Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Komt er gek genoeg voor op neer de enige groep waarvan je redelijk zeker weet dat die niet besmet rondlopen (de negatief geteste groep) uit te sluiten van contact.

Hoe absurdistisch willen we het hebben?

Zoals ge zelf aangeeft, redelijk zeker, dus niet volledig zeker.
Een PCR-test is ook maar een momentopname dus de kans dat een geteste niet-gevaccineerde besmet rondloopt, bestaat idd ook nog altijd (en is mss zelfs niet zo veel kleiner dan de kans dan dat een gevaccineerde besmet is?)

Daarom dat bij de regels ivm hoogrisicocontacten en quarantaine er ook twee keer getest wordt.

Gewoon IEDEREEN laten testen alvorens een evenenement of horecazaak te laten betreden zou natuurlijk nog minder risico inhouden, maar dat is financieel en logistiek gezien gewoon onhaalbaar.

Zoals ik hier al zo vaak heb aangehaald zullen er nu altijd risico's blijven bestaan, risico's die we gewoon nemen en aanvaarden als maatschappij, net zoals we ook tijdens de lockdowns nog altijd bepaalde risico's bleven nemen en aanvaarden.

En liever dan die risico's toestaan bij de gevaccineerden dan bij de niet-gevaccineerden.

Laatst bewerkt:
Komt er gek genoeg voor op neer de enige groep waarvan je redelijk zeker weet dat die niet besmet rondlopen (de negatief geteste groep) uit te sluiten van contact.

Hoe absurdistisch willen we het hebben?

Hm, ben je de vorige post al vergeten? Die je verder links laat liggen?

Nee, het is niet absurdistisch. Want getest en niet gevaccineerd = 3x vatbaarder om besmet te worden door gevaccineerden zonder symptomen op zo'n covidsafe-evenement. En daarna ook besmettelijker, dus meer kan om het nog door te geven na dat evenement. Meer kans om besmet te worden en meer kans om het door te geven achteraf, dus slimmer om ze misschien niet te laten deelnemen.

De enige reden om het niét te doen, is geen logische reden, maar een ethische.

....Meer kans om besmet te worden en meer kans om het door te geven achteraf, dus slimmer om ze misschien niet te laten deelnemen.
De kans is juist groter dat al die gevaccineerden elkaar mssaal besmetten. Ze hebben immers vaak geen symptomen en hoeven niet te testen.
Precies wat we zien op die covid SAFE horeca en evenementen. Besmettingen zijn huizenhoog.

Dus zouden ook gevaccineerden moeten testen.

De kans is juist groter dat al die gevaccineerden elkaar mssaal besmetten. Ze hebben immers vaak geen symptomen en hoeven niet te testen.
Precies wat we zien op die covid SAFE horeca en evenementen. Besmettingen zijn huizenhoog.

En waar is uw bron die aantoont dat die besmettingen vooral te wijten zijn aan CST-evenementen?
Er zijn gewoon veel besmettingen omdat mensen gewoon de laatste weken/maanden altijd en overal veel contacten hebben, ook meer dan genoeg in situaties waarin er geen CST is.
En zie mijn vorige post: iedereen constant laten testen is financieel en logistiek niet haalbaar.

Lees mijn post nog een keer:
Besmetten NA het evenement. Net zoals ik in mijn vorige al zei. TIJDENS maakt niet uit, want dan besmet je gevaccineerden. Maar TIJDENS het evenement heeft de niet-gevaccineerde 3x meer kans om besmet te worden, en NA het evenement bovenop die 3x meer kans, ook nog eens meer kans om anderen te besmetten.

Dus ja, we zouden ook gevaccineerden kunnen testen. Maar niet-gevaccineerden uit covidsafe-evenementen houden, is logisch gezien een goeie manier om een problematische besmettingsketen door te knippen. Dat gaat veel meer uithalen.

Negeer jij eigenlijk gewoon alles wat je tegenspreekt? Zoals @Lobmans al zei is iedereen testen onhaalbaar, mijn reactie op je post heb je ook gewoon genegeerd. Voorts blijf je maar dingen poneren als waarheid zonder daar ook maar iets van bron bij te zetten. En kom nu niet af met 'dat is mijn mening' of iets van dat. Voor de statements waarmee jij over de brug komt mag je gerust met bewijzen afkomen.

Je blijft wetenschappelijk onderbouwde tegenargumentatie negeren of verdraaien en hetzelfde punt steeds opnieuw herhalen.
Besmetten NA het evenement. Net zoals ik in mijn vorige al zei. TIJDENS maakt niet uit, want dan besmet je gevaccineerden.
Maakt heel veel uit

Ook gevacinneerden kunnen sterven (zeker als ze ouder zijn) of long covid krijgen.
Teven kunnen gevacinneerden het virus doorgeven. Hetgeen ze momenteel ook massaal doen.

Hoezo onhaalbaar?

Het is duur en lastig. Maar de samenleving sluiten is ook duur. Een in sociaal opzicht zelfs veel duurder.

Ik zeg niet dat je iedereen moet testen. Maar mensen die ongevacineerden willen uitsluiten vd samenleving moeten consequent zijn. Geen free lunches aub.

De testcentra kunnen nu al amper volgen waardoor resultaten bij momenten lang (48 uur) op zich laten wachten.

Als ge dan ook nog eens iedereen wilt laten testen die in het weekend naar een evenement, voetbalwedstrijd, restaurant, café, ... wil gaan dan gaat het over honderdenduizenden testen die afgenomen moeten worden op voorhand, als wel al niet los over het miljoen gaan. Hoe gaan ze dat bolwerken denkt ge? De vertraging gaat alleen maar groter worden waardoor er nog meer dagen tussen afname test en evenement gaan zitten, en dan wordt het vrij nutteloos aangezien ge in die dagen er tussenin nog steeds besmet kunt geraken.

Neen, op het moment dat de toestand in de ziekenhuizen écht te kritiek dreigt te worden dan zal er niks anders op zitten dan bepaalde sectoren terug te sluiten (of er alleszins maatregelen in te voeren), maar constant iedereen testen is gewoon totaal onrealistisch en er zijn bovendien te weinig voordelen aan verbonden (aangezien ge zoals aangegeven ook na zo'n test geen zekerheid hebt van niet besmet te zijn).

Hoezo onhaalbaar?

Het is duur en lastig. Maar de samenleving sluiten is ook duur. Een in sociaal opzicht zelfs veel duurder.

Ik zeg niet dat je iedereen moet testen. Maar mensen die ongevacineerden willen uitsluiten vd samenleving moeten consequent zijn. Geen free lunches aub.
Gezien het feit da je gewoon heelder delen van posts negeert en consequent weigert om bewijzen van jouw statements te posten heeft het echt geen enkel nut om in te gaan op deze onzin. Ik wil gerust in debat gaan met mensen die andere standpunten hebben dan het mijne, maar op deze manier is dat echt volledig nutteloos.

Gast, please, ik ben zelf gevaxt.
Gast please, ik zeg nergens dat je niet gevaccineerd bent. Ik zeg dat je consequent met onnozele stellingen afkomt die doen uitschijnen alsof gevaccineerden het grote gevaar zijn en weigert die te onderbouwen met echte cijfers (en dat is toch redelijk noodzakelijk bij hetgene wat jij zegt). Dat doe je nu weer. Ik ga er in ieder geval mijn tijd niet meer aan verdoen.

Het loopt uit de hand ,zover is duidelijk . Opnieuw komt m'n voorspelling uit dat die nieuwe regels(mondmaskers in winkels ,horeca CST) een golf niet tegenhouden .

Als ge met uw auto tegen een obstakel rijdt dan gaat de impact wel groter zijn als ge dat met volle gas doet, of toch nog even op de rem gaat staan.

Lijkt mij ook wel duidelijk dat CST als maatregel niet voldoende is en dat dit in de huidige situatie gecombineerd moet worden met andere maatregelen zoals bv verplichte mondmaskerdracht. Wat bv Vlieghe nu aangeeft.

Maar testen verplichten voor gevaccineerden komt in de praktijk neer op sluiting imo.

Het loopt uit de hand ,zover is duidelijk . Opnieuw komt m'n voorspelling uit dat die nieuwe regels(mondmaskers in winkels ,horeca CST) een golf niet tegenhouden .
Geert Molenberghs, ben jij dat? :unsure:

We kunnen er allemaal op sakkeren, maar zou nu niet graag in de schoenen staan van de beleidsmakers. Weinig verstrengingen gaat nu op steun kunnen rekenen bij de brede bevolking.

Terug verplicht thuiswerken (waar mogelijk uiteraard), mondmaskers op events (zoals in een theaterzaal), ... dat krijg je misschien nog wel verkocht, maar zal dat genoeg zijn?

Zaken opnieuw sluiten (horeca, kappers, ...) lijkt me een no-go. Horeca kan je misschien wel terug verstrengen (aan tafel zitten, zoveel mogelijk mondmasker, ...), maar dat betekent wel opnieuw de sluiting van dancings bijvoorbeeld. Ook bepaalde events worden dan moeilijker of onmogelijk (drank tijdens een concert).

Benieuwd alvast naar de maatregelen in Nederland.

Waarom wordt er eigenlijk nog getest?

Ik zie overal rond me positive gevaccineerden. Als je de regels van hoog risico contacten volgt, is iedereen continu aan het getest worden of in quarantine. Redelijk zinloos, tenzij je echt gelooft dat een positive vader die geen symptomen heeft zijn kinderen niet zal aanraken vb.

Gast, please, ik ben zelf gevaxt.

Maar daarom ga ik en iedereen die ik ken wel door met ons leven.
O ja, en ik ben tegen uitsluiting van groepen. Dat ook ja. Daar hoef je echt niet ongevaxt voor te zijn.
In elke andere situatie ben ik ook absoluut tegen uitsluiten van groepen, maar hoelang gaan we blijven pamperen van mensen die dit aan de gang houden? Ik ben er stilletjes aan klaar mee eerlijk gezegd. En ja, vaccinatie verplichten is misschien nog de beste optie (indien dit wettelijk kan).

Maakt heel veel uit

Ook gevacinneerden kunnen sterven (zeker als ze ouder zijn) of long covid krijgen.
Teven kunnen gevacinneerden het virus doorgeven. Hetgeen ze momenteel ook massaal doen.
Ja, maar de kans dat ze op het ziekenhuis komen is een pak kleiner en dat is nu het grote probleem. Besmettingen hoeven niet persé een probleem te zijn voor de grote hoop gevaccineerden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan