Los van dat ik uw vergelijking eigenlijk niet goed vind, is de keuze nog altijd beter dan iedereen van electriciteitsnet te gooien, om verder te gaan in uw voorbeeld. Want dat kan het alternatief zijn indien het echt nodig is.Maar dat maakt hen niet minder mens in mijn ogen en geeft geen recht tot uitsluiting van sociaal leven. Dit soort maatregelen is een precedent en zet de deur wagenwijd open voor nog straffere maatregelen. Of voor maatregelen bij andere crisissen.
Ik zeg maar wat; klimaatcrisis met fictief voorbeeld;
Nieuwe maatregel: Vlees en vleesproductie is ontzettend vervuilend en dus te vermijden als we de klimaatverandering willen tegengaan. We kunnen 1 miljoen mensen redden als we nu iets doen aan klimaatverandering.
Daarom mag je vanaf morgen geen vlees meer eten. 't is te zeggen; het mag nog wel, maar als je nog vlees koopt, word je van het elektriciteitsnet gegooid. Want dat compenseert dan en zo doe je toch nog iets voor het klimaat.
Nu kan je dit een belachelijke maatregel vinden, maar zonder twijfel zijn er ook mensen die dat een gegronde maatregel zouden vinden, want we moeten er alles aan doen om het klimaat en mensen te redden. Die laatste groep gaat die strafmaatregel dan ook logisch vinden, want de enige die er last van hebben zijn 'Mensen die hun gezond verstand niet willen gebruiken aangezien ze koppig blijven weigeren niet langer vlees te eten.'
Bij dit voorbeeld kan je vlees gerust vervangen door vliegtuigverplaatsingen, benzine/dieselauto rijden, ...
Datzelfde gevoel heb ik nu ook bij die Coronaregels in Oostenrijk.
Niet gevaccineerd? Geen probleem, maar dan mag je geen sociaal leven meer hebben. En dat vind ik geen goede evolutie.
Die 70% was een veronderstelling zonder de Delta variant en voor de hele bevolking, niet voor ziekenhuizen alleen. Een veronderstelling zeg ik, want nogmaals, wetenschap gaat van iets uit en past aan indien nodig. Daarnaast is het toch niet gek dat je, als werknemer in een ziekenhuis, gevaccineerd moet zijn? Dat is zo met meerdere vaccins die ook niet voor de rest van de bevolking verplicht zijn. In een ziekenhuis heb je gewoon bepaalde medische verplichtingen naar de patiënten toe imo.Van den Broucke wilt mensen die in de zorg werken verplicht laten vaccineren anders worden ze geschorst. Meer dan 95% in die sector is gevaccineerd.
Wat gaan die overige niet eens 5% dan uithalen of wat voor verschil gaan ze dan maken?
Nog geen jaar geleden riep die nog met de gele tetris gebit dat wanneer 75% van de gehele bevolking gevaccineerd, we de strijd gaan winnen. Ik zie het hem nog zo zeggen.
Naja voorkauwen dan want die kerel praat alsof hij voor de klas staat van het 1ste kleuterklasje en uitlegt hoe ze hun jasje moeten aan doen en hun neusjes moeten snuiten.
Zo komt hij over tijdens een interview, meest slaapverwekkende figuur ooit.
Maar dus hij wilt dat die 5% het werk neerlegt juist op het moment dat er een nijpend tekort is aan zorgpersoneel?
Goed bezig ouwe man.