Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
We weten allemaal dat we binnen 2/3 weken weer in een lockdown zitten, de mooie woorden van onze politici ten pijt. En dat alles omdat men weigert te doen wat moet. Hoeveel jaar gaan we zo nog op golf na golf meevaren vraag ik me dan af.

We weten allemaal dat we binnen 2/3 weken weer in een lockdown zitten, de mooie woorden van onze politici ten pijt. En dat alles omdat men weigert te doen wat moet. Hoeveel jaar gaan we zo nog op golf na golf meevaren vraag ik me dan af.
Het is iedere keer hetzelfde liedje , men kondigt telkens eerst veel te lichte maatregelen aan , compleet te omzeilen, weinig draagvlak . Om dan een maand later in te zien dat het niet werkt , en dan sectoren te sluiten .

Moet je in het voetbal als supporter een mondmasker op ? Of is dat enkel voor binnensporten ?

Het is iedere keer hetzelfde liedje , men kondigt telkens eerst veel te lichte maatregelen aan , compleet te omzeilen, weinig draagvlak . Om dan een maand later in te zien dat het niet werkt , en dan sectoren te sluiten .

Moet je in het voetbal als supporter een mondmasker op ? Of is dat enkel voor binnensporten ?

het is iedere keer hetzelfde liedje, men kondigt telkens eerst maatregelen aan, compleet te omzeilen, weinig draagvlak. Om dan een maand later in te zien dat het niet werkt omdat groepen in de maatschappij hun voeten eraan vegen because ....... (vul zelf reden in), en dan sectoren te sluiten.

*niet mijn regering
*vaccins werken niet
*maatregelen werken niet
*Covid is maar een griep
*all of the above
*suggestie

In voetbalstadions moet er opnieuw een mondmasker gedragen worden.

Wat "allemaal", ik zeg net dat de besmettingen binnen nu en 2 weken waarschijnlijk beginnen te dalen :smile: (of de positiviteitsratio, of de ziekenhuisopnames)

Supporters van Union gisteren op Oostende hadden dat niet zo in de mot precies :D

Het duurt altijd een paar weken langer voor de postduif met maatregelen de Franstalige kant bereikt maar ik vrees dat ze nu verkeerd gevlogen is.

Ik vrees dat het probleem waar me mee zitten het feit is dat iedereen het gewoon beu is en er meer laks met de maatregelen omgegaan wordt. Het "fuck it" gevoel.

Puur anekdotisch maar in onze zaak werken we uiteraard met verplichte CST voor wie naar een voorstelling komt kijken of zelfs gewoon wat wil drinken/eten in de loungebar. Dat zijn nu eenmaal de regels, die volgen we. Staan boetes op ook weet je wel.

Het loopt relatief goed op dat vlak, buiten de occasionele mens van Buitenlandse origine die uit de lucht komt vallen, maar zaterdag was het dus prijs. Zo een blanke semi-boomer met zijn mondmasker op zijn kin...had geen CST om te tonen.

Ja sorry meneer, dan mogen we u helaas niet binnen laten. Je kan je wel inbeelden dat dit geroep en getier tot gevolg had, meneer weigerde weg te gaan en eiste toegang te krijgen.

Tja, als die niet naar rede wil luisteren en de rationele uitleg waarom we hem niet kunnen toelaten niet wil pikken en blijft roepen en de andere klanten, waaronder enkele kinderen, ongemakkelijk maakt....secondje.

Dus ik bel de politie, die komen redelijk snel...herkennen die kerel meteen omdat hij al overal in de streek ambras loopt te maken en..nu komt de kicker....die agent stelt voor hem gewoon binnen te laten. ( voor de minste miserie)

Ja meneer, ik snap het wel, maar we gaan er nu toch geen heksenjacht meer van maken he?

Die zin komt van dezelfde agent die vorig jaar nog boetes zat uit te schrijven omdat er meer dan 4 man rond de vuurkorf buiten zaten, maar nu wil hij geen poot meer uitsteken en iemand die weigert een CST voor te leggen en de ambetanterik komt uithangen geen boete geven omdat....heksenjacht? Waar zijn we dan mee bezig?

Zou je hem niet gewoon binnen laten? Ik was zo pisnijdig dat ik hem onder het oog van die flikken zelf buiten gaan zetten ben. Erg leuk om zien voor al die mensen die ondanks alle maatregelen gewoon nog eens een rustig avondje uit wilden.

Opnieuw, dit is puur anekdotisch. Het is niet omdat de ene agent geen vinger meer wil uitsteken dat anderen dat ook doen.

Laatst bewerkt:
het is iedere keer hetzelfde liedje, men kondigt telkens eerst maatregelen aan, compleet te omzeilen, weinig draagvlak. Om dan een maand later in te zien dat het niet werkt omdat groepen in de maatschappij hun voeten eraan vegen because ....... (vul zelf reden in), en dan sectoren te sluiten.

*niet mijn regering
*vaccins werken niet
*maatregelen werken niet
*Covid is maar een griep
*all of the above
*suggestie

Ik vind dat er toch enige nuance mag worden gelegd in "tegen de maatregelen zijn". Om te beginnen ben ik 100% voor vaccinatie, zeker omdat ze bewezen heeft te helpen tegen ernstige symptomen. Maar ik heb wel een probleem met het feit er nu veel mensen moeten boeten voor een klein aantal personen die zich niet willen laten vaccineren.

Moest ik op straat staan betogen tegen de maatregelen omdat ik niet akkoord ga met het feit dat er mondmaskers moeten gedragen worden in danscafé's, en naast mij staat iemand met een bord waarop staat "vaccinatie is vergif, mijn lichaam mijn keuze!". Tja dan ga ik gewoon naar huis, want dat is niet de boodschap die ik wil uitdragen en ik wil al zeker niet geassocieerd worden met mensen die zo denken.

Men gooit tegenwoordig ook snel iedereen die kritisch is en het graag anders had zien aangepakt worden op dezelfde hoop van de vaccinweigeraars.

Men wacht nog gewoon de week voor de kerstvakantie af dan kunnen ze de scholen een week vroeger sluiten als afkoelingsperiode...
Al weet ik niet of we het gaan halen als ik nu zie hoeveel leerlingen en collega's er dagelijks positief testen.

Op het werk hebben we enkele events waarbij er hostesses aanwezig zijn. Op één van de events weigerde de hostesse (is een externe) een mondmasker te dragen. We gaan nu zien of we die niet kunnen buitensmijten.
Ze zou blijkbaar volledig antivax & tegen mondmaskers zijn..

Ik heb nog zo'n hele lijst met voorspellingen, waarvan bijna 100% nooit is uitgekomen. Waarom denk je dat deze anders is?
Er is ook niemand die je beloofd heeft dat we over 3 weken geen lockdown zullen krijgen, ongeacht de cijfers.

Zitten we echt op dit niveau ja?
Omdat ik nog wel geloof heb in onze politiemensen.

Leg eens uit waarom de politie mee zou gaan rel schoppen/plunderen/vernielingen aanbrengen?

Dus op voorhand op de briefing wijzen ze er 10 aan "jullie gaan vandaag mee het kot op stelten zetten en die bende opsteuken zodat de collega die nu naast je zit een kassei/fles/verkeersbord naar zijn kop gesmeten krijgt"
Jos gij waart vorige betoging ziek... Je mag nu de kassei opvangen..

ok dan... :headshake:

Dus ik bel de politie, die komen redelijk snel...herkennen die kerel meteen omdat hij al overal in de streek ambras loopt te maken en..nu komt de kicker....die agent stelt voor hem gewoon binnen te laten. ( voor de minste miserie)

Ja meneer, ik snap het wel, maar we gaan er nu toch geen heksenjacht meer van maken he?

Die zin komt van dezelfde agent die vorig jaar nog boetes zat uit te schrijven omdat er meer dan 4 man rond de vuurkorf buiten zaten, maar nu wil hij geen poot meer uitsteken en iemand die weigert een CST voor te leggen en de ambetanterik komt uithangen geen boete geven omdat....heksenjacht? Waar zijn we dan mee bezig?

Zou je hem niet gewoon binnen laten? Ik was zo pisnijdig dat ik hem onder het oog van die flikken zelf buiten gaan zetten ben. Erg leuk om zien voor al die mensen die ondanks alle maatregelen gewoon nog eens een rustig avondje uit wilden.

Opnieuw, dit is puur anekdotisch. Het is niet omdat de ene agent geen vinger meer wil uitsteken dat anderen dat ook doen.
Dit is voor mij zo'n typisch Belgische reactie hé, wij zijn eerlijk gezegd zo conflictvermijdend opgevoed dat het vaak ervoor zorgt dat wie het maar genoeg uithangt uiteindelijk krijgt wat hij wil. En dan stoort me al langer eerlijk gezegd, want zo ben je als persoon die wel de regels probeert te volgen vaak gewoon benadeeld. Toen er contactbeperkingen waren amper mensen gezien, dan zie je anderen open en bloot gewoon de ene na de andere ontmoeten. Dit is ook zo'n prachtig staaltje daarvan, als die persoon het overal uithangt zou die gewoon eens een fikse boete moeten krijgen. Daarmee eindigt hij waarschijnlijk nog beter dan in een hele lijst landen waar er een blauw oog zou bijkomen, maar als dat al niet meer gaat geef je toch gewoon het signaal dat de eikel uithangen werkt?

Eerlijk: chapeau dat je het zelf hebt aangedurft, dat zal weinigen gegeven zijn.

Zie net op mijne facebook een van de rabiate antivaxers/personal freedom types, die ook op de betoging aanwezig was, foto's posten die hij zogezegd zelf had getrokken en waarmee hij wou bewijzen dat het de politie was die de rellen in gang gestoken heeft...
Alleen zijn het:
  • Geen foto's waarop je kan uitmaken dat die personen aangezet zouden hebben tot rellen
  • Geen foto's van afgelopen zondag
  • Zelfs geeneens foto's getrokken in België
Waarschijnlijk ergens op het internet gevonden of van een van de andere complottheorieën spuiers en klakkeloos als waarheid overgenomen en wat extra streetcred willen opbouwen door te zeggen dat hij ze zelf heeft getrokken.
Spijtig genoeg is dat dus een huisvader die zijne kleine van een jaar of 8 daar ook nog eens naar mee heeft genomen...

Zie net op mijne facebook een van de rabiate antivaxers/personal freedom types, die ook op de betoging aanwezig was, foto's posten die hij zogezegd zelf had getrokken en waarmee hij wou bewijzen dat het de politie was die de rellen in gang gestoken heeft...
Alleen zijn het:
  • Geen foto's waarop je kan uitmaken dat die personen aangezet zouden hebben tot rellen
Waarschijnlijk ergens op het internet gevonden of van een van de andere complottheorieën spuiers en klakkeloos als waarheid overgenomen en wat extra streetcred willen opbouwen door te zeggen dat hij ze zelf heeft getrokken.
Spijtig genoeg is dat dus een huisvader die zijne kleine van een jaar of 8 daar ook nog eens naar mee heeft genomen...

Hier en daar ook wel opgevangen dat er wat politie in burger aanwezig was. Lijkt me geen ongewone procedure (ooit zelf betoogd en daar zijn die agenten in burger ook aanwezig), maar dat die mannen doelbewust amok maken om geweld uit te lokken en de betogers in slecht daglicht te plaatsen ... too good to be true.

Het is wel zo dat agenten in burger (federale politie) infiltreren in bepaalde middens. Mee een pint pakken na een betoging en zo een beweging in kaart brengen.

Het duurt altijd een paar weken langer voor de postduif met maatregelen de Franstalige kant bereikt maar ik vrees dat ze nu verkeerd gevlogen is.

Ik vrees dat het probleem waar me mee zitten het feit is dat iedereen het gewoon beu is en er meer laks met de maatregelen omgegaan wordt. Het "fuck it" gevoel.

Puur anekdotisch maar in onze zaak werken we uiteraard met verplichte CST voor wie naar een voorstelling komt kijken of zelfs gewoon wat wil drinken/eten in de loungebar. Dat zijn nu eenmaal de regels, die volgen we. Staan boetes op ook weet je wel.

Het loopt relatief goed op dat vlak, buiten de occasionele mens van Buitenlandse origine die uit de lucht komt vallen, maar zaterdag was het dus prijs. Zo een blanke semi-boomer met zijn mondmasker op zijn kin...had geen CST om te tonen.

Ja sorry meneer, dan mogen we u helaas niet binnen laten. Je kan je wel inbeelden dat dit geroep en getier tot gevolg had, meneer weigerde weg te gaan en eiste toegang te krijgen.

Tja, als die niet naar rede wil luisteren en de rationele uitleg waarom we hem niet kunnen toelaten niet wil pikken en blijft roepen en de andere klanten, waaronder enkele kinderen, ongemakkelijk maakt....secondje.

Amai, daar zou ik razend van worden, zijn nummer vragen en klacht indienen. Degoutant.

Aanvulling: zou er ook niet gelogd worden welke agent op jouw oproep gereageerd heeft als je zijn nummer niet hebt?

Laatst bewerkt:
Alleen zijn het:

Volgens hen zijn die kapotgeslagen combis ook afgeschreven kapotte combis dat ze daar gezet hebben om de betoging in een slecht daglicht te stellen.

Ze waren al de weg kwijt, maar sinds ze samengekomen hebben zijn we ze helemaal kwijt en komen ze nooit meer terug vrees ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan