Ik begrijp je sentiment dat het zo aanvoelt. Al denk ik dat het wat optimistisch/pessimistisch (afhankelijk van hoe je het bekijkt) is om te doen alsof alles zoveel beter is in het buitenland. Ik heb ook een bepaalde 'vrees' op sommige vlakken, maar ik hoop dat men het tegendeel kan bewijzen. Ik ben echter van mening dat dit op dit moment nog niet echt beoordeeld kan worden, en voor mezelf enkel stress zal opleveren om deze zinloze gedachtegang toch te volgen.

(Maar ja, er zijn ook fouten gemaakt, daar niet van he. En niet alleen in België.)
Maar vooral dit snap ik niet goed, wat bedoel je precies? Er is nu toch al duidelijk aangegeven dat er versoepelingen aankomen? Of wil je zeggen dat we veel meer nu zouden kunnen versoepelen omdat we "niet over de helft zitten"? Dan zou ik je toch heel sterk tegenspreken en je wijzen op de curves die we reeds gezien hebben, hoe snel dit gaat. Je mag het exponentiële karakter niet uit het oog verliezen.
Op 23 maart vorig jaar zaten we met ongeveer even veel patiënten in het ziekenhuis als nu, op 28 maart was dit het dubbel.
Op 15 oktober vorig jaar zagen we met ongeveer even veel patiënten in het ziekenhuis als nu, op 23 oktober was dit het dubbel.