Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis blijkbaar betoging zondag?
Benieuwd of er veel volk gaat afzakken naar Brussel.

De laatste tijd is er zowat elke week wel op ergens een betoging hoor, al zal de opkomst in Brussel mss wat groter zijn.
Die mensen mogen daar wat gaan roepen en toeteren, maar uiteraard gaat niemand met hen rekening houden.

Jamaarja, dat geeft blijk van "doortastend beleid", en "zie, we nemen wel "maatregelen"". De echte olifant in de kamer wordt nog genegeerd (vaccinatieverplichting, sancties voor moedwillige weigeraars)
En wat met mensen die geen 3de prik meer gaan zetten ? Geloof me, het zijn er plots heel stuk meer die gaan weigeren nu.
Maak dan maar het griep vaccin ook ineens verplicht voor iedereen.

Volgens jouw eigen cijfers van vorige week hadden 400k mensen toen al recht op een booster, maar het nog niet gekregen.
Quasi identiek dus.
Je bedoelt deze grafiek?
DbBLnI7.png

Die over België gaat en nu vergelijk je het met cijfers van Vlaanderen. En als je exact wilt doen, was het 354.348 en geen 400k.
Waar duidelijk te zien is dat in de periode 11/11 tot vandaag er zo'n ~310k meer de interval voor het boostershot gehaald hebben in die projectie.
Waar je ziet dat dit in een verlengd weekend viel wat zeker impact gehad zal hebben op het aantal gezette vaccins (zowel qua bezetting personeel als bereidwilligheid van de mensen om dan een vaccin te laten zetten).

En, in al je argumenten kijk je 100% enkel naar wat de theoretisch mogelijkse maximum is. Nergens kijk je naar de realiteit en de praktische kant van de zaak...
En als added bonus: zelfs bij die theoretische maximum vergeet je dat er in die leeftijdscategorie zeker een aantal gestorven zijn tussen 2e shot en booster.

En wat met mensen die geen 3de prik meer gaan zetten ? Geloof me, het zijn er plots heel stuk meer die gaan weigeren nu.
Maak dan maar het griep vaccin ook ineens verplicht voor iedereen.
En waarom zou het griepvaccin op die reden verplicht moeten worden? Ik zie de relevantie met het covid-vaccin niet eerlijk gezegd.

Jamaarja, dat geeft blijk van "doortastend beleid", en "zie, we nemen wel "maatregelen"". De echte olifant in de kamer wordt nog genegeerd (vaccinatieverplichting, sancties voor moedwillige weigeraars)
Vaccins zijn dan ook geen oplossing voor het huidige urgente probleem. Een wet op verplichte vaccinatie en iedereen minstens twee prikken (+2 weken) is zelfs niet rond op een paar maanden tijd.

De 1-op-1 vergelijking tussen maatregelen voor covid en de griep is nu wel al vaak genoeg weerlegd.
En waarom zou het griepvaccin op die reden verplicht moeten worden? Ik zie de relevantie met het covid-vaccin niet eerlijk gezegd.
Omdat de griep ook een hevig virus is die jaarlijks veel doden met zich meebrengt. Dus lijkt het met niet onlogisch voor het dan ook te verplichten voor sommige groepen of voor iedereen.

Omdat de griep ook een hevig virus is die jaarlijks veel doden met zich meebrengt. Dus lijkt het met niet onlogisch voor het dan ook te verplichten voor sommige groepen of voor iedereen.
Eerst sprak je van iedereen. En prima, ze mogen het voor mij gerust verplichten in de zorg bijvoorbeeld, maar dat staat los van de beslissing voor covid-vaccin. Wat in de ziekenhuizen gebeurt met een hoop maatregelen is nog wel iets anders dan de griep elk jaar. Op eens een zwaar griepseizoen na (zonder maatregelen).

Ik dacht in dat rapport van de GEMS ook gelezen te hebben dat ze adviseerden om het CST een andere naam te geven, aangezien dat 'safe' deel inderdaad voor verwarring zorgt en sommige mensen verkeerde verwachtingen geeft. Van mij mogen ze dat onmiddellijk doen, dan zijn we ook onmiddellijk van de 'het is helemaal niet 100% safe!' discussie af.
CNNST verdorie.
En als added bonus: zelfs bij die theoretische maximum vergeet je dat er in die leeftijdscategorie zeker een aantal gestorven zijn tussen 2e shot en booster.
Nog een added bonus: er zijn waarschijnlijk geen 65 plussers bijgekomen in die 6 maand he :sarcastic:

De griep legt de ziekenhuizen niet vol en zorgt er niet voor dat we om de x tijd weer sectoren moeten sluiten of mensen met mondmaskers moeten laten rondlopen.

Er is een verschil tussen zorgen dat het gezondheidssysteem niet implodeert en een 'gezondheidsdictatuur' eh.
In een ideale wereld liepen er geen moddervette mensen rond, rookte niemand, dronken mensen met mate en bleven zieke mensen thuis, maar het is niet aan de overheid om zoiets op te leggen. Met corona ligt de situatie totaal anders.

Nog een added bonus: er zijn waarschijnlijk geen 65 plussers bijgekomen in die 6 maand he :sarcastic:
Maar da maakt toch niet uit voor de vaccinatiecampagne en deze discussie? Men kijkt (en keek) naar de leeftijd op 1/1/2021.
Uit de metadata van de dataset van Sciensano:
08/06/2021 Change in reference date for age calculation: age of vaccinated people is now age on the 1st of January 2021. Age was previously calculated based on the date of vaccine administration. This impacts the repartition of vaccinated people by age groups.

En tussen de belangrijke discussies door zoals...
- "noemen we het CST ticket vanaf nu het CNST ticket?"
- "zitten er nu 354k mensen in de 65+ of 400k"

...zal de FDA deze week boosters voor de hele bevolking goedkeuren.

In België zal de Hoge Gezondheidsraad eerst een maand of 2 de data nog bekijken en een aantal vergaderingen doen met de gemeenschappelijke gemeenschapscoördinator om in februari 2022 te beslissen tijdens de 5de golf.

Maar die vaccinatie zal dan weer zogezegd nutteloos zijn, "want de golf is al bezig".

Geef mij die booster, nu, godverd!

Voor mensen die op zoek zijn naar antivaxers: scrol eens door de comments op de facebook-pagina van HLN en je ziet de ene na de andere.
Met klassieke dooddoeners à la "MIJN LICHAAM MIJN KEUZE!!!!!!", "...het zijn geen vaccinweigeraars...het zijn mensen die nadenken ipv de kudde te volgen.".

Mensen die ontslag nemen als verpleegster/zorgkundige omdat ze zich niet willen vaccineren, ik vraag mij wat voor spinnenwebben die in hun hoofd hebben. Zo'n mensen ben je mss beter kwijt dan rijk.
Zouden die ook zo liggen roepen als ze naar zwart-Afrika zouden reizen en malaria pillen moeten innemen of panikeren als ze een tetanus-spuit krijgen als ze net in een verroeste nagel zijn getrapt?

Ohja, vrijdag is er in Brussel een betoging tegen de coronapas. Ben eens benieuwd hoeveel fluohesjes en klaplopers met blikjes cara en jup daar gaan rondlopen. 🍻

Uiteraard weet men ook dat Corona makkelijk verspreid kan worden in 't nachtleven. Horeca moet niet per se gesloten worden, maar nachtclubs beter wel. En best ook gewoon max. zo veel personen toegelaten in cafés en restaurants.
Een sneltest erbij verplichten maakt t onnodig duur wat toch zal resulteren in minder bezoekers. Vrije keuze om te sluiten.

Strenge controle van de CO2 meters en dergelijke moet plaatsvinden. Dan zou een kantoor of school open moeten kunnen blijven.

Haha, ik herinner mij nog dat in de Exki stond in de Wetstraat tijdens een grote manifestatie en dat de mannen in hun vuilzakken daar binnenkwamen en uit pure armoede al het bio-bier opkochten.

Voor mensen die op zoek zijn naar antivaxers: scrol eens door de comments op de facebook-pagina van HLN en je ziet de ene na de andere.
Met klassieke dooddoeners à la "MIJN LICHAAM MIJN KEUZE!!!!!!", "...het zijn geen vaccinweigeraars...het zijn mensen die nadenken ipv de kudde te volgen.".

Mensen die ontslag nemen als verpleegster/zorgkundige omdat ze zich niet willen vaccineren, ik vraag mij wat voor spinnenwebben die in hun hoofd hebben. Zo'n mensen ben je mss beter kwijt dan rijk.
Zouden die ook zo liggen roepen als ze naar zwart-Afrika zouden reizen en malaria pillen moeten innemen of panikeren als ze een tetanus-spuit krijgen als ze net in een verroeste nagel zijn getrapt?

Ohja, vrijdag is er in Brussel een betoging tegen de coronapas. Ben eens benieuwd hoeveel fluohesjes en klaplopers met blikjes cara en jup daar gaan rondlopen. 🍻

Deze enquête is best wel beangstigend:

Ik had het aantal mensen dat in zulke bullshit gelooft toch wat onderschat...

Uiteraard weet men ook dat Corona makkelijk verspreid kan worden in 't nachtleven. Horeca moet niet per se gesloten worden, maar nachtclubs beter wel. En best ook gewoon max. zo veel personen toegelaten in cafés en restaurants.
Een sneltest erbij verplichten maakt t onnodig duur wat toch zal resulteren in minder bezoekers. Vrije keuze om te sluiten.

Strenge controle van de CO2 meters en dergelijke moet plaatsvinden. Dan zou een kantoor of school open moeten kunnen blijven.
Men weet dat niet, omdat uit cijfers van het RSZ blijkt dat het niet in het nachtleven of de horeca gebeurt. Of heb jij andere cijfers dan?

Deze enquête is best wel beangstigend:

Ik had het aantal mensen dat in zulke bullshit gelooft toch wat onderschat...
wacht tot de volgende verkiezingen, naar wat ik allemaal hoor en zie zullen we volgens dan pas eens zien hoeveel mensen rare gedachten hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan