Supporters van Union gisteren op Oostende hadden dat niet zo in de mot precies
Het duurt altijd een paar weken langer voor de postduif met maatregelen de Franstalige kant bereikt maar ik vrees dat ze nu verkeerd gevlogen is.
Ik vrees dat het probleem waar me mee zitten het feit is dat iedereen het gewoon beu is en er meer laks met de maatregelen omgegaan wordt. Het "fuck it" gevoel.
Puur anekdotisch maar in onze zaak werken we uiteraard met verplichte CST voor wie naar een voorstelling komt kijken of zelfs gewoon wat wil drinken/eten in de loungebar. Dat zijn nu eenmaal de regels, die volgen we. Staan boetes op ook weet je wel.
Het loopt relatief goed op dat vlak, buiten de occasionele mens van Buitenlandse origine die uit de lucht komt vallen, maar zaterdag was het dus prijs. Zo een blanke semi-boomer met zijn mondmasker op zijn kin...had geen CST om te tonen.
Ja sorry meneer, dan mogen we u helaas niet binnen laten. Je kan je wel inbeelden dat dit geroep en getier tot gevolg had, meneer weigerde weg te gaan en eiste toegang te krijgen.
Tja, als die niet naar rede wil luisteren en de rationele uitleg waarom we hem niet kunnen toelaten niet wil pikken en blijft roepen en de andere klanten, waaronder enkele kinderen, ongemakkelijk maakt....secondje.
Dus ik bel de politie, die komen redelijk snel...herkennen die kerel meteen omdat hij al overal in de streek ambras loopt te maken en..nu komt de kicker....die agent stelt voor hem gewoon binnen te laten. ( voor de minste miserie)
Ja meneer, ik snap het wel, maar we gaan er nu toch geen heksenjacht meer van maken he?
Die zin komt van dezelfde agent die vorig jaar nog boetes zat uit te schrijven omdat er meer dan 4 man rond de vuurkorf buiten zaten, maar nu wil hij geen poot meer uitsteken en iemand die weigert een CST voor te leggen en de ambetanterik komt uithangen geen boete geven omdat....heksenjacht? Waar zijn we dan mee bezig?
Zou je hem niet gewoon binnen laten? Ik was zo pisnijdig dat ik hem onder het oog van die flikken zelf buiten gaan zetten ben. Erg leuk om zien voor al die mensen die ondanks alle maatregelen gewoon nog eens een rustig avondje uit wilden.
Opnieuw, dit is puur anekdotisch. Het is niet omdat de ene agent geen vinger meer wil uitsteken dat anderen dat ook doen.