Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is dus echt sprake van zo'n paspoort ofwa? Als dat het geval is, en deze zomer mogen er wel op reis of buitenkomen indien je zo'n paspoort bezit, maar ik zou dat niet mogen omdat de vaccinatie weer een grote klucht is momenteel, dan is het kot te klein peisk

Over discriminatie gesproken
Is het niet zo dat ze zoiets pas gaan invoeren als ze heel de campagne hebben afgerond? aka iedereen heeft de kans gehad op een prik?

Er is dus echt sprake van zo'n paspoort ofwa? Als dat het geval is, en deze zomer mogen er wel op reis of buitenkomen indien je zo'n paspoort bezit, maar ik zou dat niet mogen omdat de vaccinatie weer een grote klucht is momenteel, dan is het kot te klein peisk

Ik zou ook redelijk zot worden eerlijk gezegd mochten mensen die overgewicht hebben (dus risico) voor mij een vaccinatie krijgen en volop van hun leven genieten. Net omdat ze zelf niet voor hun gezondheid zorgen en overgewicht hebben ( in b4: voor een klein deel mensen geldt dat niet. Ja, dat klopt) en ik mag dan nog altijd niet op mijn oude manier terug gaan sporten eerlijk gezegd. Ik zou dan nog een paar maand langer op de strafbank mogen zitten omdat ik wél aan mijn gezondheid werk.

Stoorde mij ook btw aan de mondmaskerplicht hier in het stad. Ik loop hier al eens over de kleine ring en dat moet met masker. (Er zijn hier joggers al voor beboet). Terwijl ik daar op méér dan voldoende afstand kan lopen.
En dan werp ik een blik richting centrum en zie daar allemaal rokers, uiteraard zonder masker. Dan voel ik mij echt ne complete idioot se.

Enlighten me please!

De bedoeling is dus gewoon om een digitale informatiebron te maken waarop dat alle info rond corona kan staan, niet enkel vaccinatie maar ook of je bvb een negatieve test hebt gekregen. Wat er mee gebeurt, is dan voor elk land apart te beslissen.

Het is dus vérre van beslist dat je enkel op reis zou kunnen mits zo'n vaccinatie ofzo.

geen berichten achter een paywall kopiëren
Aangezien ik niet denk dat het breed naar voor zal komen op de persconferentie, en niet iedereen een betalend abonnement heeft. (Nota, dit zijn énkele van de mogelijke versoepelingen)

Het stappenplan​

De expertengroep Gems heeft mogelijke versoepelingen opgedeeld in vier categorieën, afhankelijk van de risico’s die eraan verbonden zijn. Sommige regels gelden vandaag al. Het is een menu waaruit politici kunnen kiezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar een land kan wel beslissen op basis van die pas (voornamelijk: gevaccineerd of niet) als je al dan niet ergens binnen mag?
Ik hoef je toch niet duidelijk te maken wat voor mogelijke gevolgen dit kan hebben?

Maar een land kan wel beslissen op basis van die pas (voornamelijk: gevaccineerd of niet) als je al dan niet ergens binnen mag?
Ik hoef je toch niet duidelijk te maken wat voor mogelijke gevolgen dit kan hebben?
Yep! Geen wachtrijen aan populaire toeristische bezienswaardigheden . Niks dan goed nieuws dus 😃

Ik lees dat de ziekenhuizen weer waarschuwen voor de grote druk die ze nu al voelen.

Kan dit zorgsysteem 120 ziekenhuisopnames per dag extra dan niet aan? Er zijn ongeveer 100 ziekenhuizen in België dus heel algemeen gesteld gaat het om 1,2 opnames per dag per ziekenhuis. Dat lijkt me nu toch geen overrompeling...

Moeten we ons stilaan dan niet afvragen of ons zorgsysteem gewoon niet schaalbaar genoeg is als 120 opnames per dag al problematisch worden?

niet "voornamelijk gevaccineerd of niet". Maar "risico op besmetting of niet".

Studenten vieren overal feest, vooral in Gent, en vervolgens draaft er in het VRT nieuws een longarts op om te zeggen dat er veel jongere mensen worden binnen gebracht met ernstige symptomen en aan de beademing moeten. Het is toch opvallend hoe dergelijke angstaanjagende berichten altijd zeer tactisch naar buiten komen.
'k Vind dat echt raar. Dan hoort ge in de sportwereld dat de ene sportmens na de andere in quarantaine moet omdat ze positief zijn; twee weken later staan ze al terug op't veld. Maar jongeren in openlucht worden binnengebracht met ernstige symptomen 🤡

Ik ben zelf al tot het punt gekomen dat ik zelfs niet boos ben op die studenten.

Ik blijf het bewonderenswaardig vinden hoe sommigen daar zo positief over kunnen blijven :crazy:
Dus met die 'pas' gaan ze aan de grens zien : hmm meneer, wij achten u een risico, keer maar terug.
En op basis van wat zal dat risico ingeschat worden? Juist ja : vaccinatie

Ik lees dat de ziekenhuizen weer waarschuwen voor de grote druk die ze nu al voelen.

Kan dit zorgsysteem 120 ziekenhuisopnames per dag extra dan niet aan? Er zijn ongeveer 100 ziekenhuizen in België dus heel algemeen gesteld gaat het om 1,2 opnames per dag per ziekenhuis. Dat lijkt me nu toch geen overrompeling...

Moeten we ons stilaan dan niet afvragen of ons zorgsysteem gewoon niet schaalbaar genoeg is als 120 opnames per dag al problematisch worden?
120 opnames per dag die daar allemaal een paar weken blijven. Nee, dat kan een ziekenhuissysteem niet aan. Het is niet zo dat ziekenhuizen "op de groei" gebouwd worden he.

Ik blijf het bewonderenswaardig vinden hoe sommigen daar zo positief over kunnen blijven :crazy:
Dus met die 'pas' gaan ze aan de grens zien : hmm meneer, wij achten u een risico, keer maar terug.
En op basis van wat zal dat risico ingeschat worden? Juist ja : vaccinatie
Of een negatieve covid-test.

Zou ook gaan over al dan niet negatief. Niet persé of ge gevaccineerd zijt

Dat zou toegankelijker zijn, maar dan mag er enkel daarop geselecteerd worden wie wat mag en wie niet.
Als landen de regel van vaccinatie hanteren, dan weer niet (tenzij de vaccinaties rond zijn).

120 opnames per dag die daar allemaal een paar weken blijven. Nee, dat kan een ziekenhuissysteem niet aan. Het is niet zo dat ziekenhuizen "op de groei" gebouwd worden he.

Op de groei niet, maar je zou verwachten dat een toename van 1 opname per dag gedurende aantal weken geen probleem is. Stel dat een Covid-patiënt gemiddeld 3 weken verblijft, dan moet elk ziekenhuis glijdend 21 extra patiënten behandelen. Ik ben misschien veeleisend maar hoezo is dat nu al 'hoge druk'?

Dat je geen 500 opnames per dag aankunt kan ik begrijpen, maar 120?

Dat zou toegankelijker zijn, maar dan mag er enkel daarop geselecteerd worden wie wat mag en wie niet.
Als landen de regel van vaccinatie hanteren, dan weer niet (tenzij de vaccinaties rond zijn).
Hoe dan ook, ge moet dan nog eens last minute u laten testen voor ge op reis vertrekt. Daar heb ik dan weer geen zin in

En dan dit:

"Zorgnet-Icuro becijferde dat de intensievezorgafdelingen al een tijdje op 110 procent van hun krachten draaien, en de gewone zorg op 120 procent. "

Dus met de huidige relatief beperkte cijfers van 120 opnames per dag zit de gewone zorg al op 120 procent te draaien en IC op 110%. Dan ben je als zorgsysteem toch echt gewoon niet voorbereid op een ernstig landelijk incident? We spreken over 120 opnames, geen 1.200.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan