Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is vrijheid van meningsuiting, maar dat wil niet zeggen dat we de mening moeten respecteren van mensen met een ongefundeerde, onwetenschappelijke mening hé.

Zie ook Carrion, iedereen heeft een mening die ze mogen uiten, maar niet elke mening is evenwaardig.

En dat staat los van eventuele vraagtekens bij langetermijnseffecten van dit vaccin (die je best mag hebben), het merendeel van die antivaxxers baseren zich op sprookjes en emotionele argumenten, niet op risico-studies of wetenschappelijke feiten. Gaan we onze vaccinatie-strategie laten afhangen van mensen voor wie een random filmpje op facebook van iemand die claimt ziek te zijn geworden van een vaccin een sterk argument is?
Zwarte piet ? Als je maar luid genoeg roept zeker hé

Dat is uw bewering.
Ja alle clinical test trials zijn doorlopen en er zijn enkele long term simulatie gedaan, maar de werkelijke (eventuele) impact op langere termijn blijft ook hier nog onduidelijk. Temeer omdat voor deze vaccins een nieuwe technologie is toegepast.
Al blijf ik het frappant vinden dat alle vaccins bijna moeiteloos door alle goedkeuringsprocessen komen en vooral het tempo waarop.
Mag ik vragen dat we stoppen met de uitrol van 5g en ook 4g terug gaan schrappen, allemaal nieuwe technologieën waar we de impact op langere termijn nog niet van kennen. Mssh terugkeren naar paard en kar, daar weten we de lange termijneffecten wel van.

Thalidomide, jaren '60, fraude in de farmawereld. Niet echt een typevoorbeeld?
Wel relevant, wet is nadien aangepast zodat testen bij zwangere vrouwen ook worden uitgevoerd. Is dit in dit geval met de vaccins gebeurd?
Soit, ik besef dat het om een andere manier produceren gaat, waarbij geen nieuwe stoffen worden geintroduceerd.
Principe blijft wel staan, wet is niet aangepast en geneesmiddelen moeten getest worden op zwangere vrouwen.
Vandaar dat het nu nog afgeraden wordt om ook zwangere vrouwen te vaccineren wss.

Dat is uw bewering.
Ja alle clinical test trials zijn doorlopen en er zijn enkele long term simulatie gedaan, maar de werkelijke (eventuele) impact op langere termijn blijft ook hier nog onduidelijk. Temeer omdat voor deze vaccins een nieuwe technologie is toegepast.
Al blijf ik het frappant vinden dat alle vaccins bijna moeiteloos door alle goedkeuringsprocessen komen en vooral het tempo waarop.
Om het met een tweet van MVR te zeggen:

Ja, dat is snel gegaan. Er zijn dan ook absurd veel middelen in gestoken om het zo snel te laten gaan he...

Ook bij zwangere vrouwen? Cfr Thalidomide
Daar moeten nu al ongeveer 10 posts over geschreven zijn op dit forum. Als je er iets over wil bijleren: Attacking the Devil - The Thalidomide Story. Steengoede docu.

Kort samengevat: schimmig Duits bedrijf had nog een medicijn liggen dat leek te werken voor zwangerschapsmisselijkheid (ontwikkeld voor iets anders). Distillers, het Britse bedrijf van destijds Gordon's Gin, zag zijn toekomst in het maken van medicijnen. Dus een complete clusterfuck van gebrek aan ervaring en professionaliteit. Zelfs toen had een respectabel pharmabedrijf dat nooit op de markt gebracht.

Verder gaat het hier over een vaccin, wat eiwitten of mRNA opgelost. Dat is bijlange niet hetzelfde als een nieuw medicijn.

Zwarte piet ? Als je maar luid genoeg roept zeker hé

Je bent de inhoud vergeten toe te voegen.
Het is net het luid roepen van veel mensen zonder enige kennis van zaken die heel die anti-vaxxonzin heeft gestart. Ik zeg in mijn post toch dat je best bedenkingen mag hebben, maar die staan echt niet in verhouding tot de anti-stemmen die die kant van het debat hebben gekaapt.

Daar moeten nu al ongeveer 10 posts over geschreven zijn op dit forum. Als je er iets over wil bijleren: Attacking the Devil - The Thalidomide Story. Steengoede docu.

Kort samengevat: schimmig Duits bedrijf had nog een medicijn liggen dat leek te werken voor zwangerschapsmisselijkheid (ontwikkeld voor iets anders). Distillers, het Britse bedrijf van destijds Gordon's Gin, zag zijn toekomst in het maken van medicijnen. Dus een complete clusterfuck van gebrek aan ervaring en professionaliteit. Zelfs toen had een respectabel pharmabedrijf dat nooit op de markt gebracht.

Verder gaat het hier over een vaccin, wat eiwitten of mRNA opgelost. Dat is bijlange niet hetzelfde als een nieuw medicijn.

Je bent de inhoud vergeten toe te voegen.
Het is net het luid roepen van veel mensen zonder enige kennis van zaken die heel die anti-vaxxonzin heeft gestart. Ik zeg in mijn post toch dat je best bedenkingen mag hebben, maar die staan echt niet in verhouding tot de anti-stemmen die die kant van het debat hebben gekaapt.

Toch wordt het afgeraden bij zwangere vrouwen. Please, vertel mij dan waarom :)

Toch wordt het afgeraden bij zwangere vrouwen. Please, vertel mij dan waarom :)
Het voorzichtigheidsprincipe. Klinische studies worden niet (meteen) op zwangere vrouwen uitgevoerd. Dat is zover ik weet bij zeer veel zaken het geval: "consulteer je arts indien je zwanger bent". Er is ook geen bewijs dat het schadelijk zou zijn.

Dat heeft echt niets te maken met het Thalidomide-schandaal hoor.

Eerlijk gezegd is die reflex van "aha het mag niet bij zwangere vrouwen ---> hier stinkt iets!!" weer een goed voorbeeld van zaken uit proportie blazen.

Mag ik vragen dat we stoppen met de uitrol van 5g en ook 4g terug gaan schrappen, allemaal nieuwe technologieën waar we de impact op langere termijn nog niet van kennen. Mssh terugkeren naar paard en kar, daar weten we de lange termijneffecten wel van.

Waarom het weer meteen in het absurde trekken? Ja, er zijn al testen uitgevoerd en ja, het vaccin is goedgekeurd door de bevoegde instanties. Dat toont aan dat met grote waarschijnlijkheid het vaccin veilig is maar geeft geen 100% garantie. Die waarschijnlijkheid kan maar verfijnd en verbeterd worden door grotere en uitgebreidere studies. De huidige waarschijnlijkheid en de goedkeuring zijn voor mij en een heel deel van de bevolking voldoende maar waarom wil je de mensen die nog even willen wachten weer meteen stigmatiseren als middeleeuwers? Medicijnen die al jaren op de markt zijn, worden ook nog steeds verder getest en soms leidt dit tot aanpassingen van de voorwaarden hoe en aan wie ze verspreid worden. Dat gaat niet altijd over gigantische impacten als Softenon of Debendox. Motilium bijvoorbeeld is jarenlang gewoon OTC verkocht en pas enkele jaren geleden werd dit aangepast omdat nieuw onderzoek een risico aantoonde in bepaalde specifieke gevallen. Over de effecten van straling is momenteel nog geen zekerheid, vandaar dat sommige mensen niet onder of in de buurt van zendmasten of elektriciteitskabels willen wonen. Ook dat zijn geen middeleeuwse mensen die alle technologie afzweren en pleiten voor een schrapping van 4G en 5G.
Ik ben zelf volledig pro vaccinatie, ik zal als eerste in de rij staan om mijn arm aan te bieden als het mijn beurt is maar dat wil niet zeggen dat ik geen begrip kan hebben voor mensen die momenteel nog kritisch zijn en op basis van ervaringen in het verleden of horrorverhalen in de pers nog enige terughoudendheid hebben. Ze gaan vergelijken met holbewoners is het slechtste dat je kan doen.

Het voorzichtigheidsprincipe. Klinische studies worden niet (meteen) op zwangere vrouwen uitgevoerd. Dat is zover ik weet bij zeer veel zaken het geval: "consulteer je arts indien je zwanger bent".

Dat heeft echt niets te maken met het Thalidomide-schandaal hoor.
Klopt, de klinische studies op zwangere vrouwen gebeuren gewoon later en langer, waardoor op quasi alle medicatie die melding staat.
Dat heeft niks te maken met het idee dat het onveilig zou zijn voor niet-zwangere mensen.

