Zolang de meerderheid van de mensen zich aan de meerderheid van de regels houdt zijn we niet zo slecht bezig. Het is niet alles of niets. Maar repressie is nu eenmaal wel nodig, ook al vinden sommigen dat belachelijk. Coronamoeheid is een feit, maar dat is een psychologisch normaal gegeven denk ik, mensen passen zich aan en nemen al eens een risico extra.
Wat ik vooral kotsmoe ben is dit soort tendentieuze gelul eerlijk gezegd. Een jaar leven als kluizenaar, echt? Deze zomer kon je op reis gaan, en eigenlijk daarna ook nog. Grasvelden overal in het land zaten vol als er wat zon was.
Maar neen, "wE ZiJn OpGeSlOtEn!!11" (sorry, kennelijk zet dat je punt kracht bij). Komende van mensen die op een jaar tijd kennelijk hun tijdelijk onmogelijke hobby nog altijd niet konden inwisselen voor iets dat wel mogelijk was, en ook buiten niet kunnen afspreken met vrienden of familie. Elke keer er een persconferentie is, waarvan iedereen die wat realistisch is geen grote versoepelingen verwacht, zijn dezelfden daar: oh neen, nu ga ik er mij écht écht niets van aantrekken, ander wordt ik misschien wel depressief ofzo (in mijn ogen vooral denigrerend voor mensen die echt mentale problemen hebben).
En elke keer datzelfde riedeltje, alsof de premier himself gisterenavond nog eens aan het bedenken was hoe hij de brave, noest werkende bevolking eens extra kon kloten, al dan niet volgens orders van dictator-suprème Van Ranst.
Ja, ik vertoon vooral coronagelulmoeheid.