Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand onlangs nog in de Ikea in Hasselt geweest ?
Je mag daar schijnbaar maar alleen binnen voor een halfuur, wat nergens op slaat, en als ik de verhalen moet geloven worden er random klanten
naar buiten begeleid omdat je niet met 2 mag shoppen.

Je mag daar schijnbaar maar alleen binnen voor een halfuur, wat nergens op slaat, en als ik de verhalen moet geloven worden er random klanten
Ik ben vorige week naar die in Wilrijk geweest, daar gelden dezelfde regels (en die regels slaan wel degelijk op iets). Maar er werd totaal niet op toe gezien.

Het "half uur" is vrij ridicuul, naar mijn mening. Ben er pas geweest en met het parcours dat ze je doen afleggen, zoals altijd, zou je zonder stoppen al quasi een half uur onderweg zijn.
Ik zag er wel redelijk wat mensen die toch duidelijk samen aan het winkelen waren.

Het "half uur" is vrij ridicuul, naar mijn mening. Ben er pas geweest en met het parcours dat ze je doen afleggen, zoals altijd, zou je zonder stoppen al quasi een half uur onderweg zijn.
Ik zag er wel redelijk wat mensen die toch duidelijk samen aan het winkelen waren.
Maar waarom is er dan die tijdslimiet als niemand dit volgt ?
En ook maar 1 toegangsbandje per auto ?

Naar Ikea in Gent geweest twee weken terug. Regels hangen overal uit en worden ook strikt afgekondigd in de winkel om de zoveel minuten.
1 bandje per auto en alleen winkelen. (Een koppel dat de regels niet respecteert laat één iemand uitstappen terwijl de andere nog een toerke doet voor een ander bandje)

In de winkel zijn er overduidelijk ook samen aan het shoppen en daar wordt niets op gezegd.
Ook maximum een half uur winkelen is in Ikea in de praktijk niet haalbaar.

Het is eigenlijk ook een belachelijk systeem, wie gaat er nu alleen een zetel/keuken/badkamer kopen zonder partner...
En als je in uw eigen bubbel samen in een auto naar daar rijdt, wat maakt het dan uit of je al dan niet ook samen winkelt.
Ik vind het een idiote regel.

Naar Ikea in Gent geweest twee weken terug. Regels hangen overal uit en worden ook strikt afgekondigd in de winkel om de zoveel minuten.
1 bandje per auto en alleen winkelen. (Een koppel dat de regels niet respecteert laat één iemand uitstappen terwijl de andere nog een toerke doet voor een ander bandje)

In de winkel zijn er overduidelijk ook samen aan het shoppen en daar wordt niets op gezegd.

Het is eigenlijk ook een belachelijk systeem, wie gaat er nu alleen een zetel/keuken/badkamer kopen zonder partner...
En als je in uw eigen bubbel samen in een auto naar daar rijdt, wat maakt het dan uit of je al dan niet ook samen winkelt.
Als er een maximum aantal klanten binnen mag dan maakt dat wel veel uit als je alleen of met 2 gaat winkelen, als iedereen met 2 gaat hebben ze maar de helft van hun "capaciteit" gebruikt aangezien die koppels maar evenveel kopen als moesten ze alleen komen.

Pfff crèche dicht wegens Corona tot 18/2. Begeleiders hebben beide positief getest en daarna moeten hun kinderen ook nog in quarantaine. Ons dochtertje is hoog-risico contact maar wordt niet getest, maar wel 10 dagen quarantaine maar wij kunnen contact natuurlijk niet vermijden. En ze ging nog maar één maand en vond het zo plezant in de crèche.

Pfff crèche dicht wegens Corona tot 18/2. Begeleiders hebben beide positief getest en daarna moeten hun kinderen ook nog in quarantaine. Ons dochtertje is hoog-risico contact maar wordt niet getest, maar wel 10 dagen quarantaine maar wij kunnen contact natuurlijk niet vermijden. En ze ging nog maar één maand en vond het zo plezant in de crèche.
Hebben wij ook voorgehad met ons dochter. Al moesten wij zelfs niet in quarantaine. Na een week was de creche terug open nadat ze de rest van de begeleiders hadden getest.

Oei. Das ne mindere. Hopelijk heeft je dochtertje niet teveel last of zelf Covid. Geniet dan maar van de tijd samen nu.

Ter info, positiviteitsratio's:
Verschillen zijn niet enkel door de ernst van de besmettingen, maar ook door het aantal tests dat uitgevoerd worden.

Arrondissement La Louvière 10,05%
Arrondissement Luik 9,35%
Arrondissement Verviers 9,32%
Arrondissement Doornik-Moeskroen 9,12%
Arrondissement Hoei 8,62%
Arrondissement Thuin 8,08%
Arrondissement Charleroi 7,93%
Arrondissement Bastenaken 7,92%
Arrondissement Marche-en-Famenne 7,80%
Arrondissement Namen 7,78%
Arrondissement Borgworm 7,67%
Arrondissement Zinnik 7,58%
Arrondissement Dinant 7,29%
Arrondissement Brussel-Hoofdstad 7,22%
Arrondissement Bergen 7,09%
Arrondissement Aat 7,08%
Arrondissement Philippeville 6,98%
Arrondissement Nijvel 6,74%
Arrondissement Aarlen 6,68%
Arrondissement Neufchâteau 6,53%
Arrondissement Roeselare 6,37%
Arrondissement Tielt 6,24%
Arrondissement Virton 6,03%
Arrondissement Diksmuide 5,97%
Arrondissement Halle-Vilvoorde 5,92%
Arrondissement Kortrijk 5,91%
Arrondissement Ieper 5,86%
Arrondissement Oudenaarde 5,52%
Arrondissement Aalst 5,39%
Arrondissement Antwerpen 5,29%
Arrondissement Sint-Niklaas 5,20%
Arrondissement Dendermonde 4,90%
Arrondissement Gent 4,42%
Arrondissement Tongeren 4,25%
Arrondissement Oostende 4,07%
Arrondissement Mechelen 4,01%
Arrondissement Turnhout 3,95%
Arrondissement Brugge 3,93%
Arrondissement Hasselt 3,88%
Arrondissement Maaseik 3,74%
Arrondissement Veurne 3,40%
Arrondissement Leuven 3,10%
Arrondissement Eeklo 3,04%
Ik blijf het echt straf vinden dat Leuven en omstreken zo'n lage cijfers kunnen voorleggen.

Goed mogelijk. Maar evenzeer dus ook veel ouders met kinderen die naar opvang/school gaan.
Ridouani is in elk geval al maanden een erg trotst burgemeester :p

Vind het ook idioot. Elke andere meubelwinkel laat op afspraak of zelf spontaan 2 mensen binnen. En die laten de meubels dan nog eens bij uw thuis leveren. Ik heb daarom bewust in een andere zaak mijn bestelling geplaatst. Ik kan echt niet op mijn eentje al die dozen op een karretje laden en vervolgens in de wagen (dat laatste zou nog kunnen als de tweede persoon in de wagen wacht). Om dan wekelijks mails te blijven ontvangen waarom ze mij bij Ikea niet meer zien :p..

Dat is allemaal omdat het concept van Ikea meer trekt op een warenhuis dan op een meubelwinkel.
Het verloop van klanten in een Ikea ligt ook vele hoger dan in een gewone meubelzaak.

Het is inderdaad kak om alleen alles op te pikken of een meubel te kiezen.
Mijn vriendin is vorige week ook geweest.
Aanschuiven om binnen te geraken, mensen die doen alsof ze niet samen horen.

Maar Ikea kan zich wel indekken als er controle zou komen.
Ze maken duidelijk dat je alleen moet komen, controleren (aan de ingang).
Als er dan controle is lijkt het me logisch dat enkel de klant de dupe is.

Dat is allemaal omdat het concept van Ikea meer trekt op een warenhuis dan op een meubelwinkel.
Het verloop van klanten in een Ikea ligt ook vele hoger dan in een gewone meubelzaak.
Bij Vanden Borre moest ik ook alleen gaan winkelen.
Vrouwlief mocht niet mee naar binnen.
Vanden Borre is nochtans géén warenhuis.

Ik vind het toch ook allemaal belachelijk.

Het heeft lang geduurd maar ik ben nu ook wel klaar met Van ranst. Er komt vandaag een open brief dat het een goed idee is om jongeren van 18 tot 24 voorrang te geven in de vaccinatie campagne en Marc springt direct mee op de kar.

Na het zorgpersoneel en risico patienten en essentiele beroepen in maart en april mag ik dan toch verdomme hopen. We zitten ALLEMAAL al met beperkingen in ons leven de afgelopen 10 jaar om te voorkomen dat ouderen en zieken niet massaal sterven...daar doen we het voor. Wat voor nut heeft het dan om jongeren die niet zwaar ziek worden van Covid prioritair te vaccineren? Het ruikt hard naar populisme.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan