Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is de discussie ook niet hoor.

...
Dus niet de ene dag communiceren alsof alles beslist is om dan je kar te moeten keren als de politiek anders dreigt te beslissen.
Waarom blijf je dit dan herhalen als het de discussie niet is? Ze keren hun kar niet.

Maar waar keren zij hun kar?

Door eerst te communiceren alsof een beslissing genomen is om dan te moeten zeggen dat het steeds essentiëler wordt en de politiek gaat beslissen. Dat tweede kan voortschrijdend inzicht zijn, maar het eerste moet gewoon beter. Een simpele woordverandering naar "volgens mij is dat totaal onhaalbaar, maar ik beslis niet natuurlijk" en voila.

. Een simpele woordverandering naar "volgens mij is dat totaal onhaalbaar, maar ik beslis niet natuurlijk" en voila.
Het zijn virologen. Die hoeven niet in elk artikel te herhalen dat het geen politici zijn en dat ze dus niet het recht hebben te beslissen. Laat staan, als ze dit al zouden herhalen, dat de journalist dit dan nog altijd in de krant zou zetten.

Wie nu nog niet weet dat van Ranst niet in de regering zit, moet zich abonneren op de wablieft-krant. Maar dat niet verwijten aan van Ranst dat hij niet duidelijk zou zijn.

Ik wil niet Ivan de verschrikkelijke spelen, maar de kans dat die oudjes -met een héél zwak immuunsysteem- overlijden binnen het jaar is 99.99%. Amen. Jammer voor de familie(s), maar dat is toch gewoon een feit.
(En neen een 100 jarige heeft niet altijd een zwak immuunsysteem)
Ja tuurlijk, maar die komen in de cijfers terecht en dat is voor de virologen voldoende om te staan schreeuwen eh. Terwijl die hoogstwaarschijnlijk met een griepuitbraak even veel kans maakte er slecht aan toe te zijn.
begin van 2e lockdown lager er in Oost-Vlaanderen 703 mensen in het ziekenhuis. Vandaag 296.

Dat ze nog steeds een afdeling als reserve vrijhouden is nog iets anders.
Dan moeten die allemaal regio Aalst liggen 🤔. Vandaag 73 patiënten hier. Campus Wetteren en Geraardsbergen zijn prakrisch gesloten door uitbraak sinds donderdag. Dendermonde idem, mijn petekindje zijn ingreep vorige vrijdag is geschrapt wegens interne uitbraak. Nuja ik weet voor mezelf dat ik 2021 een zomer als 2020 mag verwachten, wat gezien de situatie ok is.

Het zijn virologen. Die hoeven niet in elk artikel te herhalen dat het geen politici zijn en dat ze dus niet het recht hebben te beslissen. Laat staan, als ze dit al zouden herhalen, dat de journalist dit dan nog altijd in de krant zou zetten.

Wie nu nog niet weet dat van Ranst niet in de regering zit, moet zich abonneren op de wablieft-krant. Maar dat niet verwijten aan van Ranst dat hij niet duidelijk zou zijn.
En zo kom je met alles weg natuurlijk als je het de ene keer wel mag vermelden (als het je uitkomt) en de andere keer niet. Het ging hier trouwens om letterlijke quotes uit het interview, had MVR het gezegd zou het meegenomen geweest zijn.

Dan moeten die allemaal regio Aalst liggen 🤔. Vandaag 73 patiënten hier. Campus Wetteren en Geraardsbergen zijn prakrisch gesloten door uitbraak sinds donderdag. Dendermonde idem, mijn petekindje zijn ingreep vorige vrijdag is geschrapt wegens interne uitbraak. Nuja ik weet voor mezelf dat ik 2021 een zomer als 2020 mag verwachten, wat gezien de situatie ok is.
Allemaal regio aalst liggen? Als ik de 2 aalstse ziekenhuizen (inbegrepen campussen) tel, zouden ze op 296 patienten bij gelijke verspreiding er 57 moeten hebben. Dat is nu niet zo'n uitzonderlijke hoger aantal.
En zo kom je met alles weg natuurlijk als je het de ene keer wel mag vermelden (als het je uitkomt) en de andere keer niet. Het ging hier trouwens om letterlijke quotes uit het interview, had MVR het gezegd zou het meegenomen geweest zijn.
komaan, meen je dat nu? Denk je écht dat alles wat iemand zegt, ook in een interview staat?

En als je er idd achter zoekt dat hij het de ene keer vermeldt en de andere keer niet... misschien is het enkel relevant dat hij niet beslist als er een andere beslissing van de overheid is? Nooit daaraan gedacht?

Allemaal regio aalst liggen? Als ik de 2 aalstse ziekenhuizen (inbegrepen campussen) tel, zouden ze op 296 patienten bij gelijke verspreiding er 57 moeten hebben. Dat is nu niet zo'n uitzonderlijke hoger aantal.
komaan, meen je dat nu? Denk je écht dat alles wat iemand zegt, ook in een interview staat?

En als je er idd achter zoekt dat hij het de ene keer vermeldt en de andere keer niet... misschien is het enkel relevant dat hij niet beslist als er een andere beslissing van de overheid is? Nooit daaraan gedacht?

Je krijgt een interview altijd te zien voor publicatie, MVR kon dus nog perfect verduidelijken of de journalist erop wijzen als het er niet correct gequote zou instaan. En omdat de journalist het toch misschien niet zou opnemen hij het niet hoeft te vermelden? Wat is dat voor een kromme redenering? Het ontslaat MVR niet van zijn plicht correct te communiceren en niet op een dubbelzinnige manier sterke statements in de pers te lossen. Als hij al in de eerste plaats niet zou communiceren alsof hij de de beslissingen nam, dan was deze discussie niet nodig. Er is een groot verschil tussen "Dat is nu totaal onhaalbaar" en "volgens mij is dat nu totaal onhaalbaar". Het spijt me, maar als je dat niet inziet...

Jij vindt dat MVR dus goed communiceerde, ik niet. laat het ons daarop houden.

Je krijgt een interview altijd te zien voor publicatie, MVR kon dus nog perfect verduidelijken of de journalist erop wijzen als het er niet correct gequote zou instaan. En omdat de journalist het toch misschien niet zou opnemen hij het niet hoeft te vermelden? Wat is dat voor een kromme redenering? Het ontslaat MVR niet van zijn plicht correct te communiceren en niet op een dubbelzinnige manier sterke statements in de pers te lossen. Als hij al in de eerste plaats niet zou communiceren alsof hij de de beslissingen nam, dan was deze discussie niet nodig. Er is een groot verschil tussen "Dat is nu totaal onhaalbaar" en "volgens mij is dat nu totaal onhaalbaar". Het spijt me, maar als je dat niet inziet...
Een interview voor publicatie krijg je te zien om fouten eruit te halen. Niet herhalen dat iemand geen politicus is, is geen fout. Dat dit voor jou elke keer herhaald moet worden is mss zo, maar daar zullen de meeste mensen absoluut geen complot in zien om mensen te doen geloven dat Van Ranst wél in de regering zit.

Kijk, als een journalist te horen krijgt: "vanuit virologisch standpunt is dit nu totaal onhaalbaar", dan zal hij daar gerust van maken: "dit is nu totaal onhaalbaar". Niks mis mee.

Door eerst te communiceren alsof een beslissing genomen is om dan te moeten zeggen dat het steeds essentiëler wordt en de politiek gaat beslissen. Dat tweede kan voortschrijdend inzicht zijn, maar het eerste moet gewoon beter. Een simpele woordverandering naar "volgens mij is dat totaal onhaalbaar, maar ik beslis niet natuurlijk" en voila.
Het enige dat zij vertellen is toch gewoon dat volgens hen bepaalde zaken niet mogelijk zijn? Hun mening en expertise wordt gevraagd, zij antwoorden daar naar. Misschien moeten ze een t-shirt laten bedrukken met 'maar de politiek beslist he'? :rolleyes:

En om op MiniJeffrey te antwoorden: virologen laten uitschijnen dat het zus of zo zou zijn als het aan hen lag, maar uiteindelijk hebben zij niks te beslissen. Dat is toch duidelijk als je de artikels leest? Wat wel storend is, is dat de media dagelijks een heel elftal aan "experts" loslaten aan de mensen en dat die elkaar tegenspreken, soms zelfs op de dag zelf. Maar dat ligt niet (geheel) aan de virologen, dan wel aan de media.
En daar ligt misschien het grootste probleem: de media zijn op dat moment de mensen niet meer correct aan het informeren, maar aan het overladen met tegenstrijdige informatie, waardoor mensen zoals jij (geen verwijt) het bos door de bomen niet meer ziet.

Er komt een opvallende daling van het aantal absolute besmettingen aan. Gelukkig dat er binnen een week geen overlegcomité op stapel staat, anders zou het aantal verwachte versoepelingen wel eens (onterecht) gigantisch zijn. Het is natuurlijk nog lang, maar ik verwacht wel dat de cijfers van positiviteitsratio onder de 3% zullen zitten tegen dan (tenzij een nieuwe besmettelijke variant de ronde zou doen). Een aantal versoepelingen (sociale contacten, sport buiten voor volwassenen in groep, winkelen met 2, ...) en bvb perspectief voor véél versoepelingen op 1 april, lijkt me echter wél realistisch.

Er is nu in alle provincies een dalende trend, zowel in absolute aantal gevallen als in positiviteitsratio.

Het is al even geleden dat ik het herhaald heb, maar ondanks méér contacten tussen kinderen onderling (én sinds kort ook méér tests in die leeftijdsgroep dan andere groepen), is het aantal besmettingen daar lager dan bij volwassenen. De claim dat scholen dus gesloten moeten worden, wordt niet ondersteund door de cijfers. Ja, wél door de krantenartikels die opvallen als er weer een besmetting is in een school, maar scholen worden systematisch getest en in kaart gebracht. Bij bedrijven is dat nauwelijks het geval.
Ik ben benieuwd naar de besmettingscijfers bij scholen na de krokusvakantie. Besmettingen gebeuren thuis, maar komen niet massaal aan het licht. De besmette leerlingen(kleuter en lager) gaan dan naar school en dan pas gaan we stijgingen zien vermoed ik?

Maar ze spelen nu véél korter op de bal, dat had al lang moeten gebeuren, maar soit.

En om op MiniJeffrey te antwoorden: virologen laten uitschijnen dat het zus of zo zou zijn als het aan hen lag, maar uiteindelijk hebben zij niks te beslissen. Dat is toch duidelijk als je de artikels leest? Wat wel storend is, is dat de media dagelijks een heel elftal aan "experts" loslaten aan de mensen en dat die elkaar tegenspreken, soms zelfs op de dag zelf. Maar dat ligt niet (geheel) aan de virologen, dan wel aan de media.
En daar ligt misschien het grootste probleem: de media zijn op dat moment de mensen niet meer correct aan het informeren, maar aan het overladen met tegenstrijdige informatie, waardoor mensen zoals jij (geen verwijt) het bos door de bomen niet meer ziet.
Buiten dat MiniJeffrey hier al meermaals op gewezen is, zowel hier als op het vorige forum.

En op de vraag of het probleem dan bij de virologen ligt die geïnterviewd worden of bij de journalist die zo'n dingen vraagt en het zo verwoord in het artikel of aan de uitgeverij om het te publiceren; komt meestal geen antwoord op. Of vindt hij toch dat het aan de virologen ligt.

Daarom ook de report. Hij verdraait het altijd op dezelfde manier. Telkens moeten we er op dezelfde manier op antwoorden. En nu zijn we er weer 2 pagina's in de thread mee bezig... Zo blijven we in cirkels draaien natuurlijk.

Ja, na 1 april, hè. Dat staat erbij? Het zal volgens de modellen nog met deze maatregelen zijn tot 1 april.

Dat is wel een heel foute voorstelling van wat er gezegd werd, hè. Dat ging over één vaccin, en voorlopig lijkt zelfs dat nog te kloppen.
Dus de modellen bepalen ons leven? Hopelijk krijgen we eens wat politieke moed om de psychische ravage die we meemaken wat te verlichten. Psychosociaal is dit een ramp zonder meer, eentje die mogelijks meer doden en schade zal betrokkenen dan Corona. Jammer dat men er zo lang blind voor blijft.

Lang heeft het niet geduurd :p
Opgeschort he. Omdat de regering beroep heeft aangetekend.

Vind het wel nogal cynisch hoe sommigen zoals u dat grappig vinden of plezier uithalen dat het is opgeschort.

Van een debat of discussie over de zon en onzin van de maatregelen wordt hier met geen woord gesproken, het zou sommigen als u sieren om daar ook eens, terecht, lacherig over te doen.

De wereld op z'n kop in het nieuwe abnormaal.

Opgeschort he. Omdat de regering beroep heeft aangetekend.

Vind het wel nogal cynisch hoe sommigen zoals u dat grappig vinden of plezier uithalen dat het is opgeschort.

Van een debat of discussie over de zon en onzin van de maatregelen wordt hier met geen woord gesproken, het zou sommigen als u sieren om daar ook eens, terecht, lacherig over te doen.

De wereld op z'n kop in het nieuwe abnormaal.

Of ik de maatregelen zinvol of zinloos vind, doet er niet toe. De maatregelen zijn er, en ze zijn er voor iedereen. Er worden adviezen gegeven door mensen met vakkennis en ervaring (binnen het vakgebied daar dit nog steeds een ongeëvenaarde situatie is).
Er is al meermaals over de zin of onzin van de maatregelen discussie gevoerd en het komt altijd op hetzelfde neer: mensen die er niet genoeg van weten (ik ook, ik ben geen viroloog en beschik niet over alle informatie) gaan zeggen wat zij denken dat het beste is voor hun. Zo werkt het niet. De maatregelen zijn opgemaakt door mensen met meer kennis en met een bredere visie.

En voor hetgeen waar je de discussie nogmaals naartoe wilt sturen, verwijs ik u door naar @Loser zijn waarschuwing:
Dan herhaal ik mezelf ook nog eens, en zeg ik dat politiek in Pol&Actua thuishoort.

Dus de modellen bepalen ons leven? Hopelijk krijgen we eens wat politieke moed om de psychische ravage die we meemaken wat te verlichten. Psychosociaal is dit een ramp zonder meer, eentje die mogelijks meer doden en schade zal betrokkenen dan Corona. Jammer dat men er zo lang blind voor blijft.
Dus je gelooft dat de zelfmoordcijfers met meer dan 800% toenemen door corona?

Dus je gelooft dat de zelfmoordcijfers met meer dan 800% toenemen door corona?
Naar het schijnt is het niet alleen overlijdens die van toepassing zijn. Althans, voor corona was langdurige schade ook een belangrijke parameter. Dan zie ik niet in waarom dat voor de psychologische en mentale schade die de maatregelen van het afgelopen jaar hebben aangericht ook niet mag meegenomen worden. En ik ben er net zoals hem van overtuigd dat de langetermijnschade van bepaalde maatregelen op z'n minst veel groter gaat zijn dan de meerwaarde die ze hebben gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan