Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
meer dan WW2 zelfs : totaal Amerikaanse doden in WW2 waren 407.316
In april 2020 waren ze al voorbij het aantal Vietnamdoden
Er sterven op 4 jaar tijd ook evenveel (als het er niet meer zijn) Amerikanen aan overgewicht dan in heel die oorlog.
Het grote en belangrijke verschil is wel dat het in ww2 bijna allemaal jonge gezonde mannen waren. Met covid meestal (oude) mensen die lichamelijk al aan de finale bezig waren. Toch wel een nuanceverschil imo.

Vergeet dan de nuance's in de andere richting ook niet natuurlijk. Namelijk dat dit reeds met, soms draconische, maatregelen is. Dat dit enkel de sterftegevallen zijn en niet alle gevolgen. Enz. enz.

Wat er nu precies een grotere impact heeft of heeft gehad is niet echt relevant, naar mijn mening. Maar men kan moeilijk ontkennen dat de impact in dezelfde grootte-orde zit op bepaalde vlakken als verscheidene van de voorbeelden die gepasseerd zijn. Op welk vlak precies wel en precies niet, vind ik persoonlijk niet zo belangrijk.

Vergeet ook niet dat deze reactie vooral kwam op iemand die corona afdoet als een 'faits-divers', dat de maatregelen "nul reden" hebben. Dat is natuurlijk pure waanzin.

Ga ik akkoord met alle maatregelen? Natuurlijk niet, vanuit mijn eigen standpunt, maatschappijbeeld, ... heb ik een bepaalde voorkeur voor bepaalde maatregelen en een afkeer van andere. Dat is heel normaal en vind ik ook interessante discussies, die natuurlijk heel hard bemoeilijkt worden door het gebrek aan concrete cijfers, omdat er nergens enkel één maatregel genomen is die dan kan vergeleken worden met een 'exact hetzelfde land' die enkel een andere maatregel genomen heeft.

Zoals we hier ook zien zijn niet alleen de maatregels van belang, maar ook de mate waarin men dit opvolgd. Niet alleen qua overheid, sancties ed. maar ook hoe de mensen er mee omgaan. Maar natuurlijk ook de communicatie naar de bevolking toe vanuit de overheid of politieke partijen. (Waarbij ik vind dat 'de overheid' het vrij goed doet, maar dat er te veel cowboys binnen en buiten deze overheid constant voor versoepelingen roepen en zo foute verwachtingen scheppen.)

Ik ben het zelf ook kost en echt kotsbeu. Ik ben iemand die het heel belangrijk vind om het zoveel mogelijk te volgen omdat ik er gewoon dooruit wil zijn. Maar merk dat mijn eigen motivatie om "nee" te zeggen tegen sociale zaken, sterk afneemt. Indien er binnenkort activiteiten zijn in de vriendengroep (waarvan velen er sowieso al langer losser mee omgaan), zal ik ondertussen ook sneller geneigd zijn om te zeggen 'fuck it'. Dat voel ik aan mezelf. Wat ik dan echter niet ga doen is het op 'de belachelijke maatregelen steken', maar wel op mijn eigen. En dan zal ik me er ook iets of wat slecht bij voelen dat ik dat voor mezelf gedaan heb. Zo zit ik nu eenmaal in mekaar. Het is ook vanuit die insteek dat ik wel commentaar kan hebben op iemand die zegt de regels eens te overtreden, ik kan dat volledig begrijpen, maar mijn commentaar is dan op het goedpraten er van. Ik wil mijn gedrag niet goedpraten. Ik maak ook fouten. Ik ben ook maar menselijk.

Amai, wat een rant.

Er sterven op 4 jaar tijd ook evenveel (als het er niet meer zijn) Amerikanen aan overgewicht dan in heel die oorlog.
Het grote en belangrijke verschil is wel dat het in ww2 bijna allemaal jonge gezonde mannen waren. Met covid meestal (oude) mensen die lichamelijk al aan de finale bezig waren. Toch wel een nuanceverschil imo.
En dat nuanceverschil is dat niet alle mensenlevens evenveel waard zijn ofzo?
Een dode is een dode. En met de berekende gemiddelde vermindering van 10 levensjaren ga je nogal heel breed om die bevolking 'bezig aan de finale ' te noemen.

Vergeet dan de nuance's in de andere richting ook niet natuurlijk. Namelijk dat dit reeds met, soms draconische, maatregelen is. Dat dit enkel de sterftegevallen zijn en niet alle gevolgen. Enz. enz.

Wat er nu precies een grotere impact heeft of heeft gehad is niet echt relevant, naar mijn mening. Maar men kan moeilijk ontkennen dat de impact in dezelfde grootte-orde zit op bepaalde vlakken als verscheidene van de voorbeelden die gepasseerd zijn. Op welk vlak precies wel en precies niet, vind ik persoonlijk niet zo belangrijk.

Vergeet ook niet dat deze reactie vooral kwam op iemand die corona afdoet als een 'faits-divers', dat de maatregelen "nul reden" hebben. Dat is natuurlijk pure waanzin.

Ga ik akkoord met alle maatregelen? Natuurlijk niet, vanuit mijn eigen standpunt, maatschappijbeeld, ... heb ik een bepaalde voorkeur voor bepaalde maatregelen en een afkeer van andere. Dat is heel normaal en vind ik ook interessante discussies, die natuurlijk heel hard bemoeilijkt worden door het gebrek aan concrete cijfers, omdat er nergens enkel één maatregel genomen is die dan kan vergeleken worden met een 'exact hetzelfde land' die enkel een andere maatregel genomen heeft.

Zoals we hier ook zien zijn niet alleen de maatregels van belang, maar ook de mate waarin men dit opvolgd. Niet alleen qua overheid, sancties ed. maar ook hoe de mensen er mee omgaan. Maar natuurlijk ook de communicatie naar de bevolking toe vanuit de overheid of politieke partijen. (Waarbij ik vind dat 'de overheid' het vrij goed doet, maar dat er te veel cowboys binnen en buiten deze overheid constant voor versoepelingen roepen en zo foute verwachtingen scheppen.)

Ik ben het zelf ook kost en echt kotsbeu. Ik ben iemand die het heel belangrijk vind om het zoveel mogelijk te volgen omdat ik er gewoon dooruit wil zijn. Maar merk dat mijn eigen motivatie om "nee" te zeggen tegen sociale zaken, sterk afneemt. Indien er binnenkort activiteiten zijn in de vriendengroep (waarvan velen er sowieso al langer losser mee omgaan), zal ik ondertussen ook sneller geneigd zijn om te zeggen 'fuck it'. Dat voel ik aan mezelf. Wat ik dan echter niet ga doen is het op 'de belachelijke maatregelen steken', maar wel op mijn eigen. En dan zal ik me er ook iets of wat slecht bij voelen dat ik dat voor mezelf gedaan heb. Zo zit ik nu eenmaal in mekaar. Het is ook vanuit die insteek dat ik wel commentaar kan hebben op iemand die zegt de regels eens te overtreden, ik kan dat volledig begrijpen, maar mijn commentaar is dan op het goedpraten er van. Ik wil mijn gedrag niet goedpraten. Ik maak ook fouten. Ik ben ook maar menselijk.

Amai, wat een rant.
Moest iedereen zo de ballen hebben om toe te geven dat men uit eigen wil de regels overtreed zou men hier niet zo moeten zitten bashen op virologen en de overheid. Toch blij om te zien dat er wel degelijk nog mensen zijn die durven verantwoordelijkheid opnemen.

Het gaat hier niet over een accijnsverhoging op een pakje sigaretten of de blauwe zak die 5 eurocent duurder wordt hé.

We leven vandaag in een land waar de burger, in vredestijd, vervolgd kan worden voor het verlaten van z'n huis tussen 12h en 05h. Je moet dat eens een paar keer voor de spiegel herhalen. Er bestaat vandaag in heel het land geen enkel scenario dat een dergelijke draconische maatregel kan rechtvaardigen, nul.

Het ontnemen van de vrijheid is een middel dat thuishoort in het strafrecht waar het vooraf wordt gegaan door een eerlijk proces en gewogen wordt. We hebben als maatschappij beslist welke periode van vrijheidsberoving hoort bij de ernst van een misdaad. Zoiets is normaal.

De manier waarop men de verleden maanden eenieders vrijheid dagelijks ontneemt heeft daar niets meer mee te maken. Het is eigenlijk uw plicht als burger om dat aan te klagen.

Ma enfin! Waar is de nuance?

Er is geen algemene nachtklok in de strikte zin van het woord en het is niet zo dat op iedere hoek van de straat een militair staat om u af te knallen. Als je een gegronde reden hebt om buiten te zijn (werk) dan is dat op zich al geen probleem.

De maatregel is wel degelijk proportioneel en doorstaat ook de rechterlijke toets.

Uw vrijheid wordt niet ontnomen, uw vrijheid om doelloos rond te dwalen na middernacht en voor 5 uur smorgens wordt ontnomen. Dat is uiteraard jammer maar tegelijkertijd beweert niemand dat dit de "nieuwe orde " wordt. Eenmaal het mag en kan wordt die nachtklok weer opgegeven en als het al niet zou gebeuren door de politiek wordt die nachtklok afgeschoten door de rechterlijke macht als er geen proportionele reden meer voorhanden zou zijn.

Het gaat hier niet over een accijnsverhoging op een pakje sigaretten of de blauwe zak die 5 eurocent duurder wordt hé.

We leven vandaag in een land waar de burger, in vredestijd, vervolgd kan worden voor het verlaten van z'n huis tussen 12h en 05h. Je moet dat eens een paar keer voor de spiegel herhalen. Er bestaat vandaag in heel het land geen enkel scenario dat een dergelijke draconische maatregel kan rechtvaardigen, nul.

Het ontnemen van de vrijheid is een middel dat thuishoort in het strafrecht waar het vooraf wordt gegaan door een eerlijk proces en gewogen wordt. We hebben als maatschappij beslist welke periode van vrijheidsberoving hoort bij de ernst van een misdaad. Zoiets is normaal.

De manier waarop men de verleden maanden eenieders vrijheid dagelijks ontneemt heeft daar niets meer mee te maken. Het is eigenlijk uw plicht als burger om dat aan te klagen.

Mja, mochten we in Myanmar of Syrie leven dan gaf ik u 100procent gelijk. Maar we leven daar niet. We leven in Belgie. In de Europese Unie. Ik denk dat de overheid zo snel als mogelijk alle maatregelen zal laten vallen. Geen enkele politicus maakt zie toch populair hiermee> MEt het vroegtijdig lossen trouwens ook niet. Ik ben blij dat we in een land leven waar de overheid er toch alles (in al zijn amateurisme dat ook) probeert te doen om dit te gaan controleren. Ik ben ervan overtuigd dat Corona nooit meer weggaat, mss gaan er zels een jaarlijkse prik komen zoals voor de griep en risicogroepen. De maatregelen zullen dan al lang gelost zijn. Het enige doel is, daar ga ik vanuit, de zorg niet te laten imploderen, want zoals al tig keren aangehaald, massagraven in de spreekwoordelijke tuin zoals in Brazilie, ik denk niet dat dat goed zou zijn voor geestelijke gezondheid van al die zeurende Belgen.

Mogen we klagen en zagen, natuurlijk, maar alles een beetje in perspectief he. Het is sowieso een klote periode. WO2 was dat ook.

We komen hier wel doorheen.

En als bewezen is dat het lossen van alle maatregelen niet meer opweegt tegen de mogelijke gevolgen dan kunnen we met zijn allen in opstand komen! Dan doe ik gerust mee, maar nu niet nee, zeker niet.

Avondklok, horeca dicht, geen evenementen, amper/geen bezoek mogen ontvangen, ... allemaal heel vervelend natuurlijk maar ik snap echt niet waarom veel te veel mensen (zelfs op een wat hoogstaander forum zoals dit) denken en beweren dat de overheid er plezier in heeft om die maatregelen te nemen en dit allemaal doet "om het volk te pesten".
Alsof De Croo en co aan tafel zitten te brainstormen over "hoe ze die gewone werkmensjes nog eens lekker kunnen kloten whoehahahahaaaa".

Tuurlijk zijn er qua beleid heel wat zaken misgelopen en mag daar zeker de nodige kritiek op komen, maar ik ben er echt wel 200% zeker van dat geen enkele politieker (of wetenschapper) plezier heeft in heel deze shit waarin we al een jaar zitten. Die mannen zullen heus wel genoeg slapeloze nachten achter de rug hebben en zullen zich ook oprecht slecht voelen door al hetgeen ze hebben moéten beslissen het afgelopen jaar.

Laatst bewerkt:
We kunnen enkel vaststellen dat we ondanks ons 'beleid' in zo goed als alle lijstjes achteraan staan. Vaccinatie gaat niet vooruit, de helft van de WZC inwoners is bij wijze van spreken gesneuveld en onze economie ligt op zijn gat.

Vaccinatie zijn we 'voorzichtig', whatever that means. We wachten nu met vaccineren en vullen vriezers omdat we anders in de toekomst een tekort zouden kunnen hebben en wachten. Dus we voeren het risico nu uit van het risico dat we mitigeren.

We proberen geen extra vaccins te bemachtigen, maar zijn wel trots dat we weinig betalen met Europese tenders. Die vaccins kosten 1-10 euro per vaccin. Pakt nog 10 om gemakkelijk te rekenen. Dat is dus alles samen 100M aan vaccin kosten. Dit terwijl we een begrotingstekort opbouwen van wat, 50mrd per jaar, met corona steun etc. Pakt nog 30mrd op rap te rekenen. Dat is dus 100M PER DAG. Dus we kloppen ons op de borst omdat we achter de komma goedkope vaccins hebben, maar spenderen dat volledige bedrag elke dag.

Vaccinatie centra. 200 hebben we er. En we gaan 1y vaccineren. 6M man te doen, 365 dagen, 24h/dag. Dat is om de 20min in elk vaccinatie centrum. En maar doen alsof we complexe logistieke operaties doen... Man man man. De chiro kan beter zijn koekenverkoop organiseren.

En tellen doen we ook "anders". Maar onze oversterfte is rampzalig. Can't explain that.

En al die virologen willen alles en iedereen testen en forever in lockdown. Uiteraard, zolang er een probleem is, staan ze in de spotlight en ondertussen draaien hun labos op volle toeren om hun zak te vullen. Wil je weten hoeveel die verdienen met Corona stalen te analyseren en DNA sequentie bepalen. Ik denk het niet. Als je die mannen laat doen, gaan die forever monitoren en aanrekenen...

En last, but not least. Wat is het einddoel? Alle oudjes zijn gevaccineerd. Er is plek in de ziekenhuizen, ze zijn al maanden niet over half capaciteit met covid. Gaan we echt wachten met bougeren tot 2023 ?

Ik zit al 51 weken thuis te werken met 0 dagen kantoor bezoek. Het begint "wat" te wegen. En ik die werk zal een gat mogen dichtfietsen in de begroting van 100mrd. Ik vind dat we niet alles zomaar moeten slikken van de politiek. Al de andere landen doen het toch anders en meestal beter.

Ik begrijp je sentiment dat het zo aanvoelt. Al denk ik dat het wat optimistisch/pessimistisch (afhankelijk van hoe je het bekijkt) is om te doen alsof alles zoveel beter is in het buitenland. Ik heb ook een bepaalde 'vrees' op sommige vlakken, maar ik hoop dat men het tegendeel kan bewijzen. Ik ben echter van mening dat dit op dit moment nog niet echt beoordeeld kan worden, en voor mezelf enkel stress zal opleveren om deze zinloze gedachtegang toch te volgen. :) (Maar ja, er zijn ook fouten gemaakt, daar niet van he. En niet alleen in België.)
En last, but not least. Wat is het einddoel? Alle oudjes zijn gevaccineerd. Er is plek in de ziekenhuizen, ze zijn al maanden niet over half capaciteit met covid. Gaan we echt wachten met bougeren tot 2023 ?
Maar vooral dit snap ik niet goed, wat bedoel je precies? Er is nu toch al duidelijk aangegeven dat er versoepelingen aankomen? Of wil je zeggen dat we veel meer nu zouden kunnen versoepelen omdat we "niet over de helft zitten"? Dan zou ik je toch heel sterk tegenspreken en je wijzen op de curves die we reeds gezien hebben, hoe snel dit gaat. Je mag het exponentiële karakter niet uit het oog verliezen.

Op 23 maart vorig jaar zaten we met ongeveer even veel patiënten in het ziekenhuis als nu, op 28 maart was dit het dubbel.
Op 15 oktober vorig jaar zagen we met ongeveer even veel patiënten in het ziekenhuis als nu, op 23 oktober was dit het dubbel.

Avondklok, horeca dicht, geen evenementen, amper/geen bezoek mogen ontvangen, ... allemaal heel vervelend natuurlijk maar ik snap echt niet waarom veel te veel mensen (zelfs op een wat hoogstaander forum zoals dit) denken en beweren dat de overheid er plezier in heeft om die maatregelen te nemen en dit allemaal doet "om het volk te pesten".
Alsof De Croo en co aan tafel zitten te brainstormen over "hoe ze die gewone werkmensjes nog eens lekker kunnen kloten whoehahahahaaaa".

Tuurlijk zijn er qua beleid heel wat zaken misgelopen en mag daar zeker de nodige kritiek op komen, maar ik ben er echt wel 200% zeker van dat geen enkele politieker (of wetenschapper) plezier heeft in heel deze shit waarin we al een jaar zitten. Die mannen zullen heus wel genoeg slapeloze nachten achter de rug hebben en zullen zich ook oprecht slecht voelen door al hetgeen ze hebben moéten beslissen het afgelopen jaar.

Plezier in hebben, incompetentie, luiheid, wat maakt het uit wat hun beweegredenen zijn, ze zadelen ons op met maatregelen die (op het randje) van onwettig zijn (gesloten grenzen in strijd met Europese regels, avondklok omdat ze nuttig kan zijn voor de politie), weigeren elk debat daarover (beslissingen bij ministrieel besluit, na 5 maanden nog steeds geen zicht op enig parlementair debat) en als er om redenen gevraagd wordt, word je afgeserveerd met platitudes als een normale mens heeft hier geen last van en de politici doen dit toch ook niet om mensen te pesten. Zoals hierboven ook al gezegd, op nagenoeg alle statistieken zijn we bij de slechtste van de klas maar toch moeten we de regering en virologen blijven steunen omdat ze toch hun best doen? Regels als de gesloten grenzen worden verlengd omdat er na een jaar nog steeds geen systeem is voor controle van reizigers, vaccinaties lopen in het honderd, statistieken over plaats van besmetting zijn nog steeds niet deftig beschikbaar (behalve als het hen uitkomt om hun regels te verklaren) ... De regering faalt gewoon gigantisch en voert dan maar regels in met grote impact om dat af te dekken.

Plezier in hebben, incompetentie, luiheid, wat maakt het uit wat hun beweegredenen zijn, ze zadelen ons op met maatregelen die (op het randje) van onwettig zijn (gesloten grenzen in strijd met Europese regels, avondklok omdat ze nuttig kan zijn voor de politie), weigeren elk debat daarover (beslissingen bij ministrieel besluit, na 5 maanden nog steeds geen zicht op enig parlementair debat) en als er om redenen gevraagd wordt, word je afgeserveerd met platitudes als een normale mens heeft hier geen last van en de politici doen dit toch ook niet om mensen te pesten. Zoals hierboven ook al gezegd, op nagenoeg alle statistieken zijn we bij de slechtste van de klas maar toch moeten we de regering en virologen blijven steunen omdat ze toch hun best doen? Regels als de gesloten grenzen worden verlengd omdat er na een jaar nog steeds geen systeem is voor controle van reizigers, vaccinaties lopen in het honderd, statistieken over plaats van besmetting zijn nog steeds niet deftig beschikbaar (behalve als het hen uitkomt om hun regels te verklaren) ... De regering faalt gewoon gigantisch en voert dan maar regels in met grote impact om dat af te dekken.
Nogmaals, zoals hierboven, ik snap het sentiment en ga op bepaalde vlakken ook akkoord maar zeggen:
- Maatregelen zijn te streng
EN
- Cijfers zijn te hoog

Dan denk ik : Euh, pick one? Het is het een of het ander. Kritiek hebben op beide is een deel de werkelijkheid negeren.

Niet per se, voor de avondklok komen de politici ook niet meer verder dan te zeggen dat het een handhavingsmaatregel is. Die lossen hoeft geen impact te hebben op de cijfers. Ook voor activiteiten buiten is het risico op besmettingen zo klein, dat had al veel eerder of verregaander kunnen versoepeld worden zonder impact op de cijfers. Het is geen verhaal van alles willen lossen, wel van gerichtere maatregelen te hebben die focussen op de plekken met veel risico (indoor, slecht verlucht) en de mensen aanpakken die effectief regels overtreden.

Het is lastig vol te houden als je weet dat er 0 vooruitzichten zijn en men maar belastingsgeld blijft pompen in het willen redden van onder meer de horeca, terwijl elke restaurantuitbater zijn foodcost wist te laten zakken door over te schakelen naar takeaway. De enige die klagen, zijn cafés en daar waren er toch al teveel van. Toen de horeca open mocht, zag ik geen problemen met restaurants: elk zijn tafeltje, netjes ver van elkaar, mondmasker aan bij het verplaatsen. De cafés? Daar zat het probleem... En laat ons maar zwijgen van de rokers, die staan nu al buiten aan de fietsenstalling te kletsen bij elkaar van de supermarkten.

Van mij mochten alle restaurants open blijven, ze waren streng genoeg met de maatregelen die men moest treffen. Een café voor mijn part niet, tenzij er terrasjes open kunnen (en dat kan perfect nu al...)

Waar is trouwens die barometer?

Ik begrijp je sentiment dat het zo aanvoelt. Al denk ik dat het wat optimistisch/pessimistisch (afhankelijk van hoe je het bekijkt) is om te doen alsof alles zoveel beter is in het buitenland. Ik heb ook een bepaalde 'vrees' op sommige vlakken, maar ik hoop dat men het tegendeel kan bewijzen. Ik ben echter van mening dat dit op dit moment nog niet echt beoordeeld kan worden, en voor mezelf enkel stress zal opleveren om deze zinloze gedachtegang toch te volgen. :) (Maar ja, er zijn ook fouten gemaakt, daar niet van he. En niet alleen in België.)

Maar vooral dit snap ik niet goed, wat bedoel je precies? Er is nu toch al duidelijk aangegeven dat er versoepelingen aankomen? Of wil je zeggen dat we veel meer nu zouden kunnen versoepelen omdat we "niet over de helft zitten"? Dan zou ik je toch heel sterk tegenspreken en je wijzen op de curves die we reeds gezien hebben, hoe snel dit gaat. Je mag het exponentiële karakter niet uit het oog verliezen.

Op 23 maart vorig jaar zaten we met ongeveer even veel patiënten in het ziekenhuis als nu, op 28 maart was dit het dubbel.
Op 15 oktober vorig jaar zagen we met ongeveer even veel patiënten in het ziekenhuis als nu, op 23 oktober was dit het dubbel.

Versoepelingen? Dat we met 10 buiten mogen rondlopen op 1.5m van elkaar ipv met 4? Dat is geen versoepeling he. Ga naar een random park, dat zit vol. 100x4 of 40x10, dat is evenveel volk. En de volgende versoepelingen komen er misschien in mei aan. Waaauw.

En welke exponentiele curve? Ik check elke dag het Sciensano rapportje. Het aantal bevestigde gevallen was vorige week al aan het zakken. Overigens was die fluctuatie niet speciaal. Is al paar keer voorgevallen. Maar goed, elk excuus om 'voorzichtig' te zijn is blijkbaar OK. Opnames stijgen een beetje. Zo heel toevallig na een koudeprik. Elke keer er een koudeprik is, 2w later meer gevallen (binnen en snotteren e). Maar het aantal sterfgevallen is al heel lang pijlsnel aan het dalen. Ahja, want alle oudjes zijn gevaccineerd en worden niet meer ziek (en zij vielen er dood van).

Dus again, wat is het einddoel? Er is plek in de ziekenhuizen en er vallen bijna geen doden meer. We zitten aan 20 covid doden per dag. Er vallen elke dag 50 kankerdoden en elke dag 50 hartinfarct doden - ELKE DAG van ELK JAAR. Gaan we dat ook elke dag op tv brengen met een dramatische grafiek ? Mensen doen alsof elke dode 1 te veel is die vermeden kon worden en er dus zero tolerance moet zijn. Dan gaan we nog lang bezig zijn. Het is een realiteit dat er elke dag doden zijn en velen niet te vermijden zijn.

Ondertussen wat bangmakerij om zichzelf uit de wind te zetten.

Vaccineer iedereen eens rap en laat wie gevaccineerd is zijn zin doen. Het is nu al genoeg aangetoond dat gevaccineerden minder overdragen. Ik zie niet in waarom je iemand die gevaccineerd is, niet gewoon op cafe kunt laten gaan, of restaurant of cinema. Zoals in al die andere landen (waar er veel minder doden gevallen zijn en veel minder economische schade is). Zelfs het verketterde USA en UK heeft ons in razende tempo ingehaald met spuitjes geven. Kijk hier zelf maar: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations (we zijn beter dan Jordanie en Indonesie - joepie)

Laatst bewerkt:
Het is lastig vol te houden als je weet dat er 0 vooruitzichten zijn en men maar belastingsgeld blijft pompen in het willen redden van onder meer de horeca, terwijl elke restaurantuitbater zijn foodcost wist te laten zakken door over te schakelen naar takeaway. De enige die klagen, zijn cafés en daar waren er toch al teveel van. Toen de horeca open mocht, zag ik geen problemen met restaurants: elk zijn tafeltje, netjes ver van elkaar, mondmasker aan bij het verplaatsen. De cafés? Daar zat het probleem... En laat ons maar zwijgen van de rokers, die staan nu al buiten aan de fietsenstalling te kletsen bij elkaar van de supermarkten.

Van mij mochten alle restaurants open blijven, ze waren streng genoeg met de maatregelen die men moest treffen. Een café voor mijn part niet, tenzij er terrasjes open kunnen (en dat kan perfect nu al...)

Waar is trouwens die barometer?
Inderdaad, hoelang zitten we nu al op het huidige plateau? ( eens met meer en eens met minder testen )
Met of zonder horeca was er toch niet veel verschil in cijfers?
Enfin hopelijk beterschap tegen april.

Ode aan elke autoriteit die zich aanbiedt. Niet te veel vragen stellen.
Beste stuurlui aan wal en zo.

Voor de rest werken!

Ze gaan er alvast nog steeds van uit dat iedereen alle kleine regeltjes volgt blijkbaar:

Liveblog - Afspreken in de tuin? Voortaan mag je door het huis én naar toilet, zegt minister Vandenbroucke

Oef! Niet meer over de haag klauteren en in de gracht pissen.

Ooit ga ik hier aan terugdenken en eens heel hard lachen... 😅

om op Cege's vraag te antwoorden, er wordt grof geld verdiend aan die testen, volgens de gespecialiseerde pers per Duits labo ca. een Ferrari per dag (aan extra winst).

Het feit dat het zo'n ongelooflijke goudmijn is voor de sterkste lobby, helpt zeker om de vaccinaties zoveel mogelijk te vertragen. Cui bono....

per consultatie vangt elke Duitse dokter een extra premie voor "hygiëne maatregelen". voordien waren de praktijken kennelijk onhygiënisch... makkelijker verdienen, gaat niet.

verklaart m.i. ook waarom het in de UK zoveel sneller kan, met 1 staatsorgaan dat het gebeuren controleert.

Enfin, nu blijkt dat er in België zo een gebrek aan medisch personeel is, zal de regering de Numerus Clausus wel opheffen, hé

/s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan