Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Imo hetzelfde idee achter Frank VDB & ons mateke.
Op het einde van de crisis alles wat fout gelopen heeft in de schoenen van FVDB schuiven en alle positieve pluimen op de hoed van SPA.
En daarna kan Frank op pensioen naar de melkkoe , genaamd EU.
Jij spreekt over impotent houden... Ze doen dat nog niet genoeg imo, zeker als het over budgetten, boetes etc gaat. Dan is de EU precies wat minder impotent.
Artificieel in elkaar gestoken koepel (vanaf een bepaald punt, want de eerste 'EU' groeide wél op natuurlijke wijze uit een noodzaak), met als huidig doel het pensioenfonds van uitgebluste politici
De vraag is wat we willen: een uitgeholde structuur, iets dat eigenlijk bijna neerkomt op enkel het Schengenakkoord of een daadkrachtige unie die als een geheel kan wegen op wereldpolitiek. Ik ben eerder voorstander van dat tweede, want als iemand nog in de illusie leeft dat we met minder nog iets meer zijn dan 3derangsstaten die de rest van de wereld kent als een soort van toeristisch Bokrijk, vervlogen grandeur, zal dat niet lang meer duren.

Mijn mening is dat de enige manier om relevant te zijn een werkende EU is, die verder gaat dan nu. Het probleem is voor mij niet het EU niveau op zich, enkel de invulling die er nu aan gegeven wordt als soortement rusthuis voor politici die fin de carrière zijn, in een machteloze structuur die enkel hier en daar eens een boete kan opleggen en subsidies kan verdelen. Kijk naar Orban als je wil zien hoeveel indruk dat maakt.

Maar dat de huidge structuur niet werkt, zeker.

Ondertussen blijkt er toch vanalles fout te lopen bij de verzending van de brieven ook. Een vriend van mij zijn vriendin werkt in een ziekenhuis, en die is intern op de hoogte gebracht dat ze daar volgende week om haar vaccin mag gaan. Tegelijkertijd heeft ze ook een brief gekregen van de Vlaamse overheid dat ze naar het vaccinatiecentrum in de buurt mag gaan om haar vaccin. Voorzien ze dan twee vaccins, schrappen ze mensen die het via hun werk krijgen niet uit de op te roepen lijst voor de vaccinatiecentra?
Systeem staat nog niet op punt neen. In de praktijk zijn er dan inderdaad mensen die 2x een vaccin aangeboden krijgen, en er na één of twee pogingen niet in slagen om die tweede afspraak te annuleren. Met als gevolg dat vaccinatiecentra dan maar via Facebooklijsten mensen moeten ronselen.

Als de EU niet bevoegd is/in staat is om zelfs in tijden van een pandemie geen overkoepelende beslissingen te nemen wat betreft aankoop, verdeling van vaccins etc, dan is deze instantie (wat mij betreft) gewoon overbodig.

Sorry, ik ga nog eens zagen jongens.

Vlaamse vaccinatieplanning van volgende week bekend: 97.000 inentingen voorzien, kwart minder dan deze week​

En de (logische) uitleg staat er net onder:
VWTXPUJ.png

Als je natuurlijk enkel de titels leest zonder de waarom maar toch al conclusies trekt...

Dat is voor mij geen logische uitleg. Waarom doen we er niet meer in de vaccinatiecentra? Er is een gigantische gap tussen de geleverde aantallen en hun planning voor volgende week als je met hun eigen 2 weken doorlooptijd rekening houdt. Zeggen dat we er minder doen omdat de ziekenhuizen klaar zijn is geen reden geven.

Goed dat de ziekenhuizen al volledig zijn gevaccineerd maar dat komt toch niet als een verrassing voor diegene die het coordineren?
Het is niet alsof ze vandaag plots zien dat ze geen ziekenhuispersoneel meer hebben om te vaccineren.

Dusja, dan mag er toch iets van kritiek op komen dat ze dan niet andere mensen vaccineren. Iedere dag vaccineren is een dag gewonnen.

De uitnodigingen tot vaccinatie worden op basis van de leveringen van de vaccins verstuurd. Er zit dus een doorlooptijd van een goede 2 weken tussen het ontvangen van de leveringen en het plaatsen van het vaccin.

Volgens Bart Mesuere kan er een vertraging tot 2 weken zitten op het registreren van de vaccinatie, er zijn dus steeds een pak meer spuiten gezet dan zichtbaar in de rapporteringen.

Als de EU niet bevoegd is/in staat is om zelfs in tijden van een pandemie geen overkoepelende beslissingen te nemen wat betreft aankoop, verdeling van vaccins etc, dan is deze instantie (wat mij betreft) gewoon overbodig.
Laten we dan ineens ook de federale en gewestelijke overheid afschaffen omdat deze niet bevoegd zijn voor het aanleggen van lokale wegen. En als ze dat al niet kunnen, tja, dan kunnen we deze beter afschaffen, dan zijn ze toch echt overbodig.

De uitnodigingen tot vaccinatie worden op basis van de leveringen van de vaccins verstuurd. Er zit dus een doorlooptijd van een goede 2 weken tussen het ontvangen van de leveringen en het plaatsen van het vaccin.

Volgens Bart Mesuere kan er een vertraging tot 2 weken zitten op het registreren van de vaccinatie, er zijn dus steeds een pak meer spuiten gezet dan zichtbaar in de rapporteringen.

Zoals al gezegd, dat is geen reden want onveranderd. De aantallen geleverd gaan van 156k in week 08/02 naar 213k in week 15/02 naar 257k in week 22/02. Ze plannen om er 168k te zetten dus hun eigen 2 weken gaan ze zelfs niet meer halen. De leveringen stijgen ook week na week dus een daling in planning steken op minder leveringen is ook zever.

Ik hoor ook maar weinig uit het eurofiele kamp. De UK ging zich helemaal in de venieling rijden met hun gekke Brexit.
Ondertussen begin de EU lidstaten uit pure miserie nu maar hun eigen vaccins vast te krijgen.
Misschien kunnen we in België ontwikkelingshulp vragen aan de VS, dat ze ons nog eens komen helpen zoals in 1941

Die productie is er wel voor de USA, de VK, Israël, ... Voor Europa is ze er niet.
Los dan nog eens van het feit dat men contractueel niets afgedwongen krijgt, men zich laat rollen, traag is in beslissingen... ondanks de bijdrage van knowhow en massieve financiële steun. Al wat in legio deftige artikels is gepasseerd. Zaken die wel degelijk volledig bij de EU top liggen.

Maar de artikels doen er niet toe, men blijft liever in de eigen narrative steken. Overgave aan de autoriteit die zich aanbiedt, kritiek totaal geminimaliseerd.

Laatst bewerkt:
Misschien is de problematiek tegenwoordig HLN reacties waardig ... ?
Of zijn de, wat ik denk dat je bedoelt met HLN reacties, gewoon een groeiend gevoel van ontevredenheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan