Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De beloftes moeten zijn: met z aantal besmettingen en hospitalies mag er A.

Dan kan je die toch nooit verbreken? Die graad van 800 besmettingen voor versoepeling was goed. Zien we dat we die maar niet halen, awel begin dan te kijken naar gradaties of zaken die weinig impact hebben op de virusverspreiding zoals buitenactiviteiten, maar deel mee dat de andere versoepeling pas kunnen wanneer die 800 bereikt is.

Wat Boris Johnson heeft gedaan is een goede start, maar link dat met de cijfers. Zo weten we op voorhand wat er vrijdag zal verteld worden.

Zitten we boven de grens, niks hopen. Zitten we eronder, tijd voor versoepeling iedereen blij.
Maar pas dat eens toe, stel dat we gisteren hadden versoepelingen doorgevoerd, wetende dat er waarschijnlijk een opwaartse trend bezig is (zie die modellen die hier al een paar keer gepasseerd zijn).

Dan versterk je die stijging. Door de incubatietijd loop je altijd 1-2 weken achter op de werkelijke stijging dus tegen dat de alarmen afgaan zijn we weer vertrokken. We krijgen dan volgens mij een overshoot in besmettingen/hospitalisaties ten opzichte van dat grensniveau.

En als na enkele weken we weer dalen denk ik aan die meme "I'll fucking do it again".

Het enige dat je dan kan hopen is dat vaccinaties ondertussen er de angel uithalen, maar willen we dat risico lopen? Ik vraag mij ook af wat de mening van de medische beroepen hierin is, die nog eens alles op alles mogen zetten.

400 testpersonen krijgen Chinees vaccin in Alkens onderzoekscentrum​

Alken-
Het Anima Research Center in Alken gaat 400 testpersonen inenten met een Chinees vaccin. Het is voor het eerst dat er in ons land getest zal worden met een vaccin van een Chinees bedrijf. “Wellicht in april kunnen we in Alken de eerste mensen inenten”, zegt Erik Buntinx van het Anima Research Center.

Straf

De beloftes moeten zijn: met z aantal besmettingen en hospitalies mag er A.

Dan kan je die toch nooit verbreken? Die graad van 800 besmettingen voor versoepeling was goed. Zien we dat we die maar niet halen, awel begin dan te kijken naar gradaties of zaken die weinig impact hebben op de virusverspreiding zoals buitenactiviteiten, maar deel mee dat de andere versoepeling pas kunnen wanneer die 800 bereikt is.

Wat Boris Johnson heeft gedaan is een goede start, maar link dat met de cijfers. Zo weten we op voorhand wat er vrijdag zal verteld worden.

Zitten we boven de grens, niks hopen. Zitten we eronder, tijd voor versoepeling iedereen blij.
Je bedoelt de strategie die al maanden uitgewerkt en van toepassing is?
Met de 2 fasen waarbij de overgang tussen fasen vastgelegd is a.d.h.v. meetbare factoren?

Uit de wekelijkse update van sciensano:
GQ7DF0u.png

Huh? Wat fail "voor mijn eigen"?
Dat de VS stock heeft die ongebruikt ligt. Wat nestorius niet weet is dat de VS 30 miljard uitgetrokken heeft om alle vaccins op te kopen die bij hen gemaakt worden, ondanks de werking.

Dat zorgt er dus voor dat ze als een van de eerste waren en dus de luxe hebben van nu al een stock hebben liggen en iedereen snel gevaccineerd kan worden.

Dat de VS stock heeft die ongebruikt ligt. Wat nestorius niet weet is dat de VS 30 miljard uitgetrokken heeft om alle vaccins op te kopen die bij hen gemaakt worden, ondanks de werking.

Dat zorgt er dus voor dat ze als een van de eerste waren en dus de luxe hebben van nu al een stock hebben liggen en iedereen snel gevaccineerd kan worden.

Vaccines Across America. Across the U.S., 21.2 doses have been administered for every 100 people, and 75% of the shots delivered to states have been administered.

Not bad

Europa moet zich dringend gaan herpakken.
Het is wel degelijk een race.
Anders is het economisch achterop hinken, en opgepeuzeld worden.

Laatst bewerkt:

Vaccines Across America. Across the U.S., 21.2 doses have been administered for every 100 people, and 75% of the shots delivered to states have been administered.

Not bad

Europa moet zich dringend gaan herpakken.
Het is wel degelijk een race.
Anders is het economisch achterop hinken, en opgepeuzeld worden.
% of shots delivered/administered. Zegt, naar mijn mening, wel niet zoveel, als je gaat vergelijken. Dat kan zoveel verschillende verklaringen hebben. Interessant nummer, daar niet van. Maar weinig relevant voor vergelijkingen.

Alleen al het gegeven dat als een land eerder begint, al zou het aan een trager tempo zijn, al een hoger percentage administered gaat hebben heeft een enorme impact.

De vraag is vooral : Hoe kan Europa zich herpakken? Op welk vlak moet het zich herpakken? Wat kan Europa concreet doen?

2 standaarden dus. Je kan langs de ene kant belgie niet zitten verwijten dat ze vaccins op stock hebben en deze nog niet gezet zijn om dan een ander land te gaan loven dat ze vaccins op stock hebben en voorraad hebben. Toch niet zolang niet iedereen ingeënt is. Het zou iets anders zijn moest Amerika 100 procent ingeënt zijn en dan nog vaccins op stock liggen hebben voor het geval dat. Nu is men gewoon selectief verontwaardigd.

% of shots delivered/administered. Zegt, naar mijn mening, wel niet zoveel, als je gaat vergelijken. Dat kan zoveel verschillende verklaringen hebben. Interessant nummer, daar niet van. Maar weinig relevant voor vergelijkingen.

Alleen al het gegeven dat als een land eerder begint, al zou het aan een trager tempo zijn, al een hoger percentage administered gaat hebben heeft een enorme impact.

De vraag is vooral : Hoe kan Europa zich herpakken? Op welk vlak moet het zich herpakken? Wat kan Europa concreet doen?

Nu kunnen ze niet meer veel doen, nee, de fouten zijn al gemaakt. De EU hinkt qua vaccinatie serieus achter op de VS en op het VK. Dat is een feit, en het maakt weinig uit wat de excuses daarvoor zijn.

Nu kunnen ze niet meer veel doen, nee, de fouten zijn al gemaakt. De EU hinkt qua vaccinatie serieus achter op de VS en op het VK. Dat is een feit, en het maakt weinig uit wat de excuses daarvoor zijn.
De redenen maken niet uit, zodat we in de toekomst dezelfde fouten kunnen maken? Dat is toch wel heel kortzichtig.
Als iedereen er zo over denkt, dat het 1. Te laat. en 2. "De excuses/redenen niet uitmaken." Dan stel ik voor dat je er over zwijgt, want met die redenering heeft een discussie er over ook geen nut.

Ik erken dat er fouten zijn gemaakt. Ik erken tegelijkertijd ook dat het ook een kwestie van vooruitschrijdend inzicht is. Ik vind het ook belangrijk dat we gaan onderzoeken welke de echte fouten zijn, en welke de "gegokt en verloren" zaken zijn.
Stel dat het vaccin van J&J bv. in februari reeds af was, en dat van astrazenica veel later, dan was het weer een andere situatie geweest. Maar dit zijn zaken die op voorhand niet perfect kunnen voorspeld worden.

Vooral de AZ zaak moet goed onderzocht worden.
Er zijn volgens mij daar dingen die niet kloppen en ik denk vooral richting vaccins geproduceerd voor EU die richting VK en andere landen zijn gegaan.
Ook hun productie zelf zou veel hoger mogen zijn wetende dat ze al een paar maanden konden produceren (goedkeuring in VK begin december) tenzij ze dachten geen goedkeuring te krijgen in de EU maar dat is dan een heel ander probleem.

De redenen maken niet uit, zodat we in de toekomst dezelfde fouten kunnen maken? Dat is toch wel heel kortzichtig.
Als iedereen er zo over denkt, dat het 1. Te laat. en 2. "De excuses/redenen niet uitmaken." Dan stel ik voor dat je er over zwijgt, want met die redenering heeft een discussie er over ook geen nut.

Ik erken dat er fouten zijn gemaakt. Ik erken tegelijkertijd ook dat het ook een kwestie van vooruitschrijdend inzicht is. Ik vind het ook belangrijk dat we gaan onderzoeken welke de echte fouten zijn, en welke de "gegokt en verloren" zaken zijn.
Stel dat het vaccin van J&J bv. in februari reeds af was, en dat van astrazenica veel later, dan was het weer een andere situatie geweest. Maar dit zijn zaken die op voorhand niet perfect kunnen voorspeld worden.
Ik zou eigenlijk wel graag weten welke concrete fouten er zijn gemaakt. Te weinig besteld?

Veel is ook vermoed ik de gewoonlijke problemen van een losse, logge unie van (te) veel landen die vooral met zichzelf inzitten.

2 standaarden dus. Je kan langs de ene kant belgie niet zitten verwijten dat ze vaccins op stock hebben en deze nog niet gezet zijn om dan een ander land te gaan loven dat ze vaccins op stock hebben en voorraad hebben. Toch niet zolang niet iedereen ingeënt is. Het zou iets anders zijn moest Amerika 100 procent ingeënt zijn en dan nog vaccins op stock liggen hebben voor het geval dat. Nu is men gewoon selectief verontwaardigd.
Jij ziet het verschil niet. De VS is aan sneltempo de bevolking aan het vaccineren, behalve in de staten waar een winterstorm woedde en de stroom uit lag. Dat ze daar stock hebben maakt niet uit, gezien ze bezig zijn met vaccineren.

Bij ons liggen ze op stock en zijn de vaccinatiecentra leeg.

Zie je dat verschil dan niet?

Zaten we maar in een situatie waar de vaccins zo snel toekomen dat we niet evensnel kunnen vaccineren en dus een stock opbouwen. Bij ons gaat het vaccinatie in een slakkentemp vooruit en is de stock lauter vanwege bureaucratie of als reservatie voor de tweede prik. Enorm verschil dus.

Trouwens wel grappig hoe men constant aanhaalt dat we als Belgie alleen nooit zoveel vaccins zouden krijgen.

Marokko telt 37 miljoen inwoners en slaagt erjn op eigen houtje 7 miljoen AZ vaccins vast te krijgen op 1 maand tijd. Als een arm Afrikaans land dat kan, waarom zou België als rijk westers land dat dan niet kunnen?

Wat we nu wel met zekerheid weten is dat het bestellen via de EU traag is en de bedrijven ons negeren.

Jij ziet het verschil niet. De VS is aan sneltempo de bevolking aan het vaccineren, behalve in de staten waar een winterstorm woedde en de stroom uit lag. Dat ze daar stock hebben maakt niet uit, gezien ze bezig zijn met vaccineren.

Bij ons liggen ze op stock en zijn de vaccinatiecentra leeg.

Zie je dat verschil dan niet?

Zaten we maar in een situatie waar de vaccins zo snel toekomen dat we niet evensnel kunnen vaccineren en dus een stock opbouwen. Bij ons gaat het vaccinatie in een slakkentemp vooruit en is de stock lauter vanwege bureaucratie of als reservatie voor de tweede prik. Enorm verschil dus.
Ja en dat we hier pas mensen kunnen vragen om zich te laten vaccineren als we zeker zijn van de vaccins weiger je ook in te zien? De vs heeft het voordeel van een constante toevoerlijn te hebben terwijl we hier afhankelijk zijn van de grillen van een bedrijf. Moest men afspraken maken zonder zeker te zijn van vaccins stonden jullie ook te roepen dat ze incompetent zijn en de mensen met een afspraak zwaar teleurgesteld. Die nuance wordt hier gewoon moedwillig genegeerd om toch maar te bashen op de regering.

Ja en dat we hier pas mensen kunnen vragen om zich te laten vaccineren als we zeker zijn van de vaccins weiger je ook in te zien? De vs heeft het voordeel van een constante toevoerlijn te hebben terwijl we hier afhankelijk zijn van de grillen van een bedrijf. Moest men afspraken maken zonder zeker te zijn van vaccins stonden jullie ook te roepen dat ze incompetent zijn en de mensen met een afspraak zwaar teleurgesteld. Die nuance wordt hier gewoon moedwillig genegeerd om toch maar te bashen op de regering.
De VS heeft er 30 miljard tegenaan gegooid en de EU was te gierig. Dus nu op de blaren zitten en minder zagen tegen die bedrijven.

Dus uw post met afgang richting Straddle slaat negens op. De enige afgang is de europese afgang.

Ja zeg, wat een bitsige reactie. Je vraagt zelf "Hoe kan Europa zich herpakken? Op welk vlak moet het zich herpakken? Wat kan Europa concreet doen?".
Momenteel dus helemaal niks. De contracten zijn gesloten, en andere landen krijgen sneller en meer vaccins. AstraZeneca zit in de achterzak van het VK (Oxford), en die lachen dus eens goed met de EU nu.

We kunnen op zijn Europees beginnen neuten over wat er is misgelopen, ja, maar voor het moment zijn we daar niks mee. Misschien voor de volgende pandemie, bedoel je dan?

Ja zeg, wat een bitsige reactie. Je vraagt zelf "Hoe kan Europa zich herpakken? Op welk vlak moet het zich herpakken? Wat kan Europa concreet doen?".
Momenteel dus helemaal niks. De contracten zijn gesloten, en andere landen krijgen sneller en meer vaccins. AstraZeneca zit in de achterzak van het VK (Oxford), en die lachen dus eens goed met de EU nu.

We kunnen op zijn Europees beginnen neuten over wat er is misgelopen, ja, maar voor het moment zijn we daar niks mee. Misschien voor de volgende pandemie, bedoel je dan?
Jij doet alsof alles reeds voorbij en gepasseerd is en er absoluut niets meer kan gedaan worden? Sta me toe dit gewoon totaal absurd te vinden. Jammer dat je dit 'bitsig' vind overkomen.

De VS heeft er 30 miljard tegenaan gegooid en de EU was te gierig. Dus nu op de blaren zitten en minder zagen tegen die bedrijven.

Dus uw post met afgang richting Straddle slaat negens op. De enige afgang is de europese afgang.
Nee, straddle verwijt Belgie van een gefaald beleid omdat er zoveel vaccins op stock zitten wat gewoon in andere landen ook zo is, zelfs in de vs. Het enige wat je onze regering en europa kan verwijten is dat ze gewoon veel meer stokken achter de deuren moest plaatsen om de leveringen af te dwingen. En moest het vaccin van j en j als eerste goedgekeurd zijn ging het hier ook helemaal anders kunnen zijn. De verwijten zijn dus ook een groot deel hindsight. Dus stop maar met dat ongenuanceerd geroep. En ik wacht ondertussen nog altijd op een bewijs van u waar de roep om verstrengingen hier zitten. En Straddle mag ook wel eens gaan reageren wat de grote voordelen van die rappe vaccinatie in Gb zijn gezien de regels daar nog altijd gelijklopend zijn aan de onze. Maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn. O ja, de bloemen worden aan de meet uitgedeeld he.

Het hoogtepunt van hoe groot het gat tussen politiek en bevolking momenteel wel is, werd gisteren vakkundig aangetoond door Verlinden in De Afspraak. De Vadder stelt daar een vraag dat de pandemiewet niks zal veranderen als er geen motivatie is van de mensen en die begint daar over de motivatie door de Raad van State te neuzelen. Alstublieft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan