Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben al op mijn vingers getikt voor de simplistische vergelijking met de griep...fine. Ik probeerde de ziektes op zich niet met elkaar te vergelijken.
Laat 't mij anders formuleren dan, vanaf wanneer is een ziekte besmettelijk/dodelijk genoeg om er dergelijke maatregelen voor te nemen?

Vanaf die ziekte er voor dreigt te zorgen dat ons zorgsysteem totaal crasht indien er niet ingegrepen wordt.

Want dat de griep in het verleden ook voor veel druk op de zorg zorgde is een feit, máár de zorg toen heeft altijd stand gehouden én dat was telkens zonder maatregelen.

Vanaf die ziekte er voor dreigt te zorgen dat ons zorgsysteem totaal crasht indien er niet ingegrepen wordt.

Want dat de griep in het verleden ook voor veel druk op de zorg zorgde is een feit, máár de zorg toen heeft altijd stand gehouden én dat was telkens zonder maatregelen.
Stop dan met zorg verlenen aan zij die niet willen meewerken aan de bestrijding (van de verspreiding) van de ziekte. Als ik het klimaattopic bekijk kan een beetje oversterfte geen kwaad, en al zeker niet als 't gaat over mensen die daar bewust voor kiezen.
Maar dan nog ben je er niet, want die vaccins blijken de mensen ook niet voldoende uit 't ziekenhuis te houden. En dan kan je wel veelbelovende cijfers uit Israël hebben ivm een derde prik, maar waar stopt dat? We zijn een ziekte aan 't bestrijden die we nog steeds aan 't leren kennen zijn.
Als je 't mij vraagt is 't de maatschappelijke kost van 2 jaar aan maatregelen en de bijhorende fysieke en mentale impact niet meer waard.
Ik vrees ook dat dat jojoën met maatregelen en alle verschillende opinies die opduiken daarin niet helpen. En we weten ook hoe de gemiddelde Belg daarmee omgaat, die knikt braafjes van ja en doet dan toch gewoon lekker zijn zin.

Dan zou men wel die testen gratis moeten aanbieden , mevrouw Vlieghe en VDB .

Welke zot gaat 35 euro betalen voor op café een pintje te gaan drinken . Idd walgelijk voorstel door een regering en virologen die keer op keer de bal mislaan . De vaccinatiestrategie is mislukt ,face it . En dat is jullie verantwoordelijkheid , niet van de bevolking , want die deed wat van hen verwacht was .

Stop dan met zorg verlenen aan zij die niet willen meewerken aan de bestrijding (van de verspreiding) van de ziekte. Als ik het klimaattopic bekijk kan een beetje oversterfte geen kwaad, en al zeker niet als 't gaat over mensen die daar bewust voor kiezen.
Maar dan nog ben je er niet, want die vaccins blijken de mensen ook niet voldoende uit 't ziekenhuis te houden. En dan kan je wel veelbelovende cijfers uit Israël hebben ivm een derde prik, maar waar stopt dat? We zijn een ziekte aan 't bestrijden die we nog steeds aan 't leren kennen zijn.
Als je 't mij vraagt is 't de maatschappelijke kost van 2 jaar aan maatregelen en de bijhorende fysieke en mentale impact niet meer waard.
Ik vrees ook dat dat jojoën met maatregelen en alle verschillende opinies die opduiken daarin niet helpen. En we weten ook hoe de gemiddelde Belg daarmee omgaat, die knikt braafjes van ja en doet dan toch gewoon lekker zijn zin.
Voer het systeem van Oostenrijk in, stop de niet-gevaccineerden in lockdown. En als ze dan nog in het ziekenhuis belanden moeten ze het zelf maar bekostigen.

Welke zot gaat 35 euro betalen voor op café een pintje te gaan drinken . Idd walgelijk voorstel door een regering en virologen die keer op keer de bal mislaan . De vaccinatiestrategie is mislukt ,face it . En dat is jullie verantwoordelijkheid , niet van de bevolking , want die deed wat van hen verwacht was .

Wat is uw oplossing?

Hoezo is de vaccinatiestrategie mislukt en waarom zou dat de schuld zijn van de regering en virologen?

Hoe kan je dat nu beweren. Het is dankzij vaccinaties dat de zorginstellingen nu niet zijn ingestort en dat er nog plaats is. Met deze cijfers zat IC zonder vaccinatie al volledig vol. Nu zitten ze nog niet eens op 500.

Of wat zou er volgens jou nu aan de hand zijn zonder vaccinatie? Ben wel eens benieuwd.

Wat wel zo is: We zitten nu opgescheept met de Delta Variant (deze is vele malen besmettelijker). Je kan dan nu wel zeggen: We breken straks alle records als dit zo doorgaat. Hoe kan dat? Is het vaccineren dan zinloos geweest?

Neen. Stel dat de Delta Variant vorig jaar had uitgebroken toen nog niemand gevaccineerd was. Dan hadden we nu een ware ramp gehad. Ik wil niet weten wat de cijfers dan geweest waren en hoeveel meer zieken (en doden) er zouden zijn.

Bovendien is belange na nog altijd niet iedereen gevaccineerd.

Hoe kan je dat nu beweren. Het is dankzij vaccinaties dat de zorginstellingen nu niet zijn ingestort en dat er nog plaats is. Met deze cijfers zat IC zonder vaccinatie al volledig vol. Nu zitten ze nog niet eens op 500.

Of wat zou er volgens jou nu aan de hand zijn zonder vaccinatie? Ben wel eens benieuwd.
Dit dus.

Je kan toch niet stellen dat dit het geen was wat ze hadden verwacht ? Als dit hetgeen is wat men bedoelde met "rijk der vrijheid" dan is dat een ware schande .

Ik zeg niet dat vaccins niet werken, wel dat het niet efficient genoeg is en niet het wondermiddel is zoals sommigen beweerden .

Je kan de burger niet blijven straffen omdat het doet wat gevraagd wordt . Als men over gaat op testen bovenop CST(het compleet omgekeerde van Oostenrijk) , dan moet men op zijn minst die testen gratis aanbieden . Dat is men de burger verschuldigt.

We zijn een ziekte aan 't bestrijden die we nog steeds aan 't leren kennen zijn.
Inderdaad, het is een nieuw, deels onbekend virus waarbij men elke dag/week enorm veel nieuwe kennis opdoet.
Dan lijkt het me NET WEL aangewezen om voorzichtig te zijn in plaats van te zeggen "Let's see what happens" zonder enige maatregel te treffen. Wanneer dat serieus verkeerd loopt dan is de maatschappelijke kost nog zoveel groter en is er op een bepaald punt geen weg terug.

Maar blijkbaar zijn er velen het beu en willen ze gerust een gokje wagen. Benieuwd wie ze dan aanwijzen als schuldige indien het misloopt. Zeker niet zichzelf, dat niet.

Maar blijkbaar zijn er velen is 99% het beu en willen ze gerust een gokje wagen. Benieuwd wie ze dan aanwijzen als schuldige indien het misloopt. Zeker niet zichzelf, dat niet.
Fixed that for you.

En de vraag is dan: Hoe los je dit als overheid op? Hoe krijg je dan de gewone burger nog mee? :unsure:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet goed snap hoe je een betalende pcr-test bovenop een cst kan verdedigen. Je gaat de facto naar een klassemaatschappij dan waarin minder welstellenden niet meer kunnen buitenkomen. Je spreekt hier niet over 5 euro (wat voor sommigen al veel is), maar over 50 euro per persoon om 72/48 uur buiten te kunnen komen.

Dit staat volledig los van de wenselijkheid of de impact van zo'n maatregel, maar vanuit een puur maatschappelijk standpunt is het verwerpelijk dat iemand die het zich kan veroorloven de bloemetjes buiten kan zetten in het weekend en een minder welstellend gezin veroordeeld is tot thuiszitten.

Ook komt het zoals hier eerder aangehaald neer op een de facto sluiting van veel evenementen/etablissementen/sectoren omdat er geen kat 50 euro gaat dokken om naar de film te gaan.

Àls het erdoor komt is het ofwel gratis (met dus een gigantische overbelasting van de testcentra), ofwel niet imo. Vooruit en ps kunnen dat toch niet laten passeren?

Ik zeg niet dat vaccins niet werken, wel dat het niet efficient genoeg is en niet het wondermiddel is zoals sommigen beweerden .
Maar dat geven ze toch ook toe? Daarom dat ze een boostershot voorstellen wat volgens nieuw onderzoek (die data hadden ze niet bij de start van de vaccinaties) de efficiëntie zou verhogen. Niemand beweerde dat het een wondermiddel was, wel dat de pandemie zo beheersbaar zou blijven en dat is tot op vandaag het geval al stijgen de cijfers terug. De Deltavariant gooit roet in het eten, maar daar reageren ze nu toch redelijk snel op?

Wat wel zo is: We zitten nu opgescheept met de Delta Variant (deze is vele malen besmettelijker). Je kan dan nu wel zeggen: We breken straks alle records als dit zo doorgaat. Hoe kan dat? Is het vaccineren dan zinloos geweest?

Neen. Stel dat de Delta Variant vorig jaar had uitgebroken toen nog niemand gevaccineerd was. Dan hadden we nu een ware ramp gehad. Ik wil niet weten wat de cijfers dan geweest waren en hoeveel meer zieken (en doden) er zouden zijn.

Bovendien is belange na nog altijd niet iedereen gevaccineerd.

Dit dus.
Er is beweerd dat het vaccin ervoor zal zorgen dat je geen Covid meer kan oplopen , dat vaccinatie van 70% genoeg is om groepsimmuniteit te bereiken . Zowel Jambon als De Croo hebben al vermeld dat de vaccinatiecampagne een succesverhaal is . Waar we trots mogen op zijn . Jambon (en ook mensen hier) beweerden zelfs dat in November "it will be al over"

Het resultaat daarvan is nu dat de cijfers overal de hoogte ingaan , dat men opnieuw gaat verstrengen . Dat de maatregelen CST en mondmaskers in winkels ook niet genoeg zijn .

En dan mag je niet ontgoocheld zijn in het bestuur ? Ik noem dat een dikke fail .En het mag gedaan zijn om daarvoor keer op keer de burger te gaan bestraffen zonder eens zelf in de spiegel te kijken .

Dat vereist dat er ook een draagvlak is voor die maatregelen, maar of je 't nu graag hebt of niet, mensen zijn 't een beetje beu aan 't worden. Rijk der vrijheid langs hier, geen lockdown meer langs daar, maar al die vooraanstaande experts en politici trekken nu wel weer hunne kak in.

't Zal al zeker 2 jaar zijn dat we tal van vrijheden opgeven die nooit ter discussie zouden mogen staan, en ik verbaas er mij nog altijd over hoe makkelijk wij Belgen daarin meegaan. Maar misschien gaan we er zo makkelijk in mee omdat we er zoals het goeie Belgen betaamt regelmatig eens de kantjes van af lopen.

Als ik die Vlieghe dan hoor zeggen dat de vaccinaties niet hebben gefaald, daar zakt mijn broek van af. Dat hebben ze wel, want ze slagen er niet in om zelfs de gevaccineerden uit onze ziekenhuizen weg te houden.

Vraag aan iedereen hier: stel dat ze voor de griep dezelfde maatregelen uitrollen als voor Covid om de druk op de zorg beperkt te houden, wie gaat daarin dan nog mee?
Mensen zijn het beu vind ik gewoon geen argument. Dit is een onvoorspelbare, ongeziene situatie. Dat er mensen dan liever doen alsof hun neus bloedt, zou dat dan niet gewoon liggen aan het feit dat ze niet genoeg weten om daar een geïnformeerde mening over te vormen?

De vaccinaties falen is ook zoiets: ze beperken de ernst van symptomen ook voor een variant die veel besmettelijker is. Uiteraard liggen er ook gevaccineerden in het ziekenhuis, niet iedereen is geholpen met een vaccin én het grootste deel van de bevolking is gevaccineerd. Als het zo simpel moet zijn als vaccin=geen vuiltje aan de lucht, dan heb je gewoon een Micky Mousebeeld van deze crisis en bij uitbreiding de medische wetenschap.

De gewone man in de straat.
Ik zie die soms wel eens passeren vanop het balkon van mijn ivoren toren. Ik zal het hem volgende keer eens vragen.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk had vanaf september de campagne in gang moeten schieten voor de 3e prik, op dezelfde manier als dit voor de eerste twee prikken gebeurd was. Aangezien 1 prik sneller gaat dan 2 prikken zouden we nu al aan de veertigers gezeten hebben, de zwakkere en oudere mensen die nu tot de gevaccineerden behoren die op IC liggen zouden tijdig beschermd geweest zijn.

Gevaccineerde mensen nu verplichten een test te ondergaan bovenop het CST is gewoon weer koren op de molen van de vaccinweigeraars en gaat imho niks bijbrengen, enige oplossing is verplichte vaccinatie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet goed snap hoe je een betalende pcr-test bovenop een cst kan verdedigen. Je gaat de facto naar een klassemaatschappij dan waarin minder welstellenden niet meer kunnen buitenkomen. Je spreekt hier niet over 5 euro (wat voor sommigen al veel is), maar over 50 euro per persoon om 72/48 uur buiten te kunnen komen.

Dit staat volledig los van de wenselijkheid of de impact van zo'n maatregel, maar vanuit een puur maatschappelijk standpunt is het verwerpelijk dat iemand die het zich kan veroorloven de bloemetjes buiten kan zetten in het weekend en een minder welstellend gezin veroordeeld is tot thuiszitten.

Ook komt het zoals hier eerder aangehaald neer op een de facto sluiting van veel evenementen/etablissementen/sectoren omdat er geen kat 50 euro gaat dokken om naar de film te gaan.

Àls het erdoor komt is het ofwel gratis (met dus een gigantische overbelasting van de testcentra), ofwel niet imo. Vooruit en ps kunnen dat toch niet laten passeren?

Was er al niet geopperd om je minder snel te laten testen omdat we al aan een massaal aantal testen per dag zaten en het niet meer houdbaar is?

Ik vraag mij wel af waar het nut van het cst nog zit in het voorstel van Vlieghe? Bovenop het cst nog eens een test verplicht maken is in mij ogen hetzelfde als zeggen gewoon iedereen testen voor een geldig cst. Dan moet men maar het cst intrekken van iedereen die gevaccineerd is als men het zo wil.

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij wel af waar het nut van het cst nog zit in het voorstel van Vlieghe? Bovenop het cst nog eens een test verplicht maken is in mij ogen hetzelfde als zeggen gewoon iedereen testen voor een geldig cst. Dan moet men maar het csr intrekken van iedereen die gevaccineerd is als men het zo wil.

Eigenlijk wilt ze het omgekeerde doen van in Oostenrijk, daar is het CST enkel nog geldig als je gevaccineerd bent waardoor de incentive om je te laten vaccineren toeneemt. Hier wil ze eigenlijk het praktische nut van vaccinatie volledig ondergraven door een test te verplichten. Dus al die antivaxxers die net begonnen te twijfelen om zich misschien toch te laten prikken kunnen nu zoiets hebben van "dan hoeft het niet meer".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan