Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb al een paar evenementen gedaan : je gaat er niet zomaar binnen zonder CST en je ID erbij te tonen.
Dat een cafébaas het nalaat ID te controleren wil ik geloven maar op grote evenementen zeker niet.

En heel besmettingen en CST verhaal is al meermaals gevoerd en zelfde argumenten gaan hier weer tegen elkaar gebruikt worden.
Als je nog niet begrijpt hoe precies vaccins werken en hoe CST gebruikt wordt dan kunnen we blijven herhalen.
Dan gaan wij naar verschillende evenementen.

Ik snap dit niet hoor. Niemand zegt hier dat heel dat CST compleet waterdicht is, en toch wordt er hier door sommigen gedaan alsof dat hele ding hier blind verdedigd wordt of alsof iedereen denkt dat dat de boel op zichzelf gaat oplossen.

Letterlijk elke wet of regel kan omzeild worden. Letterlijk iedereen hier weet dat het CST niet bulletproof is. Die vergelijking met bier klopt echter wel. Er bestaat geen enkele wet of maatregel die niet te omzeilen valt op de een of de andere manier. Zullen we anders de wegcode vernietigen, want er rijden nog steeds mensen te snel zonder gepakt te worden?

No shit dat het CST niet compleet zonder fout is. Dat beseft iedereen. Dat constante gehamer op situaties waarin je het kan omzeilen haalt op dat vlak niks uit want dat weet iedereen hier. Het is echter niet omdat een maatregel te omzeilen valt door mensen van slechte wil (opnieuw: da's met alles zo) dat we de moeite niet moeten doen. Of dat CST gebeuren nu echt nuttig blijkt of niet, daar zal waarschijnlijk tot het einde der mensen over geluld worden, maar dat gezeik dat het al bij voorbaat compleet nutteloos is op elk vlak omdat er hier en daar mensen door de mazen van het net glippen is onzin.
Akkoord, maar dan moet 'de scholen zijn broeihaarden, die moeten we strenger aanpakken' ook stoppen. 't Is juist hetzelfde. Kinderen zijn niet gevaccineerd vs nen hoop volwassenen op elkaar geplakt waarvan er maar 1 nodig is die positief is, wat niet te controleren valt met CST.

En ja, gij ebt da nie gezegd inderdaad. Maar mijn post doelde daarop.

Bij die 2 grote evenementen waar ik geweest ben, controleerde ze ook al ID's en dat ging zeer vlot. Zal vast wel ergens niet zo goed gecontroleerd worden, maar dat lijkt me eerder de uitzondering.

@puni: EDIT: Ondertussen voeren ze in Denemarken de mondmaskerverplichting ook volledig af. Werkt covid daar anders, of zou het kunnen dat die inzichten van de mensen waar jij hier je vertrouwen in stelt misschien toch niet zo zeker zijn als je ze voorstelt?
@puni: Alleen zijn er alsmaar meer landen, de Scandinavische op kop (Zweden, Denemarken), die corona ondertussen gewoon beschouwen als een virus als een ander.

Narrator: 'maar de maatregelen kwamen terug'.
Twee maanden na schrappen van alle coronabeperkingen komt Denemarken terug op dat besluit: coronapas opnieuw ingevoerd

Gaat zelfs nog iets verder, de geldigheid van andere vaccins is ook beperkt tot negen maanden. Daarna is booster shot noodzakelijk om in Oostenrijk een groene pas te hebben.
Inderdaad over gelezen maar op zich geen probleem aangezien ze waarschijnlijk morgen beslissen om J&J en AZ boostershots te geven
Veel Pfizers aan zorgpersoneel ook hoor van januari tot april 2021. Dat is tussen nu en januari 2022 dus allemaal +9 maand geleden.

Ik zal maar nog eens klagen dat ik niet begrijp waarom de vaccinatiecentra niet sinds eind september al grotendeels terug heropend zijn om volle bak boostershots te geven.

Laatst bewerkt:
Effectiviteitsdata van boosters ziet er wel fenomenaal uit bij de laatst uitgekomen studies.

95% tegen symptomatische infectie, ten opzichte van 2 doses, tegen delta en zelfs beta.
En neemt niet af na een maand zoals bij 2, maar neemt zelfs toe.

Betekent hoogstwaarschijnlijk ook een enorm hoge blokkage tegen transmissie.

Hopelijk trekken ze de vaccinatie open naar -65 ook (zoals polen vandaag), dan hebben we geen gezever in december en januari, zeker moest er een grotere griepuitbraak bijkomen.

Waarom zouden we 'even de kat uit de boom kijken' terwijl de praktijk (Israel) en de studies aantonen dat het alleen maar grote voordelen heeft, en supply geen issue meer is?
Repost van 22 oktober.

Ondertussen zijn we 3 weken verder en is de "Hoge gezondheidsraad" nog steeds bezig met 'evalueren'.

Op die tijd en aan het tempo van juni, kon vandaag al 35% van de +18 zijn booster gekregen hebben.

Veel Pfizers aan zorgpersoneel ook hoor van januari tot april 2021. Dat verloopt allemaal tussen nu en januari.

Ik zal maar nog eens klagen dat ik niet begrijp waarom de vaccinatiecentra niet sinds eind september al grotendeels terug heropend zijn om volle bak boostershots te geven.
hadden ze niet te weinig personeel nog om al die centra te bemannen ? Een deel draait daarop vrijwilligers ,die waarschijnlijk ook wel dachten dat dit een eenmalig fenomeen ging zijn .

hadden ze niet te weinig personeel nog om al die centra te bemannen ? Een deel draait daarop vrijwilligers ,die waarschijnlijk ook wel dachten dat dit een eenmalig fenomeen ging zijn .
Verdubbel de vrijwilligersvergoedingen dan gewoon.

De potentiele economische schade in een economie van 10 miljard gdp per week door het niet te doen, is exponentieel veel groter.

Altijd dat 'afwachten' en 'even de kat uit de boom kijken'.
Als je die data uit Israël ziet, moet je toch gewoon niet twijfelen en het zekere voor het onzekere nemen.

Nu ligt het alleszins niet aan een tekort aan vaccins dat ze Israël niet konden volgen.

Ze adviseren vandaag om J&J te boosten, terwijl een blinde mol 2 maanden geleden al kon zien dat dit nodig was. Toen was al bekend dat J&J in feite een 2-dose vaccin zou moeten zijn.
Er spelen daar misschien ook wat politieke redenen mee (de 'moeilijk bereikbare groepen' overtuigen gaat moeilijker als je zegt dat ze alsnog 2 keer moeten komen).

Laatst bewerkt:
Dan gaan wij naar verschillende evenementen.

Akkoord, maar dan moet 'de scholen zijn broeihaarden, die moeten we strenger aanpakken' ook stoppen. 't Is juist hetzelfde. Kinderen zijn niet gevaccineerd vs nen hoop volwassenen op elkaar geplakt waarvan er maar 1 nodig is die positief is, wat niet te controleren valt met CST.

En ja, gij ebt da nie gezegd inderdaad. Maar mijn post doelde daarop.

wederom : welk alternatief zou je kunnen bedenken?

En als het inderdaad zo is dat er heel veel evenementen zijn waar ze laks zijn dan best eigenlijk gewoon stoppen met evenementen tot ze oftewel wel toepassen wat ze moeten toepassen of de golf voorbij is.

daarvan dat mijn collega naar Regi is geweest in het sportpaleis , had zijn id thuis vergeten , zag een jongere controleur ,die heeft hem gewoon doorgelaten hoor .

Mijne maat zei dit weekend ook "als je wat lichte symptomen hebt ,je gewoon niet laten testen , anders kan je niet meer uitgaan."

CST is zo lek als een zeef , je kan ook niet verwachten dat iedere burger zomaar andere burgers gaat controleren .

Ik ben ook naar Regi geweest en moest m'n ID tonen en zag ook iedereen rondom mij z'n ID tonen. Op voorhand werd op de site, social media, mailings ook heel duidelijk gecommuniceerd dat er gecontroleerd werd op ID-kaart. Dat uw kameraad alsnog is binnen geraakt is gewoon omdat hij geluk had dat die controleur hem het voordeel van de twijfel gaf. Aangezien het zeer duidelijk aangekondigd was, is de kans dan ook gewoon bijzonder klein dat er al een niet-gevaccineerde de gok zou wagen om te gaan betalen voor een ticket, tot daar te rijden en al die moeite te doen, wetende dat de kans zeer groot is hij geweigerd wordt. Zo'n anekdote zegt dus niets.

Zoals al aangehaald: elke wet kan omzeild worden en bij elke wet zal er wel eens iemand door de mazen van het net glippen, zelfs bij controle. (zélfs Dutroux toen ze destijds een huiszoeking deden met kinderen in z'n kelder)

Laatst bewerkt:
Nee sinds eind augustus. Ik herinner me discussie tussen u en @JPV . Daar horen we precies niets meer van.

Augustus: Dirk Ramaekers, de verantwoordelijke vaccinatie taskforce: "De snelheid van de vaccinatie ligt niet langer samen met de snelheid van de leveringen, maar met het aantal mensen dat nog een vaccin wil. Sinds juli is de vaccinatiebereidheid bepalend.”

Dus alleszins sinds juli was er al reservecapaciteit voor boosters.
De resultaten van Israël waren toen wel nog niet binnen. Vanaf september echter wel.

Vanaf laatste week september tot en met vandaag vaccineren aan de pieksnelheid van de 2de helft van juni (van 15/06 tot 30/06 +- 900.000 vaccinaties met Pfizer) , betekent dat er vandaag +- 2.500.000 boosters gezet zouden zijn = 51% van de totale 18+ bevolking.

Dan zouden we volgens mij totaal niet aan de huidige cijfers zitten, en bijkomend alweer discussiëren over extra maatregelen.

En het is niet dat de derdewereld landen momenteel beter af zijn omdat we hier al 2 maanden treuzelen.

Ivm de laksheid qua controleren in de horeca wordt het zowel voor uitbaters als niet-gevaccineerden toch ietwat oppassen geblazen:

Ivm de laksheid qua controleren in de horeca wordt het zowel voor uitbaters als niet-gevaccineerden toch ietwat oppassen geblazen:

toch niet zo onlogisch gezien CST vervalst eigenlijk valsheid in geschrifte doet.

wederom : welk alternatief zou je kunnen bedenken?

En als het inderdaad zo is dat er heel veel evenementen zijn waar ze laks zijn dan best eigenlijk gewoon stoppen met evenementen tot ze oftewel wel toepassen wat ze moeten toepassen of de golf voorbij is.
Een algemeen alternatief dat al meermaals werd bepleit door vele wetenschappers;
Sam Brokken

Bekijk gerust het volledige filmpje en andere in de reeks.

Een algemeen alternatief dat al meermaals werd bepleit door vele wetenschappers;
Sam Brokken

Bekijk gerust het volledige filmpje en andere in de reeks.
De eerste minuut van dat filmpje staat al vol met zodanig veel dommigheid, compleet in contrast met alle empirische vaststellingen van het afgelopen jaar, dat ik het gewoon afgezet heb.

Wat een brol zeg.
Niet verwonderlijk als je zelfs al van de PXL ontslagen wordt :biglaugh:

Ik heb dit weekend het gehele CST verhaal van dicht kunnen bekijken in de horeca. 't Is geen waterdicht concept', neen, 't is zo lek als iets.
Dat is mij afgelopen vrijdag ook opgevallen, in 2 zaken in Hasselt geweest, in de eerste hebben ze niet eens naar het CST gevraagd, in de tweede zaak vroeg de baas gewoon "jullie zijn beide gevaccineerd he" en daar is het bij gebleven.

Hangt er misschien ook vanaf als ze zien of mensen al met hun ID en smartphone in de aanslag staan?
Dat men dan zo iets heeft van, ze willen het tonen dus zal wel oké zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan