Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

• Ja, onmiddellijk

Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

Stemmen: 20 6,3%

• Totaal aantal stemmers
    315
Zuid-Afrika geeft zijn voorraad van het AstraZeneca vaccin weg omdat ze niet zouden werken tegen de Zuid-Afrikaanse mutatie. Hier beweren de experten dat het allemaal overdreven is en ze het AstraZeneca vaccin toch gaan toedienen. Dat zijn dezelfde experten die verleden jaar nog beweerden dat mondmaskers niet nodig waren. Ik zou toch graag op voorhand willen weten welk vaccin ze mij willen geven maar blijkbaar mag dat niet.
Dit is voornamelijk omdat de meest dominantste vorm van het Corona virus die in Zuid-Afrika gevonden wordt, de Zuid-Afrikaanse variant is. Hier probeert men voornamelijk deze variant zo goed mogelijk buiten te houden. Wat tevens ook een strategie kan zijn, time will tell, Zuid-Afrika is een beetje ver voor ons (als we onze grenzen toe houden).

Voor de onze, op het moment van schrijven, variant die hier overheerst is het Astra Zeneca vaccin nog steeds goed genoeg. Maar ik denk dat het stilaan wel een beetje duidelijk wordt waar de klepel hangt, met weer een Braziliaanse variant. En waar tevens ook mijn frustratie richting het huidige trage vaccinatiebeleid feitelijk ligt. Het klokje tikt. Verdere mutaties kunnen er in een volgende ronde tevens Pfizer tussenuit knikkeren of Moderna.

Het feit dat sommige experten toch met momenten serieus wat ballen mis slaan staat hier voor mij wel wat los van. En tghoh ja die hele mond masker hetze, dat was gewoon niet durven toegeven dat het beleid gevoerd was "à la Belgique". Ze hadden een hofnar nodig dien volmondig wou verbloemen dat ons Maggie den hele voorraad geliquideerd of laten beschimmelen had (om dan ironisch genoeg later voor de bus gegooid te worden door ons Maggie zelf in de Waalse media).

En an sich had em wel ergens ook weeral gelijk: als ge thuis moet zitten dan hebde dat ook niet nodig dat mondmasker en de zorg had deze maskers echt zeer hard nodig. Maar om dan te verketteren "daar ene met een mondmasker op, zietem lopen".

Ik ga toch blij zijn dat dat hele circus gedaan kan zijn na Corona, want dat ben ik feitelijk het meeste moe.
Want ik heb feitelijk meer goesting om zat te discussiëren aan den toog dat Club Brugge mij niets kan schelen omdat ik geen voetbal kijk dan de woorden bagger over mij heen te krijgen van éénerzijds de diehard anti vaxx bull shit en langs de andere kant het volk dat stiekem BDSM fetishes heeft om tot het einde der dagen slaafs thuis te blijven en roept voor nog strengere maatregelen.

Laatst bewerkt:
De logistieke operatie loopt toch nog stroef.
Wij (voorziening voor mensen met zware beperking) zouden normaal morgen gevaccineerd worden. Voorbije dinsdag dan bericht gekregen dat het niet door kan gaan want het transport was verkeerd geregeld en kon niet meer in orde gebracht worden tegen morgen. Een nieuwe datum hebben we nog steeds niet gekregen. Ik hoor van andere voorzieningen gelijkaardige verhalen, dat er logistiek toch heel wat misloopt.

De logistieke operatie loopt toch nog stroef.
Wij (voorziening voor mensen met zware beperking) zouden normaal morgen gevaccineerd worden. Voorbije dinsdag dan bericht gekregen dat het niet door kan gaan want het transport was verkeerd geregeld en kon niet meer in orde gebracht worden tegen morgen. Een nieuwe datum hebben we nog steeds niet gekregen. Ik hoor van andere voorzieningen gelijkaardige verhalen, dat er logistiek toch heel wat misloopt.
Dat is dan het eerste wat er in België misloopt 🤣😂

Net mijn eerste vaccin gehad (Pfizer). Beetje pijnlijke schouder maar verder dik OK :) We moeten in het ziekenhuis uiteraard nog onze maskertje blijven dragen, maar het is toch fijner dat je iets meer zekerheid hebt. Tot nu toe ben ik gewoon patiënten blijven zien met alleen een mondmaskertje (zowel ik als patiënt).

Net mijn eerste vaccin gehad (Pfizer). Beetje pijnlijke schouder maar verder dik OK :) We moeten in het ziekenhuis uiteraard nog onze maskertje blijven dragen, maar het is toch fijner dat je iets meer zekerheid hebt. Tot nu toe ben ik gewoon patiënten blijven zien met alleen een mondmaskertje (zowel ik als patiënt).
Naar wat ik gehoord heb van mensen die het vaccin al gehad hebben zou je meer kans hebben op ongemak bij de 2e dosis.

Inderdaad toch een aantal collega's op de spoedgevallen die zich na de tweede dosis wat griepaal voelden.
Ik hoor bij ons iets gelijkaardigs. Na de 2de dosis van astrazeneca hebben er een aantal hoge koorts dus wat dafalgan in huis hebben kan geen kwaad.

Idem hier bij de schoonma (werkt in een rusthuis). 2e prikje gaf wat meer ongemak, maar niets overdreven

Dus eigenlijk gewoon 0? :unsure:
tsss... Er is een verschil tussen 0 en 0,00000000000000000000000, hé.

Ik heb liever 0,00000000000000000000000% kans om te overlijden door Corona dan 0%

Allez, afhankelijk van welk soort wiskunde je gebruikt ofzo :)

Krijg ik nu ook nog een mail van de Vlaamse overheid om me hier in de buurt te laten vaccineren met het AstraZeneca vaccin. Pfizer + AstraZeneca = superimmuniteit? 😎

Heb maar vriendelijk bedankt en hopelijk iemand anders blij gemaakt :)

Toont vooral aan dat alles weer goed op elkaar is afgestemd. :)

Laat de overheid nu eens eerst wennen aan excel. We gaan toch niet beginnen over futuristische zaken als databases zeker of over digitale communicatie tussen verschillende systemen...

Ik heb in mijn leven nog nooit griep gehad en maar een paar keer verkouden geweest. Mijn partner had vorig jaar corona. Ik had nooit geweten dat ik het ook had, indien hij niet getest geweest was (we wonen samen). Ik heb niets tegen vaccins, maar ik denk dat het beter is om kwetsbare mensen eerst te laten vaccineren. Mensen als ik (die zelden ziek zijn en een perfect immuunsysteem hebben, kunnen misschien later worden gevaccineerd, als er een wil is natuurlijk). Zelf heb ik daar geen behoefte aan en ben ik dus ook wel tegen enige vorm van verplichting.
Dat is toch exact wat we aan het doen zijn?

Terug
Bovenaan