Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet alleen de economie, joden als verspreiders van o.a. tyfus was toen ook bon ton.
Enfin you name something bad en de joden waren wel de oorzaak.
Met het minieme verschil dat het ene de populistische opjutting was door nazi's op basis van ras, zonder empirische grond.

En het andere is wetenschappelijke consensus over vaccinatie, een keuze. Die anderen in de maatschappij beïnvloedt.

Behalve dat ze daar misschien gaan inzetten op de zogenaamde 2G ipv de 3G. Dat de derde G (van 'getest', naast gevaccineerd en genezen) er tussenuit zou vallen om een covidsafe-evenement te mogen bijwonen. Wat dus neerkomt op ongevaccineerden geen CST meer te geven.
Das nog 2G's tot 5G.... hadden ze toch gelijk??? :unsure:

Gedwongen en genaaid kan er mss ook nog bij :p

Vind de vergelijking met de Entlosüng maar onnozel en bij de haren gegrepen. Er zijn betere argumenten te maken dan teruggrijpen naar Godwins Law.

Er zit een gigantisch verschil tussen wat er in de jaren 30-40 gebeurde. Gigantisch. Er wordt niemand beboet, opgepakt, vermoord,.. Om de rest van de maatschappij te beschermen wordt de toegang tot de maatschappij je deels en tijdelijk ontzegd en je hebt volledig zelf in de hand of je er op een bepaald moment toch terug aan wilt deelnemen - mits vaccinatie. Volstrekt niet te vergelijken met de Endlosüng en een degoutant argument om te maken.

De "ongevaccineerden" bestaan niet. De groep ongevaccineerden is heel breed, van jongeren die nauwelijks risico lopen en dus geen belasting voor de zorg zijn
Kan je de laatste 300 pagina's van het topic lezen aub, vooraleer hier vol zelfvertrouwen wat gezever te komen verspreiden.

Ongevaccineerd = individueel meer risico + meer verspreiding bij besmetting.
Dus ook als je zelf weinig risico hebt --> vaccineren om de bevolking in zijn geheel beter te beschermen.
tot mensen die het al gehad hebben en daardoor beter beschermd zijn dan gevaccineerden.
Vaccinatie geeft gelijke of betere bescherming dan besmetting.
Gaan we dan mensen die straks geen booster prik nemen, of de tweede booster prik niet nemen ook behandelen als ongevaccineerd?
Dat gebeurt nu al, bv. om te reizen naar Israël.

Als blijkt dat het voor de algemene volksgezondheid en economie nodig is om te boosten, dan zullen boosters inderdaad een voorwaarde zijn om te kunnen deelnemen aan de maatschappij.
Totaal logisch.
En zelf met vaccin is er een duidelijke risicogroep aan te wijzen die de zorg belast, namelijk overgewicht, diabetes of ouderen met een zwakke weerstand. Die mogen van jou dus wel gewoon aan de samenleving meedoen, maar een superfitte, gezonde 20-er niet?
Ja, want overgewicht en ouderen met zwakke weerstand kan je op 5 seconden oplossen zoals met vaccinatie?

Moest er een veilige anti-overgewichtpil bestaan die overgewicht op 2 weken doet verdwijnen, heb je een punt. Nu niet.

Moest Oostenrijk keer kijken naar België dan zouden ze zien dat hun lockdown voor ongevaccineerden ook onvoldoende zal zijn.

Lijkt dat sommigen wakker beginnen te worden voor de realiteit dat deze shit show nog vele jaren zal duren en meer ingrijpend zal zijn dan ze dachten.
Sommigen lijken nu ook tot inzien te komen dat delta variant te besmettelijk is voor een effectiviteit van 90-95%.
Met iets zo besmettelijk als delta variant hebt ge 99% minimum nodig.

Of toch 99% bij de ouderen. Want voor de jonge bevolking maakt het veel minder uit.

Moest Oostenrijk keer kijken naar België dan zouden ze zien dat hun lockdown voor ongevaccineerden ook onvoldoende zal zijn.

Lijkt dat sommigen wakker beginnen te worden voor de realiteit dat deze shit show nog vele jaren zal duren en meer ingrijpend zal zijn dan ze dachten.
Sommigen lijken nu ook tot inzien te komen dat delta variant te besmettelijk is voor een effectiviteit van 90-95%.
Met iets zo besmettelijk als delta variant hebt ge 99% minimum nodig.

Of toch 99% bij de ouderen. Want voor de jonge bevolking maakt het veel minder uit.
Vaccin van 99% minimum? Onzin. Minimum voor wat? Geen maatregelen meer? Niemand eist dat ook.
Wat wel is, is dat groepsimmuniteit niet mogelijk zal zijn. En dat is al van vorig jaar dat ze dat doorhebben en zeggen.

Wat Oostenrijk doet ,vind ik er toch wel over . Is dat niet tegen de mensenrechten ? Ongevaccineerden gaan opsluiten ? Enkel nog buitenkomen voor het noodzakelijke ? Nee dat is erover . Waarom die testen niet meer mogen voor een CST is me toch een raadsel ,het is tenslotte de meest veilige van de "3G's"

Wat Oostenrijk doet ,vind ik er toch wel over . Is dat niet tegen de mensenrechten ? Ongevaccineerden gaan opsluiten ? Enkel nog buitenkomen voor het noodzakelijke ? Nee dat is erover
Hoe kan je dat nu al weten als ze het zelf nog niet weten.
. Waarom die testen niet meer mogen voor een CST is me toch een raadsel ,het is tenslotte de meest veilige van de "3G's"
Maar ook de minst duurzame. Liever veel lager risico op besmetbaarheid, besmetting, ziekenhuisopname maar wel voor meerdere maanden dan een momentopname en nog iets lager risico maar wel slechts enkele dagen. Ook voor de sectoren die je openhoudt. Wie gaat nu blijven testen of blijven testen aanbieden?

Niet gevaccineerd zijn is (helaas) een keuze: dat men er dan ook maar de gevolgen bijneemt.

Hoe kan je dat nu al weten als ze het zelf nog niet weten.

Maar ook de minst duurzame. Liever veel lager risico op besmetbaarheid, besmetting, ziekenhuisopname maar wel voor meerdere maanden dan een momentopname en nog iets lager risico maar wel slechts enkele dagen. Ook voor de sectoren die je openhoudt. Wie gaat nu blijven testen of blijven testen aanbieden?

Niet gevaccineerd zijn is (helaas) een keuze: dat men er dan ook maar de gevolgen bijneemt.
ja maar de vaccins zijn al grotendeels uitgewerkt , j&j 13% pfizer 54% astrazeneca 48% , je kan stellen dat de helft vd bevolking hun vaccin niet meer beschermt , dan lijkt dat testen me net wel een goed idee .

Niet-gevaccineerd zijn is idd een keuze ,waar men iedere keer de grens verlegd naar wat ze nog mogen . En ik vind dat niet oké , die regeltjes die constant veranderen . Het volgende ,alle ongevaccineerde opsluiten in een instelling ?

Ik veronderstel dat er veel protest zal komen en die is waarschijnlijk deels terecht. Persoonlijk heb ik het er ook zeer moeilijk mee dat men een deel van de bevolking verplicht in afzondering zet.

Maar aan de andere kant:
- Al maandenlang probeert men met zeer veel campagnes, feiten, beperkte maatregelen en een oproep tot gezond verstand de mensen bij te brengen dat we er heus wel geraken (misschien later dan verwacht) indien iedereen z'n duit in het zakje doet. Wanneer er sommigen de maatschappij bewust blijven ontwrichten dan moeten ze misschien aan het handje gehouden worden?

- Is dit niet wat de bewuste antivaxers al anderhalf jaar roepen?
"Zet een deel van de bevolking in quarantaine en laat de anderen verder hun leven leiden."
Iets met een boemerang.....

Er is een duidelijke formule waarmee je vanuit het reproductiegetal van een virus kan afleiden welke vaccinatiegraad je nodig hebt voor groepsimmuniteit. Aangezien schattingen voor de R0 van delta-variant variëren van 5 tot 9, heb je voor groepsimmuniteit 80 tot 90% vaccinatiegraad nodig, maar dat verondersteld natuurlijk héél wat andere zaken: "perfect" werkende vaccins, gelijke verdeling van al die gevaccineerde mensen over de samenleving, etc.

Het probleem is natuurlijk dat een grote groep ongevaccineerden geconcentreerd zijn in bepaalde regio's (Brussel), bepaalde bevolkingsgroepen en "moeilijk bereikbaar" zijn.

Vooraleer er een nieuwe lockdown komt zou ik toch graag eerst een véél strengere aanpak zien van ongevaccineerden: nergens nog binnen zonder coronapas, behalve het absolute minimum: supermarkt, dokter en apotheek en misschien nog kledingzaken.
En vooral: Singapore (dacht ik) heeft alvast een zeer goede maatregel genomen: ongevaccineerd en in het ziekenhuis met COVID19? Prima, hier is de volledige factuur, geen tussenkomst meer van de gezondheidszorg.

Niet-gevaccineerd zijn is idd een keuze ,waar men iedere keer de grens verlegd naar wat ze nog mogen . En ik vind dat niet oké , die regeltjes die constant veranderen . Het volgende ,alle ongevaccineerde opsluiten in een instelling ?

Inderdaad, men had beter van in het begin die grens zéér ver gelegd. Opsluiten in een instelling moet niet, maar een lockdown van de niet-gevaccineerde waarbij ze enkel nog in hun levensnoodzakelijkheden mogen voorzien, maar verder niet deelnemen aan de samenleving lijkt mij niet meer dan gepast. Zelfs op een buitenterras zou een niet gevaccineerde niet bediend mogen worden in de horeca wat mij betreft.

ja maar de vaccins zijn al grotendeels uitgewerkt , j&j 13% pfizer 54% astrazeneca 48% , je kan stellen dat de helft vd bevolking hun vaccin niet meer beschermt , dan lijkt dat testen me net wel een goed idee .
Nee dat kan je absoluut niet stellen. Nog maar 100x uitgelegd dat die percentages waardeloos zijn.

Dat ligt niet op tafel en op het moment dat dat op tafel ligt is protest volledig terecht. Nu niet.
Opnieuw, het ticket naar deelname aan de maatschappij heeft elke niet-gevaccineerde volledig zelf in hand. De maatschappij moet zichzelf ook beschermen.

Er is een duidelijke formule waarmee je vanuit het reproductiegetal van een virus kan afleiden welke vaccinatiegraad je nodig hebt voor groepsimmuniteit. Aangezien schattingen voor de R0 van delta-variant variëren van 5 tot 9, heb je voor groepsimmuniteit 80 tot 90% vaccinatiegraad nodig, maar dat verondersteld natuurlijk héél wat andere zaken: "perfect" werkende vaccins, gelijke verdeling van al die gevaccineerde mensen over de samenleving, etc.

Het probleem is natuurlijk dat een grote groep ongevaccineerden geconcentreerd zijn in bepaalde regio's (Brussel), bepaalde bevolkingsgroepen en "moeilijk bereikbaar" zijn.

Vooraleer er een nieuwe lockdown komt zou ik toch graag eerst een véél strengere aanpak zien van ongevaccineerden: nergens nog binnen zonder coronapas, behalve het absolute minimum: supermarkt, dokter en apotheek en misschien nog kledingzaken.
En vooral: Singapore (dacht ik) heeft alvast een zeer goede maatregel genomen: ongevaccineerd en in het ziekenhuis met COVID19? Prima, hier is de volledige factuur, geen tussenkomst meer van de gezondheidszorg.

Inderdaad, men had beter van in het begin die grens zéér ver gelegd. Opsluiten in een instelling moet niet, maar een lockdown van de niet-gevaccineerde waarbij ze enkel nog in hun levensnoodzakelijkheden mogen voorzien, maar verder niet deelnemen aan de samenleving lijkt mij niet meer dan gepast. Zelfs op een buitenterras zou een niet gevaccineerde niet bediend mogen worden in de horeca wat mij betreft.
dat men dan gewoon zei ,vaccineren is verplicht punt . Waarom doet men dat niet ? Vind ik dan nog beter dan mensen echt te gaan pesten eigelijk . Of is het ergens een verantwoordelijkheid dat men niet wil nemen ?

dat men dan gewoon zei ,vaccineren is verplicht punt . Waarom doet men dat niet ? Vind ik dan nog beter dan mensen echt te gaan pesten eigelijk . Of is het ergens een verantwoordelijkheid dat men niet wil nemen ?
Is hier thans ook al vaak genoeg gepasseerd, hoe bereik je dat? Hoe controleer je dat? Hoe 'enforce' je dat? Wat met buitenlandse mensen?

Ik snap niet hoe dat als makkelijker OF efficiënter gezien kan worden?

Is hier thans ook al vaak genoeg gepasseerd, hoe bereik je dat? Hoe controleer je dat? Hoe 'enforce' je dat? Wat met buitenlandse mensen?

Ze weten toch wie gevaccineerd is. Trek bij de ongevacinneerden jaarlijks hun boete van de belastingen af en maak die hoog genoeg.

Buitenlanders mogen gewoon het land niet meer in zonder vaccinatie bewijs, zoals op nog meer plaatsen gebeurt.

Verder wat steekproeven op CST,en maak daar dan desnoods een 1G van.

Dan zijn er die paar gevallen die geen vaccinatie mogen krijgen, voorzie daar een speciaal doktersattest voor.

. Dat terwijl de onwetende besmette gavaccineerde weer rustig met de kids (misschien ook wel besmet) naar opa en oma op bezoek gaat.

Vandaag ook iemand gehoord (oké, anekdotisch, maar ook hier reeds op forum gelezen van iemand anders) die gevaccineerd is, lichte verkoudheid heeft, maar zich niet wil laten testen want anders zal zijn CST mogelijks niet meer geldig zijn.
Reken maar dat er nog wel mensen zullen zijn die zo zullen redeneren.

Dat is toch allemaal geregistreerd ?Wie niet gevaccineerd is moet boetes betalen .

Buitenlanders is te zien van welk land ze komen . (als vaccins daar voorhanden zijn , geen entree voor die mensen ) . Voor andere landen verplicht testen dan(wat nu al is) .

Corona zal nooit stoppen voor de groepsimmuniteit Wereldwijd bereikt wordt . Zo dat de kans kleiner wordt op nieuwe varianten . Hier 3 keer prikken terwijl Afrika nog geen 1 prik heeft (grontendeels), is niet de manier .

Vandaag ook iemand gehoord (oké, anekdotisch, maar ook hier reeds op forum gelezen van iemand anders) die gevaccineerd is, lichte verkoudheid heeft, maar zich niet wil laten testen want anders zal zijn CST mogelijks niet meer geldig zijn.
Reken maar dat er nog wel mensen zullen zijn die zo zullen redeneren.
Veel mensen . Men pa heeft corona ,men ma weigert zich te testen. Ze is gevaccineerd .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan