Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom vertik je het? Uit welk principe?

Deze Lente/zomer toen sommige steden het wel verplichten ben ik ook niet in het stadscentrum geweest waar het verplicht was.
Buiten heeft het geen enkel nut. (je moet natuurlijk niet staan keuvelen tegen iemand en op onvoldoende afstand staan)

Hier bij ons zou je normaal een mondmasker moeten dragen als je op straat wandelt, maar ik vertik het.
Groot gelijk, je moest maar eens iemand minder besmetten of het draagvlak vergroten door even een simpel stukje stof te dragen.

fReEdOm ToO dE PiEpLe!

#nietmijnregering #dierenrijkmensdom

Maar 7 jongeren die na de scouts (waar ze sowieso bij elkaar zitten) wat blijven hangen, die moeten naar de jeugdrechter he.
Dan is daar sowieso meer aan de hand dan wat in de media wordt verteld.

De recentste richtlijnen van het college van procureurs-generaal bij de hoven van beroep (inzake de gerechtelijke handhaving van de corona-maatregelen) stellen uitdrukkelijk dat onmiddellijke voorleiding op het parket of voor de jeugdrechter gezien de omstandigheden niet is aangewezen. Voorleiding wordt pas gedaan bij zeer ernstig en / of herhaald gevaar voor de openbare veiligheid (wanneer het samenscholingsverbod bv herhaaldelijk genegeerd wordt of wanneer de minderjarige spuwt op mensen of wanneer de minderjarige oproept om de maatregelen niet te volgen).

Deze Lente/zomer toen sommige steden het wel verplichten ben ik ook niet in het stadscentrum geweest waar het verplicht was.
Buiten heeft het geen enkel nut. (je moet natuurlijk niet staan keuvelen tegen iemand en op onvoldoende afstand staan)

that's it, vasthouden aan oude informatie dat al bewezen is dat het niet juist is.

Dus sinds
Groot gelijk, je moest maar eens iemand minder besmetten of het draagvlak vergroten door even een simpel stukje stof te dragen.

fReEdOm ToO dE PiEpLe!

#nietmijnregering #dierenrijkmensdom

Wat de verkiezingsuitslag hier bij komt zien is mij een raadsel.

De hele omkadering is 2021 compleet veranderd:
- Extra informatie over de effectieve besmettelijkheid: Naar 't schijnt is verluchten goed, spraken we een jaar geleden niet over, althans we wisten het niet. China zei in den tijd dat het allemaal niet zo erg was, nieuwe informatie komt nu eenmaal constant, en we leren ook bij.
- Nieuwe varianten die besmettelijker zijn dan de oude.
- Eén jaar geleden was de strategie: thuisblijven "of matrak oep ei bakkes". Een mondmasker thuis dragen heeft nu eenmaal geen nut. Van Ranst heeft ook gezegd: op dit moment zijn mondmaskers niet aan de orde, dit is voor later (bij de heropening na de lockdown). Raad eens waar we nu in zitten? Systematisch wordt deze extra info toch vergeten, of overschaduwd door de verketterij van mondmasker dragers door onze nagenoemde viroloog (achteraf niet echt een slim idee, hindsight is altijd 20/20 zeker?).
- Ons maggie had alles opgestookt, er was een schrik dat mensen begonnen te hamsteren op medisch materiaal dat nodig was in de eerste lijn omdat niemand het nog kon leveren (of enkele grote spelers systematisch alles opkochten).
- Na één jaar kunnen mensen echt niet meer binnen blijven, tegenwoordig lopen de mensen vrij (buiten de avondklok) terug rond. Laat staan de afstand houden, liever dan een mondmasker.

Om steeds in het verleden te blijven kijken en te refereren, het lost niets op.

Tevens elke burger die geen virologische studies genoten heeft weet nu eenmaal dat om 21:00u wanneer er niemand op straat is een mondmasker geen echt nut heeft en dat elke agent die in een volledige ego trip hierop reageert best wel serieus knibbelt aan de algemene draagkracht van de maatregelen.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
"mei-juli" was een periode waarbij het weer beter was, en dit blijkt niet zo wauw te zijn voor het virus. Men verwacht gelijkaardig effect vanaf april samen met de efforts van de vaccinatie campagne.

Waarom en waar er zoveel volk blijft besmet geraken met momenten is voor mij ook een raadsel. Je kan de scholen afknallen, je kan de joodse gemeenschap, trouwfeesten of kappers de zwarte piet doorschuiven maar ik vrees dat het niet echt accuraat is en dat globale moeheid de drijvende factor gaat zijn de komende maanden.

En ik ga akkoord met @horste dat nieuwe maatregelen een deftig, grondige uitleg en perspectief dienen te dragen want anders gaan deze na één jaar op bitter weinig steun kunnen rekenen. Vooral met het mooie lente weer.
1 woord: coronamoeheid. De vele riedeltjes van 'Ik En IeDeReEn DiE iK kEn HoUdT zIcH aAn De MaAtReGeLeN hOoR' klinken heel mooi, maar de realiteit lijkt me toch anders. Lees Twitter, Facebook erop na, ga buiten en open je ogen. Spreek met mensen. De frustratie druipt ervan af.

Kan je het ze kwalijk nemen na een jaar leven als een kluizenaar? Om dan te horen dat versoepelingen weer op de lange baan dreigen te gaan want variant X of variant Y blabla cruciale weken blabla volhouden blabla vaccinaties te traag. Dan heb je van die champetter sherrif gouverneurs die pizzadozen gingen tellen, alle activiteiten voor kinderen willen verbieden. En van die belachelijke boetes omdat kotstudenten in hun gemeenschappelijke keuken geen mondmasker dragen. Of mensen die even masker af doen in winkelstraat een boete krijgen terwijl rokende voorbijgangers eens goed lachen. Of scoutsjongeren die na hun activiteit even blijven zitten en een samenscholingsverbodinbreuk aan hun broek krijgen, jeugdrechter inclusief.

Mensen zijn het gewoon kotsmoe om zo te moeten leven. En terecht ook.

1 woord: coronamoeheid. De vele riedeltjes van 'Ik En IeDeReEn DiE iK kEn HoUdT zIcH aAn De MaAtReGeLeN hOoR' klinken heel mooi, maar de realiteit lijkt me toch anders. Lees Twitter, Facebook erop na, ga buiten en open je ogen. Spreek met mensen. De frustratie druipt ervan af.

Kan je het ze kwalijk nemen na een jaar leven als een kluizenaar? Om dan te horen dat versoepelingen weer op de lange baan dreigen te gaan want variant X of variant Y blabla cruciale weken blabla volhouden blabla vaccinaties te traag. Dan heb je van die champetter sherrif gouverneurs die pizzadozen gingen tellen, alle activiteiten voor kinderen willen verbieden. En van die belachelijke boetes omdat kotstudenten in hun gemeenschappelijke keuken geen mondmasker dragen. Of mensen die even masker af doen in winkelstraat een boete krijgen terwijl rokende voorbijgangers eens goed lachen. Of scoutsjongeren die na hun activiteit even blijven zitten en een samenscholingsverbodinbreuk aan hun broek krijgen, jeugdrechter inclusief.

Inderdaad.

Ik zie meer en meer mensen rondom mij die zich niet strikt aan de regels houden maar waar wel gezond verstand primeert en ik heb in deze omgeving nul besmettingen gekend de laatste maanden.

Quasi iedereen werkt van thuis, quasi iedereen doet cava zijn mondmasker op in drukke straten of bij het winkelen. De vetzakkerij van het niet handen wassen is er bij de meesten uit. Als men ziek is blijft men thuis.

En ja dan wordt er is ne keer in de buitenlucht met meer dan mag gewandeld, en dan komen eens twee koppels bij elkaar, dan altijd hEt KnUfFeLcOnTaCt (ik walg van het woord) dat tevens bij de meesten tegenwoordig toch elke week wisselt naar gelang de goesting.

Globaal gezien zie ik veel mensen er zelf een gezonde draai aan geven om alles leefbaar en doenbaar te houden voor zichzelf. Maar bij zij die hun sociale voetafdruk klein houden merk ik feitelijk geen problemen in mijn directe omgeving.

Zolang de meerderheid van de mensen zich aan de meerderheid van de regels houdt zijn we niet zo slecht bezig. Het is niet alles of niets. Maar repressie is nu eenmaal wel nodig, ook al vinden sommigen dat belachelijk. Coronamoeheid is een feit, maar dat is een psychologisch normaal gegeven denk ik, mensen passen zich aan en nemen al eens een risico extra.

Wat ik vooral kotsmoe ben is dit soort tendentieuze gelul eerlijk gezegd. Een jaar leven als kluizenaar, echt? Deze zomer kon je op reis gaan, en eigenlijk daarna ook nog. Grasvelden overal in het land zaten vol als er wat zon was.

