Muñoz
Well-known member
Zoals al gezegd is het niet per se door een antivaxer. Niet alle covid patienten zijn antivaxers, zelfs niet alle niet-gevaccineerden zijn antivaxers![]()
Er zijn grofweg nog 3 groepen van mensen die niet gevaccineerd zijn:
1. Een handvol mensen die niet gevaccineerd kunnen worden door auto-immuunziekten, met nadruk op handvol;
2. Mensen die niet genoeg gesensibiliseerd zijn, maar het wel willen nemen. Al is de vraag hoe groot deze groep van holbewoners nog is na +/- een klein jaar van vaccins;
3. Antivaxers die door religieuze, culturele, politieke, asociale, fake news of samenzwerings-redenen geen vaccin willen.
En dat gaat van extreemrechtse tokkies die geloven dat Bill Gates en Schwab zo microchips willen inplanten tot allochtonen die geloven dat hun achternonkel in Algerije of Congo impotent is geworden of is doodgevallen door het vaccin.
De eerste groep verdient natuurlijk evenveel 'prioriteit' als wij.
De tweede groep verdient wat stampen onder hun gat.
De derde groep mag voor mij part thuis vastgebonden worden met boeien aan de chaufage (de antivax SM'ers zullen content zijn).
Playtime is over, kids. Get vaccinated or fly to the moon.
"De overheid vraagt ons momenteel om opnieuw 25 procent van de bedden op intensieve vrij te houden voor Covid-19-patiënten."
Zoals ik het lees is het zelfs niet zeker dat dat bed effectief bezet was. Maar is het eerder omdat 25% van de bedden zijn voorbehouden voor covid en doordat van die overige 75% al teveel bedden waren ingenomen, de operatie niet kon doorgaan.
In Gent gaan ze de aanbeveling van 25% niet meer volgen (ik kan wel enkel de intro lezen)
“De overheid verwacht dat we bedden vrijhouden voor covid-patiënten, maar hen voortrekken is een fout signaal geven en dus gaan we dat niet doen”
![]()
Druk op ziekenhuizen steeds groter: “Covid-patiënten voortrekken is een fout signaal, dus dat gaan we niet doen”
Het is van juni geleden dat er zo veel coronapatiënten op intensieve zorgen lagen. Operaties worden uitgesteld, personeel valt uit en de mentale druk is hoger dan ooit. “De overheid verwacht dat we bedden vrijhouden voor covid-patiënten, maar hen voortrekken is een fout signaal geven en dus gaan...www.nieuwsblad.be
Dat lijkt me wel logisch, waarom bedden vrij houden (als in leeg) en daardoor zorg uitstellen. Zo optimaal mogelijk gebruiken lijkt me beter (met natuurlijk altijd een buffer van lege bedden indien nodig, covid of andere emergency)
In mijn ogen moeten ze covid behandelen als eender welke ziekte. Er hoeft niet speciaal extra capciteit worden vrijgehouden. Laat de ziekenhuizen zelf beslissen over hoe groot de buffer aan vrije bedden moet zijn. Dus voor alle duidelijkheid, iedereen wordt nog behandelt he, covid of geen covid, gevaccineerd of niet-gevaccineerd. Maar gewoon geen extra maatregelen om bedden vrij te houden (die dan niet gebruikt worden)
Dat het UZG zelfs al zegt dat het voortrekken van covid-patiënten een fout signaal is, is teken dat zelfs artsen al vinden dat de compassie met coronapatiënten (die relatief véél vaker niet-gevaccineerden zijn) wel mag stoppen en dat 'normale' mensen niet moeten blijven wijken.

Laatst bewerkt:

.