Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

The EU Is All Out of Vaccine Excuses​

While the Brits are opening back up, the French are locking down. It’s time for a whatever-it-takes plan.

The European Union has had a dire Covid-19 vaccination campaign so far, and there’s been plenty of buck-passing as a result. Slow regulatory approvals, contractual spats with drugmakers and doubts over vaccine efficacy have all been blamed.
But the bloc is running out of excuses, and its leaders know it. The big issues look fixable, but the pace remains slow. It’s time to step up and get needles in arms, and, importantly, learn from countries that are getting it right. These include EU members like Denmark, and also outsiders like the U.K. — however awkward that may be given ongoing post-Brexit tensions.

...
Spending shouldn’t matter, because, as Jacob Kirkegaard of the Peterson Institute for International Economics puts it, “the vaccine pays for itself.
...

Uiteindelijk was het ook follow the money.
Andere landen hebben er veel meer geld tegenaan gegooid.
Uiteindelijk de prijs van zoveel weken economische verlamming overtreft vele malen de prijs van een vaccin per burger, of het nu 10 euro was, of 20 euro, of 30 euro.

Totaal gebrek aan real politics nu.

Laatst bewerkt:
...
Spending shouldn’t matter, because, as Jacob Kirkegaard of the Peterson Institute for International Economics puts it, “the vaccine pays for itself.
...
Ook mijn gedacht. Een meeruitgave op dat vlak weegt niet op tegen de veel grotere economische en mentale kostprijs van langer in deze shit te zitten.

Daarnet de reconstructie van het overlegcomité van gisteren gelezen. Niet alleen het kortste ooit maar blijkbaar wezen ook alle neuzen in dezelfde richting. Geen enkele minister die na de uiteenzetting over de huidige situatie nog over versoepelingen begon. Gisterenmorgen lag de "buitenbubbel" nog op tafel maar na binnenkomst van het rapport met de laatste ziekenhuiscijfers verdween die onmiddellijk van tafel.

Het gaat de komende dagen spannen wat de cijfers betreft, de kans lijkt mij groot dat de discussie volgende week eerder over verstrengingen gaat.

Laatst bewerkt:
Nog een plezante statistiek, de zelfmoordlijn kreeg in 2020 28% meer oproepen. En we zitten nu al 2 maanden verder in deze miserie. Bouchez had het in een interview (weliswaar met Doorbraak) over 20% meer zelfmoorden in Brussel. Het begint langs alle kanten te kraken.

The EU Is All Out of Vaccine Excuses​

While the Brits are opening back up, the French are locking down. It’s time for a whatever-it-takes plan.

The European Union has had a dire Covid-19 vaccination campaign so far, and there’s been plenty of buck-passing as a result. Slow regulatory approvals, contractual spats with drugmakers and doubts over vaccine efficacy have all been blamed.
But the bloc is running out of excuses, and its leaders know it. The big issues look fixable, but the pace remains slow. It’s time to step up and get needles in arms, and, importantly, learn from countries that are getting it right. These include EU members like Denmark, and also outsiders like the U.K. — however awkward that may be given ongoing post-Brexit tensions.

...
...

Uiteindelijk was het ook follow the money.
Andere landen hebben er veel meer geld tegenaan gegooid.
Uiteindelijk de prijs van zoveel weken economische verlamming overtreft vele malen de prijs van een vaccin per burger, of het nu 10 euro was, of 20 euro, of 30 euro.

Totaal gebrek aan real politics nu.
True, maar wat moest er dan gebeuren? Per opbod verkopen? Tging dan proper geweest zijn.
Eerlijk zou zijn vaste prijs en % verdelen maar bon, zo werkt de wereld niet uiteraard. Er zijn eersten en er zijn laatsten.

Jij doet alsof alles reeds voorbij en gepasseerd is en er absoluut niets meer kan gedaan worden? Sta me toe dit gewoon totaal absurd te vinden. Jammer dat je dit 'bitsig' vind overkomen.
Tja, als je in een 100m sprint 20 meter achterstand hebt op de concurrentie, dan is het voorbij ja. Dan ben je te traag gestart.

Echt, ik ben na deze crisis zo teleurgesteld in de EU... geen gemeenschappelijke aanpak, en als ze dan beslissen om voor de vaccins toch samen te werken, loopt het mis. (en ook binnen de EU is er nu blijkbaar nog altijd geen coördinatie rond vaccins)

True, maar wat moest er dan gebeuren? Per opbod verkopen? Tging dan proper geweest zijn.
Eerlijk zou zijn vaste prijs en % verdelen maar bon, zo werkt de wereld niet uiteraard. Er zijn eersten en er zijn laatsten.
Dat is een feit. Alleen zou je van een ontwikkeld gebied als Europa verwachten dat ze bij de eersten zijn.

Nog een plezante statistiek, de zelfmoordlijn kreeg in 2020 28% meer oproepen. En we zitten nu al 2 maanden verder in deze miserie. Bouchez had het in een interview (weliswaar met Doorbraak) over 20% meer zelfmoorden in Brussel. Het begint langs alle kanten te kraken.
En wat wil je hiermee impliceren? Zoals ik hier in de thread al gelezen heb (ook van u denkek, maar dat ben ik niet 100% zeker daarom da vraag) dat dit door de maatregelen komt?

Jij hebt in het verleden ook talloze keren al aangehaald dat correlatie en causaliteit iets heel verschillend zijn, tijd om eens in de spiegel te kijken.
Niemand ontkent dat er meer psychologische problemen zijn onder de bevolking; maar ook niemand kan aantonen dat dit komt door de maatregelen of de uitzichtloze situatie van de pandemie of beide of nog een andere factor.
Dus nu is ook niet de tijd om met deze correlatie causaliteit te gaan impliceren...

En wat wil je hiermee impliceren? Zoals ik hier in de thread al gelezen heb (ook van u denkek, maar dat ben ik niet 100% zeker daarom da vraag) dat dit door de maatregelen komt?

Jij hebt in het verleden ook talloze keren al aangehaald dat correlatie en causaliteit iets heel verschillend zijn, tijd om eens in de spiegel te kijken.
Niemand ontkent dat er meer psychologische problemen zijn onder de bevolking; maar ook niemand kan aantonen dat dit komt door de maatregelen of de uitzichtloze situatie van de pandemie of beide of nog een andere factor.
Dus nu is ook niet de tijd om met deze correlatie causaliteit te gaan impliceren...
Da's gelijk zeggen dat de oversterfte niet door corona is

Net zoals ik er, zoals @Soeplepel al zegt, op ben gewezen dat er oversterfte is en dat dit hand in hand gaat met de corona uitbraak, mag je mij gerust vertellen wat een andere valabale verklaring is voor een relatief gezien gigantische stijging in die cijfers. De uitzichtloosheid van de pandemie is, met alle respect, voor een groot deel toch gewoon het gevolg van het feit dat er enorm ingrijpende maatregelen zijn die iedereen zijn leven belachelijk hard ontwrichten?

EDIT: En dat is dan ook het laatste wat ik hierover gezegd heb. Gij moogt ervan denken wat ge wilt, ik denk er het mijne van. Ze zijn iedereen gewoon los de afgrond aan het inrijden.

Ge moet maar kijken naar Bye Bye Belgium, ge ziet die mensen letterlijk aftakelen van de ene aflevering op de andere toen lockdown bekend is geraakt. Zij zijn niet de enige die net hun spaargeld hebben geïnvesteerd en alles zien verdwijnen

Net zoals ik er, zoals @Soeplepel al zegt, op ben gewezen dat er oversterfte is en dat dit hand in hand gaat met de corona uitbraak, mag je mij gerust vertellen wat een andere valabale verklaring is voor een relatief gezien gigantische stijging in die cijfers. De uitzichtloosheid van de pandemie is, met alle respect, voor een groot deel toch gewoon het gevolg van het feit dat er enorm ingrijpende maatregelen zijn die iedereen zijn leven belachelijk hard ontwrichten?

EDIT: En dat is dan ook het laatste wat ik hierover gezegd heb. Gij moogt ervan denken wat ge wilt, ik denk er het mijne van. Ze zijn iedereen gewoon los de afgrond aan het inrijden.
Lees mijn post dan.
Ik ontken de psychische problemen niet. Ik ontken niet dat er een correlatie is met corona. Ik pretendeer gewoon niet dat ik genoeg cijfers heb of ook maar genoeg indicatoren om te kunnen afleiden dat de causaliteit bij de maatregelen ligt.

Hebben jullie ook het gevoel dat je vroeger onder de bevolking het ‘hou nog even vol’ kamp had en aan de andere kant de ‘complotdenkers’. Maar dat het ene kamp hoe langer het duurt kleiner en kleiner wordt en dat het andere kamp groter wordt en niet enkel en alleen maar complotdenkers meer zijn?
Ik ben benieuwd hoe dit zal eindigen. De afstand tussen de kampen wordt, zoals je hier kan zien, in ieder geval alleen groter en groter.

Stigmatiserende uitspraak met gebrekkige argumentatie.
Hebben jullie ook het gevoel dat je vroeger onder de bevolking het ‘hou nog even vol’ kamp had en aan de andere kant de ‘complotdenkers’. Maar dat het ene kamp hoe langer het duurt kleiner en kleiner wordt en dat het andere kamp groter wordt en niet enkel en alleen maar complotdenkers meer zijn?
Ik heb eerder het gevoel dat er de eerste golf veel complotdenkers waren maar dat nu na een jaar de meesten min of meer normaal denken terug, behalve misschien mensen met origines uit een andere cultuur want ja die hebben vaak sneller complottheorieen omdat ze imo nog liever hun problemen wijten aan onderdrukking door externe ongrijpbare krachten. Al zou ik dat andere kamp niet het 'hou nog even vol' kamp noemen maar eerder het realistisch kamp waarin niemand weet hoelang of wat en gewoon hoopt dat de vaccins hun impact gaan hebben.

Laatst bewerkt:
Lees mijn post dan.
Ik ontken de psychische problemen niet. Ik ontken niet dat er een correlatie is met corona. Ik pretendeer gewoon niet dat ik genoeg cijfers heb of ook maar genoeg indicatoren om te kunnen afleiden dat de causaliteit bij de maatregelen ligt.
Oorzaken waarom mensen zelfmoord plegen. Laat nu net dit zijn wat corona erger gemaakt heeft en meerdere mensen getroffen heeft.

factoren.PNG

Ik heb eerder het gevoel dat er de eerste golf veel complotdenkers waren maar dat nu na een jaar de meesten min of meer normaal denken terug, behalve misschien mensen met origines uit een andere cultuur. Al zou ik dat andere kamp niet het 'hou nog even vol' kamp noemen maar eerder het realistisch kamp waarin niemand weet hoelang of wat en gewoon hoopt dat de vaccins hun impact gaan hebben.
Je kan het inderdaad noemen hoe je wilt, desnoods links en rechts of boven en onder. Hoewel ik niet het gevoel heb dat je eenmaal aan de andere kant geraakt je ooit nog terugkeert.

Ik zou graag de zelfmoordcijfers van Belgie 2019 eens vergelijken met 2020.
Vooralsnog niet teruggevonden buiten wat vage incomplete cijfers uit Brussel.

Wat ook nogal vervelend is is dat mensen de MAATREGELEN gaan misbruiken om te zeggen kijk de MAATREGELEN zorgen voor meer zelfdodingen! Dat is al helemaal niet bewezen. Het kan ook zijn dat er meer zelfdodingen zijn omdat mensen hun familie zijn gestorven, omdat ziekteverleners de psychologische druk niet meer aankonden enz en dat komt juist door een gebrek aan maatregelen.

Oorzaken waarom mensen zelfmoord plegen. Laat nu net dit zijn wat corona erger gemaakt heeft en meerdere mensen getroffen heeft.

factoren.PNG
Zeg het dan wel juist hé. Enkel de rode bolletjes zijn de oorzaken. Blauwe zijn de beschermende.

En wederom, voor de 3e keer. Ik ontken nergens dat er een correlatie is met corona, ik durf gewoon niet afleiden (zoals hier al meermaals in de topic gebeurd is) dat het puur door de maatregelen is.

Laat er ons de grootste rode bol uitnemen: eenzaamheid. Zelfs toen er meer contacten toegelaten waren volgens de maatregelen (begin van de zomervakantie) waren er nog steeds veel mensen die geen andere mensen zagen wegens hun eigen redenen die te linken zijn aan het virus (medische, ofwel bij zichzelf of een naaste die ze niet wouden aansteken; voorzichtigheid; ...) en daarom niet aan de maatregelen.

En verder, als je het dan toch compleet wilt bekijken i.p.v. enkel het cijfer 28%; hier is de bron.
Bekijk vooral ook deze evolutie:
cijfers%20oproepen.png

Merk vooral op dat er in 2019 ook een stijging was t.o.v. 2018, ook van 28%. Kan je dan echt concluderen, als de lijn zich gewoon lineair voortzet, dat corona de hoofdzakelijke oorzaak is? Het is mogelijk, maar niemand kan puur hieruit die conclusie trekken.

Euhm, ik weet niet of jij het al weet maar half België hangt al vol met camera's, ANPR-camera's kom ik héél regelmatig tegen en zou ik niet kunnen vermijden tenzij door m'n auto te laten staan.
Beveiligingscamera's hangen ook overal in het centrum van m'n stad.

Stoort me op zich niet zoveel zolang er geen misbruik van wordt gemaakt, richting Chinese toestanden.

Ja, en als je sommige laat doen komen er daar nog 100'en bij, vaak met als argument dat wie niets te verbergen heeft er niets op tegen kan hebben en het de meeste mensen toch niet treft.
Enkele camera's op plaatsen met een geschiedenis van criminaliteit waar de politie geen vat op kan krijgen met andere methodes, kan gerechtvaardigd zijn net als beperkte, lokale avondklokken kunnen gerechtvaardigd zijn als de politie de controle hier volledig verloren is. Een camera op elke hoek van de straat, ANPR camera's op elke invalsweg of verkeerscamera's die iedereen fotograferen is dat niet omdat de impact op de privacyrechten niet proportioneel is in vergelijking met de voordelen, net als een avondklok over het volledige land voor 5 maanden dat niet is.
Maar laat ons hier niet in een camera vs privacy discussie verzanden, het was maar een vergelijking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan