Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

• Ja, onmiddellijk

Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

Stemmen: 20 6,3%

• Totaal aantal stemmers
    315
Ik vraag me nu wel af hoe de zomer er uit gaat zien.

Stel 50% gevaccineerd, die ga je niet kunnen binnen houden bij goed weer. En de rest die geen vaccin nog niet heeft kunnen krijgen ook al niet.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat bij een vaccinatiegraad van die grootorde, of wanneer zowat alle risicogroepen (65+ en al de rest) ingeënt zijn, de druk van de publieke opinie niet zo groot wordt dat ze gewoon grotendeels moeten lossen. Veel zal ook afhangen van hoe de situatie in het VK en Israël vordert qua cijfers, denk dat we daar veel uit zullen leren.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat bij een vaccinatiegraad van die grootorde, of wanneer zowat alle risicogroepen (65+ en al de rest) ingeënt zijn, de druk van de publieke opinie niet zo groot wordt dat ze gewoon grotendeels moeten lossen. Veel zal ook afhangen van hoe de situatie in het VK en Israël vordert qua cijfers, denk dat we daar veel uit zullen leren.
Ik hoop ergens dat het goede weer terug een positief effect creëert. Dan is het probleem misschien wel wat opgelost of onder controle, want het vaatje staat denk ik bij velen wel op springen.

zou toch ook niet fair zijn tegenover diegene die nog geen vaccin hebben kunnen krijgen . Corona-maatregelen moeten in verhouding met de de coronacijfers , niet met het aantal gevaccineerden .
Als iets is wat ik gezien heb deze pandemie dan is het dat mensen nogal vrij egoïstisch reageren. Van de "elke dag naar de bakker gaan boomers tijdens vlaag één" tot de corona feesters en religieuze "schijt aan alles" kern.

Nu de vaccinatie en cijfers zullen hopelijk hand in hand lopen. Maar dan nog.

Ik heb vorige maand het J&J-vaccin gekregen voor een nieuwe klinische studie waar het vaccin getest wordt met 2 dosissen via een interval van 2 maaden (volgende maand dosis #2 dus). Ook niks gevoeld, behalve dat de plek rond de inspuiting een beetje pijnlijk aanvoelde. Ik vermoed ook een placebo te hebben gekregen, al voel ik over het algmeneen nooit veel van vaccins.

Ik ging normaal ook de dubbele shot van het J&J vaccin krijgen vorige week (of 2 placebo's), maar mij hadden ze helaas last minute afgezegd, omdat Janssen Pharmaceutica voorlopig geen -40 -jarigen meer toelaat voor hun studie. Ik denk dat je er weinig over kunt zeggen in jouw geval of je nu al dan niet het vaccin hebt gekregen. Hopelijk kom je snel officieel in aanmerking voor een vaccin, dan ga je het weten.

Ik ging normaal ook de dubbele shot van het J&J vaccin krijgen vorige week (of 2 placebo's), maar mij hadden ze helaas last minute afgezegd, omdat Janssen Pharmaceutica voorlopig geen -40 -jarigen meer toelaat voor hun studie. Ik denk dat je er weinig over kunt zeggen in jouw geval of je nu al dan niet het vaccin hebt gekregen. Hopelijk kom je snel officieel in aanmerking voor een vaccin, dan ga je het weten.
Toevallig ook bij het ITG in Antwerpen? Ik heb gehoord dat ze verschillende mensen hebben afgebeld om die reden. Nochtans stond op voorhand vast dat slechts 20% van de deelnemers jonger dan 40 mag zijn.

Astrazeneca zou blijkbaar ook verspreiding van het virus tegen gaan. Er werd een voorstel ingediend om het vaccin te reserveren voor jongeren. Indien beide feiten kloppen zou dit imo niet zo slecht zijn. Ik vrees er evenwel voor dat met al die verschuivingen en veranderingen qua logistiek de hele opvolging en organisatie naar de kloten gaat.

Wie wordt gevaccineerd in Maart?

45- tot 64-jarigen = Check ik ben 45 jaar (46 eind deze maand) - damned ik ben oud! :eek:
Met één van volgende aandoeningen: ... chronische neurologische aandoening ... Check ik heb epileptie. :(

Nu is mijn epileptie wel in remissie (Aanvallen onder controle), maar dat maakt volgens mij niets uit?

Nu goed, het maakt mij niet echt uit wanneer ik dat spuitje krijg ..

Wie wordt gevaccineerd in Maart?

45- tot 64-jarigen = Check ik ben 45 jaar - damned ik ben oud! :eek:
Met één van volgende aandoeningen: ... chronische neurologische aandoening ... Check ik heb epileptie. :(

Nu is mijn epileptie wel in remissie (Aanvallen onder controle), maar dat maakt volgens mij niets uit?
Ik veronderstel dat niet elke onderliggende ziekte voor voorrang zorgt. Ik ben geen dokter, maar ik zie niet meteen hoe epilepsie u een hoger risico bezorgt voor covid.

Ik veronderstel dat niet elke onderliggende ziekte voor voorrang zorgt. Ik ben geen dokter, maar ik zie niet meteen hoe epilepsie u een hoger risico bezorgt voor covid.
Ik ook niet. Zoals gezegd we zullen wel zien. Iedereen krijgt uiteindelijk zijn spuitjes :)

De efficientie van onze regering in 1 website samengevat
Ik wil meer leren over de volgorde van vaccineren

- https://www.laatjevaccineren.be/covid-19/volgorde-van-vaccineren
geen info over de onderliggende gezondheidsproblemen. Voor essentiele beroepen, wordt gezegd dat men nog niet weet wie het zijn. (alhoewel deze dus in februari gevaccineerd worden).
Dan maar naar de volgende verwijzing:

-https://www.laatjevaccineren.be/vaccinatiecentra-in-vlaanderen-wanneer-en-waar-krijg-ik-mijn-vaccin
De eerste twee zinnen: Op dit moment draait de vaccinatie van bewoners en personeel in woonzorgcentra op volle toeren. Eind januari komt het ziekenhuispersoneel aan bod.
Zo up to date...

Ik vraag me nu wel af hoe de zomer er uit gaat zien.

Stel 50% gevaccineerd, die ga je niet kunnen binnen houden bij goed weer. En de rest die geen vaccin nog niet heeft kunnen krijgen ook al niet.
Er is nog nooit gezegd dat gevaccineerde anderen niet kunnen besmetten he, dus ook wie wél gevaccineerd is, moet zich aan de regels houden.

Er is nog nooit gezegd dat gevaccineerde anderen niet kunnen besmetten he, dus ook wie wél gevaccineerd is, moet zich aan de regels houden.
Alleen is ondertussen wel meer en meer duidelijk dat vaccinatie waarschijnlijk wel voor een serieus lagere transmissie zorgt. Althans bij AZ, maar ik vermoed dat dat bij de andere vaccins ook gewoon het geval gaat zijn.

Dat wil trouwens niet zeggen dat die 50% dingen gaat mogen die anderen niet mogen. Dat wil zeggen dat ge vanaf een bepaalde vaccinatiepercentage uw maatregelen gewoon opheft. Eens uw risicogroepen zijn ingeënt, hebben die namelijk weinig tot geen meerwaarde meer.

Alleen is ondertussen wel meer en meer duidelijk dat vaccinatie waarschijnlijk wel voor een serieus lagere transmissie zorgt. Althans bij AZ, maar ik vermoed dat dat bij de andere vaccins ook gewoon het geval gaat zijn.

Dat wil trouwens niet zeggen dat die 50% dingen gaat mogen die anderen niet mogen. Dat wil zeggen dat ge vanaf een bepaalde vaccinatiepercentage uw maatregelen gewoon opheft. Eens uw risicogroepen zijn ingeënt, hebben die namelijk weinig tot geen meerwaarde meer.

Yep uiteindelijk gaat dat doel moeten zijn.
Corona wegkrijgen gaat waarschijnlijk nooit lukken maar als het een onschuldige ziekte wordt dan gaat alles weer normaal worden.

Toevallig ook bij het ITG in Antwerpen? Ik heb gehoord dat ze verschillende mensen hebben afgebeld om die reden. Nochtans stond op voorhand vast dat slechts 20% van de deelnemers jonger dan 40 mag zijn.

Nee, in Alken bij Hasselt, maar wel hetzelfde onderzoek. Als ik mijn afspraak toevallig een week eerder had ingepland, dan had ik wel nog ingespoten geweest.

Langs de kant van Pfizer (uit Israel) beginnen gelijkaardige berichten te komen.

Amai. Men mag blijkbaar nog niet meer zelf beslissen dat je het niet wilt, zonder ne hoop schijt over u te krijgen:

Acteurs Peter Van Den Begin en Tine Reymer willen geen coronavaccin, reacties op Twitter zijn niet mals

Amai. Men mag blijkbaar nog niet meer zelf beslissen dat je het niet wilt, zonder ne hoop schijt over u te krijgen:

Acteurs Peter Van Den Begin en Tine Reymer willen geen coronavaccin, reacties op Twitter zijn niet mals

Mjah hun redenen zie ik ook veel passeren. Meestal bij diegene die ook denken dat Gates iets in dat vaccin gaat doen om hen te tracken.

Maar kijk, het is een vrije keuze van hen dat is waar maar ik denk niet dat het opportuun was van Humo om hen een platform te geven om zulke onwaarheden te verspreiden.

Als je verder leest deden ze wel enkele uitspraken die je eerder linkt aan debielen op facebook die tegen vaccins zijn. Nu goed, om acteur te zijn moet je ook gewoon kunnen acteren, maar ik vind het dan eigenlijk maar correct dat mensen daar tegenin gaan.

Uiteraard zal dat weer met een hoop drek zijn zoals op alle sociale media, maar domme uitspraken van publieke figuren mogen wel wat reactie krijgen.

Men mag het beslissen. Maar men moet dan ook de kritiek verdragen voor het hebben van hun mening.

Terug
Bovenaan