Suphafly
Well-known member
Dus jij vind dat er geen maatregelen moeten getroffen worden voor iets dat, volgens verschillende maatstaven, het ergste is wat onze bevolking is overkomen sinds een wereldoorlog?
Je vraagt zelf om debat, discussie, aandacht voor meerdere beleidsdomeinen, maar komt dan met zo'n extremistisch gedachtegoed af?
Jij pleit voor een totaal anarchistische maatschappij zonder wetten?
Dat is wat sommigen er van maken. Ik wou vooral aandacht vestigen op het gegeven dat het gaat om veel meer dan 2 vakgebieden. Daarnaast is het ridicuul om te doen alsof er geen rekening mee gehouden zou worden.
Omdat hij er meer actief mee bezig is, kunnen anderen niet kritisch nadenken? Er extremismen van gaan maken gaat niet helpen in de discussie.
Wat bedoel je hier mee?
Al bij al, is de discussie wat flou in een vacuum. Stel zelf eens voor wat beter zou zijn? We hebben al veel geleerd in de loop de crisis. Er zijn zeker fouten gemaakt. Er is zeker ruimte voor verbetering. Maar op dit moment loopt het echt zo slecht nog niet.
Ik zeg gewoon dat er nogal snel met termen zoals "dictatuur" wordt gegooid door mensen die niet akkoord zijn met de maatregelen. Dit is geen dictatuur, punt. Er zijn voorbeelden genoeg in de wereld die dat wel zijn, sommigen niet eens zo ver. Dat is geen drogreden, dat is gewoon een factuele onjuistheid aantonen.
Verdraagzaamheid werkt in twee richtingen verder. Ik zie hier weer hetzelfde riedeltje hoe mensen die de wetenschap volgen (of beter, die inzien dat zij geen experten zijn) niet kritisch zijn, onverdraagzaam, en zelfs pro dictatuur zijn. Kijk naar wat ik zeg, niet naar wat ik doe.
En ontkennen dat deze situatie ernstig is, terwijl in elk land de doden oplopen, vind ik weer ongeloofelijk goedkoop eerlijk gezegd. Het is ook weer ongeloofelijk fluffy hé. Wat wil je nu eigenlijk? Geen maatregelen? Andere maatregelen? Waarom denk je dat overal ter wereld, ook in landen waar men initieel veel lichter omsprong met maatreglen (NL, Zweden) er nu ook strengere maatregelen gelden, zou dat iets betekenen?
Totale Anarchie is overdreven, maar beetje meer die richting uit zou inderdaad zeker niet slecht zijn.
ja minder maatregelen, of op zijn minst een minder polariserende media.
mensen sterven aan een virus, ja dat is zeer jammer. maar ik vind het niet ernstig genoeg om daarvoor iedereen zijn leven op hold te zetten.
toch begrijp ik er veel mensen zich niet kunnen vinden in mijn gedachtegang, maar hoe de maatschappij en vele mensen met elkaar omgaan is veel schandaliger dan dan mijn gedachtegang.
Alles doen voor mensenlevens te redden, terwijl andere mensen gewoon het leven word zuur gemaakt.