kristofdb
Member
Algemeen opnieuw goede cijfers, een opsomming is nutteloos.
Een daling van 8,29% qua besmettingen (en zal nog een stuk stijgen binnenkort, wss zelfs vlot tot -20%) is straf en ik zie eerlijk gezegd niet direct een aanleiding. Er is wel een beetje minder tests, maar niet dat dit het verschil maakt.
Dit kan niet direct iets te maken hebben met vaccinaties, daarvoor gaan ze niet snel genoeg. Ook andere factoren (weer, overheidsmaatregelen, ...) lijken niet direct een oorzaak.
Om cijfers uits duidelijker te maken: vorige week maandag hadden we 3380 besmettingen op 45809 tests (7,3%), deze maandag (cijfers bijna 100% volledig) hebben we 2452 besmettingen op nét iets minder tests, namelijk 44384 (5,5%).
Voor alle duidelijkheid: op maandag hebben we sowieso altijd meer besmettingen/resultaten van besmettingen, vandaar de hogere positiviteitsratio dan in de rest van de week.
Ik vraag me toch af wat een mogelijke verklaring zou kunnen zijn voor de nakende daling van besmettingen. De scholen zijn tot vorige week open geweest, het weer zou momenteel ideaal zijn voor verdere verspreiding, er zijn sinds weken geen verstrengingen (of versoepelingen) geweest tot nu. Vreemd.
) dus dat is niet echt een factor bij de beslissing geweest denk ik.
Maar dan zou het volgens mij ook zo spectaculair niet dalen vermoed ik.
.