Voor de meeste mensen in Boom is het festival zelf geen probleem of overlast.
De grootste last is de opbouw, afbraak en de tijd dat de Schorre gesloten is.
Op 5 juni gaat de schorre dicht en die gaat pas eind augustus terug open. De TML organisatie is gigantisch.
Als je daar dus woont en denkt in de zomer van het provenciaal domein te genieten ben je eraan voor de moeite.
De brasserie op het domein gaat ook constant falliet omdat die verplicht moet sluiten tijdens de meest winstgevende maanden.
Tijdens de opbouw en afbraak heb je dan ook nog de eindeloze stroom van vrachtwagens die langst elke kleine weg tot daar probeert te geraken. Levensgevaarlijk voor kinderen.
Parkeerproblemen zijn ook irritant. Ergens moet men de scheiding leggen tussen de gereguleerde parkeerzone en de vrije zone.
Het maakt niet uit hoeveel parkings en bussen je voorziet. Op die grens gaat het altijd volstaan met buitenlanders die gewoon daar naartoe rijden en blijkbaar nog liever 2 km wandelen dan 5 min op een bus.
En dat is als ze zich "correct" parkeren. De vorige jaren ging men gewoon op iemands oprit staan of bouwgrond. Daar doet de politie geen bal aan aan want dat is privé..
Het festival zelf is sinds een aantal jaren zeer hard verbeterd op dat gebied.
Veel bussen en goede sturing van de bezoekers na afloop. Vroeger liep iedereen overal.
Maar nog eens, de overlast van TML beperkt zich voor de buurtbewoners niet tot 2 weekends van 14u tem 1u.
Dat zijn enkel de openingsuren.
De grootste last is de opbouw, afbraak en de tijd dat de Schorre gesloten is.
Op 5 juni gaat de schorre dicht en die gaat pas eind augustus terug open. De TML organisatie is gigantisch.
Als je daar dus woont en denkt in de zomer van het provenciaal domein te genieten ben je eraan voor de moeite.
De brasserie op het domein gaat ook constant falliet omdat die verplicht moet sluiten tijdens de meest winstgevende maanden.
Tijdens de opbouw en afbraak heb je dan ook nog de eindeloze stroom van vrachtwagens die langst elke kleine weg tot daar probeert te geraken. Levensgevaarlijk voor kinderen.
Parkeerproblemen zijn ook irritant. Ergens moet men de scheiding leggen tussen de gereguleerde parkeerzone en de vrije zone.
Het maakt niet uit hoeveel parkings en bussen je voorziet. Op die grens gaat het altijd volstaan met buitenlanders die gewoon daar naartoe rijden en blijkbaar nog liever 2 km wandelen dan 5 min op een bus.
En dat is als ze zich "correct" parkeren. De vorige jaren ging men gewoon op iemands oprit staan of bouwgrond. Daar doet de politie geen bal aan aan want dat is privé..
Het festival zelf is sinds een aantal jaren zeer hard verbeterd op dat gebied.
Veel bussen en goede sturing van de bezoekers na afloop. Vroeger liep iedereen overal.
Maar nog eens, de overlast van TML beperkt zich voor de buurtbewoners niet tot 2 weekends van 14u tem 1u.
Dat zijn enkel de openingsuren.