Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee die mensen mogen niet hun dagelijkse pint in een groep van meer dan 4 opdrinken. Ook dat is niet toegelaten.

En de reden waarom een ijskar niet mag, is omdat ambulante handel gewoon niet mag, behalve op markten waar de gemeente verantwoordelijk is voor toepassing van coronaregels volgens een draaiboek.

Laten we een kat een kat noemen, hoe groot is de kans dat een ijskar coronaproof (toch grotendeels) kan werken? Laat staan de rest van de straatventers.

Waarom kan een stilstaande ijskar coronaproof werken en een rijdende niet? Ook buiten markten staan er overal kramen tegenwoordig die wel mogen verkopen, maar het feit dat een ijskar rondrijdt tussen het verkopen zou ze dus plots een groot coronarisico maken .

nee die mensen mogen niet hun dagelijkse pint in een groep van meer dan 4 opdrinken. Ook dat is niet toegelaten.

En de reden waarom een ijskar niet mag, is omdat ambulante handel gewoon niet mag, behalve op markten waar de gemeente verantwoordelijk is voor toepassing van coronaregels volgens een draaiboek.

Laten we een kat een kat noemen, hoe groot is de kans dat een ijskar coronaproof (toch grotendeels) kan werken? Laat staan de rest van de straatventers.
Ik zeg niet dat het mag, ik zeg eerder dat een vaste staanplaats ook misbruik in de hand werkt. Zoals sociaal drinkers aan hamburgerkramen/frietkoten/tankstations. Wat is het verschil tussen met uw ijskraam op een vaste staanplaats gaan staan, pizza/friet aan huis leveren en met een ijskar rondrijden.. regel die imo nergens op slaagt :). Plus zoals hier eerder gezegd, vaste staanplaats is met dit weer opnieuw ideaal voor lange wachtrijen. Maja logica 🤪..

Leg me dan eens uit hoe je op 2 kinderen van pakweg 3 & 5 gaat letten met een mondmasker en ten allen tijde een afstand van 1,5m. Ik ben benieuwd. Want ja, ook dié tellen mee als knuffelcontact

edit, schrap die ene van 5 maar want dan zijt ge al in overtreding. Pak diene van 3
En die moeder waarvan je knuffelcontact bent zijde vergeten of wat. Die kan gerust helpen als het nodig is om die 1.5 meter te verbreken. Waarom moeten grootouders altijd per se op de kinderen passen om ouders te helpen?

Dat vind ik niet goed praten. Da's gewoon aantonen dat ik na een goed jaar alle regels volgen er even mentaal genoeg van kan hebben en gewoon een avond bij vrienden ga gaan.

Da's gelijk heel het jaar diëten maar af en toe een frietje eet. Zijt ge dan een opgever? Is dat dan goed praten dat ge een frietje eet omdat ge heel het jaar gezond hebt geleefd? Nee, dat is omdat ge een zwak moment hebt.

en ik heb zin om mijn vrienden te zien omdat ik er mentaal nood aan heb.
En er is toch niemand zegt dat je een "opgever" bent. Of dat jij schuldig bent aan alles wat er misloopt.
Er wordt gezegd dat je in fout bent. En dat is correct. En het lijkt dat je het goedpraat door te zeggen "ik heb er mentaal nood aan".

Ik heb er alle begrip voor. Ik weet perfect dat vele mensen de regels niet tot op de letter volgen. De reden waarom je er reactie op krijgt is omdat je het lijkt weg te rationaliseren.

Ik zeg niet dat het mag, ik zeg eerder dat een vaste staanplaats ook misbruik in de hand werkt. Zoals sociaal drinkers aan hamburgerkramen/frietkoten/tankstations. Wat is het verschil tussen met uw ijskraam op een vaste staanplaats gaan staan, pizza/friet aan huis leveren en met een ijskar rondrijden.. regel die imo nergens op slaagt :). Plus zoals hier eerder gezegd, vaste staanplaats is met dit weer opnieuw ideaal voor lange wachtrijen. Maja logica 🤪..
Niemand zegt dat de regels logisch moeten zijn he. Net alsof alle andere wetten van de samenleving perfect logisch zijn.

Waarom kan een stilstaande ijskar coronaproof werken en een rijdende niet? Ook buiten markten staan er overal kramen tegenwoordig die wel mogen verkopen, maar het feit dat een ijskar rondrijdt tussen het verkopen zou ze dus plots een groot coronarisico maken .
Omdat een stilstaande ijskar bvb gewoon al een staander kan uitzetten om je handen te ontsmetten.

En ja, in een ideale wereld zou je mss een onderscheid maken tussen de markt en de rest van de kramers, zodat je nergens ijsjes kan eten en niemand kan klagen over ongelijkheid. Maar ook dan creëer je rare situaties waar het ene wel kan en het andere niet kan.

Om het eens over iets anders te hebben, hoe serieus is de drempel van ziekenhuisopnames en IC-bezetting eigenlijk nog te nemen als het hoe langer hoe meer duidelijk wordt dat er mensen opgenomen worden in het ziekenhuis of langer op IC worden gehouden terwijl dat eigenlijk überhaupt niet nodig is? Alle begrip voor het feit dat ge mensen opneemt 'ter observatie' of mensen wat langer op IC houdt 'just in case', maar die cijfers bepalen wel in welke mate iedereen wordt beperkt in zijn vrijheid.

Egoïstisch maar begrijpbaar. ;)
tenor.gif

Om het eens over iets anders te hebben, hoe serieus is de drempel van ziekenhuisopnames en IC-bezetting eigenlijk nog te nemen als het hoe langer hoe meer duidelijk wordt dat er mensen opgenomen worden in het ziekenhuis of langer op IC worden gehouden terwijl dat eigenlijk überhaupt niet nodig is? Alle begrip voor het feit dat ge mensen opneemt 'ter observatie' of mensen wat langer op IC houdt 'just in case', maar die cijfers bepalen wel in welke mate iedereen wordt beperkt in zijn vrijheid.
Euh? Op wat baseer je je dat er (betekenisvol) mensen opgenomen worden voor wie het niet nodig is?

Op welke manier zou men zo mensen beperken in hun vrijheid? :wtf:

Momenteel ligt 0,0027% van heel Belgie in IC wegens corona. Als je die cijfers nuchter bekijkt zijn de huidige maatregelen zeer moeilijk, zo niet onmogelijk, te verantwoorden.

Momenteel ligt 0,0027% van heel Belgie in IC wegens corona. Als je die cijfers nuchter bekijkt zijn de huidige maatregelen zeer moeilijk, zo niet onmogelijk, te verantwoorden.
Straf dat er ongeveer 29700 mensen op ic liggen terwijl er slechts een 2000tal bedden zijn op ic in gans belgie.

Kleine tip, reken eerst eens de cijfers na eer je ze kopieert van een of andere schimmige bron.

Niet positieve evolutie, maar gewoon bij de beste cijfers van Europa.
Zijn er ergens cijfers beschikbaar die de Europese landen met elkaar vergelijken? Als ik op Worldometer afga doen we het, buiten Duitsland gerekend, iets beter dan andere West-Europese landen maar zijn de cijfers overal dalende en viel onze 2de golf eerder dan die in andere landen dus lopen we er ook iets op voor. Denk dat er sowieso weinig reden is om euforisch te zijn over de Belgische aanpak.

welke data moeten ze anders gebruiken? We hebben niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan