- Veel begraafplaatsen hebben hun eigen rouwaula's
Die worden uitgebaat door de lokale overheden, heef tu begrafenis ondernemer niets mee te zien.Die plekken moet ook uitgerust worden met de nodige infrastructuur om het digitaal te maken
- Het is niet omdat er is een bruidegom zelf zijn trouw heeft gefilmd dat de lokale overheid dat niet voorziet voor andere hé, en ja ergens een camera voorzien is opzich geen groot werk, maar de opvolging daarvan, als er problemen zijn, de uitleg, etc...
- Wie zet de livestream op? Dat is niet de Burgemeester of de voorzitter ze
Het initieel uitzoeken, uitschrijven hoe zoiets efficient moet verlopen etc, allemaal extra werk. Ik ken plekken waar dat dus elke keer 1 iemand van IT is die dan tot na de gemeenteraad ook beschikbaar moet blijven om de livestream te managen, de deelnemers te ondersteunen bij problemen.
En dan is er nog niet begonnen met deels ter plekke en deels via Teams de gemeenteraad te organiseren.
- Contacttracing is een materie voor de lokale en de hogere overheden. De lokale overheden kunnen uiteraard de kosten doorrekenen naar de vlaamse overheid
- Gaat de groendienst ook het netwerk voorzien, de juist switchen plaatsen, aansluiten en configureren?
Ja voor het verhuizen van materiaal zijn die inzetbaar
Plus verveeld in de zomer? in de zomer was net het meeste werk buiten en waren de regels lakser 
ik heb dan nog niet gesproken over al de extra mensen die nodig waren om op markt dagen, shopdagen de drukte in steden te monitoren, te sensibiliseren en de mensen te tonen hoe zich te bewegen in de stad conform de regels.
Ja digitalisering bij lokale overheden moest echt is een boost krijgen, en Corona was daar op zich goed voor.
Maar vaak gerushed en ge moet ook een bestuur hebben dat inziet wat de value is van bepaalde diensten.
En met het feit dat dat allemaal verstrengeld is met de politiek, bah
Ik kan enkel zeggen wat ik in mijn omgeving hoor.
Mensen die 1 keer per week naar kantoor moeten en die zich afvragen waarom dat moet.
PS: ik ben zelf sinds 12 maart niet meer op kantoor geweest, net zoals een resem collega's van mij, andere zitten daar bijna dagelijks omdat ze niet anders kunnen