Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een verklaring op eer is genoeg nu dacht ik? Politie heeft inderdaad geen zaken in foto's, whatsappjes etc. om als een keizer te kunnen oordelen of je relatie duurzaam genoeg is. Verklaring op eer en zonder zorgen de grens over dus.
Idd er is een formulier maar er staat in dat je kan bewijzen dat je relatie duurzaam is. Wat aannemelijk bewijs voor mij is, kan voor een agent niet aannemelijk zijn dus best subjectief..

Idd er is een formulier maar er staat in dat je kan bewijzen dat je relatie duurzaam is. Wat aannemelijk bewijs voor mij is, kan voor een agent niet aannemelijk zijn dus best subjectief..
Het is ONMOGELIJK om zoiets niet subjectief te maken zonder absurde zaken tegen te komen. Als je echter foto's van je vriendin van enkele jaren geleden kan tonen, lijkt me er geen probleem te zijn. Of overschrijvingen naar haar (van bvb gezamelijke uitgaven) etc.

Het moet gewoon voor de agent aanneembaar lijken dat jullie een koppel zijn. Daar bestaan verschillende mogelijkheden voor, gebruik wat je hebt van dingen die je aan haar linken.

Het is ONMOGELIJK om zoiets niet subjectief te maken zonder absurde zaken tegen te komen. Als je echter foto's van je vriendin van enkele jaren geleden kan tonen, lijkt me er geen probleem te zijn. Of overschrijvingen naar haar (van bvb gezamelijke uitgaven) etc.

Het moet gewoon voor de agent aanneembaar lijken dat jullie een koppel zijn. Daar bestaan verschillende mogelijkheden voor, gebruik wat je hebt van dingen die je aan haar linken.

Will do, merci voor de toelichting JPV & co! Great help as usual.

Dat bewijs kan bij een latere nacontrole worden gevorderd. Aan de grens zelf volstaat in principe een verklaring op eer.

Ik ken redelijk wat mensen die aan de Nederlandse grens wonen en familie met zorg/een partner over de grens hebben. Die hebben in al die weken nog niet 1 keer controle gehad. Hebben enkel de verklaring op zak. Anderzijds, denk ik ook wel dat in die concrete gevallen (domicilie in de grensstreek of duidelijk Hollands accent en permanente tewerkstelling in Antwerpen) een politieagent sowieso milder zal zijn. Het is ook niet dat je voor veel andere redenen naar Nederland kan gaan, winkels, horeca en contactberoepen zijn er nog steeds gesloten.

Laatst bewerkt:
Probleem met dat laatste is dat je dan ook weer verwarring gaat zaaien tussen wat er op de ene plaats wel mag en wat er 5 kilometer verder dan weer niet mag.

Dat is hetzelfde met die mondmaskerplicht in bebouwde kom. Hier bv is dat niet, 10km verder wel. Daar gaat mijn haar recht van staan. Laat het aub niet afhangen van lokale profileringsdrang.

Bij ons gaat het over 100m zelfs.

Als wij via een bepaald baantje willen wandelen naar een andere plek in onze gemeente, dan passeren we gedurende 100m in totaal over grondgebied van de naburige gemeente en daar is er mondmaskerplicht. Superbelachelijk.

Als wij via een bepaald baantje willen wandelen naar een andere plek in onze gemeente, dan passeren we gedurende 100m in totaal over grondgebied van de naburige gemeente en daar is er mondmaskerplicht. Superbelachelijk.
Affligem/Haaltert - Aalst?

Ik probeer mij voor de geest te halen welk baantje dat kan zijn want de grens tussen Haaltert en Erembodegem is niet zo lang. Het enige waar ik kom is het verlengde van de Haagbeukstraat maar dat zou meer dan 100 meter zijn.

Een agent is geen onderzoeksrechter... Die heeft 0,0 zaken in foto's uit je privésfeer. Proportionaliteit en zo.

Een agent is geen onderzoeksrechter... Die heeft 0,0 zaken in foto's uit je privésfeer. Proportionaliteit en zo.
Die zal dan ook gewoon een PV maken met zijn vaststellingen, hé. En hij heeft wel degelijk iets te maken met foto's uit je privésfeer, je hebt wel het recht om die niet te tonen, maar het zal je zaak niet vooruit helpen.

Die zal dan ook gewoon een PV maken met zijn vaststellingen, hé. En hij heeft wel degelijk iets te maken met foto's uit je privésfeer, je hebt wel het recht om die niet te tonen, maar het zal je zaak niet vooruit helpen.

Nope die heeft daar helemaal geen zaken in dus je kunt perfect legitiem weigeren., het is niet aan een politieagent om in je privézaken te snuisteren om een sowieso al subjectief criteria (duurzame relatie) te beoordelen. Hij zou in mijn geval dan inderdaad maar een PV moeten opmaken.

Tenzij het sanctioneerbaar is met een gasboete (wat me niet zo lijkt) zal dat bij iedereen zo zijn, hoor.
Ik denk ook niet dat veel flikken lastig zullen doen als je met die verklaring op eer zegt dat je naar uw lief gaat. Zolang je geen skilatten op je dak liggen hebt of 4 koffers in de koffer.

Ik was close but no sigar. Krakeelstraat is een valabele niet-mondmaskerplichtige optie.
Maar inderdaad, die mondmaskerplicht op heel het grondgebied van Aalst is belachelijk. Op een gegeven moment moest je het zelf opzetten bij het sporten. Ondergraaft elk draagvlak voor andere maatregelen bij de mensen.

Ik was close but no sigar. Krakeelstraat is een valabele niet-mondmaskerplichtige optie.
Maar inderdaad, die mondmaskerplicht op heel het grondgebied van Aalst is belachelijk. Op een gegeven moment moest je het zelf opzetten bij het sporten. Ondergraaft elk draagvlak voor andere maatregelen bij de mensen.
krakeelstraat is met een kinderkoets niet te doen. Je moet in die blinde bocht op straat gaan lopen wegens te smalle trottoirs.

In nieuws artikel op VRT news
"Eigenlijk zitten we al sinds Nieuwjaar op een beheersbaar niveau", vult intensivist Geert Meyfroidt van het UZ Leuven aan. "Zowel op de afdeling intensieve zorg als in de rest van het ziekenhuis kunnen we de toestroom aan covidpatiënten vrij moeiteloos aan. Wat de opnames op intensieve zorg betreft, zitten we zelfs aan de ondergrens van wat de modellen voorspeld hadden."

Maar ondertussen zonder luid te roepen, maatregelen voor nog 7 weken verlengen

Tijd voor revolutie

In nieuws artikel op VRT news
"Eigenlijk zitten we al sinds Nieuwjaar op een beheersbaar niveau", vult intensivist Geert Meyfroidt van het UZ Leuven aan. "Zowel op de afdeling intensieve zorg als in de rest van het ziekenhuis kunnen we de toestroom aan covidpatiënten vrij moeiteloos aan. Wat de opnames op intensieve zorg betreft, zitten we zelfs aan de ondergrens van wat de modellen voorspeld hadden."

Maar ondertussen zonder luid te roepen, maatregelen voor nog 7 weken verlengen

Tijd voor revolutie
Het is dankzij de maatregelen dat het op een beheersbaar niveau zat en zit. Dat is helemaal geen reden om nu stante pede versoepelingen te eisen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan