Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dat maakt hen niet minder mens in mijn ogen en geeft geen recht tot uitsluiting van sociaal leven. Dit soort maatregelen is een precedent en zet de deur wagenwijd open voor nog straffere maatregelen. Of voor maatregelen bij andere crisissen.

Ik zeg maar wat; klimaatcrisis met fictief voorbeeld;
Nieuwe maatregel: Vlees en vleesproductie is ontzettend vervuilend en dus te vermijden als we de klimaatverandering willen tegengaan. We kunnen 1 miljoen mensen redden als we nu iets doen aan klimaatverandering.
Daarom mag je vanaf morgen geen vlees meer eten. 't is te zeggen; het mag nog wel, maar als je nog vlees koopt, word je van het elektriciteitsnet gegooid. Want dat compenseert dan en zo doe je toch nog iets voor het klimaat.

Nu kan je dit een belachelijke maatregel vinden, maar zonder twijfel zijn er ook mensen die dat een gegronde maatregel zouden vinden, want we moeten er alles aan doen om het klimaat en mensen te redden. Die laatste groep gaat die strafmaatregel dan ook logisch vinden, want de enige die er last van hebben zijn 'Mensen die hun gezond verstand niet willen gebruiken aangezien ze koppig blijven weigeren niet langer vlees te eten.'

Bij dit voorbeeld kan je vlees gerust vervangen door vliegtuigverplaatsingen, benzine/dieselauto rijden, ...

Datzelfde gevoel heb ik nu ook bij die Coronaregels in Oostenrijk.
Niet gevaccineerd? Geen probleem, maar dan mag je geen sociaal leven meer hebben. En dat vind ik geen goede evolutie.
Los van dat ik uw vergelijking eigenlijk niet goed vind, is de keuze nog altijd beter dan iedereen van electriciteitsnet te gooien, om verder te gaan in uw voorbeeld. Want dat kan het alternatief zijn indien het echt nodig is.

Van den Broucke wilt mensen die in de zorg werken verplicht laten vaccineren anders worden ze geschorst. Meer dan 95% in die sector is gevaccineerd.
Wat gaan die overige niet eens 5% dan uithalen of wat voor verschil gaan ze dan maken?
Nog geen jaar geleden riep die nog met de gele tetris gebit dat wanneer 75% van de gehele bevolking gevaccineerd, we de strijd gaan winnen. Ik zie het hem nog zo zeggen.
Naja voorkauwen dan want die kerel praat alsof hij voor de klas staat van het 1ste kleuterklasje en uitlegt hoe ze hun jasje moeten aan doen en hun neusjes moeten snuiten.
Zo komt hij over tijdens een interview, meest slaapverwekkende figuur ooit.
Maar dus hij wilt dat die 5% het werk neerlegt juist op het moment dat er een nijpend tekort is aan zorgpersoneel?
Goed bezig ouwe man.
Die 70% was een veronderstelling zonder de Delta variant en voor de hele bevolking, niet voor ziekenhuizen alleen. Een veronderstelling zeg ik, want nogmaals, wetenschap gaat van iets uit en past aan indien nodig. Daarnaast is het toch niet gek dat je, als werknemer in een ziekenhuis, gevaccineerd moet zijn? Dat is zo met meerdere vaccins die ook niet voor de rest van de bevolking verplicht zijn. In een ziekenhuis heb je gewoon bepaalde medische verplichtingen naar de patiënten toe imo.

Hij had het over het 'contacten'. Een CST-event zijn ook contacten.

Jij maakt er nu een eigen versie van dat CST niet zou tellen als contacten.
Allee, kom. Waar roept MVR om alle contacten, ook met CST, te vermijden? Nee, je wilt een tegenstelling zien, maar hij volgt de regels stipt (in dit geval) en vraagt iedereen om dat te doen. Dat is het tegenovergestelde van hypocrisie.

Van den Broucke wilt mensen die in de zorg werken verplicht laten vaccineren anders worden ze geschorst. Meer dan 95% in die sector is gevaccineerd.
Wat gaan die overige niet eens 5% dan uithalen of wat voor verschil gaan ze dan maken?
Nog geen jaar geleden riep die nog met de gele tetris gebit dat wanneer 75% van de gehele bevolking gevaccineerd, we de strijd gaan winnen. Ik zie het hem nog zo zeggen.

En wat maanden later heeft men dat getal aangepast op basis van nieuwe data aangaande delta variant. Misschien had je moeten blijven volgen?

Naja voorkauwen dan want die kerel praat alsof hij voor de klas staat van het 1ste kleuterklasje en uitlegt hoe ze hun jasje moeten aan doen en hun neusjes moeten snuiten.
Zo komt hij over tijdens een interview, meest slaapverwekkende figuur ooit.
Hij spreekt dan ook tegen de bevolking die zoals in de voorbije jaren aangetoond het niveau van een 1ste kleuterklasje met moeite haalt.
Maar dus hij wilt dat die 5% het werk neerlegt juist op het moment dat er een nijpend tekort is aan zorgpersoneel?
Goed bezig ouwe man.

Die 5% doet nu al meer kwaad dan goed, dus die zijn niet nodig.

Allee, kom. Waar roept MVR om alle contacten, ook met CST, te vermijden? Nee, je wilt een tegenstelling zien, maar hij volgt de regels stipt (in dit geval) en vraagt iedereen om dat te doen. Dat is het tegenovergestelde van hypocrisie.

Als je niet inziet dat oproepen tot iets en het dan zelf niet doen onder het mom van 'het mag volgens de regels toch nog' behoorlijk hypocriet is, dan zijn we uitgepraat hé.

Je mag 120 op de autostrade maar als het regent staat het je ook vrij 100 te rijden. Terwijl je puur wettelijk nog altijd 120 mag rijden.
Je mag naar een CST event maar als er dan toch o zo veel viruscirculatie is zoals de virologen beweren, tot in die mate dat ze oproepen contacten te vermijden, dan kan je ook even gas terugnemen om in autostrade-termen te blijven en het goede voorbeeld geven door thuis te blijven van onnodige bijeenkomsten.

2, twee, TWEE covid patiënten op de ICU en alle georganiseerde publieke binnenactiviteiten worden geannuleerd in Knokke.
Totaal niet akkoord.

Als uw ICU 7/9 vol ligt met gewone patiënten, dan is uw ICU te klein, of is er een toevallige piek.
Dan is de oplossing om gewoon te spreiden onder de buurgemeenten, niet om plots drastische maatregelen te treffen die covidtegenstanders koren op de molen geeft.

Maar goed, aangezien het grootste deel van zijn stemmers bejaarden zijn, zal deze maatregel bij hen waarschijnlijk nog goed vallen onder het mom van hun veiligheid.

AZ Zeno Knokke:

"Voor we effectief geplande zorg en ingrepen zullen verzetten, kunnen we de patiënten nog doorschuiven naar andere ziekenhuizen van onze zorggroep”, zegt Dewaele. “Onze artsen en verpleegkundigen werken opnieuw dag en nacht om de best mogelijke zorgen te geven aan alle covid- en niet-Covid-patiënten.
Het ziekenhuis hoopt dat ook alle zorgmedewerkers snel een derde vaccin kunnen krijgen”, besluit hij.

Zoals vroeger reeds gezegd:
De derde vaccinatie voor zorgverleners moest al van september volle bak bezig zijn.
Dat is wél iets waarop kon geanticipeerd worden.

Als je niet inziet dat oproepen tot iets en het dan zelf niet doen onder het mom van 'het mag volgens de regels toch nog' behoorlijk hypocriet is, dan zijn we uitgepraat hé.
Maar voor de 3e keer ondertussen: waar roept hij daarvoor op?
Je blijft hier maar naar verwijzen, maar ik heb hem dat nergens weten/horen zeggen hoor. Enkel alle artikels die vandaag verschenen zijn met een tweet van Van Langenhove die dit beweert en ook geen bronvermelding geeft...

Los van dat ik uw vergelijking eigenlijk niet goed vind, is de keuze nog altijd beter dan iedereen van electriciteitsnet te gooien, om verder te gaan in uw voorbeeld. Want dat kan het alternatief zijn indien het echt nodig is.

Die 70% was een veronderstelling zonder de Delta variant en voor de hele bevolking, niet voor ziekenhuizen alleen. Een veronderstelling zeg ik, want nogmaals, wetenschap gaat van iets uit en past aan indien nodig. Daarnaast is het toch niet gek dat je, als werknemer in een ziekenhuis, gevaccineerd moet zijn? Dat is zo met meerdere vaccins die ook niet voor de rest van de bevolking verplicht zijn. In een ziekenhuis heb je gewoon bepaalde medische verplichtingen naar de patiënten toe imo.

Was idd wel voor de Delta.
Maar toch vind ik niet dat je op een moment wanneer je alle hens aan dek nodig hebt om een crisis de baas te blijven, met zo'n regel moet afkomen. Het zorgpersoneel is op, doodmoe en kan komt die beetje dreigen met dit en dat. Daarvoor had hij in het verleden maanden de tijd voor of dan moet hij wachten tot alles weer wat meer onder contole is.
Tenminste dat zou een bekwame minister doen.

Privacystichting stapt naar Grondwettelijk Hof tegen Covid Safe Ticket​

Heeft nog lang geduurd.

Groot gelijk!
Ik weet alleen nu wel niet wat er allemaal te zien is wanneer ze scannen? Toch alleen de naam en aantal dosissen?
Geen idee eigenlijk.
Ik heb een CST en gebruik die enkel om te gaan fitnessen, voor de horeca ben ik niet van plan om het te doen. Te gek voor woorden dit.
Dan sta je daar zo van 'kijk mij ik ben zo'n goede burger' terwijl ik even besmettelijk ben als iemand zonder CST.
Jammer voor de restaurants waar ik graag heen ga en om ze te steunen doe ik veel afhaal of levering.

Was idd wel voor de Delta.
Maar toch vind ik niet dat je een moment wanneer je alle hens aan dek nodig hebt om een crisis de baas te blijven, met zo'n regel moet afkomen. Het zorgpersoneel is op, doodmoe en kan komt die beetje dreigen met dit en dat. Daarvoor had hij in het verleden maanden de tijd voor of dan moet hij wachten tot alles weer wat meer onder contole is.

Groot gelijk!
Ik weet alleen nu wel niet wat er allemaal te zien is wanneer ze scannen? Toch alleen de naam en aantal dosissen?
Geen idee eigenlijk.
Ik heb een CST en gebruik die enkel om te gaan fitnessen, voor de horeca ben ik niet van plan om het te doen. Te gek voor woorden dit.
Dan sta je daar zo van 'kijk mij ik ben zo'n goede burger' terwijl ik even besmettelijk ben als iemand zonder CST.
Jammer voor de restaurants waar ik graag heen ga en om ze te steunen doe ik veel afhaal of levering.
Ze willen het waarschijnlijk nu invoeren omdat het nu nodig is. De kans dat die on-gevaccineerden uitvallen is gewoon groter dan de wel gevaccineerden. Wat ook je tweede gedeelte direct ontkracht. Je bent niet even besmettelijk met of zonder spuit.

Groot gelijk!
Geen idee eigenlijk.

Zin 1 en zin 2 kan ik dus niet met elkaar rijmen, hè.
"Groot gelijk!" en "al weet ik niet wat ze eigenlijk doen of wat er aangeklaagd wordt". Zelfs geen idee... hoe kan je het dan "groot gelijk" vinden??

Het zorgpersoneel is op, doodmoe en kan komt die beetje dreigen met dit en dat. Daarvoor had hij in het verleden maanden de tijd voor of dan moet hij wachten tot alles weer wat meer onder contole is.
Dat komt ook wel deels omdat een deel van de bevolking weigert zich te laten vaccineren. Een bekwame minister zou zorgen dat mensen die in de zorg/medische sector werken allemaal op zijn minst geloven in de medische wetenschap, en dat er daar in de zorgcentra enzovoorts al toch minder kans is om het virus te laten circuleren en overgaan op de meest kwetsbaren. Er zijn trouwens nog vaccins die verplicht zijn om in de zorg te mogen werken.
Groot gelijk!
Geen idee eigenlijk.
'Groot gelijk,' maar je hebt geen enkel idee wat ze zien of wat ze scannen? Je zegt dus dat ze groot gelijk hebben dat ze naar het Grondwettelijk Hof gaan, maar je weet niet eens of ze daar wel reden toe hebben? Pas op, ik zeg niet dat ze geen zaak hebben, maar kom zeg. Je informeert je niet eens.
Klopt niet. Het zou je goed doen dat je je wat informeert vooraleer je begint te foeteren (met, in je vorige post, bijhorende infantiele tackles op de man).

Laatst bewerkt:
Groot gelijk!
Geen idee eigenlijk.
wel iedereen kan vrij switchen tussen views: event of inkomende reizeiger.
In dat 2de kan je dus wel alle gegevens zien, welk vaccin etc...
Je kan daar ook gewoon screenshot van maken.
Om maar 1 issue mee te geven!

Zin 1 en zin 2 kan ik dus niet met elkaar rijmen, hè.
"Groot gelijk!" en "al weet ik niet wat ze eigenlijk doen of wat er aangeklaagd wordt". Zelfs geen idee... hoe kan je het dan "groot gelijk" vinden??

Feit dat er überhaupt gescand moet worden. Da's zo fout en als je dat niet kunt rijmen met wat ervan maakt dan is dat ook goed hè.
Dat is gewoon mijn waardeloze en nietszeggende mening daarover en volgens mij mogen we nog wel een mening hebben. Ofni?

Feit dat er überhaupt gescand moet worden. Da's zo fout en als je dat niet kunt rijmen met wat ervan maakt dan is dat ook goed hè.
Dat is gewoon mijn waardeloze en nietszeggende mening daarover en volgens mij mogen we nog wel een mening hebben. Ofni?
Maar je mag er ook op gewezen worden als je mening ongefundeerde bullshit is of kinderachtige toespelingen op de man zijn. Ofni?

Ik word een beetje simpel van dat gejammer als men kritiek krijgt. "jamaar da's mijn mening" als flauwe verdediging.

Dat komt ook wel deels omdat een deel van de bevolking weigert zich te laten vaccineren. Een bekwame minister zou zorgen dat mensen die in de zorg/medische sector werken allemaal op zijn minst geloven in de medische wetenschap, en dat er daar in de zorgcentra enzovoorts al toch minder kans is om het virus te laten circuleren en overgaan op de meest kwetsbaren.

'Groot gelijk,' maar je hebt geen enkel idee wat ze zien of wat ze scannen? Je zegt dus dat ze groot gelijk hebben dat ze naar het Grondwettelijk Hof gaan, maar je weet niet eens of ze daar wel reden toe hebben? Pas op, ik zeg niet dat ze geen zaak hebben, maar kom zeg. Je informeert je niet eens.

Klopt niet. Het zou je goed doen dat je je wat informeert vooraleer je begint te foeteren (met, in je vorige post, bijhorende infantiele tackles op de man).

In sommige ziekenhuizen liggen er evenveel of zelfs meer gevaccineerden als niet gevaccineerden, zag ik op een nieuwssite voorbijkomen.
Ga straks de link ervan zoeken en die delen.
Welja, zoals ik al zei, denk naam van de persoon en soort vaccin en aantal dosissen. Ik bedoelde met 'geen idee' dat ik geen idee heb of het meer is dan dat.
Heb info die ik erover heb opgezocht is dat hetgeen ik er over gevonden heb.

Thread verzieken
Maar je mag er ook op gewezen worden als je mening ongefundeerde bullshit is of kinderachtige toespelingen op de man zijn. Ofni?

Ik word een beetje simpel van dat gejammer als men kritiek krijgt. "jamaar da's mijn mening" als flauwe verdediging.

Als je dat bullshit vindt dan is dat jouw mening en dan is dat toch ook heel mooi?

In sommige ziekenhuizen liggen er evenveel of zelfs meer gevaccineerden als niet gevaccineerden, zag ik op een nieuwssite voorbijkomen.
Opnieuw weer een bullshitconclusie. Er zijn dan ook veel meer gevaccineerden. Dus als er evenveel in het ziekenhuis liggen is dat alleen maar een argument voor vaccins. Wat ook al ongeveer even vaak is aangehaald in dit topic als er vaccins gezet zijn :unsure:

Ga straks de link ervan zoeken en die delen.
Welja, zoals ik al zei, denk naam van de persoon en soort vaccin en aantal dosissen. Ik bedoelde met 'geen idee' dat ik geen idee heb of het meer is dan dat.
Heb info die ik erover heb opgezocht is dat hetgeen ik er over gevonden heb.
Je moet sokken uit de kast trekken, en sommige hebben een gat, en sommige niet. Als er in de kast 1.000 witte en 1.000 zwarte zitten, is het moeilijk te voorspellen welke kleur er een gat zal hebben. Als er 1950 witte in zitten en 50 zwarte, durf ik er geld op in te zetten dat je plots veel meer witte sokken met een gat zult vinden dan zwarte. Ook als de witte sokken veel slijtvaster zijn.

Dat zegt dan niks over de slijtvastheid van die sokken, maar gewoon puur over de hoeveelheid. Als straks 95% van de mensen is gevaccineerd, gaan er meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan niet-gevaccineerden. Gewoon omdat er heel veel meer zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan