Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gezien ze ook al eerstelijnsverzorgers hebben kunnen vaccineren met overschotjes verbaasd mij dat niet. Omdat dan direct sterke conclusies uit te trekkenToont vooral aan dat alles weer goed op elkaar is afgestemd.![]()

Sinds wanneer is dat? Is toch enkel bij risicocontact?Het vervelendste is dat je nu bij iedere verkoudheid in quarantaine moet tot je 2x negatief getest bent.
Dat zei men over China ookDit is voornamelijk omdat de meest dominantste vorm van het Corona virus die in Zuid-Afrika gevonden wordt, de Zuid-Afrikaanse variant is. Hier probeert men voornamelijk deze variant zo goed mogelijk buiten te houden. Wat tevens ook een strategie kan zijn, time will tell, Zuid-Afrika is een beetje ver voor ons (als we onze grenzen toe houden).
. Essentiële reizen mogen nog steeds. Zuid-Afrika is een niet te onderschatten business partner voor de rest van de wereld. Wat als andere Europese of buurlanden minder streng omgaan met reizen naar Zuid-Afrika en onze grenzen weer openen? Ik snap dat zeker mensen in de zorg twijfelen, zij zouden toch de best mogelijke bescherming mogen krijgen.Amai, die ervaringen met Astrazeneca doen al goed de ronde. Maar om dan meteen al beginnen dreigen met staken. Wees al blij dat je bij de eersten hoort die een vaacin krijgen denk ik dan. Pfff.Ik hoor bij ons iets gelijkaardigs. Na de 2de dosis van astrazeneca hebben er een aantal hoge koorts dus wat dafalgan in huis hebben kan geen kwaad.
Sinds wanneer is dat? Is toch enkel bij risicocontact?
Amai, die ervaringen met Astrazeneca doen al goed de ronde. Maar om dan meteen al beginnen dreigen met staken. Wees al blij dat je bij de eersten hoort die een vaacin krijgen denk ik dan. Pfff.
![]()
Onrust bij verpleegkundigen: “Ik wil AstraZeneca-vaccin niet, zorgpersoneel moet het beste vaccin krijgen”
Er heerst onrust in de ziekenhuizen waar de vaccinatie van het personeel is gestart. De meeste verpleegkundigen krijgen allicht het vaccin van AstraZeneca, dat volgens studies prima werkt maar toch minder efficiënt is dan de vaccins van Pfizer en Moderna. Een doorn in het oog van veel...www.hln.be
Welgeteld enkele dagen heeft mijn tekst er kunnen staan en ik lees al dat het de meest frequent gevonden variant naar 't schijnt aan het worden is. Gefaalde strategie dus. Dan mogen ze voor mijn part de Pfizers eerst ontdooien en de andere in de ijskast houden. We zullen wel zien wanneer we ze nodig hebben.Dat zei men over China ook. Essentiële reizen mogen nog steeds. Zuid-Afrika is een niet te onderschatten business partner voor de rest van de wereld. Wat als andere Europese of buurlanden minder streng omgaan met reizen naar Zuid-Afrika en onze grenzen weer openen? Ik snap dat zeker mensen in de zorg twijfelen, zij zouden toch de best mogelijke bescherming mogen krijgen.
En terecht, voor iedereen die geen 65+ is maakt dat in de praktijk weinig verschil. En zelfs dan.Collegas vroedvrouwen van madam die Astra gehad hebben toch allemaal dagje ziek geweest ( grieperig ).
DIenst van 50 personen, vaccins : Pfizer / moderna / astra zeneca. Ze pakken dus wat ze kunnen krijgen de ziekenhuizen...
Als het zoals in Nederland is, moet ge u niet te veel zorgen maken. Daar zeiden ze drie weken geleden dat de helft van de besmettingen van de Britse variant waren, ondertussen hebben ze het al bijgesteld naar een goeie 20%.Welgeteld enkele dagen heeft mijn tekst er kunnen staan en ik lees al dat het de meest frequent gevonden variant naar 't schijnt aan het worden is. Gefaalde strategie dus. Dan mogen ze voor mijn part de Pfizers eerst ontdooien en de andere in de ijskast houden. We zullen wel zien wanneer we ze nodig hebben.
Het zou natuurlijk zeer typisch Belgisch zijn om met deze informatie volledig niets te doen en koppig blijven verder briccoleren.
Ik hoop het ergens feitelijk wel dat je gelijk hebt. Het zou een serieuze deuk leveren op de vaccinatie campagne waar ze om de vijf botten volledig op de rem gaan staan.Als het zoals in Nederland is, moet ge u niet te veel zorgen maken. Daar zeiden ze drie weken geleden dat de helft van de besmettingen van de Britse variant waren, ondertussen hebben ze het al bijgesteld naar een goeie 20%.
Met alle respect, maar er is al 100 keer uitgelegd dat als je echt een zwak immuunsysteem hebt die prik niet even hard zal aanslaan. Net daarom is het belangrijk dat gezonde mensen zich laten vaccineren, omdat dat bijdraagt aan een verminderde circulatie. Die mens heeft dus brute pech.Ik kan niet het volledige artikel lezen, maar als je zo’n titels leest, snap je soms wel waarom mensen zo weigerachtig staan tegenover een vaccin;
Henri (94) kreeg tweede coronaprik, maar vecht nu voor zijn leven na besmetting
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210219_98117783

Ik heb nergens gezegd dat ik mijn mening verander over het vaccin.Met alle respect, maar er is al 100 keer uitgelegd dat als je echt een zwak immuunsysteem hebt die prik niet even hard zal aanslaan. Net daarom is het belangrijk dat gezonde mensen zich laten vaccineren, omdat dat bijdraagt aan een verminderde circulatie. Die mens heeft dus brute pech.
En van uitspraken als "ik kan het artikel niet lezen, maar de titel wel, dus ik ga er mijn mening op baseren" word ik echt ambetant![]()
Ik vrees ervoor.Sorry dat ik het misschien wat brut zeg maar die 31 van de laatste twee opties zijn toch aan't trollen hoop ik ipv dom te zijn?
En terecht. Is een zeer degelijk vaccin (cfr. meerdere artikels in the Lancet).Ik ben voorstander om met het Sputnik-V vaccin gevaccineerd te worden.