Daarnaast zijn experten ondertussen wel van mening dat een vaccin voor zwangere vrouwen veiliger is dan een eventuele besmetting.

Waarom het weer meteen in het absurde trekken? Ja, er zijn al testen uitgevoerd en ja, het vaccin is goedgekeurd door de bevoegde instanties. Dat toont aan dat met grote waarschijnlijkheid het vaccin veilig is maar geeft geen 100% garantie. Die waarschijnlijkheid kan maar verfijnd en verbeterd worden door grotere en uitgebreidere studies. De huidige waarschijnlijkheid en de goedkeuring zijn voor mij en een heel deel van de bevolking voldoende maar waarom wil je de mensen die nog even willen wachten weer meteen stigmatiseren als middeleeuwers? Medicijnen die al jaren op de markt zijn, worden ook nog steeds verder getest en soms leidt dit tot aanpassingen van de voorwaarden hoe en aan wie ze verspreid worden. Dat gaat niet altijd over gigantische impacten als Softenon of Debendox. Motilium bijvoorbeeld is jarenlang gewoon OTC verkocht en pas enkele jaren geleden werd dit aangepast omdat nieuw onderzoek een risico aantoonde in bepaalde specifieke gevallen. Over de effecten van straling is momenteel nog geen zekerheid, vandaar dat sommige mensen niet onder of in de buurt van zendmasten of elektriciteitskabels willen wonen. Ook dat zijn geen middeleeuwse mensen die alle technologie afzweren en pleiten voor een schrapping van 4G en 5G.
Ik ben zelf volledig pro vaccinatie, ik zal als eerste in de rij staan om mijn arm aan te bieden als het mijn beurt is maar dat wil niet zeggen dat ik geen begrip kan hebben voor mensen die momenteel nog kritisch zijn en op basis van ervaringen in het verleden of horrorverhalen in de pers nog enige terughoudendheid hebben. Ze gaan vergelijken met holbewoners is het slechtste dat je kan doen.
En recent is bamboebestek verboden in Europa. Dat geldt niet enkel voor medicatie, en is geen enkele reden om producten niet te kopen omdat er ooit ontdekt kan worden dat er giftige stoffen uit kunnen vrij komen (idem voor onkruidverdelger bvb)

Het komt voor mij neer op: als je er als overheid, wetenschapper en pers nu niet in slaagt om voldoende mensen te overtuigen om gevaccineerd te worden, faal je zelf en is dat niet de fout van de mensen. Het percentage anti-vaxxers in België is zodanig klein dat je zonder problemen aan een hoog genoeg percentage gevaccineerden moet geraken zonder daarbij in simpele verplichtingen te vervallen.

Dat doen we toch al dacht ik.

Ik zie geen verschil tussen afkomen met een negatieve test om een land binnen te mogen of te mogen vertrekken uit een land (en dus het vliegtuig op te stappen) of een vaccinatieattest nodig te hebben. Zolang beide opties maar aanwezig zijn.
En zolang de app tegoei werkt! Mijn negatieve test van 3 weken geleden staat nog altijd niet in de app 😒. Veel dokters weten nog altijd niet hoe ze het correct moeten ingeven.
Als dat paspoort even slecht werkt als de app en de vaccinatiesnelheid wordt dat een vree leuke zomer :/..

Laatst bewerkt:
In het absurde? Sorry maar het is mij toch redelijk gelijklopend. Imo heb ik als persoon niet de vrije keuze of ik aan de straling van 4g en 5g kan blootgesteld worden. De maatschappij beslist in deze, namelijk dat de vooruitgang die die zaken teweeg brengen het nadeel van ongekende oorzaken van die straling overrulled. Net zoals de maatschappij gerust mag beslissen om een vaccin te verplichten als dit een voordeel teweeg brengt dat veel hoger is voor de maatschappij dan het mogelijk individueel nadeel voor een persoon. Dat is nu eenmaal eigen aan de samenleving waar we inzitten. We kunnen niet gaan cherrypicken waar we als individu wel en niet aan mee doen.

Zo toont de contacttracing aan dat besmette mensen gemiddeld 3,2 risicocontacten rapporteren, terwijl dat er in november maar 2,5 waren.

3.2 risico contacten., als de definitie hetzelfde is als knuffelcontact...
Dat wil zeggen dat de mensen gemiddeld dus 3 keer daarover zitten, als ze al de juiste hoeveelheid melden natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan