Een jaar leven als kluizenaar, echt? Deze zomer kon je op reis gaan, en eigenlijk daarna ook nog. Grasvelden overal in het land zaten vol als er wat zon was.
Ze hebben heel de zomer gezegd dat het afgeraden was om te reizen (al een gans jaar eigenlijk). Inclusief bijhorende campagnes "maar in België is het ook mooi, geniet vooral van de kust en de Ardennen" om dan vervolgens afkeurend in het nieuws te komen omdat er wel veel volk op die plaatsen was.
Zie Decaluwé die terugvloog uit Portugal omdat het te druk was op den dijk en dan schande sprak van de mensen.
Dus ja, je kon op reis. Maar je zou evengoed schande spreken van degene die op reis zijn gegaan als dat je nu zegt "waarom heb je het niet gedaan, het kon toch?"
En tuurlijk kan iedereen wel een andere bezigheid vinden, maar het blijft iets dat geforceerd is als je het niet graag doet toch? Alsof een schilder het plots plezant zou vinden dat hij moet gaan voetballen omdat schilderen ineens niet meer mag. Dat is plezant voor efkens, maar dat blijft niet duren.
Ik ben het voor de rest met je eens, ik denk niet dat die maatregelen genomen worden om mensen te pesten, of dat Van Ranst hier op een gigantische powertrip zit. Maar je punt van reizen is pertinent onwaar & wat begrip voor mensen die een hobby hebben die nu niet uitgeoefend kan worden zou ook al helpen.
Iedereen (dus daarom niet persé jij) kruipt hier gewoon verder en verder in zijn hoek. Het mag ook eens gezegd worden dat ondanks alles het overgrote deel van de bevolking al een jaar braaf de maatregelen zit te volgen. Der zit altijd ne rotten appel tussen en iemand die de kantjes er wat van afloopt, maar echt grote problemen zijn hier met de bevolking nog niet geweest. Dat er dan na een jaar eens geklaagd wordt, tjsah, lijkt me toch logisch?