders nog dezelfde voordelen krijgen.
Het beste alternatief voor rewards is Plutus.it. Je krijgt 3% cashback in PLU. Alleen kan je enkel met euro betalen en niet met crypto.
 
Ik heb de crypto.com kaart, maar ik zoek een alternatief. Ze pakken schandalig veel fees wanneer je ETH of een stablecoin wilt omzetten naar cash (top up van de kaart). Voor andere coins is het nog erger (geen liquiditeit I guess).
 
Goed bezig uw broer zo blijkt ;)
Heeft zijn eerst echte stappen in crypto gezet tijdens Corona, toen alles gecrasht was. Heeft toen meteen 100k in BTC gestoken en even later verkocht toen het 700k stond.
En nog zo'n paar aankopen die goed opleverden, zoals o.a. de run van Solana indertijd.
Heeft tegelijk ook serieus wat verloren met bv Strongblock nodes (400k verloren, als ik me niet vergis)
Hij steekt nergens klein geld in, 't moet ineens de moeite zijn.

Wel een kleine correctie op een vorig bericht, ik heb mijn broer gisteren gezien en hij heeft nooit schijven van 100k op zijn rekening laten overschrijven. Het waren altijd bedragen rond de 40k blijkbaar. Heeft hierover nooit vragen gehad.
Hij schreef recent 5k over naar een exchange en toen kreeg hij wel meteen telefoon van de bank of die overschrijving echt van hem was en of die mocht doorgaan. Maar uitgezonderd dat heeft hij dus nooit vragen gehad.

En ja, die is ook met iets grotere bedragen bezig. "Ah ja, ik had dan nog ergens in een vergeten wallet een bitcoin staan..." of "ik heb daar nog 200k Ripple staan voor als die ooit..."
 
Kan je crypto op je Plutus rekening zetten en dan omzetten naar euro of gaat dat niet?
Neen, je kan enkel van eender welke rekening enkel euro storten via overschrijving (SEPA) (moest vroeger je eigen rekening zijn, maar hoeft nu niet meer). Je kan er dus geen crypto naartoe sturen. Je kan dus bv. Revolut gebruiken als midden. Bv. Withdraw van binance naar je revolut account. En van daaruit stuur je naar Plutus.

Edit: even nog verder zitten zoeken, aangezien ik het zelf ook wel wou weten. Je kan blijkbaar via Exchanges zoals Coinbase/Kucoin (binance weet ik nu niet) een fiat withdraw doen rechtstreeks naar je plutus account. Ik zou het wel eerst met kleine bedragen doen, maar het zou mogelijk moeten zijn. Ik zal het later eens proberen en zal het hier noteren. Als het echt om grote bedragen gaat dan gaan er uiteraard ook wel alarmbellen bij Plutus af gaan natuurlijk... Overigens is er bij Plutus momenteel geen FIAT withdrawel mogelijk. Dit is omdat er mensen zijn die de bankrekening gebruikt hebben als midden... Conclusie dus: fiat (euro) withdrawel vanuit Exchanges naar Plutus lukt, maar gebruik het dus echt om zaken te kopen en niet om fraude mee te plegen.
 
Laatst bewerkt:
Moet je bij Nexo ook tokens kopen & staken?

Ik zoek eigenlijk een degelijk alternatief voor de Binance card. Weinig/geen cashback & perks, maar wel straight-forward in gebruik zonder exorbitante startup-kosten.
 
Nog even een update over de Coinbase card: er zijn geen rewards voor de EU.
Zoals ik al eerder zei, kan je wel coins staken terwijl die beschikbaar zijn om mee te betalen (bv USDC à 5,10%), maar er is geen cashback/geen reward bij aankopen.
Misschien ooit in de toekomst?
In ieder geval, ik vind het prima zo. Komen er ooit rewards? Prima. Maar ik kan er ook mee leven als dat niet is.
 
Heeft zijn eerst echte stappen in crypto gezet tijdens Corona, toen alles gecrasht was. Heeft toen meteen 100k in BTC gestoken en even later verkocht toen het 700k stond.
En nog zo'n paar aankopen die goed opleverden, zoals o.a. de run van Solana indertijd.
Heeft tegelijk ook serieus wat verloren met bv Strongblock nodes (400k verloren, als ik me niet vergis)
Hij steekt nergens klein geld in, 't moet ineens de moeite zijn.

Wel een kleine correctie op een vorig bericht, ik heb mijn broer gisteren gezien en hij heeft nooit schijven van 100k op zijn rekening laten overschrijven. Het waren altijd bedragen rond de 40k blijkbaar. Heeft hierover nooit vragen gehad.
Hij schreef recent 5k over naar een exchange en toen kreeg hij wel meteen telefoon van de bank of die overschrijving echt van hem was en of die mocht doorgaan. Maar uitgezonderd dat heeft hij dus nooit vragen gehad.

En ja, die is ook met iets grotere bedragen bezig. "Ah ja, ik had dan nog ergens in een vergeten wallet een bitcoin staan..." of "ik heb daar nog 200k Ripple staan voor als die ooit..."
Bij welke bank was dat dan, die schijven van 40k liet storten zonder gezever?

Ik heb het gevoel dat Argenta al niet zo cryptominnend is, aan hun recente reclamespots op de radio te horen.
 
Bij welke bank was dat dan, die schijven van 40k liet storten zonder gezever?

Ik heb het gevoel dat Argenta al niet zo cryptominnend is, aan hun recente reclamespots op de radio te horen.
KBC

"Bij hem" zonder vragen.
Geen garantie dat het bij iedereen zo is 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Heb de openingspost een beetje geüpdatet. Geen garantie dat alles up to date is, maar heb alleszins de kaarten die niet meer bestaan eruit gehaald. De Bybit kaart is ook toegevoegd.
 
Had Binance geen nieuwe Poolse licentie daarvoor? Heb zelf geen nieuwe meer aangevraagd, dus weet niet hoe dat afgelopen is.
Binance heeft een licentie in Polen. Hierdoor kunnen we in België Binance blijven gebruiken.
Maar inderdaad, de Binance kaart is niet meer bruikbaar (ik dacht in de hele EU)
 
Terug
Bovenaan