Crypto debit/credit cards

Misschien eens een kleine bevraging doen:
Welke kaarten gebruik je momenteel nog?

Ikzelf nu vooral de binance card maar heb wel de CRO kaart ook nog altijd.
Ben aan het kijken voor een curve kaart om alles wat te bundelen.
Ik gebruik Plutus. Vanwege de perks (Aldi, Spotify, Disney+, Lidl, Netflix) + je bent niet verplicht te staken en standaard 3% cashback ;). Beste kaart op dit moment.
 
Wat zijn nu de beste alternatieven op de binance kaart?
Ik heb die van crypto.com uitgeprobeerd maar de hidden fees zijn waanzinnig hoog. Ik heb daar bvb ETH naar overgezet en als je uw kaart wilt "up toppen" / ETH omzetten naar EUR nemen ze 10% meer ETH dan bvb op Binance.
 
Wat zijn nu de beste alternatieven op de binance kaart?
Ik heb die van crypto.com uitgeprobeerd maar de hidden fees zijn waanzinnig hoog. Ik heb daar bvb ETH naar overgezet en als je uw kaart wilt "up toppen" / ETH omzetten naar EUR nemen ze 10% meer ETH dan bvb op Binance.
Ledger heeft een kaart. Zelf wel geen ervaring mee.
 
Wat zijn nu de beste alternatieven op de binance kaart?
Ik heb die van crypto.com uitgeprobeerd maar de hidden fees zijn waanzinnig hoog. Ik heb daar bvb ETH naar overgezet en als je uw kaart wilt "up toppen" / ETH omzetten naar EUR nemen ze 10% meer ETH dan bvb op Binance.
Plutus. Let wel op dat ze hun voorwaarden gaan aanpassen Q4 2023, maar ze zijn nog steeds de beste op dit moment vind ik. Het is wel zo dat je momenteel enkel EUR kan gebruiken. Dus EUR opladen en je krijgt PLU in rewards. Deze kan je dan withdrawen (3€ fee) van Plutus naar Kucoin of Coinbase en omzetten als je dat wilt.

 
Laatst bewerkt:
Dear Binancian,
We wanted to draw your attention to the email from [email protected] below. Regrettably, you are among the small number of Binance users affected by the announcement that the Binance Visa Debit Card program is closing. You will no longer be able to use your Binance Visa Debit Card from 20th December 2023 UTC 00:00.


Einde van de Binance Card in Europa blijkbaar?
 
Dear Binancian,
We wanted to draw your attention to the email from [email protected] below. Regrettably, you are among the small number of Binance users affected by the announcement that the Binance Visa Debit Card program is closing. You will no longer be able to use your Binance Visa Debit Card from 20th December 2023 UTC 00:00.


Einde van de Binance Card in Europa blijkbaar?
Klopt, vermoedelijk vanwege de SEC.
 
Ik ga ze missen. Ten tijde van die gpu en ps5 te korten, had ik toch wel een paar maanden met heel stevige omzet. Had 6 maand lang elke maand 200 euro cashback ofzo en dan begon het wat te minderen over een periode van 1j :p. Ik had een bot om ps5 en videokaarten te kopen en ik heb er honderden geflipt + aangekocht voor collega's, vrienden, famillie,... dat telt wel op ...
 
Aangezien de Binance-kaart geen optie meer is, heb ik zonet een Coinbase-kaart aangevraagd om af en toe wat aankopen te doen.
Ervaringen?
Makkelijk om te betalen in de winkel/online?
Volgens mij ook geen extra kosten? (in openingspost wordt er gesproken over €5)
Je kan toch gewoon betalen door bv USDC op Coinbase te hebben?

Ik vind er eigenlijk niet zo ontzettend veel info over online. En meeste van die info is voor de US.
Ook op de website van Coinbase zelf vind ik de (beperkte) uitleg maar verwarrend.
Ondanks het feit dat de kaart werd aangevraagd en ik alvast een virtuele kaart kan gebruiken, vind ik geen optie om naar "card" te gaan. Ik moet al https://www.coinbase.com/card intypen om het te vinden.
Tijdens het aanvraagproces kon ik ook kiezen welke rewards (cashback?) ik wenste, en dit zou je ook weer kunnen aanpassen, maar ook dit vind ik precies nergens meer terug.
Verwarrend dus. Maar dat kan ook aan mij liggen :crazy:
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de Binance-kaart geen optie meer is, heb ik zonet een Coinbase-kaart aangevraagd om af en toe wat aankopen te doen.
Ervaringen?
Makkelijk om te betalen in de winkel/online?
Volgens mij ook geen extra kosten? (in openingspost wordt er gesproken over €5)
Je kan toch gewoon betalen door bv USDC op Coinbase te hebben?

Ik vind er eigenlijk niet zo ontzettend veel info over online. En meeste van die info is voor de US.
Ook op de website van Coinbase zelf vind ik de (beperkte) uitleg maar verwarrend.
Ondanks het feit dat de kaart werd aangevraagd en ik alvast een virtuele kaart kan gebruiken, vind ik geen optie om naar "card" te gaan. Ik moet al https://www.coinbase.com/card intypen om het te vinden.
Tijdens het aanvraagproces kon ik ook kiezen welke rewards (cashback?) ik wenste, en dit zou je ook weer kunnen aanpassen, maar ook dit vind ik precies nergens meer terug.
Verwarrend dus. Maar dat kan ook aan mij liggen :crazy:

Deel gerust je ervaringen eens je de kaart in je bezit hebt. Ik ben hier ook op zoek naar een alternatief voor de Binance card.
 
Deel gerust je ervaringen eens je de kaart in je bezit hebt. Ik ben hier ook op zoek naar een alternatief voor de Binance card.
Ik heb de helpdesk gecontacteerd met enkele vragen. Hierbij de reactie (die overigens snel kwam)

In line with your concern, we wish to inform you that once you’re approved for a Coinbase Card, you can immediately begin using your virtual card. Use your card at Visa merchants, excluding specific categories. You'll be able to take advantage of the new Coinbase Card's benefit in which there are no transaction fees for spending with the Coinbase Card.

We'd like to confirm that you are indeed in an eligible country who can use Coinbase Card. You can spend your default cash currency, USDC, or any supported crypto on Coinbase using your Coinbase Card and there will be no transaction fees.

The delivery address of your physical Coinbase Card is decided by the registered verified address that we have on file for your Coinbase account. We can confirm that you have successfully ordered a new Coinbase Card via your Coinbase app. In line with the delivery, the status currently showing in our end is "ordered". While we can't provide any specifics or exact date on when your physical card will arrive, please know that it may take up to 3 weeks for your new physical Coinbase Card to arrive.

Please note that the Coinbase Card section is not yet available on Coinbase desktop dashboard for some users at this time. Kindly access the Coinbase Card section using the Coinbase mobile app.

Again, we highly suggest you log back in and try accessing again the Coinbase Card section on the Coinbase mobile app (not your Coinbase.com web/desktop dashboard).

If you have additional concerns or questions, please let us know and we'll be glad to assist you further.

In the coming months, we’ll introduce brand new features and bring the card to even more customers around the globe. Stay up to date with all our Coinbase Card updates by subscribing to our blog at https://blog.coinbase.com

Or you can follow our Twitter account, @CoinbaseCard

Er is geen kost meer van €5.
Als ik het goed heb, gebruik je gewoon crypto uit je assets die je dus ook gewoon tegelijk kan staken. Je hoeft je crypto dus niet op een aparte locatie te zetten (bij Binance was dit bv wel zo)
Ik heb er nog geen extra budget opgezet, dus ook nog geen aankopen mee gedaan. Ook al zou dat nu al wel lukken met de virtual card.
De fysieke kaart zou binnenkort geleverd moeten worden.
Op vlak van spread bij het omzetten bij de betaling (want ze rekenen geen transaction fee), kan ik dus ook nog niets zeggen.

Ziet er mij toch prima uit.
Ik heb mijn Binance-kaart slechts een paar keer gebruikt.
Plan is om dat met deze kaart iets vaker te doen, voornamelijk om wat crypto-winst op te doen.
 
Geheel ter nieuwsgierigheid: waarom via zo'n credit card en niet gewoon uitcashen naar je bankrekening?
Niet helemaal gelezen (in het verleden wel eens), maar om dergelijke situatie te voorkomen:
En dergelijke verhalen kom je dus vaker tegen.

Ik heb al eerder op dit forum vermeld dat mijn broer al wel eens grote bedragen heeft overgeschreven op zijn rekening. Een paar keer €100k. Dat werd nadien ook gebruikt om vastgoed te kopen en ook dat verliep vlot. Hij heeft nooit vragen gehad.
Maar vanwege allerlei verhalen op internet, wil ik het toch liever niet testen.
 
Niet helemaal gelezen (in het verleden wel eens), maar om dergelijke situatie te voorkomen:
En dergelijke verhalen kom je dus vaker tegen.

Ik heb al eerder op dit forum vermeld dat mijn broer al wel eens grote bedragen heeft overgeschreven op zijn rekening. Een paar keer €100k. Dat werd nadien ook gebruikt om vastgoed te kopen en ook dat verliep vlot. Hij heeft nooit vragen gehad.
Maar vanwege allerlei verhalen op internet, wil ik het toch liever niet testen.
Ah oke, snap ik.
Goed bezig uw broer zo blijkt ;)
 
Ik heb de helpdesk gecontacteerd met enkele vragen. Hierbij de reactie (die overigens snel kwam)

Er is geen kost meer van €5.
Als ik het goed heb, gebruik je gewoon crypto uit je assets die je dus ook gewoon tegelijk kan staken. Je hoeft je crypto dus niet op een aparte locatie te zetten (bij Binance was dit bv wel zo)
Ik heb er nog geen extra budget opgezet, dus ook nog geen aankopen mee gedaan. Ook al zou dat nu al wel lukken met de virtual card.
De fysieke kaart zou binnenkort geleverd moeten worden.
Op vlak van spread bij het omzetten bij de betaling (want ze rekenen geen transaction fee), kan ik dus ook nog niets zeggen.

Ziet er mij toch prima uit.
Ik heb mijn Binance-kaart slechts een paar keer gebruikt.
Plan is om dat met deze kaart iets vaker te doen, voornamelijk om wat crypto-winst op te doen.
Eerste aankoop gedaan. Online. Ging makkelijk. Geen extra kosten.

De fysieke kaart zat vrijdag in de brievenbus. Binnenkort waarschijnlijk ook wel eens testen in de winkel 😊
 
Terug
Bovenaan