Het ironische is dat er bij de vorige maatregelen werd geklaagd over dat er geen vooruitzichten waren. Want er moesten getallen zijn over wanneer dingen terug open kunnen gaan.Dat vind ik nu echt wat de miserie aan heel de situatie eerlijk gezegd dat het al zo lang op het zelfde niveau blijft hangen. Maanden en maanden aan een stuk.
Vorig jaar ging alles dicht en enkele maanden later hadden we toch iets of wat een normaal leven. 8 juni ging de horeca open, dat is 3 maanden later he. Ok, de maatregelen waren toen een pak strenger dat is een feit.
Maar we hadden erna een enigzins normaal leven. We mochten meer mensen zien, horeca was open, je kon het stad eens in om iets te drinken.
Er waren nog maatregelen maar stukken minder.
Nu is de horeca sinds 19 oktober dicht, dat is 4 maand... We mogen nog altijd amper mensen zien, het enige is dat de contactberoepen terug open mogen.
4 maand van stagnerende cijfers, 4 maand zonder concrete vooruitzichten,...
En ik wil daarmee niet met iemand naar de vinger wijzen, maar ik stel gewoon vast dat we nu in een langer gerekte (al is het lichtere) lockdown zitten en er gewoon geen concreet perspectief is en ik word daar nu niet echt vrolijk van...
Die getallen zijn er nu (max 75 besmettingen, 3 weken lang ofzo?), maar we halen ze niet. Het feit dat het stagneert en niet verder zakt tot het niveau dat nodig is, houdt in dat de regels of niet streng genoeg zijn, of niet goed genoeg gevolgd worden.