Coup in Niger

Welke coupe is jouw favoriet?

  • Coupe Brésilienne

  • Munich Putsch

  • bmw 4 serie coupe

  • Banana Split

  • Dame blanche/noir (kies welke het politiek minst gevoelig ligt)

  • Griekenland 1967

  • Oh, is er dessert op Trump zijn bbq? Dan wil ik toch nog altijd niet komen.

  • Bella

  • Ik ga liever naar de kapper voor mijn coup


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Kas de Kalebas

Well-known member
Crowdfunder FE
Beste lieve forumgenoten

Op Pol&Actua is men zeer druk bezig de belangrijke globale nieuwsfeiten te bespreken, zoals het afschaffen van het papieren kasticket, de overlast door Tomorrowland, de al-dan-niet grijpgrage handen van Kevin Spacey en die gast van Rammstein, en natuurlijk al eventjes een favoriet: Connor Rousseau die uit de kast komt.

Daardoor blijft minder tijd over voor de luchtige nieuwsfeitjes in de marge, en dacht ik dat zwammers daar een steentje kunnen bijdragen door totaal onbesproken onderwerpen als de coup in Niger, de achteruitgang van de democratie in Europa, en de veranderende multipolaire wereldorde te bespreken. Op deze manier gaan deze onderwerpen toch niet helemaal zonder discussie voorbij en kunnen de zwammers er hun eigen flair aan geven. Zo kunnen alle actieve Pol&Actua-leden met een gerust gemoed volop verder praten over gecancelde BV's en de laatste fratsen van Elon Musk.

Daarom open ik hier de discussie over de coup in Niger, en vraag ik me vooral af hoe die zich verhoudt tot andere coupes in het verleden en wat we daaruit kunnen leren.
 
Enkel argumentatie met feitelijke bewijzen aub!

Banana split werd in 1904 niet gecreëerd in een ijssalon, maar in een apotheek. Het idee kwam van de 23-jarige David Evans Strickler, een student-apotheker die in zijn vrije tijd graag experimenteerde met nieuwe ijscoupes. Hij verkocht de banana split voor 10 cent aan studenten in de buurt. Ondanks dat de andere ijscoupes maar de helft kostten, werd het een immens succes! In 2013 werd een officiële gedenkplaat onthuld op de plaats van de apotheek in Latrobe, Pennsylvania, waar Strickler zijn eerste banana split maakte. Ieder jaar op 25 augustus vindt hier een festival plaats om deze creatie te vieren.
 
Enkel argumentatie met feitelijke bewijzen aub!

Banana split werd in 1904 niet gecreëerd in een ijssalon, maar in een apotheek. Het idee kwam van de 23-jarige David Evans Strickler, een student-apotheker die in zijn vrije tijd graag experimenteerde met nieuwe ijscoupes. Hij verkocht de banana split voor 10 cent aan studenten in de buurt. Ondanks dat de andere ijscoupes maar de helft kostten, werd het een immens succes! In 2013 werd een officiële gedenkplaat onthuld op de plaats van de apotheek in Latrobe, Pennsylvania, waar Strickler zijn eerste banana split maakte. Ieder jaar op 25 augustus vindt hier een festival plaats om deze creatie te vieren.
Bronnen graag! Volgens mijn bronnen is banana split uitgevonden door Ralph Inbar.
 
Ik wil trouwens niet dat deze thread een coupie wordt van P&A he mannekens.
Anders worden er een couple warnings uitgedeeld.
 
En zo ne keer een ganse discussie opstarten naast de kwestie, mag dat dan ook niet?

en dacht ik dat zwammers daar een steentje kunnen bijdragen
En waar haal jij het recht om denigrerend uit te halen naar de steen?
Steentje, alsof het hier één of andere lofzang aan Brihang betreft.
Blauwe steen uit Henegouwen is nog steeds het meest duurzame product dat in België te vinden valt. Of moeten we dat 'steentje' interpreteren als een extreem-rechtse positionering waarbij Wallonië van de landkaart geveegd moet worden?

Zoiets bijvoorbeeld?
 
En zo ne keer een ganse discussie opstarten naast de kwestie, mag dat dan ook niet?


En waar haal jij het recht om denigrerend uit te halen naar de steen?
Steentje, alsof het hier één of andere lofzang aan Brihang betreft.
Blauwe steen uit Henegouwen is nog steeds het meest duurzame product dat in België te vinden valt. Of moeten we dat 'steentje' interpreteren als een extreem-rechtse positionering waarbij Wallonië van de landkaart geveegd moet worden?

Zoiets bijvoorbeeld?
Typische woke onzin. Steentjes hebben statistisch geen enkel nadeel bij enige vorm van denigrerende praat. Bron: screenshot van een tweet dat linkt naar een YouTube filmpje van een influencer die iemand ter plaatse interviewt. Ik deel de screenshot hier nu niet, maar je kunt ze zeker opzoeken.
 
Typische woke onzin. Steentjes hebben statistisch geen enkel nadeel bij enige vorm van denigrerende praat. Bron: screenshot van een tweet dat linkt naar een YouTube filmpje van een influencer die iemand ter plaatse interviewt. Ik deel de screenshot hier nu niet, maar je kunt ze zeker opzoeken.
Nu is de slinger wel helemaal doorgeslagen.
Het is niet omdat jouw roodharige influencer kortgerokt en met ontblote boezem in de carrières du Hainaut een filmpje heeft opgenomen (zogezegd als een coming out uit de mijngroeves), dat ze daarom in haar eentje verantwoordelijk is voor de klimaatverandering!

Haar video is pure polarisatie, alweer, en de suggestie om de carrières du Hainaut op te splitsen in een Vlaams en Waals gedeelte, naar analogie met een banana split, is gezien de huidige conjunctuur ongezien, gezien de duurzame blauwe hardsteen het al zo hard te verduren heeft.
 
Ik onthoud "roodharige influencer kortgerokt en met ontblote boezem". Al de rest is irrelevant. Foto's a.u.b.
mr-bean-waiting.gif
 
Dat ik in Niger een coup de foudre heb opgelopen van een roodharige influencer kortgerokt en met ontblote boezem?
Aaaah, nu hoor ik u klappen, mijnen besten!
Slechts 19 posts en we zitten al op de essentie van de zaak (het is te zeggen: gij hebt er op gezeten en wij hebben zielig toegekeken #storyofmylife #levenisnieteerlijk #waaromikennieteenander).

Ik zou die rosse van K3 nu wel loslaten.
Sommige forumleden die "toevallig" (let op de aanhalingstekens) de twee andere gespot hebben toen ze "toevallig" (let op de aanhalingstekens) aan zee waren terwijl ze "toevallig" (let op de aanhalingstekens) wat foto's aan het nemen waren, stellen zich wel vragen.
 
Terug
Bovenaan