covid-19.sciensano.be
Ik ga uit van kleuterklas, maar lagere school is hetzelfde:
En
Wel ja - als je mee wil doen met de hysterie. Het punt is dat je niet weet of het kind "Covid symptomen" heeft of niet. Een kind heeft 90% van de tijd een of ander covid symptoom. De dagen dat ze geen snot, kuch of koorts hebben zijn op 2 handen te tellen hoor. Als je die regels moet volgen, gaan ze van thuisisolatie naar thuisisolatie. Die van ons zijn naar de creche beginnen gaan in januari dit jaar. De creche is 0 dagen toe geweest en 0x contact tracing gehoord. Lijkt me dat K&G creches die Sciensano regels niet echt volgt. Tenzij we geloven dat 20 kwijlende kinderen die op elkaar liggen allemaal virusvrij zijn en elkaar niet aangestoken hebben...
"Kinderen worden nu eenmaal ziek" is een beetje een selffulfilling prophecy als je de regels negeert en zo de kans enorm vergroot dat kinderen inderdaad nu eenmaal ziek worden.
Ik weet niet in welke wereld je leeft als je nog maar denkt dat je kunt vermijden dat kinderen en/of mensen ziek worden. That's life. Tenzij je iedereen in een kotje isoleert. Maar wat is het punt van leven dan nog?
Er zijn virussen die veel besmettelijker zijn dan SarsCov (zie hieronder ook). Met een kind af en toe thuis te zetten los je niks op. Waterpokken is vb R0 van >6 en voor en na symptomen al besmettelijk. Veel succes met dat buiten te houden.
Gelukkig weten we dat de besmettelijkheid van covid anders is dan die van hand-mond-voetziekte. Toch? Want het staat nog maar overal hoelang je besmettelijk bent voor en na de besmetting. Het wordt al 1,5 jaar overal gezegd.
Hand-Mond-Voet ziekte (HMV) is een van de meest besmettelijke ziektes die er bestaan. As usual onderbouw ik mijn discours met getallen: R0 van SarsCov original: 2.79, Delta variant: 5.08 (
https://academic.oup.com/jtm/article/28/7/taab124/6346388). HMV: 5.48 (
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21326133/). HMV is een week symptomatisch, weken ervoor al besmettelijk, tot 3 maand na genezing nog overdraagbaar. Als een peuter niest op een klink en je pakt die weken later vast, heb je het nog vlaggen.
Hand-voet-mond ziekte, coxsakievirus, herpangina, mond-en klauwzeer
www.kindengezin.be
Als dat de richtlijn is van K&G, mag je die altijd linken. Die richtlijnen van Sciensano staan hierboven: Kind is ziek, maar <38: thuis houden.
Het lijkt me heel sterk dat K&G een andere richtlijn gaat hanteren. En als het niet zo is, begeef je je op een gevaarlijk pad met het delen van foute informatie. Er moet maar iemand het volgen.
Dit is een forum, het risico van "delen van foute informatie" valt wel mee. Als een president van Amerika mag roeptoeren wat hij wil, mag ik ook af en toe kort door de bocht gaan.
Zie by the way
https://www.kindengezin.be/nl/thema/gezondheid-en-vaccinatie/koorts-ziekte-en-medicatie/ziek
Verkoudheden, valse kroep, HVM, griep, keelontsteking (Feel free om de dingen aan te klikken), daar staat allemaal duidelijk "Ja, je kind mag naar de opvang komen als de algemene toestand dat toelaat". Feedback die wij krijgen van de creche is <38. Dus ja, snot en hoest = Perdolan en naar de creche. En we zijn normale ouders, als je kind er zo ziek als een hond uitziet en 39 graden heeft, dan houden we die wel thuis.
Bij het Corona ding staat overigens niet "Nee", maar wat andere links. Punt is dat je van kinderen nooit weet of het Corona is of niet. snot, hoest, kortademig, keelpijn. Dat is ook voor andere ziektes zo. Je mag altijd proberen een stok in de neus van een 1jarige te steken, veel succes. Er is al een geval in de familie geweest, contact tracing zei "Kinderen volgen de uitslag van de ouders en mogen naar de creche tot je resultaat er is". Just saying.... Hoeveel kinderen die in een opvang zitten gaan er in realiteit positief testen? Zijn er echt ouders die een stok in de neus van een 2jarige duwen?