Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

• Ja, onmiddellijk

Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

Stemmen: 20 6,3%

• Totaal aantal stemmers
    315
Dit is voornamelijk omdat de meest dominantste vorm van het Corona virus die in Zuid-Afrika gevonden wordt, de Zuid-Afrikaanse variant is. Hier probeert men voornamelijk deze variant zo goed mogelijk buiten te houden. Wat tevens ook een strategie kan zijn, time will tell, Zuid-Afrika is een beetje ver voor ons (als we onze grenzen toe houden).
Dat zei men over China ook 😅. Essentiële reizen mogen nog steeds. Zuid-Afrika is een niet te onderschatten business partner voor de rest van de wereld. Wat als andere Europese of buurlanden minder streng omgaan met reizen naar Zuid-Afrika en onze grenzen weer openen? Ik snap dat zeker mensen in de zorg twijfelen, zij zouden toch de best mogelijke bescherming mogen krijgen.

Ik hoor bij ons iets gelijkaardigs. Na de 2de dosis van astrazeneca hebben er een aantal hoge koorts dus wat dafalgan in huis hebben kan geen kwaad.
Amai, die ervaringen met Astrazeneca doen al goed de ronde. Maar om dan meteen al beginnen dreigen met staken. Wees al blij dat je bij de eersten hoort die een vaacin krijgen denk ik dan. Pfff.

Sinds wanneer is dat? Is toch enkel bij risicocontact?

Ik heb het wat te veel veralgemeniseerd. Bij ons is dit een tijdje zo geweest op het werk. Anyhow in se moet je nog steeds best in isolatie tot je 1x negatief test.

Amai, die ervaringen met Astrazeneca doen al goed de ronde. Maar om dan meteen al beginnen dreigen met staken. Wees al blij dat je bij de eersten hoort die een vaacin krijgen denk ik dan. Pfff.

Allemaal serieus opgeblazen door de media en journalisten die denken ervaringsdeskundigen te zijn.

Collegas vroedvrouwen van madam die Astra gehad hebben toch allemaal dagje ziek geweest ( grieperig ).
DIenst van 50 personen, vaccins : Pfizer / moderna / astra zeneca. Ze pakken dus wat ze kunnen krijgen de ziekenhuizen...

Dat zei men over China ook 😅. Essentiële reizen mogen nog steeds. Zuid-Afrika is een niet te onderschatten business partner voor de rest van de wereld. Wat als andere Europese of buurlanden minder streng omgaan met reizen naar Zuid-Afrika en onze grenzen weer openen? Ik snap dat zeker mensen in de zorg twijfelen, zij zouden toch de best mogelijke bescherming mogen krijgen.
Welgeteld enkele dagen heeft mijn tekst er kunnen staan en ik lees al dat het de meest frequent gevonden variant naar 't schijnt aan het worden is. Gefaalde strategie dus. Dan mogen ze voor mijn part de Pfizers eerst ontdooien en de andere in de ijskast houden. We zullen wel zien wanneer we ze nodig hebben.

Het zou natuurlijk zeer typisch Belgisch zijn om met deze informatie volledig niets te doen en koppig blijven verder briccoleren.

Collegas vroedvrouwen van madam die Astra gehad hebben toch allemaal dagje ziek geweest ( grieperig ).
DIenst van 50 personen, vaccins : Pfizer / moderna / astra zeneca. Ze pakken dus wat ze kunnen krijgen de ziekenhuizen...
En terecht, voor iedereen die geen 65+ is maakt dat in de praktijk weinig verschil. En zelfs dan.

Welgeteld enkele dagen heeft mijn tekst er kunnen staan en ik lees al dat het de meest frequent gevonden variant naar 't schijnt aan het worden is. Gefaalde strategie dus. Dan mogen ze voor mijn part de Pfizers eerst ontdooien en de andere in de ijskast houden. We zullen wel zien wanneer we ze nodig hebben.

Het zou natuurlijk zeer typisch Belgisch zijn om met deze informatie volledig niets te doen en koppig blijven verder briccoleren.
Als het zoals in Nederland is, moet ge u niet te veel zorgen maken. Daar zeiden ze drie weken geleden dat de helft van de besmettingen van de Britse variant waren, ondertussen hebben ze het al bijgesteld naar een goeie 20%.

Als het zoals in Nederland is, moet ge u niet te veel zorgen maken. Daar zeiden ze drie weken geleden dat de helft van de besmettingen van de Britse variant waren, ondertussen hebben ze het al bijgesteld naar een goeie 20%.
Ik hoop het ergens feitelijk wel dat je gelijk hebt. Het zou een serieuze deuk leveren op de vaccinatie campagne waar ze om de vijf botten volledig op de rem gaan staan.

Sorry dat ik het misschien wat brut zeg maar die 31 van de laatste twee opties zijn toch aan't trollen hoop ik ipv dom te zijn?

Ik kan niet het volledige artikel lezen, maar als je zo’n titels leest, snap je soms wel waarom mensen zo weigerachtig staan tegenover een vaccin;

Henri (94) kreeg tweede coronaprik, maar vecht nu voor zijn leven na besmetting
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210219_98117783
Met alle respect, maar er is al 100 keer uitgelegd dat als je echt een zwak immuunsysteem hebt die prik niet even hard zal aanslaan. Net daarom is het belangrijk dat gezonde mensen zich laten vaccineren, omdat dat bijdraagt aan een verminderde circulatie. Die mens heeft dus brute pech.

En van uitspraken als "ik kan het artikel niet lezen, maar de titel wel, dus ik ga er mijn mening op baseren" word ik echt ambetant :p

Met alle respect, maar er is al 100 keer uitgelegd dat als je echt een zwak immuunsysteem hebt die prik niet even hard zal aanslaan. Net daarom is het belangrijk dat gezonde mensen zich laten vaccineren, omdat dat bijdraagt aan een verminderde circulatie. Die mens heeft dus brute pech.

En van uitspraken als "ik kan het artikel niet lezen, maar de titel wel, dus ik ga er mijn mening op baseren" word ik echt ambetant :p
Ik heb nergens gezegd dat ik mijn mening verander over het vaccin.
Als het eo is wat he zegt over dat zwakkere immuunsysteem, is hey wel jammer dat men dan een dosis verspild aan zo iemand die het toch niet zal halen

Sorry dat ik het misschien wat brut zeg maar die 31 van de laatste twee opties zijn toch aan't trollen hoop ik ipv dom te zijn?
Ik vrees ervoor.

Als ik even rond mij zie in mijn vriendenkring, wat grotendeels toch allemaal midden tot hogere middenklas burgers zijn waarvan je zou denken dat ze niet al te snel in platte aarde theorieën mee zouden gaan, dat die vtoch wel meegaan de huidige fabeltjes over de vaccins (the geat reset, dna gaat aangepast worden, en al de vrouwen gaan onvruchtbaar worden), dan denk ik dat we er niet al te best voor staan.

Terug
Bovenaan