Maar neen, "wE ZiJn OpGeSlOtEn!!11" (sorry, kennelijk zet dat je punt kracht bij). Komende van mensen die op een jaar tijd kennelijk hun tijdelijk onmogelijke hobby nog altijd niet konden inwisselen voor iets dat wel mogelijk was, en ook buiten niet kunnen afspreken met vrienden of familie. Elke keer er een persconferentie is, waarvan iedereen die wat realistisch is geen grote versoepelingen verwacht, zijn dezelfden daar: oh neen, nu ga ik er mij écht écht niets van aantrekken, ander wordt ik misschien wel depressief ofzo (in mijn ogen vooral denigrerend voor mensen die echt mentale problemen hebben).

En elke keer datzelfde riedeltje, alsof de premier himself gisterenavond nog eens aan het bedenken was hoe hij de brave, noest werkende bevolking eens extra kon kloten, al dan niet volgens orders van dictator-suprème Van Ranst.

Ja, ik vertoon vooral coronagelulmoeheid.

Laatst bewerkt:
Nu ben ik wel zeer benieuwd naar het bewijs van de meerwaarde van maskers in open lucht.
Mja, da's niet echt eerlijk, hè. @Stuyfmans zei dat hij het vertikt om er te dragen op straat. Dat is dus principieel. Dat is iets anders dan wat @ShApeBE zegt, die niet komt waar ze verplicht zijn. En de kanttekening maakt dat ze geen nut hebben als je niet stilstaat bij mensen en te dicht bij staat. Wat ook gewoon klopt.

Het gaat dus om twee verschillende dingen. Ik vraag me nog altijd af waar Stuyfmans het principieel zou weigeren, maar de uitleg van ShapeBe gaat niet op voor de uitspraak van Stuyfmans.

Zolang de meerderheid van de mensen zich aan de meerderheid van de regels houdt zijn we niet zo slecht bezig het is niet alles of niets. Maar repressie is nu eenmaal wel nodig, ook al vinden sommigen dat belachelijk. Coronamoeheid is een feit, maar dat is een psychologisch normaal gegeven denk ik, mensen passen zich aan en nemen al eens een risico extra.

Wat ik vooral kotsmoe ben is dit soort tendentieuze gelul eerlijk gezegd. Een jaar leven als kluizenaar, echt? Deze zomer kon je op reis gaan, en eigenlijk daarna ook nog. Grasvelden overal in het land zaten vol als er wat zon was.

Maar neen, "wE ZiJn OpGeSlOtEn!!11" (sorry, kennelijk zet dat je punt kracht bij). Komende van mensen die op een jaar tijd kennelijk hun tijdelijk onmogelijke hobby nog altijd niet konden inwisselen voor iets dat wel mogelijk was, en ook buiten niet kunnen afspreken met vrienden of familie. Elke keer er een persconferentie is, waarvan iedereen die wat realistisch is geen grote versoepelingen verwacht, zijn dezelfden daar: oh neen, nu ga ik er mij écht écht niets van aantrekken, ander wordt ik misschien wel depressief ofzo (in mijn ogen vooral denigrerend voor mensen die echt mentale problemen hebben).

En elke keer datzelfde riedeltje, alsof de premier himself gisterenavond nog eens aan het bedenken was hoe hij de brave, noest werkende bevolking eens extra kon kloten, al dan niet volgens orders van dictator-suprème Van Ranst.

Dat coronagelul gaat in twee richtingen hoor. Je mag (hier) nooit kritiek hebben op de coronamaatregelen of je wordt quasi weg gezet als een corona-ontkenner, iemand die compleet zijn voeten veegt aan de maatregelen. Dat is niet zo natuurlijk.

Maar moeten we nu blij zijn dat er nog zoiets is als buitenlucht en wandelen waarbij je toch wel de volle 4 personen op afstand mag zien? Ja, maar als je van 100 naar 20 gaat, dan ben je misschien blij dat je die 20 nog hebt, maar het is echt maar een schamele troostprijs dat je ook die 80 hebt moeten inleveren. We gaan nu toch niet echt doen alsof iedereen maar happy moet zijn dat we gelukkig toch nog buiten 4 mensen kunnen zien?

Ondertussen doet de pers ook weer hun werk. De Standaard kopt "De Croo krijgt versoepelbrigade niet in haar kot". Dus iedereen die om enig perspectief vraagt wordt weer tendentieus weggezet als lid van de versoepelbrigade, het is zwart of wit, ofwel houden zoals het nu is, ofwel terug naar de situatie van september. Er is geen middenweg mogelijk want de modellen van de regering gaan enkel uit van alles of niets. Onbegrijpelijk dat er zo weinig journalisten zijn die een genuanceerd beeld weergeven. Gelukkig is er Joël de Ceulaer op Twitter om angstig te melden dat de woordvoerder van het Rode Kruis een stoffen mondmasker draagt, wat een ramp!

Ik reageerde wel op artikel.
Daar staat ook in dat als de afstand niet bewaard kan worden je ook een mondmasker moet dragen. Dit is niet gespecifieerd of het binnen of buiten is.

In wachtrijen buiten wordt het aangeraden om mondmaskers te dragen.

maar buiten wordt afstand meer aangeraden. Echter zien we wekelijks beelden van groepen mensen buiten die geen afstand kunnen of willen houden.

Ondertussen doet de pers ook weer hun werk. De Standaard kopt "De Croo krijgt versoepelbrigade niet in haar kot". Dus iedereen die om enig perspectief vraagt wordt weer tendentieus weggezet als lid van de versoepelbrigade, het is zwart of wit, ofwel houden zoals het nu is, ofwel terug naar de situatie van september. Er is geen middenweg mogelijk want de modellen van de regering gaan enkel uit van alles of niets. Onbegrijpelijk dat er zo weinig journalisten zijn die een genuanceerd beeld weergeven. Gelukkig is er Joël de Ceulaer op Twitter om angstig te melden dat de woordvoerder van het Rode Kruis een stoffen mondmasker draagt, wat een ramp!
Het is nu eenmaal makkelijker om iemand die niet je mening draagt meteen in het andere kamp te flikkeren.

Zwart/wit is een zeer simpel en makkelijk begrijpbaar concept waar elke kant van de discussie zich wel aan waagt.

Het is nu eenmaal makkelijker om iemand die niet je mening draagt meteen in het andere kamp te flikkeren.

Zwart/wit is een zeer simpel en makkelijk begrijpbaar concept waar elke kant van de discussie zich wel aan waagt.
alleen natuurlijk is het bij de ene kant vooral:' want kijk deze studies, feiten en onderzoeken' en aan de andere kant 'ik vind dat niet leuk :cry: '

Zolang de meerderheid van de mensen zich aan de meerderheid van de regels houdt zijn we niet zo slecht bezig. Het is niet alles of niets. Maar repressie is nu eenmaal wel nodig, ook al vinden sommigen dat belachelijk. Coronamoeheid is een feit, maar dat is een psychologisch normaal gegeven denk ik, mensen passen zich aan en nemen al eens een risico extra.

Omdat gij daar minder problemen mee hebt om in uw kot te blijven & sociale contacten te beperken & geen hobbye uit te oefenen, betekent dat niet dat het voor de rest ook zo evident is. En dan is dat niet uit slechte wil.

alleen natuurlijk is het bij de ene kant vooral:' want kijk deze studies, feiten en onderzoeken' en aan de andere kant 'ik vind dat niet leuk :cry: '
Versus "ik volg alles en ben elke week mottig op iedereen die in het park bij elkaar zit". Beide kanten hebben hun 'ik vind dat niet leuk :cry: ' trekjes. Alsof die discussies van die kant elke keer volledig gestaafd zijn met feiten en onderzoeken.

Omdat gij daar minder problemen mee hebt om in uw kot te blijven & sociale contacten te beperken & geen hobbye uit te oefenen, betekent dat niet dat het voor de rest ook zo evident is. En dan is dat niet uit slechte wil.
Amai, voor de miljoenste keer: Het is niet omdat iemand het nut van de regels inziet, dat hij minder problemen heeft om in zijn kot te blijven of wat dan ook. Dat is een enorme drogredenering, en ik vind het redelijk aanmatigend. Alsof de enige reden waarom ik voorstander ben van de wetenschappelijk onderbouwde regels, het feit is dat ik er geen last van heb. Wie ben jij om te bepalen of ik er last van heb?

Een beetje als zeggen tegen mensen zonder overgewicht: "ja, voor jou is het makkelijker om nee te zeggen tegen de frieten". Nee, maar die doen het wel. En daar moeten ze niet voor gestraft worden door hun mening of "prestatie" als minderwaardig te bestempelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan