Niet alleen de economie, joden als verspreiders van o.a. tyfus was toen ook bon ton.
Enfin you name something bad en de joden waren wel de oorzaak.
de ene ben je geboren, de andere is een keuze
kies maar
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet alleen de economie, joden als verspreiders van o.a. tyfus was toen ook bon ton.
Met het minieme verschil dat het ene de populistische opjutting was door nazi's op basis van ras, zonder empirische grond.Niet alleen de economie, joden als verspreiders van o.a. tyfus was toen ook bon ton.
Das nog 2G's tot 5G.... hadden ze toch gelijk???Behalve dat ze daar misschien gaan inzetten op de zogenaamde 2G ipv de 3G. Dat de derde G (van 'getest', naast gevaccineerd en genezen) er tussenuit zou vallen om een covidsafe-evenement te mogen bijwonen. Wat dus neerkomt op ongevaccineerden geen CST meer te geven.

Kan je de laatste 300 pagina's van het topic lezen aub, vooraleer hier vol zelfvertrouwen wat gezever te komen verspreiden.De "ongevaccineerden" bestaan niet. De groep ongevaccineerden is heel breed, van jongeren die nauwelijks risico lopen en dus geen belasting voor de zorg zijn
Vaccinatie geeft gelijke of betere bescherming dan besmetting.tot mensen die het al gehad hebben en daardoor beter beschermd zijn dan gevaccineerden.
Dat gebeurt nu al, bv. om te reizen naar Israël.Gaan we dan mensen die straks geen booster prik nemen, of de tweede booster prik niet nemen ook behandelen als ongevaccineerd?
Ja, want overgewicht en ouderen met zwakke weerstand kan je op 5 seconden oplossen zoals met vaccinatie?En zelf met vaccin is er een duidelijke risicogroep aan te wijzen die de zorg belast, namelijk overgewicht, diabetes of ouderen met een zwakke weerstand. Die mogen van jou dus wel gewoon aan de samenleving meedoen, maar een superfitte, gezonde 20-er niet?
Vaccin van 99% minimum? Onzin. Minimum voor wat? Geen maatregelen meer? Niemand eist dat ook.Moest Oostenrijk keer kijken naar België dan zouden ze zien dat hun lockdown voor ongevaccineerden ook onvoldoende zal zijn.
Lijkt dat sommigen wakker beginnen te worden voor de realiteit dat deze shit show nog vele jaren zal duren en meer ingrijpend zal zijn dan ze dachten.
Sommigen lijken nu ook tot inzien te komen dat delta variant te besmettelijk is voor een effectiviteit van 90-95%.
Met iets zo besmettelijk als delta variant hebt ge 99% minimum nodig.
Of toch 99% bij de ouderen. Want voor de jonge bevolking maakt het veel minder uit.
Hoe kan je dat nu al weten als ze het zelf nog niet weten.Wat Oostenrijk doet ,vind ik er toch wel over . Is dat niet tegen de mensenrechten ? Ongevaccineerden gaan opsluiten ? Enkel nog buitenkomen voor het noodzakelijke ? Nee dat is erover
Maar ook de minst duurzame. Liever veel lager risico op besmetbaarheid, besmetting, ziekenhuisopname maar wel voor meerdere maanden dan een momentopname en nog iets lager risico maar wel slechts enkele dagen. Ook voor de sectoren die je openhoudt. Wie gaat nu blijven testen of blijven testen aanbieden?. Waarom die testen niet meer mogen voor een CST is me toch een raadsel ,het is tenslotte de meest veilige van de "3G's"
ja maar de vaccins zijn al grotendeels uitgewerkt , j&j 13% pfizer 54% astrazeneca 48% , je kan stellen dat de helft vd bevolking hun vaccin niet meer beschermt , dan lijkt dat testen me net wel een goed idee .Hoe kan je dat nu al weten als ze het zelf nog niet weten.
Maar ook de minst duurzame. Liever veel lager risico op besmetbaarheid, besmetting, ziekenhuisopname maar wel voor meerdere maanden dan een momentopname en nog iets lager risico maar wel slechts enkele dagen. Ook voor de sectoren die je openhoudt. Wie gaat nu blijven testen of blijven testen aanbieden?
Niet gevaccineerd zijn is (helaas) een keuze: dat men er dan ook maar de gevolgen bijneemt.
Niet-gevaccineerd zijn is idd een keuze ,waar men iedere keer de grens verlegd naar wat ze nog mogen . En ik vind dat niet oké , die regeltjes die constant veranderen . Het volgende ,alle ongevaccineerde opsluiten in een instelling ?
Nee dat kan je absoluut niet stellen. Nog maar 100x uitgelegd dat die percentages waardeloos zijn.ja maar de vaccins zijn al grotendeels uitgewerkt , j&j 13% pfizer 54% astrazeneca 48% , je kan stellen dat de helft vd bevolking hun vaccin niet meer beschermt , dan lijkt dat testen me net wel een goed idee .
Dat ligt niet op tafel en op het moment dat dat op tafel ligt is protest volledig terecht. Nu niet.Niet-gevaccineerd zijn is idd een keuze ,waar men iedere keer de grens verlegd naar wat ze nog mogen . En ik vind dat niet oké , die regeltjes die constant veranderen . Het volgende ,alle ongevaccineerde opsluiten in een instelling ?
dat men dan gewoon zei ,vaccineren is verplicht punt . Waarom doet men dat niet ? Vind ik dan nog beter dan mensen echt te gaan pesten eigelijk . Of is het ergens een verantwoordelijkheid dat men niet wil nemen ?Er is een duidelijke formule waarmee je vanuit het reproductiegetal van een virus kan afleiden welke vaccinatiegraad je nodig hebt voor groepsimmuniteit. Aangezien schattingen voor de R0 van delta-variant variëren van 5 tot 9, heb je voor groepsimmuniteit 80 tot 90% vaccinatiegraad nodig, maar dat verondersteld natuurlijk héél wat andere zaken: "perfect" werkende vaccins, gelijke verdeling van al die gevaccineerde mensen over de samenleving, etc.
Het probleem is natuurlijk dat een grote groep ongevaccineerden geconcentreerd zijn in bepaalde regio's (Brussel), bepaalde bevolkingsgroepen en "moeilijk bereikbaar" zijn.
Vooraleer er een nieuwe lockdown komt zou ik toch graag eerst een véél strengere aanpak zien van ongevaccineerden: nergens nog binnen zonder coronapas, behalve het absolute minimum: supermarkt, dokter en apotheek en misschien nog kledingzaken.
En vooral: Singapore (dacht ik) heeft alvast een zeer goede maatregel genomen: ongevaccineerd en in het ziekenhuis met COVID19? Prima, hier is de volledige factuur, geen tussenkomst meer van de gezondheidszorg.
Inderdaad, men had beter van in het begin die grens zéér ver gelegd. Opsluiten in een instelling moet niet, maar een lockdown van de niet-gevaccineerde waarbij ze enkel nog in hun levensnoodzakelijkheden mogen voorzien, maar verder niet deelnemen aan de samenleving lijkt mij niet meer dan gepast. Zelfs op een buitenterras zou een niet gevaccineerde niet bediend mogen worden in de horeca wat mij betreft.
Is hier thans ook al vaak genoeg gepasseerd, hoe bereik je dat? Hoe controleer je dat? Hoe 'enforce' je dat? Wat met buitenlandse mensen?dat men dan gewoon zei ,vaccineren is verplicht punt . Waarom doet men dat niet ? Vind ik dan nog beter dan mensen echt te gaan pesten eigelijk . Of is het ergens een verantwoordelijkheid dat men niet wil nemen ?
Ze weten toch wie gevaccineerd is. Trek bij de ongevacinneerden jaarlijks hun boete van de belastingen af en maak die hoog genoeg.Is hier thans ook al vaak genoeg gepasseerd, hoe bereik je dat? Hoe controleer je dat? Hoe 'enforce' je dat? Wat met buitenlandse mensen?
Ik snap niet hoe dat als makkelijker OF efficiënter gezien kan worden?
. Dat terwijl de onwetende besmette gavaccineerde weer rustig met de kids (misschien ook wel besmet) naar opa en oma op bezoek gaat.
Dat is toch allemaal geregistreerd ?Wie niet gevaccineerd is moet boetes betalen .Is hier thans ook al vaak genoeg gepasseerd, hoe bereik je dat? Hoe controleer je dat? Hoe 'enforce' je dat? Wat met buitenlandse mensen?
Ik snap niet hoe dat als makkelijker OF efficiënter gezien kan worden?
Veel mensen . Men pa heeft corona ,men ma weigert zich te testen. Ze is gevaccineerd .Vandaag ook iemand gehoord (oké, anekdotisch, maar ook hier reeds op forum gelezen van iemand anders) die gevaccineerd is, lichte verkoudheid heeft, maar zich niet wil laten testen want anders zal zijn CST mogelijks niet meer geldig zijn.
Reken maar dat er nog wel mensen zullen zijn die zo zullen redeneren.