Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

• Ja, onmiddellijk

Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

Stemmen: 20 6,3%

• Totaal aantal stemmers
    315
Kan zeker zijn dat wat getoond wordt flauwe kul is. Dat neemt niet weg dat er mss wel waarheid in zit.
En als dat nog niet zo is, is het aan iedereen vrij om te geloven wat hij wil zonder dat er mee gelachen wordt
Iedereen is vrij om te geloven wat hij wil. Dat we daar niet mee mogen lachen, is daarentegen quatsch. :)

Los van het feit dat dat volledig irrelevant is, heb ik daar ook mijn mening over ja. Over iedereen die in een of ander opperwezen gelooft trouwens.

Er zijn een 23-tal mensen in Noorwegen gestorven aan de milde gevolgen van de vaccinatie. Maar wegens hun leeftijd en hun physiek gestel, konden ze die milde gevolgen niet aan: https://www.bloomberg.com/news/arti...f-vaccination-risks-for-sick-patients-over-80

Benieuwd hoe dit weer misbruikt zal worden door de anti-vaxxers.
Nu staat er schoon het labeltje: 'corona vaccin'. Terwijl waarschijnlijk een gewoon hoesteke ook fataal had kunnen zijn.

Met de zeer zwakken eerst te doen gaan we wel meer rapporten krijgen hiervan en sommige jonge gezonde sterke mensen gaan dit onterecht linken als een gevaarlijk vaccin.

Nu staat er schoon het labeltje: 'corona vaccin'. Terwijl waarschijnlijk een gewoon hoesteke ook fataal had kunnen zijn.

Met de zeer zwakken eerst te doen gaan we wel meer rapporten krijgen hiervan en sommige jonge gezonde sterke mensen gaan dit onterecht linken als een gevaarlijk vaccin.

Anderzijds zijn er ook doden die onterecht het labeltje “Corona-dode” hebben gekregen.

Los daarvan snap ik niet wat men wou bewijzen om heel zwakke en oude personen te vaccineren.
Zelfs bij de gewone griep is men voorzichtig om dit te doen.

ah, overlijdenscertificaten gelezen?
Los daarvan snap ik niet wat men wou bewijzen om heel zwakke en oude personen te vaccineren.
Zelfs bij de gewone griep is men voorzichtig om dit te doen.
als het nog nodig is om dat door te laten dringen bij jou, lees je duidelijk geen topics waar je zelf hevig in post.

als het nog nodig is om dat door te laten dringen bij jou, lees je duidelijk geen topics waar je zelf hevig in post.

beste JPV

informatie Van Ranst

Het hoge Belgische cijfer is te wijten aan onze manier van tellen: in België wordt elke dode geteld waarvan vermoed wordt dat er corona in het spel is geweest. Op die manier komt bijna iedereen die in een woonzorgcentrum sterft in die statistieken terecht, zei viroloog Marc Van Ranst in “De afspraak”. Van Ranst bestempelde deze manier van tellen als “dom

beste JPV

informatie Van Ranst

Het hoge Belgische cijfer is te wijten aan onze manier van tellen: in België wordt elke dode geteld waarvan vermoed wordt dat er corona in het spel is geweest. Op die manier komt bijna iedereen die in een woonzorgcentrum sterft in die statistieken terecht, zei viroloog Marc Van Ranst in “De afspraak”. Van Ranst bestempelde deze manier van tellen als “dom

En volgens de oversterftecijfers zijn die gewoon juist. Die discussie is nog maar dertig keer gevoerd, aub.

beste JPV

informatie Van Ranst

En wat is de relevantie met de nu gemelde sterftes in Noorwegen door het vaccin?

En wat is de relevantie met de nu gemelde sterftes in Noorwegen door het vaccin?

Dat er werd geopperd dat dit eigenlijk een non-event was omdat die oudere en zieke mensen sowieso konden overlijden de dag zelf of kort erop door iets anders,
Dat zij die dus niet als mogen bestempeld worden als “overleden na en door vaccinatie”.

Terwijl een grondig onderzoek van deze overlijdens het draagvlak voor vaccin alleen maar kan vergroten.

Wat de relevantie was? Wel, dat men nlet enerzijds (Quote Van Ranst) elke overledene in een WZC mag labelen met “Corona”, maar anderzijds geen enkele overledene in WZC na vaccinatie mag afdoen als een non-event.

beste JPV

informatie Van Ranst
...
Van Ranst heeft bij mijn weten nog niks gezegd over die 23 doden in Noorwegen, dus ik vermoed niet dat hij ook maar een beetje op de hoogte is van de overlijdenscertificaten van die mensen.
Biljart zei:
Wat de relevantie was? Wel, dat men nlet enerzijds (Quote Van Ranst) elke overledene in een WZC mag labelen met “Corona”, maar anderzijds geen enkele overledene in WZC na vaccinatie mag afdoen als een non-event.
Ja, en?

Niemand doet hier die overledenen na vaccinatie af als een non-event. Wat ik wél deed is iemand die fake news verstuurt dat die mensen als overlijdensreden het corona-vaccin zou hebben, terwijl daar geen enkele indicatie van is dat dit in Noorwegen zo zou zijn.

En we beginnen hier niet met "het had zo kunnen zijn"-discussies.

Mijn moeder (verpleegkundige in woonzorgcentrum) krijgt het hare deze woensdag. Ik wil het zo snel mogelijk maar mijn vrouw dat zwanger is zal wss wel moeten wachten. Dan is het ook nog maar de vraag of ze zal kunnen krijgen terwijl ze borstvoeding geeft.

Geen enkel idee wat je bedoeling is met zulk commentaar is. Maar ik ben pro vaccinatie.

Wat ik wél deed is iemand die fake news verstuurt dat die mensen als overlijdensreden het corona-vaccin zou hebben, terwijl daar geen enkele indicatie van is dat dit in Noorwegen zo zou zijn.
Ha bon dus ik ben een fake nieuws verspreiden omdat ik het enigszins problematisch vind dat er bepaalde groepen gaan staan te azen en er bij de kippen bij zijn om bepaalde nieuwsflarden te gaan misbruiken voor hun eigen ideeën en zo de lijn gaan doortrekken naar een algemene populatie en eventueel onterecht tot de conclusie te komen dat mRNA vaccins gevaarlijk zijn voor iederen.

Zo koppen er in België ook mee om toch een beetje op te passen voor zeer zwakke mensen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210116_96981562
Wat ik tevens ook een beetje voorbarig allemaal vind, onderzoek het eerst past een beetje op en kom er dan mee naar buiten. Want aan zulk onbevestigd nieuws hebben niet veel mensen iets aan en kan misschien meer imagoschade opleveren voor vaccins dan effectieve nuttige info.

Laatst bewerkt:
Geen enkel idee wat je bedoeling is met zulk commentaar is. Maar ik ben pro vaccinatie.
ik zou wel eens weten waar je je claim haalt dat: "Nu staat er schoon het labeltje: 'corona vaccin'. "

Enira zei:
Ha bon dus ik ben een fake nieuws verspreiden omdat ...
omdat je zegt dat mensen een label als corona-vaccin-dode krijgen, terwijl er bij mijn weten niemand in Noorwegen dat bedoelt heeft noch dat het zo in het artikel staat.

ik zou wel eens weten waar je je claim haalt dat: "Nu staat er schoon het labeltje: 'corona vaccin'. "

omdat je zegt dat mensen een label als corona-vaccin-dode krijgen, terwijl er bij mijn weten niemand in Noorwegen dat bedoelt heeft noch dat het zo in het artikel staat.
Er wordt gezegd. "Benieuwd hoe dit weer misbruikt zal worden door de anti-vaxxers."

Ik reageer bevestigend dat dit waarschijnlijk inderdaad gaat gebruikt worden door de anti-vaxxer gemeenschap en dat men daar aan deze doden een labeltje gaat aan hangen als zijnde "corona vaccin dode" door deze gemeenschap.

Waarna ik verder ga dat dit een spijtig gevolg is van "zwakken eerst te doen", die dus te zwak zijn dat als we niet oppassen of analyseren "wel meer rapporten krijgen hiervan". En dat dusdanig "sommige jonge gezonde sterke mensen gaan dit onterecht linken als een gevaarlijk vaccin." bedoelende op jonge gezonde mensen die anti-vaxx ideeën kluisteren en hier onterechte assumpties aan gaan linken.

Israëlisch onderzoek: “Pfizer-vaccin voorkomt overdracht van coronavirus”​

dit is heel goed nieuws.

Israëlisch onderzoek: “Pfizer-vaccin voorkomt overdracht van coronavirus”​

dit is heel goed nieuws.
uit het artikel:
Professor Gili Regev-Yohai verklaarde dat mensen die beide doses van het vaccin hebben gekregen hoogstwaarschijnlijk geen drager van het virus zullen worden en het niet verder zullen verspreiden vanwege het hoge gehalte aan antilichamen dat ze hebben aangemaakt.
Met andere woorden we denken het maar zijn er nog steeds niet zeker van.

Verder onderzoek is natuurlijk nodig maar het is hoopgevend dat de indicaties er zijn.
De grootste vrees was dat mensen nog besmettelijk gingen zijn en daardoor alle maatregelen veel langer zouden duren.

Wij krijgen het onze in het ziekenhuis vanaf donderdag, planning moet nog gemaakt worden. Kijk er wel naar uit, puur voor de gemoedsrust. Ben al een jaar op de tippen van mijn tenen aan 't lopen bij alle hoogrisico-contacten, angst om de vriendin en ouders enzovoort te besmetten. Blij dat ik een mini stapje korter bij een normaler leven kom...

Terug
Bovenaan