Sheriff Decaluwé is weer in vorm vandaag. Duizenden mensen die beslissen de trein te nemen naar zee, maar hey de schuld is NMBS die doet wat ze moet doen, namelijk treinen inleggen als openbare dienstverlening.
En dan dat deigement met deurwaarders, lol.
"West-Vlaams gouverneur Carl Decaluwé pleit voor een structurele oplossing voor de drukte op treinen richting kust. “Al sinds vorige zomer zijn daar problemen rond en ondanks verschillende overleggen, slaagt de NMBS er niet in om daar haar verantwoordelijkheid in te nemen”, zegt hij. De gouverneur eist verbetering en overweegt zelfs gerechtelijke stappen te ondernemen. “Ook de NMBS moet zich aan de coronaregels houden. Zij moeten ervoor zorgen dat de bezetting op de treinen binnen de perken blijft. Komt daar geen verandering in, dan laat ik deurwaarders vaststelling daarvan doen en stap ik naar de rechtbank. Desnoods sluiten we zelfs stations.”
Misschien kunnen we dan de extra subsidies voor de kustgemeenten ook tijden opschorten. Ik stel voor dat een aantal burgemeesters van niet-kustgemeenten ook deurwaarders sturen.