Overlast door Tomorrowland

Squidward

Redacteur
Edit mod: Deze thread werd afgesplitst uit de ergernissenthread.

Zit er ene op Twitter (ja, ik doe het mijzelf aan) te hameren op TML is maar zes dagen per jaar. Ik snap die jongen en ik (ikzelf, er zullen ook wel effectief zure mensen zijn) misgun die mensen hun feest niet. Ik misgun niemand een feest. Maar die willen precies niet snappen dat ‘dat’ elke week een andere ‘dat’ is in veel plaatsen en dat zij toerist kunnen spelen en naar huis gaan, maar mensen daar ook gewoon moeten leven (universele ‘daar’, niet specifiek Boom) en dat het dan af en toe wel eens ambetant kan zijn. Je vroege shift blijft je vroege shift, je kinderen die niet kunnen slapen, enfin er is wel overlast.

Pas op, ik weet ook wel dat dit het soort nieuwsje is dat de media graag uitspeelt en dat het uitvergroot is, het is allemaal veel gebalanceerder etc etc maar dan die argumenten ‘uw kinderen in de tuin maken ook lawaai, ik zeg daar toch ook niks over’ is zo … 🤬

Enfin, tis Twitter, diep ademen, Squidward en de app sluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er ene op Twitter (ja, ik doe het mijzelf aan) te hameren op TML is maar zes dagen per jaar. Ik snap die jongen en ik (ikzelf, er zullen ook wel effectief zure mensen zijn) misgun die mensen hun feest niet. Ik misgun niemand een feest. Maar die willen precies niet snappen dat ‘dat’ elke week een andere ‘dat’ is in veel plaatsen en dat zij toerist kunnen spelen en naar huis gaan, maar mensen daar ook gewoon moeten leven (universele ‘daar’, niet specifiek Boom) en dat het dan af en toe wel eens ambetant kan zijn. Je vroege shift blijft je vroege shift, je kinderen die niet kunnen slapen, enfin er is wel overlast.

Pas op, ik weet ook wel dat dit het soort nieuwsje is dat de media graag uitspeelt en dat het uitvergroot is, het is allemaal veel gebalanceerder etc etc maar dan die argumenten ‘uw kinderen in de tuin maken ook lawaai, ik zeg daar toch ook niks over’ is zo … 🤬

Enfin, tis Twitter, diep ademen, Squidward en de app sluiten.
De bevolkingsdichtheid van Vlaanderen is gewoon veel te hoog in de stedelijke gebieden om nog zo'n vorm van evenementen te organiseren, zeker zo lang en 2 weekends na elkaar. Zoals je zegt, het is niet alleen dat, elk zomerweekend is het wel ergens wat in de buurt. Als je er niet van houdt, heb je het gewoon te slikken want het is allemaal 'vergund'.
 

Ze waren tot in A'pen te horen en in die mate dat mensen belllen voor geluidshinder. De Schorre ligt dan nog in een put. Moet het echt zo hard staan?
 

Ze waren tot in A'pen te horen en in die mate dat mensen belllen voor geluidshinder. De Schorre ligt dan nog in een put. Moet het echt zo hard staan?
Misschien moeten de regels dan gewoon aangepast worden. Imo hebben we de dag van vandaag gewoon al te weinig stilte in ons leven en dan pomp men nog eens een hoop weekends in de zomer vol met luidruchtige zaken.
 
Twee weekends per jaar last hebben en daar over zagen is idd zuur hoge bevolkingsdichtheid of niet.

Als het er 12 zijn heb je een punt zoals sommige zomerbars heel de zomer.
Maar dat is het hem net. Het is maar 2x TML maar daarna, daarvoor en daartussen is het steeds ‘maar’ iets anders. Mensen die het ene bezoeken en dan terug naar huis kunnen, snappen dat niet en de mensen die de week er op het andere bezoeken ook niet. Maar de mensen die daar gewoon ‘thuis’ zijn, die zitten er vaak mee. En bijvoorbeeld in en rond Kortrijk zijn ze héél vrijgevig met vergunningen want onze Burgervader (tijdelijk moeder) haalt er stemmen mee.
 
De bevolkingsdichtheid van Vlaanderen is gewoon veel te hoog in de stedelijke gebieden om nog zo'n vorm van evenementen te organiseren, zeker zo lang en 2 weekends na elkaar. Zoals je zegt, het is niet alleen dat, elk zomerweekend is het wel ergens wat in de buurt. Als je er niet van houdt, heb je het gewoon te slikken want het is allemaal 'vergund'.
Boom waar nog geen 20K mensen wonen gaan we toch geen stedelijk gebied met een hoge dichtheid noemen? :unsure:

De bevolkingsdichtheid tout court is heel beperkt in Vlaanderen, we wonen gewoon te gespreid. Waar mensen wonen, wonen gewoon niet genoeg mensen.
 
Maar dat is het hem net. Het is maar 2x TML maar daarna, daarvoor en daartussen is het steeds ‘maar’ iets anders. Mensen die het ene bezoeken en dan terug naar huis kunnen, snappen dat niet en de mensen die de week er op het andere bezoeken ook niet. Maar de mensen die daar gewoon ‘thuis’ zijn, die zitten er vaak mee.
Wordt er dan zoveel georganiseerd in de regio rond Boom dat die mensen constant last hebben, ook ervoor, daartussen en daarna? Dat er wat meer verkeer zal zijn kan ik geloven, dat de weken ervoor en erna de opbouw en afbouw plaatsvindt zal ook een realiteit zijn, maar is dat nu ook al een overlast?

De geluidsoverlast tijdens het festival zal er sowieso zijn, maar als dat effectief om 01 uur stopt is dat toch schappelijk voor een festival van die grootte en zoveel mensen? Ja da's effe zuur als ge 3 dagen enkele uren moeizamer slaapt, maar om daar nu de flikken voor te bellen gaat toch allemaal wat ver.
 

Ze waren tot in A'pen te horen en in die mate dat mensen belllen voor geluidshinder. De Schorre ligt dan nog in een put. Moet het echt zo hard staan?
"Het lijkt ons sterk"... Tjah, het was nochtans zo, ik dacht dat iemand in de straat de livestream volle bak had staan in de tuin, maar neen, het was het festival zelf.
 
Boom waar nog geen 20K mensen wonen gaan we toch geen stedelijk gebied met een hoge dichtheid noemen? :unsure:

De bevolkingsdichtheid tout court is heel beperkt in Vlaanderen, we wonen gewoon te gespreid. Waar mensen wonen, wonen gewoon niet genoeg mensen.
Als je Vlaanderen vergelijkt met andere regio's, wat me redelijk correct lijkt, is de bevolkingsdichtheid hoog hoor. Vergeleken met een stad natuurlijk niet.
 
Wordt er dan zoveel georganiseerd in de regio rond Boom dat die mensen constant last hebben, ook ervoor, daartussen en daarna? Dat er wat meer verkeer zal zijn kan ik geloven, dat de weken ervoor en erna de opbouw en afbouw plaatsvindt zal ook een realiteit zijn, maar is dat nu ook al een overlast?

De geluidsoverlast tijdens het festival zal er sowieso zijn, maar als dat effectief om 01 uur stopt is dat toch schappelijk voor een festival van die grootte en zoveel mensen? Ja da's effe zuur als ge 3 dagen enkele uren moeizamer slaapt, maar om daar nu de flikken voor te bellen gaat toch allemaal wat ver.
Ik gebruik TML als voorbeeld van hoe de media dat ook graag gaat uitvergroten. Maar als inwoner (op den buiten wel) van een centrumstad van enige omvang, is het ‘zure buur’ versus ‘ik woon hier gewoon en wil enkel meegeven dat het vaak wat té is en dat maakt mij echt niet zuur’ argument eentje die mij vaak opvalt.
 
Als je Vlaanderen vergelijkt met andere regio's, wat me redelijk correct lijkt, is de bevolkingsdichtheid hoog hoor. Vergeleken met een stad natuurlijk niet.
Het is toch vreemd om te spreken van een dichte bevolking in een land waar we niet hoger dan drie etages mogen bouwen en maar overal lintbebouwing neerpoten. Overal woont wel iemand, maar "nergens" woont echt veel volk. Echt "dicht" kan je dat niet noemen. Om bevolkingsdichtheid correcter in kaart te brengen moet je kijken naar de regio's waar mensen effectief wonen, en dan eens kijken hoeveel er wonen. We zijn even dicht bevolkt als pakweg Zweden in realiteit.

Gewoon aantal inwoners/aantal km² is een absurde metriek, maar mensen blijven ze gebruiken. Ongelooflijk!
 
Wordt er dan zoveel georganiseerd in de regio rond Boom dat die mensen constant last hebben, ook ervoor, daartussen en daarna? Dat er wat meer verkeer zal zijn kan ik geloven, dat de weken ervoor en erna de opbouw en afbouw plaatsvindt zal ook een realiteit zijn, maar is dat nu ook al een overlast?

De geluidsoverlast tijdens het festival zal er sowieso zijn, maar als dat effectief om 01 uur stopt is dat toch schappelijk voor een festival van die grootte en zoveel mensen? Ja da's effe zuur als ge 3 dagen enkele uren moeizamer slaapt, maar om daar nu de flikken voor te bellen gaat toch allemaal wat ver.

Ik weet dat een bas ver draagt, maar als men 20km verder er ook de politie voor belt, dan mag het toch eens herbekeken worden hoeveel db men mag produceren in openlucht.
 
Het is toch vreemd om te spreken van een dichte bevolking in een land waar we niet hoger dan drie etages mogen bouwen en maar overal lintbebouwing neerpoten. Overal woont wel iemand, maar "nergens" woont echt veel volk. Echt "dicht" kan je dat niet noemen. Om bevolkingsdichtheid correcter in kaart te brengen moet je kijken naar de regio's waar mensen effectief wonen, en dan eens kijken hoeveel er wonen. We zijn even dicht bevolkt als pakweg Zweden in realiteit.

Gewoon aantal inwoners/aantal km² is een absurde metriek, maar mensen blijven ze gebruiken. Ongelooflijk!
Maar is iemand’s levenskwaliteit enkel van belang eens men met een bepaald aantal is? Levenskwaliteit is misschien een te groot woord, maar recht van het vervelend te vinden en dat ook te uiten. Want dat is het enige wat mensen doen, zoals men al aangaf de vergunningen zijn er, de inkomsten en het politiek ‘ben ik nen toffe pee of wa!’ is er. Men kan niet effectief die dingen laten schrappen of wat dan ook, dus de ‘wij willen feesten’ brigade is perfect safe. Waarom mag men dan niet aangeven als het voor u persoonlijk niet zo leuk is, zonder verwijten allerhande? Ze zijn vaak zó defensief dat je denkt dat ze maar al te goed weten dat ze het zelf ook niet zo zouden zien zitten.
 
Maar dat is het hem net. Het is maar 2x TML maar daarna, daarvoor en daartussen is het steeds ‘maar’ iets anders. Mensen die het ene bezoeken en dan terug naar huis kunnen, snappen dat niet en de mensen die de week er op het andere bezoeken ook niet. Maar de mensen die daar gewoon ‘thuis’ zijn, die zitten er vaak mee. En bijvoorbeeld in en rond Kortrijk zijn ze héél vrijgevig met vergunningen want onze Burgervader (tijdelijk moeder) haalt er stemmen mee.
Als ze in Boom en omgeving twaalf weekends per jaar last hebben van een festival of iets gelijkaardigs dan hebben ze zeker een punt (of in Kortrijk).

Ik kom op beide plaatsen zelden tot nooit (niet zeker dat ik ooit al bewust in Kortrijk geweest ben) maar ik kan in de ruime omgeving van het Antwerpse toch nauwelijks plekken opnoemen die twaalf weekends per jaar last hebben van festivals of zelfs geluidsoverlast tout court. Het gegeven zomerbars dat de laatste jaren boomed dat is hier en daar iets anders maar dat is na een jaar of drie-vier ook echt al enorm verbeterd is mijn idee, zijn er nog weinig die echt "doorgaan" qua geluidsniveau. Zelfs in een grote stad als Antwerpen zou het mij verbazen dat je plekken hebt waar je 12 weekends per jaar geluidsoverlast hebt, misschien vol in de rosse buurt of vol in de cafébuurt/studentenbuurt maar goed daar kies je dan toch zelf voor.

Nu bon, als je echt bijna een kwart van de tijd geluidsoverlast hebt per jaar in de weekends, dan zeg ik niks, daar zou ik mij misschien zelf ook wel aan ergeren.

----

Voor die decibels, dat is een heel ander verhaal, daar zijn wettelijke normen voor en als die worden overschreden mag dat zeker streng bestraft worden of dat dan elk weekend is of éénmalig, maakt me niks uit. Zo moeilijk is het niet om rond (liefst er nipt onder) de 100db te spelen.
 
Zit er ene op Twitter (ja, ik doe het mijzelf aan) te hameren op TML is maar zes dagen per jaar. Ik snap die jongen en ik (ikzelf, er zullen ook wel effectief zure mensen zijn) misgun die mensen hun feest niet. Ik misgun niemand een feest. Maar die willen precies niet snappen dat ‘dat’ elke week een andere ‘dat’ is in veel plaatsen en dat zij toerist kunnen spelen en naar huis gaan, maar mensen daar ook gewoon moeten leven (universele ‘daar’, niet specifiek Boom) en dat het dan af en toe wel eens ambetant kan zijn. Je vroege shift blijft je vroege shift, je kinderen die niet kunnen slapen, enfin er is wel overlast.

Pas op, ik weet ook wel dat dit het soort nieuwsje is dat de media graag uitspeelt en dat het uitvergroot is, het is allemaal veel gebalanceerder etc etc maar dan die argumenten ‘uw kinderen in de tuin maken ook lawaai, ik zeg daar toch ook niks over’ is zo … 🤬

Enfin, tis Twitter, diep ademen, Squidward en de app sluiten.

Ik woon in vogelvlucht op mss 500m van de (voor mij dichtsbijndste) stage.
Op enkele klagers is er hier maar weinig volk in de buurt die er issues mee heeft...

Tml doet enorm zijn best voor ons imo.

Mijn dochter is vorig jaar op de dinsdag na het eerste (van toen 3) weekend geboren, echt 0 issues gehad door tml.

1 van de 2 weekends ga ik altijd zelf en het andere weekend hoor ik idd muziek, of sirenes van een combi/amubulance.
Maar volgens mij is het slechter wonen in de buurt van een eerste klasse voetbalploeg dan naast de schorre...
 
Het is toch vreemd om te spreken van een dichte bevolking in een land waar we niet hoger dan drie etages mogen bouwen en maar overal lintbebouwing neerpoten. Overal woont wel iemand, maar "nergens" woont echt veel volk. Echt "dicht" kan je dat niet noemen. Om bevolkingsdichtheid correcter in kaart te brengen moet je kijken naar de regio's waar mensen effectief wonen, en dan eens kijken hoeveel er wonen. We zijn even dicht bevolkt als pakweg Zweden in realiteit.

Gewoon aantal inwoners/aantal km² is een absurde metriek, maar mensen blijven ze gebruiken. Ongelooflijk!
Dus je wil gebieden uitsluiten om een bevolkingsdichtheid te berekenen... dat lijkt me een beetje in te gaan tegen het concept van "gemiddelde bevolkingsdichtheid".

Wat jij zegt is gewoon wat ik zei met extra stappen, je wil vergelijken met steden en dan lijkt Vlaanderen niet dichtbevolkt. Voor een regio, dus een deelgebied van een land, met verschillende individuele dichtheden, wel.

Natuurlijk geeft een gemiddelde niet even veel info als de hele verdeling, maar je moet toch redelijk selectief zijn om te zeggen dat Vlaanderen en Zweden dezelfde dichtheid hebben.
 
Ik woon in vogelvlucht op mss 500m van de (voor mij dichtsbijndste) stage.
Op enkele klagers is er hier maar weinig volk in de buurt die er issues mee heeft...

Tml doet enorm zijn best voor ons imo.

Mijn dochter is vorig jaar op de dinsdag na het eerste (van toen 3) weekend geboren, echt 0 issues gehad door tml.

1 van de 2 weekends ga ik altijd zelf en het andere weekend hoor ik idd muziek, of sirenes van een combi/amubulance.
Maar volgens mij is het slechter wonen in de buurt van een eerste klasse voetbalploeg dan naast de schorre...
Aja en woensdag zitten alle grote klagers trouwens op het buurtfeest foto's te delen met de hashtaggss #mijnTML #InMyBackyard #TML4Laif etc...

Want ja ook dat krijgen we, een hele namiddag tot 22u prive toegang en drank en eetbonnekes...

Het rusthuis waar mij vrouw werkt mag langs komen met de bejaarde en krijgen ook allemaal bonnekes.

Het domein de schorre dat zonder tml volledig verloederd zou zijn, is dankzij het geld/investeringen (van tml zelf) een mooi domein geworden voor alle andere dagen in het jaar.
De freaking hondenwei heeft enkele jaren terug zelfs compleet nieuwe omheining en doorgangen gekregen op kosten van tml.

Tml gaat het oude cafetaria gebouw volledig vernieuwen...
 
Ale pasop, het heeft nadelen heh...
Afgelopen donderdag moest ik bij de bank zijn aan de andere kant van de schorre (voor mij).
Komende donderdag moet ik bij de notaris zijn aan de andere kant van de schorre.

Ik mag volledig rond boom rijden door de buur gemeentes want ik maar een oranje doorgangsbewijs en de straten naast tml zijn een groen doorgansbewijs 🥲
En rit van 10 min zullen 30-50min worden, afhankelijk van hoeveel kampeerders er op die moment nog aankomen
 
Ieder mag zich storen aan al dat hij wil. Nu woon ik langs Werchter, hiervoor kortbij TML, elke vrij- en zaterdagavond in de zomer ist hier wel boenke boenke. Ik kan me daar niet aan opjagen, mijn vrouw dan weer wel. 🤷‍♂️

Ik vind het wel jammer dat het ons weerhoudt van de belangrijke zaken des levens, bvb:

Een protje moeten incasseren tijdens het beffen, stank voor dank noem ik da. "Per ongeluk" zegt ze dan :angry::angry::angry::angry::angry:
Wat zou @TRUMP hier van vinden?
 
Terug
Bovenaan