Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De gouverneur is ook bevoegd voor openbare orde wanneer een verstoring zich uitstrekt over het grondgebied van verschillende gemeenten. En openbare gezondheid is een onderdeel van de openbare orde...

De bevoegdheden van de gouverneur in de corona-maatregelen heeft niets te zien met rampenbestrijding.

Nu, als hij de NMBS schuldig acht omdat er teveel volk op de treinen zit, dan is het toch ook zijn verantwoordelijkheid om gewoon de kustgemeentes af te sluiten voor toeristen. Net als bij de hoge Venen is gebeurd...

Neen sorry, ik vind deze crisis geen ramp.
Jij bent in deze thread toch vaak de hardste roeper dat het leven van zoveel mensen om zeep is en dat er niemand meer kan buiten komen en dat ze geen hobbies meer hebben en si en la.
Maar nu ineens is het geen ramp?
Begrijpen wie begrijpen kan.

Jij bent in deze thread toch vaak de hardste roeper dat het leven van zoveel mensen om zeep is en dat er niemand meer kan buiten komen en dat ze geen hobbies meer hebben en si en la.
Maar nu ineens is het geen ramp?
Begrijpen wie begrijpen kan.

Een ramp vind ik toch nog iets anders dan een ziekte die tot een pandemie uitgroeit hoor. Ik wil wel eens het draaiboek rampenbestrijding zien voor een besmettelijke ziekte. Denk aan natuurrampen, kernrampen, vliegtuigrampen, ... Ik heb overigens nog geen enkele politicus zien spreken over een ramp of het afkondigen van een rampenplan. Een crisis ja, een (sanitaire) noodsituatie ja, maar een ramp. Sorry dat ik in herhaling val, maar neen voor mij valt dit niet onder de definitie van een ramp.

En dat is puur mijn subjectieve mening. Je mag van mij dit gerust een ramp vinden, je mag zelfs de bomma die op een zebrapad aangereden wordt door een bolderkar een ramp vinden. All fine by me.

Dude, het is letterlijk het scenario van een slechte rampenfilm dat zich de laatste maanden heeft afgespeeld. :')

Wat is dat toch met die profileringsdrang van al die politici het moment dat de veiligheidsraad bijna daar is.
Zwijg toch gewoon man. Nu worden er misschien weer valse verwachtingen gecreëerd of gaat een deel van de jongeren denken dat ze toch vrij gesteld zijn van de regels vanaf 1 maart omdat mensen maar den helft van een artikel lezen.

Ik word daar echt wel een beetje moedeloos van van dat soort communicatie.

Je mag Covid veel noemen: een bedreiging voor de volksgezondheid, een crisis. Maar toch geen ramp.

Bro, 2.5 miljoen doden wereldwijd. In België een oversterfte vorig jaar van 18.000 man.

Een ramp of catastrofe is een gebeurtenis waarbij een ernstige verstoring van de openbare veiligheid is ontstaan, waarbij het leven en de gezondheid van vele personen, het milieu of grote materiële belangen in ernstige mate worden bedreigd of zijn geschaad, en waarbij een gecoördineerde inzet van diensten en organisaties van verschillende disciplines is vereist om de dreiging weg te nemen of de schadelijke gevolgen te beperken.

:unsure:

Jambon hoopt ook nog steeds een kotbubbel te kunnen invoeren. Hij richtte zich tot Jeremie Vaneeckhout van Groen. "Uw partij zit in een andere regering", zei hij. "Als u die regering mee op het spoor krijgt om de kotbubbel te steunen, dan hebt u die. De federale regering heeft dat de vorige keer tegengehouden."

Sommige zijn toch volledig wereldvreemd en politiek failliet.

"De excuses voor het vaccinatiefalen raken stilaan op"

Excuus nummer 1: “Het komt door de farmabedrijven”
...
Excuus nummer 2: “Het is maar een tweederangsvaccin”
...
Excuus nummer 3: “Het Verenigd Koninkrijk volgt een andere strategie”

Maar goed dat het hier vol optimisten zit.

Wil je straks vrije en blije mensen zien in de straten, moet je even zappen naar een Britse zender.
Zappen zal nog lang 1 van de weinige bezigheden zijn.

Oh ja, uiteraard:
"Uitgelekt rapport Sciensano bestempelt gratis mondmaskers als “mogelijk schadelijk”, experts: “Vraag is of er deeltjes vrijkomen”"

Hoeveel fluppen op de achtergrond hebben hier grondig dikke centen aan verdiend in de schaduw?
Een vergiftigd geschenk van de overheid. Letterlijk.

Zoveel mensen die moeite hebben met het langdurig binnenblijven en content zijn dat ze weer meer buiten mogen. Ik daarentegen vind het zalig om zoveel binnen te blijven, de laatste tijd moet ik weer meer buitenkomen (opleiding enzo) en ik heb er moeite mee... Nadeel van een extreme introvert te zijn zeker? (heb wel 2 sociaal belemmerende handicaps, daarom)

[Sarcasme "aan"]
Ik stel voor om onmiddellijk alle regels op te schorten, samen met alle verkeersregels en belastingen.
Laat ons een beroep doen op het gezond verstand.
Aangezien iedereen in de samenleving op zichzelf het toch beter weet.
De verkeersregels zijn toch aan eigen perceptie onderhevig, waarom alle andere regels dan ook niet.
[Sarcasme "uit"]

@Yusifer Ik deel uw mening compleet.

Mja, dan schort er iets grondigs aan jouw definitie van een ramp. Jouw goed recht natuurlijk. Maar de realiteit is wel wat ze is, en dan is het normaal dat de gouverneur zijn bevoegdheden gebruikt. Of hij ze goed gebruikt is een ander verhaal.
hij heeft gelijk, dit is een ramp.

active_draagbare_ramp_jumpack_zwart_280586_1551532620.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan