anonymousMF
Well-known member
Tuurlijk gaan we toch ook gewoon kerstmis vieren? Ik vraag me af waarom zoveel mensen daar op social media enz al drama over zitten te maken terwijl er totaal geen sprake van is dat we opnieuw in dát soort lockdown zouden gaan waarbij ge geen bezoek zou mogen ontvangen? Er is dan nog wel een draagvlak voor nieuwe maatregelen (zelfs voor een soort van lockdown), maar opnieuw iedereen thuis "opsluiten" met de feestdagen? Daar is totaal geen draagvlak voor en dat weten de experten en politiekers ook wel.
Het enige waar mss gevreesd voor moet worden met de feestdagen zijn de echte nieuwjaarsfuiven waar mensen met honderden/duizenden op elkaar gepakt staan in tenten/zalen. Maar familiefeestjes? Die gaan ze echt niet meer verbieden hoor. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er tegen dan meer dan genoeg aanbevelingen zullen zijn van voorzichtig te zijn als in "kruip niet met 30 man samen rond de feesttafel in een te kleine woonkamer", maar dat is natuurlijk nog iets anders dan een effectief verbod op bezoek ontvangen.
Enfin, bewaar mijn post gerust en confronteer me er maar mee binnen een dikke maand als ik ongelijk zou hebben, maar ik ben er toch zeker van dat we geen situatie meer krijgen zoals vorig jaar![]()
Wel Nederland en nu Oostenrijk hebben zo een lockdown (al is het me niet duidelijk of in Nederland dat 'dringend advies niet meer dan 4 personen thuis te ontvangen' een verplichting is of niet, het nodigt niet uit voor familiefeesten van 30 man).
En ja, het is momenteel maar tot ergens begin december, maar we weten allemaal hoe dat gaat.
Als je dan de media artikels van '2/3 van de belgen ziet een zware lockdown wel zitten' ziet begin je je zorgen te maken.
Maar goed, het kerstfeestje met de naaste familie (10 man) heb ik vorig jaar ook niet geannuleerd, dus dat zal wel doorgaan. Maar ons groot familiefeest (40 man) begint wel in bedreiging te komen als ze zwaar gaan verstrengen.

), zij hebben al iedereen laten weten dat ze met oudjaar niet meedoen, zij hebben te veel schrik om dat langverwachte wondertje nu te verliezen.