Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook geen 5-10-20 blz terug gelezen dus geen idee of dit is gezegd. Maar ipv discuteren over nieuwe maatregelen of gevolgen. Kan men al niet eens beter inzetten op het strenger controleren van de huidige maatregelen?

Ik heb nu 2 weken vakantie dus ben al regelmatig iets gaan drinken/eten/afhalen.
Hoe vaak ik al mensen heb gezien dat men geen CST vraagt, geen vergelijking CST met ID doet of het wel dezelfde persoon is of dat men geen mondmasker draagt, personeel dat geen of verkeerd het mondmasker draagt. Ik kom handen en vingers te kort om dat te tellen.

We hebben in dit land voldoende ambtenaren die hierop kunnen controleren, (als de politie staakt) zelfs na hun werkuren. Vele hebben reeds de bevoegdheid om een ID te vragen en een PV op te maken.

Dit kan toch zelfs in de "vrije" tijd.
Sta je in de frituur, komt er iemand binnen zonder mondmasker -> ID en PV
Sta je in de fitness, geen CST -> PV

Wil je geen ID geven -> verhindering toezicht
Personeel geen mondmasker -> PV, bij 2e overtreding -> sluiting zaak

Is dit een politiestaat. Misschien.
Vragen we iets onmogelijk? Neen.

Er is genoeg met geld en cadeaus gesmeten, als mensen nu niet meer willen luisteren moet je ze raken waar het wel nog pijn doet. In het portefeuille.

Nu zijn er regels en er zijn er toch vele die zich er niet aan houden omdat er amper controle is. Zo kan je nog 100en regels invoeren zonder nut want een deel van onze bevolking heeft geen normen en is niet plichtsgetrouw
 
Ik heb ook geen 5-10-20 blz terug gelezen dus geen idee of dit is gezegd. Maar ipv discuteren over nieuwe maatregelen of gevolgen. Kan men al niet eens beter inzetten op het strenger controleren van de huidige maatregelen?

Ik heb nu 2 weken vakantie dus ben al regelmatig iets gaan drinken/eten/afhalen.
Hoe vaak ik al mensen heb gezien dat men geen CST vraagt, geen vergelijking CST met ID doet of het wel dezelfde persoon is of dat men geen mondmasker draagt, personeel dat geen of verkeerd het mondmasker draagt. Ik kom handen en vingers te kort om dat te tellen.

We hebben in dit land voldoende ambtenaren die hierop kunnen controleren, (als de politie staakt) zelfs na hun werkuren. Vele hebben reeds de bevoegdheid om een ID te vragen en een PV op te maken.

Dit kan toch zelfs in de "vrije" tijd.
Sta je in de frituur, komt er iemand binnen zonder mondmasker -> ID en PV
Sta je in de fitness, geen CST -> PV

Wil je geen ID geven -> verhindering toezicht
Personeel geen mondmasker -> PV, bij 2e overtreding -> sluiting zaak

Is dit een politiestaat. Misschien.
Vragen we iets onmogelijk? Neen.

Er is genoeg met geld en cadeaus gesmeten, als mensen nu niet meer willen luisteren moet je ze raken waar het wel nog pijn doet. In het portefeuille.

Nu zijn er regels en er zijn er toch vele die zich er niet aan houden omdat er amper controle is. Zo kan je nog 100en regels invoeren zonder nut want een deel van onze bevolking heeft geen normen en is niet plichtsgetrouw
Vragen aan agenten om ook in hun vrije tijd te gaan controleren , hmm denk niet dat je er veel gaat vinden . Niemand doet dat voor zijn plezier he
 
Vragen aan agenten om ook in hun vrije tijd te gaan controleren , hmm denk niet dat je er veel gaat vinden . Niemand doet dat voor zijn plezier he
Ik zeg niet dat het moet, ik zeg dat het kan.
Zelfs ambtenaren die geen agent zijn kunnen (maar meeste mogen dit niet) dit controleren

Zo kan je veel meer controles doen.
Misschien als je de pakkans verhoogd dat meer mensen zich wel aan de regels zullen houden
 
Arbeidsinspectie mag het gewoon ik al, controleren op coronamaatregelen.

Er zijn nog wel andere diensten die ook vaker controles doen en die je die bevoegdheid ook kan geven.

Ik vind het gewoon vervelend telkens ik het zie, men vraagt enkel een CST en/of een mondmasker.
Niet om naakt op 1 hand binnen te lopen terwijl je met de andere staat te jongeleren.

Zo blijft het voor iedereen bezig, zo blijft het iedereen geld kosten. Laat dan diegene die zich niet aan de regels houden maar extra betalen
 
Want als er 1 ding is dat er niet gebeurt in Pol & Actua dan is het cirkeljerken? :unsure:
Bron?
Ik heb ook geen 5-10-20 blz terug gelezen dus geen idee of dit is gezegd. Maar ipv discuteren over nieuwe maatregelen of gevolgen. Kan men al niet eens beter inzetten op het strenger controleren van de huidige maatregelen?

Ik heb nu 2 weken vakantie dus ben al regelmatig iets gaan drinken/eten/afhalen.
Hoe vaak ik al mensen heb gezien dat men geen CST vraagt, geen vergelijking CST met ID doet of het wel dezelfde persoon is of dat men geen mondmasker draagt, personeel dat geen of verkeerd het mondmasker draagt. Ik kom handen en vingers te kort om dat te tellen.

We hebben in dit land voldoende ambtenaren die hierop kunnen controleren, (als de politie staakt) zelfs na hun werkuren. Vele hebben reeds de bevoegdheid om een ID te vragen en een PV op te maken.

Dit kan toch zelfs in de "vrije" tijd.
Sta je in de frituur, komt er iemand binnen zonder mondmasker -> ID en PV
Sta je in de fitness, geen CST -> PV

Wil je geen ID geven -> verhindering toezicht
Personeel geen mondmasker -> PV, bij 2e overtreding -> sluiting zaak

Is dit een politiestaat. Misschien.
Vragen we iets onmogelijk? Neen.

Er is genoeg met geld en cadeaus gesmeten, als mensen nu niet meer willen luisteren moet je ze raken waar het wel nog pijn doet. In het portefeuille.

Nu zijn er regels en er zijn er toch vele die zich er niet aan houden omdat er amper controle is. Zo kan je nog 100en regels invoeren zonder nut want een deel van onze bevolking heeft geen normen en is niet plichtsgetrouw
Ik denk niet dat onze bevolking zo zonder normen of plichtbesef is hoor, toch niet vergeleken met andere landen. Even terug ging het hier over de gewone man, door iemand die kennelijk als enige dat soort mensen kende hier. En daar zit nu eenmaal een groep mensen tussen die aan alle lak heeft, en een groep die van niets op de hoogte is, enz.

Wat ik hier wel zie is het compleet gebrek aan sociale controle. Ik zie ook altijd wel iemand in de winkel of op het openbaar vervoer met zijn masker half op of rond de hals. Maar net zoals elke medeburger praktisch, heb ik niet de drang die aan te spreken. Dat is in sommige landen wel anders, maar hier zitten we allemaal een beetje op ons eiland. De samenleving, dat zijn de anderen. Die indruk heb ik toch vaak.
 
Laatst bewerkt:
Bij aankoop van een treinticket zou je toch CST kunnen controleren.
Hoe? Ik heb volgens mij in meer dan 15 jaar al geen ticket meer aan een loket gekocht. Vroeger aan die automaten die in elk station staan en nu al jaren via de NMBS app. Een hoop stations hebben niet eens bemande loketten meer.

Je zou het eventueel via de conducteur laten doen, maar ik heb vaak de indruk dat die nu al geen tijd hebben om iedereen te controleren, laat staan met extra checks.
 
Hoe? Ik heb volgens mij in meer dan 15 jaar al geen ticket meer aan een loket gekocht. Vroeger aan die automaten die in elk station staan en nu al jaren via de NMBS app. Een hoop stations hebben niet eens bemande loketten meer.

Je zou het eventueel via de conducteur laten doen, maar ik heb vaak de indruk dat die nu al geen tijd hebben om iedereen te controleren, laat staan met extra checks.
Een QR-code is toch ook maar wat cijfers en letters , je zou die kunnen invullen online wanneer je een ticket koopt.
Maar dan geraken mensen mogelijk niet meer op hun werk (voor diegenen die niet van thuis kunnen werken), dus dat blijft inderdaad een probleem.
Of je verlicht het vaccin voor iedereen, maar dan wordt CST ook overbodig.
 
"Ze is ook voorstander van een coronatest bovenop de coronapas, voor het uitgaansleven bijvoorbeeld, of bij evenementen."


Oh boy. Echt geen zin in testen achterna lopen.
 
"Ze is ook voorstander van een coronatest bovenop de coronapas, voor het uitgaansleven bijvoorbeeld, of bij evenementen."


Oh boy. Echt geen zin in testen achterna lopen.

Met dat soort onzin komt dat mens dag in dag uit in het nieuws. :sarcastic:
 
Dagje facts met mijn gezin kost dan 250€ ipv 50€ nu.
Dit is even zot als het voorstel van VDB om mondmaskers te verplichten op evenementen met cst. Het was net de bedoeling van het cst om evenementen zonder bijkomende maatregelen te laten doorgaan.
 
Ook de simplistische vergelijkingen met de griep zijn al uitgebreid gepasseerd.
Bron?

Ik denk niet dat onze bevolking zo zonder normen of plichtbesef is hoor, toch niet vergeleken met andere landen. Even terug ging het hier over de gewone man, door iemand die kennelijk als enige dat soort mensen kende hier. En daar zit nu eenmaal een groep mensen tussen die aan alle lak heeft, en een groep die van niets op de hoogte is, enz.

Wat ik hier wel zie is het compleet gebrek aan sociale controle. Ik zie ook altijd wel iemand in de winkel of op het openbaar vervoer met zijn masker half op of rond de hals. Maar net zoals elke medeburger praktisch, heb ik niet de drang die aan te spreken. Dat is in sommige landen wel anders, maar hier zitten we allemaal een beetje op ons eiland. De samenleving, dat zijn de anderen. Die indruk heb ik toch vaak.
Dat vereist dat er ook een draagvlak is voor die maatregelen, maar of je 't nu graag hebt of niet, mensen zijn 't een beetje beu aan 't worden. Rijk der vrijheid langs hier, geen lockdown meer langs daar, maar al die vooraanstaande experts en politici trekken nu wel weer hunne kak in.

't Zal al zeker 2 jaar zijn dat we tal van vrijheden opgeven die nooit ter discussie zouden mogen staan, en ik verbaas er mij nog altijd over hoe makkelijk wij Belgen daarin meegaan. Maar misschien gaan we er zo makkelijk in mee omdat we er zoals het goeie Belgen betaamt regelmatig eens de kantjes van af lopen.

Als ik die Vlieghe dan hoor zeggen dat de vaccinaties niet hebben gefaald, daar zakt mijn broek van af. Dat hebben ze wel, want ze slagen er niet in om zelfs de gevaccineerden uit onze ziekenhuizen weg te houden.

Vraag aan iedereen hier: stel dat ze voor de griep dezelfde maatregelen uitrollen als voor Covid om de druk op de zorg beperkt te houden, wie gaat daarin dan nog mee?
 
Dat vereist dat er ook een draagvlak is voor die maatregelen, maar of je 't nu graag hebt of niet, mensen zijn 't een beetje beu aan 't worden. Rijk der vrijheid langs hier, geen lockdown meer langs daar, maar al die vooraanstaande experts en politici trekken nu wel weer hunne kak in.

't Zal al zeker 2 jaar zijn dat we tal van vrijheden opgeven die nooit ter discussie zouden mogen staan, en ik verbaas er mij nog altijd over hoe makkelijk wij Belgen daarin meegaan. Maar misschien gaan we er zo makkelijk in mee omdat we er zoals het goeie Belgen betaamt regelmatig eens de kantjes van af lopen.

Vraag aan iedereen hier: stel dat ze voor de griep dezelfde maatregelen uitrollen als voor Covid om de druk op de zorg beperkt te houden, wie gaat daarin dan nog mee?
Als die griep net zo dodelijk en besmettelijk is als corona zal men daar ook in meegaan denk ik.
 
"Ze is ook voorstander van een coronatest bovenop de coronapas, voor het uitgaansleven bijvoorbeeld, of bij evenementen."


Oh boy. Echt geen zin in testen achterna lopen.

Heb het hier gisteren al aangehaald maar dat is financieel en logistiek gewoon niet haalbaar en bovendien kan iemand ondanks een negatieve test enkele dagen later toch nog besmet zijn.
 
Als die griep net zo dodelijk en besmettelijk is als corona zal men daar ook in meegaan denk ik.
Ik ben al op mijn vingers getikt voor de simplistische vergelijking met de griep...fine. Ik probeerde de ziektes op zich niet met elkaar te vergelijken.
Laat 't mij anders formuleren dan, vanaf wanneer is een ziekte besmettelijk/dodelijk genoeg om er dergelijke maatregelen voor te nemen?
 
Het is vooral een laffe manier om de event sector niet officieel stil te leggen zodat ze geen steunmaatregelen moeten betalen. Want wie gaat er bovenop een CST nog een covidtest willen doen om naar een optreden of de bioscoop te gaan?

Gevolg...semi lege zalen en de sector moet niet zagen want ze mogen open blijven.

Op die manier zijn ze echt beetje bij beetje het restje goodwill dat nog rest aan het weg hakken vrees ik. Ik vind het in elk geval een schaamteloos voorstel van Vlieghe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan