Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begin van 2e lockdown. Opgeschaalde capaciteit is nog volledig benut. Ook mijn afdeling doet nog steeds dienst als covidafdeling. We zitten nog steeds op andere tijdelijke locatie.
begin van 2e lockdown lager er in Oost-Vlaanderen 703 mensen in het ziekenhuis. Vandaag 296.

Dat ze nog steeds een afdeling als reserve vrijhouden is nog iets anders.

Report voor wat? Omdat de waarheid pijn doet?

Marc Van Ranst op 25 januari 2021: "Kappers open? Zonder varianten had het gekund. Nu is het totaal niet haalbaar" - hln.be
Marc Van Ranst op 27 januari 2021: "Eigenlijk is er geen perspectief voor kappers" - hln.be

Wanneer begon hij zijn kar te draaien, toen de politiek (lees: GLB) tegengas gaf en stelde dat de kappers wel zouden openen:

Marc Van Ranst op 03 februari 2021: "Kappers worden met de week essentiëler maar de politiek beslist" - hln.be

Ik dacht dat het totaal onhaalbaar was en er geen perspectief was voor de kappers?

TLDR: MVR (en alle andere virologen/experten) adviseren, maar beslissen niets. Wat Erika Vlieghe dus ook moge beweren van versoepelen voor 1 april: de politiek zal beslissen.
Reported voor uw TLDR. Dat is exact wat het is. De experten adviseren en hebben nergens dit gezegd:
Laat ze zeggen, volgens opperviroloog Van Ranst gingen de kappers ook niet opengaan en kijk nu.

Had je gezegd dat volgens de virologen het geen goed idee was dat de kappers niet opengingen, had ik er geen probleem mee. Die stelling is echter compleet fout. Nergens stellen ze dat zij beslissen of dat zij ook maar enige inspraak hebben in het opengaan. Enkel dat het volgens meerdere experten een slecht idee is en dat de experten van GEMS een negatief advies gegeven hebben.

Dusja, geef nu eens een link naar artikels waar ze letterlijk gezegd hebben dat volgens hun de kappers niet opengaan (en geen achter een paywall waar er enkel 1 zinnetje in de titel staat waar je niet uit kunt afleiden). Groot verschil tussen dat, en dat ze het een slecht idee vinden. Want dit is en blijft het verspreiden van valse informatie en zwartmaken van mensen.

Reported voor uw TLDR. Dat is exact wat het is. De experten adviseren en hebben nergens dit gezegd:

Had je gezegd dat volgens de virologen het geen goed idee was dat de kappers niet opengingen, had ik er geen probleem mee. Die stelling is echter compleet fout. Nergens stellen ze dat zij beslissen of dat zij ook maar enige inspraak hebben in het opengaan. Enkel dat het volgens meerdere experten een slecht idee is en dat de experten van GEMS een negatief advies gegeven hebben.

Dusja, geef nu eens een link naar artikels waar ze dit gezegd hebben (en geen achter een paywall waar er enkel 1 zinnetje in de titel staat waar je niet uit kunt afleiden). Want dit is en blijft het verspreiden van valse informatie en zwartmaken van mensen.

Het staat letterlijk in de interviews, zelfs in quotes. Dus het is zelfs geen journalistieke interpretatie maar een letterlijke reactie. Maar als je dan toch een linkje nodig hebt: https://www.hln.be/binnenland/inter...kund-nu-is-het-totaal-niet-haalbaar~aeb4ab41/

De kappers. Die gaan niet open op 13 februari zeker?​

Geert Molenberghs: “De datum die is gegeven, was op voorwaarde dat de cijfers verbeteren tussen nu en dan.”
Marc Van Ranst: “Zonder de Britse en de Zuid-Afrikaanse variant had het gekund. Nu is het totaal niet haalbaar.”

Horeca is gesloten
Het zijn uiteindelijk de politici die beslissen, en vanaf maart zal de druk vanuit de horeca alleen maar groter worden (misschien nu al want vanaf 15 en een zonnetje heb je de lokroep van de terrasjes al).

De horeca?

In Gent zit er al veel volk aan de Graslei en Korenlei.
Ze gaan eerst naar de McDonald’s of de Quick of elders eten afhalen en nadien gaat men naast elkaar gaan zitten aan het water.

Ik zie geen verschil met op restaurant gaan of op terras gaan zitten.

Ik snap niet hoe HLN nu al kan spreken van "het virus verliest terrein in het Waasland".
Er is één deftig groot hospitaal, het AZ Nikolaas, waar de cijfers weer stijgen ondanks alle maatregelen die er nu al zijn.
Waar haal je die cijfers?

De besmettingen in Sint Niklaas zitten alvast in een dalende lijn. In Dendermonde was er wel een opstoot.

Horeca is gesloten

De horeca?

In Gent zit er al veel volk aan de Graslei en Korenlei.
Ze gaan eerst naar de McDonald’s of de Quick of elders eten afhalen en nadien gaat men naast elkaar gaan zitten aan het water.

Ik zie geen verschil met op restaurant gaan of op terras gaan zitten.
Buitenlucht en afstand. Bij een terras zit je veel dichter op elkaar.

Report voor wat? Omdat de waarheid pijn doet?

Marc Van Ranst op 25 januari 2021: "Kappers open? Zonder varianten had het gekund. Nu is het totaal niet haalbaar" - hln.be
Marc Van Ranst op 27 januari 2021: "Eigenlijk is er geen perspectief voor kappers" - hln.be
En waar staat er dat van Ranst beslist?

Waar haal je die cijfers?

De besmettingen in Sint Niklaas zitten alvast in een dalende lijn. In Dendermonde was er wel een opstoot.
Maar Dendermonde is geen Waasland :devilish:.

Die opstoot kwam vooral door een uitbraak in een lagere school. Spijtig genoeg de school van mijn dochter en is zij een van de positieven. Nog 2 dagen quarantaine te gaan.

Maar Dendermonde is geen Waasland :devilish:.

Die opstoot kwam vooral door een uitbraak in een lagere school. Spijtig genoeg de school van mijn dochter en is zij een van de positieven. Nog 2 dagen quarantaine te gaan.
Dendermonde is parking van de Waaslanders?

Ik bedoelde dat er mss zieken van de regio Dendermonde naar st Niklaas gingen.

En waar staat er dat van Ranst beslist?
Dat is het punt. Het is niet omdat Vlieghe zegt dat er geen versoepelingen kunnen voor 1 april dat het ook zo zou zijn. Net zoals MVR zei dat de opening kappers 'totaal onhaalbaar' was en die uiteindelijk toch open gingen. Ergo: hij beslist niets, al laat hij in zijn communicatie vaak uitschijnen dat dat wel zo is.

Dat is het punt. Het is niet omdat Vlieghe zegt dat er geen versoepelingen kunnen voor 1 april dat het ook zo zou zijn. Net zoals MVR zei dat de opening kappers 'totaal onhaalbaar' was en die uiteindelijk toch open gingen. Ergo: hij beslist niets, al laat hij in zijn communicatie vaak uitschijnen dat dat wel zo is.
Wel dan moet je ook niet zitten wenen over wat ze zeggen he want ze kunnen niks beslissen. Het werkt langs 2 kanten he for fuck sake.

Zeggen ze nu dat ze beslissen of niet? Indien ja: Toon me waar.

Indien nee: nergens laat hij het uitschijnen. Hij zegt wel wat het standpunt is van videologen.

En ik ben niet zeker dat Vlieghe zegt dat er geen versoepelingen kunnen voor 1 april. Verre van.

Zeggen ze nu dat ze beslissen of niet? Indien ja: Toon me waar.

Indien nee: nergens laat hij het uitschijnen. Hij zegt wel wat het standpunt is van videologen.

En ik ben niet zeker dat Vlieghe zegt dat er geen versoepelingen kunnen voor 1 april. Verre van.

Hij zegt het als het hem uitkomt: lees als de politiek iets gaat doen wat tegen zijn zin is, dan is het plots "de politiek beslist". De andere keren is de communicatie op zo'n dergelijke manier alsof het lijkt alsof het beslist is. iedereen mag van mij MVR fanboy zijn al wat je wilt maar "Zonder de Britse en de Zuid-Afrikaanse variant had het gekund. Nu is het totaal niet haalbaar." antwoorden op de vraag "De kappers. Die gaan niet open op 1" februari zeker?" is de facto zeggen "neen, ze gaan niet open". Maar inderdaad: hij heeft het niet letterlijk gezegd dat hij beslist. :rolleyes:

Vlieghe is op dat vlak een betere communicator, zij stelde dat de maatregelen "in theorie tot 1 april gelden".

Hij zegt het als het hem uitkomt: lees als de politiek iets gaat doen wat tegen zijn zin is, dan is het plots "de politiek beslist". De andere keren is de communicatie op zo'n dergelijke manier alsof het lijkt alsof het beslist is. iedereen mag van mij MVR fanboy zijn al wat je wilt maar "Zonder de Britse en de Zuid-Afrikaanse variant had het gekund. Nu is het totaal niet haalbaar." antwoorden op de vraag "De kappers. Die gaan niet open op 1" februari zeker?" is de facto zeggen "neen, ze gaan niet open". Maar inderdaad: hij heeft het niet letterlijk gezegd dat hij beslist. :rolleyes:

Vlieghe is op dat vlak een betere communicator, zij stelde dat de maatregelen "in theorie tot 1 april gelden".
Beetje zoals gij zijn uitspraken kadert zoals het u uitkomt dan.

Ze zeggen het als het hun uitkomt: lees als de politiek iets gaat doen wat tegen hun zin is, dan is het plots "de politiek beslist".
Dus als ze zeggen dat het de politiek is die beslist is het ook niet goed, want dan dekken ze zich in? Huh? Hoe kunnen ze dan 'oprecht' zeggen dat ze zeggen dat volgens hen zelf dingen niet haalbaar zijn of volgens hun expertise niet open zouden mogen?

Dus als ze zeggen dat het de politiek is die beslist is het ook niet goed, want dan dekken ze zich in? Huh? Hoe kunnen ze dan 'oprecht' zeggen dat ze zeggen dat volgens hen zelf dingen niet haalbaar zijn of volgens hun expertise niet open zouden mogen?

Dat is de discussie ook niet hoor. Iemand quote Erika Vlieghe die aankondigde dat er geen versoepelingen zouden komen voor 1 april waarop ik zei dat ze dat mocht stellen en dat over de kappers ook zeiden en die toch open gingen. Waarna ik een berg kak (en blijkbaar een report-lol) naar mijn kop kreeg dat ik leugens zou verkondigen. Wat ik ontkracht heb en wat tot dit punt geleid heeft.

Als je mij wat volgt dan weet je mijn standpunt over virologen en hun rol. Ze mogen zich zonder probleem indekken als ze consequent zijn. Dus niet de ene dag communiceren alsof alles beslist is om dan je kar te moeten keren als de politiek anders dreigt te beslissen.

Als je mij wat volgt dan weet je mijn standpunt over virologen en hun rol. Ze mogen zich zonder probleem indekken als ze consequent zijn. Dus niet de ene dag communiceren alsof alles beslist is om dan je kar te moeten keren als de politiek anders dreigt te beslissen.
Maar waar keren zij hun kar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan