Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sommige vaccinatie centra hebben gewoon geen stock meer van het vaccin. Zij zijn zelf vragende partij maar krijgen er niet meer. Het vaccinatiecentrum hier kreeg deze week woensdag een lading vaccins en volgende week donderdag pas de volgende lading. Intussen moeten een deel van de medewerkers uitnodigingen versturen en personen inplannen.

Info: Ik werk zelf in zo'n vaccinatiecentrum.
Toch eens denken of de evenementensector jullie niet kan helpen :sarcastic:

Ergerlijk tot en met, vooral omdat men elke keer met een nieuw excuus afkomt. Ik begin me echt af te vragen of die avondklok ooit nog gaat verdwijnen. Grote achande is dit.
Stop eens met zeuren. Dat is lastig ja. En tuurlijk zal deze afgeschaft worden van zodra het kan en dat moment komt mss wel sneller dan je denkt.

De wereld is nu eenmaal geen ijskar he.

Zoals met 50 man naar een begravenis gaan? Geweldig. Daar wordt iedereen weer vrolijk van. Vooruitzichten!!
pretparken, evenementen buiten tot 50 man, met 10 in buitenlucht afspreken, sporten met 10 buiten en dan een hele hoop zaken voor school die terug kunnen (o.a. voor studenten).

Vooruitzichten, ja. Je moet niet enkel afkomen met maatregelen die vanaf maart gelden.

Erik

pretparken, evenementen buiten tot 50 man, met 10 in buitenlucht afspreken, sporten met 10 buiten en dan een hele hoop zaken voor school die terug kunnen (o.a. voor studenten).

Vooruitzichten, ja. Je moet niet enkel afkomen met maatregelen die vanaf maart gelden.
Wat bedoelt men met die evenementen?

Ik snap nu zelf ook wel niet dat sommige vaccins wel verplicht zijn, zoals polio, maar dat dit vaccin, wat heel de wereld op zijn kop zet, niet verplicht is. Heeft dat dan te maken met dat polio bij kinderen wordt ingeent en dat kinderen moeten beschermd worden tegen onverantwoordelijke ouders? Dat een verplichting van vaccins alleen kan als het is om de gezondheid van een kind te beschermen? Maybe?

Als kinderen in plaats van ouderen vooral slachtoffer waren van corona, dan was dit vaccin misschien allang verplicht.
er is maar 1 vaccin dat verplicht is en dat is polio. Dat heeft gewoon te maken met de tijdsgeest toen, die verplichten véél logischer vond.

Veel maatregelen voor studenten zie ik toch nog niet. 1 dag per week op campus les, dat is toch ook maar een doekje voor het bloeden. Of zijn er nog andere? Kotgenoten mogen ze volgens de regels nog altijd niet als huisgenoten beschouwen. Dat dat hiaat nu nog niet is weggewerkt, volgens Q bewust omdat men niet wil dat studenten elkaar binnen zien, is toch gewoon blind blijven voor de werkelijkheid. Precies of er is geen dicht contact tussen studenten die onder hetzelfde dak wonen, keuken en sanitair delen en in de stad nergens naartoe kunnen.

Veel maatregelen voor studenten zie ik toch nog niet. 1 dag per week op campus les, dat is toch ook maar een doekje voor het bloeden. Of zijn er nog andere? Kotgenoten mogen ze volgens de regels nog altijd niet als huisgenoten beschouwen. Dat dat hiaat nu nog niet is weggewerkt, volgens Q bewust omdat men niet wil dat studenten elkaar binnen zien, is toch gewoon blind blijven voor de werkelijkheid. Precies of er is geen dicht contact tussen studenten die onder hetzelfde dak wonen, keuken en sanitair delen en in de stad nergens naartoe kunnen.
ik denk dat men vooral wil vermijden dat kotstudenten heel en weer pendelen. Er is juridisch géén probleem voor kotstudenten die effectief een huishouden samen vormen en NIET naar huis terugkeren.

Maar kotbubbel én dan naar huis gaan elk weekend is écht niet wat je wil.

Niet correct. Ik verwijder ze alleen als ik op mijn fout gewezen ben en dit misinformatie is, met bijhorende excuses, daar is nog nooit meer dan een uur over gegaan. Je ziet mij ook niet dat soort voorspellingen doen.
Five-SeveN, sommige mensen kunnen je posts die je verwijdert nog altijd zien hoor... zonder excuses :)

En wijs me gerust op m'n fouten. Zeker. Maar doe je dat dan door met versoepelingen vanaf maart af te komen als argument als ik het heb over vanaf april...? Wie sprak er nu weer over misinformatie?

Laatst bewerkt:
Er is nog nagenoeg een hele race te lopen voor de vaccinaties dus dat percentje achterstand nu kan snel weggewerkt zijn. Wallonië en Brussel hebben ook een gemiddeld jongere bevolking dan Vlaanderen dus dat zal op basis van de mensen die nu gevaccineerd zijn ook wel een stukje van het verschil verklaren.
Gerichte maatregelen lijken op basis van de communicaties van de laatste weken in ieder geval niet meteen nog een optie te zijn.

Die debiele avondklok mogen ze echt wel afschaffen godverdomme. Gaat gezellig worden als er zo eens een paar echt warme avonden aankomen.. moet ge uw bezoek naar huis sturen om 12. Dikke bullshit.

Ik ben wel benieuwd wat de reactie gaat zijn als het begin mei mooi weer is, de terrassen vol zitten en dan om 23u30 de laatste pint moet getapt worden. Of de avondklok het dan zoveel makkelijker gaat maken voor de politie moet nog maar blijken.

Die debiele avondklok mogen ze echt wel afschaffen godverdomme. Gaat gezellig worden als er zo eens een paar echt warme avonden aankomen.. moet ge uw bezoek naar huis sturen om 12. Dikke bullshit.
Ik ga ervan uit dat tegen dat we aan warme avonden komen het wel zal versoepelen ze. Het is vannacht - 4 hier :p tegen dat ge 's avonds deftig buiten kunt zitten zijn we toch 2 maand verder denk ik

is dat nu écht zo een probleem? serieus?

De keren dat ik na middernacht met vrienden samen ben heb ik meestal een stuk in mijn kloten en is het dus waarschijnlijk dat ik mij op zo een moment "onoverwinnelijk waan" en dus veel te dicht bij de anderen kom om dan met nietszeggend (maar o zo leuk) gelul elke aanwezige te gaan besmetten.

soit, ik vergroot het bewust een beetje uit maar om in "huidige tijden" een avondklok van 00.00 tot 06.00 te gaan afschilderen als een criminele bedoening...nee, mij heb je daar niet mee

Verzorg je taalgebruik een beetje meer.
Ik ga ervan uit dat tegen dat we aan warme avonden komen het wel zal versoepelen ze. Het is vannacht - 4 hier :p tegen dat ge 's avonds deftig buiten kunt zitten zijn we toch 2 maand verder denk ik
Ja, en dan zitten we nog met de avondklok als ik de overheid moet geloven.

Edit: taalgebruik aangepast sorry mods

Laatst bewerkt:
Wel weer triestig hoe men zich vastklampt aan kalenderdata " 1 april dit, 1 mei dat" ipv te werken met besmettingsdata "vanaf 100 ziekenhuisopnames dit en vanaf 5 doden per dag dat"

Indien de cijfers terug stijgen is het weer een gezaag en ontgoocheling van alle sectoren in begin april/mei

Dom dom dom.

+1 nog eens herhalen dat die avondklok echt weg mag, weg ermee eruit. Kan je als overheid geen handhaving doen dan moet je maar andere regels opstellen.

De keren dat ik na middernacht met vrienden samen ben heb ik meestal een stuk in mijn kloten en is het dus waarschijnlijk dat ik mij op zo een moment "onoverwinnelijk waan" en dus veel te dicht bij de anderen kom om dan met nietszeggend (maar o zo leuk) gelul elke aanwezige te gaan besmetten.

soit, ik vergroot het bewust een beetje uit maar om in "huidige tijden" een avondklok van 00.00 tot 06.00 te gaan afschilderen als een criminele bedoening...nee, mij heb je daar niet mee
Ja dat is écht een doorn in mijn oog ja. Ik ben oud en wijs genoeg om zelf te beslissen hoe laat ik mij waar bevind. Dat jij de zelfdiscipline niet hebt om uw verstand een beetje te gebruiken in deze tijden zou mijn probleem niet mogen zijn.

En nu heb je gewoon een paar uur vroeger een stuk in uw kloten als anders dus wat is het verschil?

Kunnen ze niet gewoon alle supermarkten sluiten na 12uur smiddags? Ik ga nooit winkelen in de namiddag en is het echt zo een probleem, serieus?

Ikke ikke ikke en de rest kan.... 🤡
Nieuwe week, dezelfde...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan