Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het gaat in fases lopen toch? Dus eerst 65 plussers en 45 plus risico patienten...dan de jongere risico patienten en dan al de rest.Heb eens gelezen hoe ze het precies gaan doen. Ik ben risicopatient, maar nog geen 45jr oud, dus val gewoon tussen de "rest". Goed geregeld.
Waarom geen vaccin = binnen blijven?Ge kunt dus voor mijn part zeggen: "how gene corona voor mij" dus ook geen vaccin wat uw goed recht is, maar dan blijft ge van de zomer van de terrasjes af. Ik wil geen vaccin = binnen blijven.
Het is al langer bekend dat dat soort mensen hun mening niet goed kunnen argumenteren. Ze schreeuwen gewoon alles na wat ze op FB lezen zoals "het is te weinig getest geweest", "geen brol in mijn lijf" of "ik ben geen proefkonijn". Iedereen mag van mij het vaccin weigeren, maar zeg dan gewoon eerlijk dat ge bang zijt voor de gevolgen ipv die onzin te spuwen.Heb al minstens 2 collega’s die zich niet willen laten vaccineren. Als je dan vraagt waarom krijg je: “Ik moet die brol niet in mijn lijf hebben hoor.”
Dat je je niet wil laten vaccineren mits een grondige reden of argument, dan heb ik daar alle begrip voor, maar op die manier?
grote +1Het is al langer bekend dat dat soort mensen hun mening niet goed kunnen argumenteren. Ze schreeuwen gewoon alles na wat ze op FB lezen zoals "het is te weinig getest geweest", "geen brol in mijn lijf" of "ik ben geen proefkonijn". Iedereen mag van mij het vaccin weigeren, maar zeg dan gewoon eerlijk dat ge bang zijt voor de gevolgen ipv die onzin te spuwen.
Hier op het werk merk ik dat er maar weinig mensen zich willen laten vaccineren of zelfs corona serieus nemen, meestal met dezelfde argumenten als hierboven. Ik werk in een fabriek en heb toch de indruk dat opleidingsniveau meespeelt (met alle respect, want ik werk er ook en heb ook gewoon een TSO opleiding).
Ongetwijfeld ook niet gevaccineerd voor Polio en de Mazelen...Heb al minstens 2 collega’s die zich niet willen laten vaccineren. Als je dan vraagt waarom krijg je: “Ik moet die brol niet in mijn lijf hebben hoor.”
Dat je je niet wil laten vaccineren mits een grondige reden of argument, dan heb ik daar alle begrip voor, maar op die manier?

Er zijn evengoed mensen van hoger opleidingsniveau's die in allerhande samenzweringstheorie geloven maar ik kan mij voorstellen dat mensen met een lagere opleidingsniveau over het algemeen meer beïnvloedbaar zijn of het op zen minst moeilijker hebben om echt informatie van fake news te onderscheiden of zich op zen minst de vraag te stellen "is dat allemaal wel waar wat hier staat?".Hier op het werk merk ik dat er maar weinig mensen zich willen laten vaccineren of zelfs corona serieus nemen, meestal met dezelfde argumenten als hierboven. Ik werk in een fabriek en heb toch de indruk dat opleidingsniveau meespeelt (met alle respect, want ik werk er ook en heb ook gewoon een TSO opleiding).
Ik ga niet voor iemand oordelen of je je al dan niet aan Corona moet blootstellen. Als je echt zo bang bent van Corona dan ga ik daar niets op zeggen en hierdoor dus ook geen vaccin wilt. Maar dit impliceert dan ook dat je schrik hebt om Corona op te lopen en dus binnen blijft.Waarom geen vaccin = binnen blijven?
Dat is toch totale onzin.
Als je geen vaccin wilt moet je er gewoon rekening mee houden dat je effectief nog serieus ziek kunt worden.
Ik ben het volledig eens dat ze ondertussen wat meer informatie mogen geven. Voor mij part tijdens de reclameblokken. Dat zou absoluut helpen denk ik. Een collega van mij en zijn vrouw twijfelde ook om het te nemen. Zij werkt op het ziekenhuis en werd daar regelmatig door collega's over aangesproken. Uiteindelijk heeft ze contact gehad met één van die virologen uit Nederland en die heeft alles zeer netjes en uitgebreid uitgelegd waardoor ze nu wel neigen naar een vaccinatie.grote +1
In mijn vriendengroep heb je ook enkelen die lager geschoold zijn, met alle respect trouwens.
Vanuit die enkelingen hoor je bijna overal hetzelfde: "die brol laat ik niet inspuiten, hoe kan het dat ineens een vaccin zo snel gemaakt wordt en dat het normaal tientallen jaren duurt, das niet veilig".
Van de andere mensen uit de groep die wel hoog geschoold zijn is dat eigenlijk een non discussie. Benieuwd wat dat gaat geven eens de vaccinaties voor onze leeftijdgroep beginnen.
Wat ik niet begrijp is dat de overheid niet met een gigantische informatiecampagne start. Dat moet NU al gebeuren zodat het debat en de argumenten tijd hebben om de massa te bereiken. Je moet daar niet pas mee afkomen wanneer je al begonnen bent, dan is dat te laat.
Absoluut zijn die er ook. Ik wil het ook niet zo zwart/wit voorstellen, maar denk dat het gewoon meer voorkomt in fabrieken met lager opgeleid personeel. Ik kan echt een boek schrijven over idiote uitspraken die ik hier al gehoord heb (en dat gaat uiteraard niet over iedereen die hier rond loopt). Één van de recentste was nog dat de LGTBQ en klimaatverandering een dekmantel was voor het communisme en het tijd wordt voor de grote awakeningOngetwijfeld ook niet gevaccineerd voor Polio en de Mazelen...
Er zijn evengoed mensen van hoger opleidingsniveau's die in allerhande samenzweringstheorie geloven maar ik kan mij voorstellen dat mensen met een lagere opleidingsniveau over het algemeen meer beïnvloedbaar zijn of het op zen minst moeilijker hebben om echt informatie van fake news te onderscheiden of zich op zen minst de vraag te stellen "is dat allemaal wel waar wat hier staat?".
Op mijn vorig bedrijf zaten de lassers/constructeurs samen met "den bureau" voor te eten 's middags, daar hebben mijn oren toch ook regelmatig ferm getuuut.
.
Ieder z'n mening en vaccinatie is niet verplicht, tot daar geen enkel issue hoor. Het probleem voor de mensen die zich vaccineren is dat de overheid voorlopig vasthoudt aan een bepaald percentage gevaccineerden alvorens we terug naar een pre corona leven kunnen.Men moet de argwaan voor het vaccin niet enkel maar op ‘de laaggeschoolde ‘ steken vind ik.
Alsof ge ne stomme kloot zijt of vatbaarder bent voor theorieën omdat ge geen hoog diploma hebt?
Naar mijn weten waren het gisteren dokters in de reportage die het nemen van het vaccin afkeurden, zijn er ook virologen en andere die dat ook zeggen...
Ieder zijn mening toch, als je dat niet wilt nemen of je gelooft heel dit corona gedoe niet is dat die persoon zijn oprechte mening en moeten anderen deze persoon niet gaan demoniseren.
Ikzelf ga het wel nemen, liefst eentje dat alle varianten aankan, en hipelijk kan ik van de zomer eindelijk nog eens op een terrasje zitten gaan met ne dikke steak frit zonder dat ik dan eerst mijn mondmasker moet afdoen![]()
Mocht morgen de overheid zeggen dat iedereen tegen januari 2022 de kans zal krijgen tot vacinnatie en dat wie dat niet doet dan maar pech heeft, want alles zal terug open gaan, dan zou ik me van de anti vaxxers niets aantrekken en doen ze maar. Da's dan natuurlijke selectie.
Ieder z'n mening en vaccinatie is niet verplicht, tot daar geen enkel issue hoor. Het probleem voor de mensen die zich vaccineren is dat de overheid voorlopig vasthoudt aan een bepaald percentage gevaccineerden alvorens we terug naar een pre corona leven kunnen.
Het feit dat er dus mensen zijn die zich niet willen vaccineren zal voor al de rest betekenen dat we nog langer met maatregelen zitten die ieders vrijheid wegnemen of beknotten.
Mocht morgen de overheid zeggen dat iedereen tegen januari 2022 de kans zal krijgen tot vacinnatie en dat wie dat niet doet dan maar pech heeft, want alles zal terug open gaan, dan zou ik me van de anti vaxxers niets aantrekken en doen ze maar. Da's dan natuurlijke selectie.
Nee, dat is net de reden waarom je een bepaald percentage gevaccineerden moet behalen. Om die mensen ook te beschermen. Je kan moeilijk de maatregelen blijven doortrekken voor een zeer kleine minderheid. Dat doen we nu ook niet voor mensen die bepaalde vaccins niet kunnen krijgen.wat ga je dan na januari 2022 doen met de mensen die om medische redenen geen vaccin kunnen krijgen? Hebben die dan ook gewoon pech.
wat ga je dan na januari 2022 doen met de mensen die om medische redenen geen vaccin kunnen krijgen? Hebben die dan ook gewoon pech.
Als het percentage dat de geboden oplossing niet wil te groot is, moet de overheid maatregelen blijven treffen om de mensen die geen vaccin kunnen nemen te beschermen.Ga je de rest blijven onder maatregelen steken omdat er een percentage niet de aangeboden oplossing wil toepassen?
Ik zou hopen dat de mensen rond diegene die geen vaccin kunnen nemen het verstand hebben om toch zelf een vaccin te nemen.
Dat is ook behoorlijk zwart/wit he. Ik zeg alleen dat de argwaan daar meer voorkomt, niet persé dat ze dom zijn ofzo.Men moet de argwaan voor het vaccin niet enkel maar op ‘de laaggeschoolde ‘ steken vind ik.
Alsof ge ne stomme kloot zijt of vatbaarder bent voor theorieën omdat ge geen hoog diploma hebt?
Naar mijn weten waren het gisteren dokters in de reportage die het nemen van het vaccin afkeurden, zijn er ook virologen en andere die dat ook zeggen...
Ieder zijn mening toch, als je dat niet wilt nemen of je gelooft heel dit corona gedoe niet is dat die persoon zijn oprechte mening en moeten anderen deze persoon niet gaan demoniseren.
Ikzelf ga het wel nemen, liefst eentje dat alle varianten aankan, en hipelijk kan ik van de zomer eindelijk nog eens op een terrasje zitten gaan met ne dikke steak frit zonder dat ik dan eerst mijn mondmasker moet afdoen![]()
En hoe ga je dat wettelijk afdwingen? En ga je die wet dan ook doortrekken voor mensen die roken, zich volproppen met suiker, <insert 1000 andere voorbeelden> waar de maatschappij opdraait voor de dommigheid van anderen?En anderen nog kunt besmetten.
Dat je u niet wilt vaccineren, allemaal goed en wel, maar de gemeenschap moet daar niet voor opdraaien => strengere regels voor zo'n mensen.
Ik heb het niet op uw post. Maar in het algemeen hoorDat is ook behoorlijk zwart/wit he. Ik zeg alleen dat de argwaan daar meer voorkomt, niet persé dat ze dom zijn ofzo.