Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over de posts van gisteren:

Minijeffrey zei:
Nog meer repressie in het "liberale" Gent: geen muziek en glas meer. Dus omdat men 1.000 jongeren niet onder controle krijgt moet de hele bevolking maar opnieuw boeten.

Plots loopt dus de hele bevolking rond met glas op straat en spelen ze collectief muziek.

Racing_Genk zei:
Nu willen ze zo een coronapas invoeren voor mensen die een vaccin hebben gekregen, die dan extra privileges krijgen zoals reizen.

op dat moment was het enkel een voorstel van Kurz en zoals konverwacht worden is het eindresultaat zelfs nog geen flauw afkooksel, want iedereen die negatief getest werd, zou ook zo'n ding krijgen. Gaat dus gewoon over vereenvoudiging van 20 verschillende attesten die er bestaan.

Fitzcarraldo"" zei:
Deze week worden er gemiddeld een kleine 11.000 vaccinaties per dag gezet in België. Waar andere landen versnellen of op z'n minst hetzelfde tempo kunnen houden, neemt het aantal vaccinaties per dag in België een duik de laatste 2 weken.

Totaal onzinnig, je baseert je op voorlopige cijfers. Om je een idee te geven: op 18/02 werd er voor 16/02 101309 vaccins geregistreerd als gevaccineerd. Nu zijn het er 128819.

Stuyfmans zei:
Als hij daar effectief nog een functie uitvoert, al heb ik de indruk dat die tegenwoordig meer in de media optreedt dan in de kliniek.
iemand komt nog geen uur per dag in de media, als je dan de indruk hebt dat die meer in de media optreeds dan in de kliniek, heb je duidelijk een raar idee over tijdsbesef.

Kingrotra zei:
Ik ken iemand die bij Pfizer werkt, die zegt dat ze meer kunnen leveren maar door de gebrekkige keten bij de overheid dit geen mogelijkheid is waardoor vaccins soms naar andere landen vertrekken terwijl die perfect voor Belgie hadden kunnen zijn. Geen idee of hij liegt of niet.
Ik ken ook mensen die uit hun nek kletsen. Zo'n doos met vaccins is écht niet zo groot en gezien de grote volumes aan zo'n -70graden diepvriezers hier is dat het probleem niet. De aantallen die men van Pfizer krijt zijn al dagenlang dezelfde en men vraagt net om hogere volumes, dus het zou me héél sterk verbazen of klopt wat jij hoorde van iemand die ergens bij Pfizer instaat voor een deel van een productielijn die niks met vaccins te maken heeft.

Monkeytiger zei:
Ik ken ondertussen al meer als 15 personen die het gehad hebben met zeer milde symptomen, enkelingen daarvan een weekje serieus ziek en 1 iemand die heel sportief is en op sportief vlak gewoon merkt dat het niet 100% de oude is.

1 op 3 , weer een zeer goed onderzoek mijn gedacht.
Eigen onderzoek die niks waard is vergelijken met een onderzoek dat mss wel sensationeel gebracht werd. Als je HLN te weinig nuancering verwijt, moet je niet zelf even erg doen.

Soit, het werd hier al vermeld gisteren bij de meeste posts, maar het moest nog even van me af.

Ik vraag me af of we nu ook allemaal zo gaan bashen op MVR omdat hij voorstelt om te gaan vaccineren met een eerste dosis en dan langer te wachten op de 2e dosis.
Compleet van het padje, die kerel :unsure: Of zou het zijn om zijn werelddominantie te gaan bereiken :unsure: ?

Studenten vieren overal feest, vooral in Gent, en vervolgens draaft er in het VRT nieuws een longarts op om te zeggen dat er veel jongere mensen worden binnen gebracht met ernstige symptomen en aan de beademing moeten. Het is toch opvallend hoe dergelijke angstaanjagende berichten altijd zeer tactisch naar buiten komen.

Studenten vieren overal feest, vooral in Gent, en vervolgens draaft er in het VRT nieuws een longarts op om te zeggen dat er veel jongere mensen worden binnen gebracht met ernstige symptomen en aan de beademing moeten. Het is toch opvallend hoe dergelijke angstaanjagende berichten altijd zeer tactisch naar buiten komen.
Het is ook opvallend hoe ze nen voetbaltrainer vragen om hun mening na een voetbalmatch. Relevantie heet dat.

Studenten vieren overal feest, vooral in Gent, en vervolgens draaft er in het VRT nieuws een longarts op om te zeggen dat er veel jongere mensen worden binnen gebracht met ernstige symptomen en aan de beademing moeten.
Idd, de subjectieve beeldvorming van de VRT was weer duidelijk aanwezig. Ze hadden beter eens verwezen naar het % jonge personen met Covid die er zonder zware symptomen probleemloos van af komen. Maar dat zal niet dramatisch genoeg zijn geweest.

Ik vraag me af of we nu ook allemaal zo gaan bashen op MVR omdat hij voorstelt om te gaan vaccineren met een eerste dosis en dan langer te wachten op de 2e dosis.
Compleet van het padje, die kerel :unsure: Of zou het zijn om zijn werelddominantie te gaan bereiken :unsure: ?
We bashen vooral op MVR omdat hij meedoet aan de Gert late night show, bij de PVDA congressen wilt spreken, op openbare markten reclamespotjes gaat maken, .., en dan anderen verwijten dat ze niet in hun kot blijven. Andere immunulogen zie je niet zo’n mediageil en hypocriet parcours volgen.

We bashen vooral op MVR omdat hij meedoet aan de Gert late night show, bij de PVDA congressen wilt spreken, op openbare markten reclamespotjes gaat maken, .., en dan anderen verwijten dat ze niet in hun kot blijven. Andere immunulogen zie je niet zo’n mediageil en hypocriet parcours volgen.
Nee hoor, er wordt hier sinds dag 1 al op MVR gebasht omdat hij steeds slecht nieuws moet brengen. En over dat hij, op een of andere manier, macht wil door zo veel mogelijk maatregelen in te roepen (daar moet ge nu echt eens 2x over nadenken...).

Reacties genoeg te vinden in deze thread hierover...

Idd, de subjectieve beeldvorming van de VRT was weer duidelijk aanwezig. Ze hadden beter eens verwezen naar het % jonge personen met Covid die er zonder zware symptomen probleemloos van af komen. Maar dat zal niet dramatisch genoeg zijn geweest.
Waarom was er gisteren niet in het nieuws dat 99% van de Belgen na 40 jaar nog altijd geen hiv/aids ebola, tyfus, polio etc hebben? Schandalig!

(Zucht)

Die gebruiken ook de andere vaccins hoor en krijgen blijkbaar wel leveringen.
wij krijgen ook leveringen, hoor :). Alleen krijgen zij een serieuze extra "injectie" van Sinovac/Sputnik. Geen idee wat de kwaliteit van de studies over deze vaccins zijn.

volgens de Tijd is er geen probleem met de vaccinaties. Een insider beweerde hoe ze met 13k per dag in februari perfect op schema zitten.

voor de geschiedenis herschreven wordt, een kleine terugblik.

op 9 januari beweerde een zelfverklaard expert cijfers en grafieken lezen, superkerel uit de stille Kempen, dat "binnen vijf dagen" (=15januari 2021) er tienduizenden (dus minstens 20k) vaccins per dag gingen gezet worden.
en vijf dagen later, een verdubbeling (= minstens 40k per dag vanaf 20.01.21).

de onverlaat die dergelijke naïeve fantasietjes durfde in vraag te stellen, werd aangeraden "een cursus cijfers en grafieken leren lezen" te gaan volgen. plus de gebruikelijke bashing van de maatjes, that goes without saying.

vaststelling: met genoeg vaccins op voorraad slaagt België er ook op 25.02 , meer dan een maand later, er niet in om 40k vaccins te zetten

...en zijn 27k minder per dag plots "op schema".

Wij krijgen ook leveringen, maar gebruiken ze niet optimaal.

Zo zou ons land 201.600 AstraZeneca-doses hebben ontvangen maar zijn er slechts 9.832 (dat is zo’n 4 procent) toegediend.

Het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) bevestigt het cijfer in ons land. Het probleem is dat er nog maar zo’n 67.000 dosissen geleverd zijn aan de ziekenhuizen en de vaccinatiecentra, waar mensen hun prik krijgen.

Na een jaar pandemie dit nog eens moeten zeggen:

Het gaat niet alleen over wie ziek wordt en hoe hard, maar over de verspreiding van het virus tegen te gaan. Mensen op elkaar = meer verspreiding over de gehele bevolking = grotere druk op ziekenhuizen = langer in ons kot.

Waarom was er gisteren niet in het nieuws dat 99% van de Belgen na 40 jaar nog altijd geen hiv/aids ebola, tyfus, polio etc hebben? Schandalig!

(Zucht)
Ik denk niet dat 90% van de mensen met een HIV/aids, ebola, tyfus, polio besmetting er vanaf komt met lichte verschijnselen.
Nog liever 15x een Covid besmetting dan één van die echte zware ziektes die je daar vermeldt.

En wat zijn de jongeren met zware symptomen ermee dat 97% (totaal verzonnen percentage) van de besmette jongeren alleen lichte symptomen hebben?

Statistiek kan een vals gevoel van veiligheid geven. En de gevallen die er wel zijn, zijn niet minder waar dan het feit dat dat een kleiner aantal blijft. Maar op een zo wijd verspreide ziekte is een klein percentage nog altijd aanzienlijk. Allee, in de VS is de kans om hepatitis B te krijgen 1 op 62.000. Dat is 0,0016% (2000x minder dan mijn 3% van hierboven). En toch geven we daar vaccins voor. We gaan niet doen alsof hepB niet bestaat en we er niks tegen moeten doen.

Er is dus echt sprake van zo'n paspoort ofwa? Als dat het geval is, en deze zomer mogen er wel op reis of buitenkomen indien je zo'n paspoort bezit, maar ik zou dat niet mogen omdat de vaccinatie weer een grote klucht is momenteel, dan is het kot te klein peisk

Over discriminatie gesproken

Ik denk niet dat 90% van de mensen met een HIV/aids, ebola, tyfus, polio besmetting er vanaf komt met lichte verschijnselen.
Nog liever 15x een Covid besmetting dan één van die echte zware ziektes die je daar vermeldt.
Euhm, de levensverwachting voor mensen met HIV is identiek als die van mensen zonder HIV... En geen verschijnselen.

zie hierboven. Het ging niet over het percentage, het ging over de aandacht.

Er is dus echt sprake van zo'n paspoort ofwa? Als dat het geval is, en deze zomer mogen er wel op reis of buitenkomen indien je zo'n paspoort bezit, maar ik zou dat niet mogen omdat de vaccinatie weer een grote klucht is momenteel, dan is het kot te klein peisk

Over discriminatie gesproken
Néé...

Sinds wanneer zijn mediageilheid en hypocrisie een maatstaf voor iemand zijn vakkennis? Beide zaken zijn bij mijn weten nog altijd niet illegaal, meer nog zelfs, ik heb MVR nog nergens veroordeeld weten zijn voor hetgeen hij allemaal uitspookt dus zolang de man zich aan de wet houd doet hij imo niets verkeerd. Ik vind het nogal lame om continue op iemand te bashen omdat hij ideologisch verschilt van u terwijl die ideologie zelfs in deze niets terzake doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan