Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij ons was de nieuwe regeling nu toegepast bij besmetting begeleidster.

Creche was 2 dagen toe om de andere begeleidsters te testen en erna mocht iedereen terug. Kinderen moet je niet testen en ze mochten dus direct terug zonder iets van quarantaine (met de nieuwe regeling moeten enkel kinderen met symptomen getest worden. Wat in de praktijk betekend dat je mag kiezen :)).

Een hele verbetering met ervoor. Bij ons is ook het pas vanaf 38,5 graden koorts dat je je kind moet thuis houden, en als het optreed mag je ze nog de dag in de creche houden als je ze toestemming geeft om perdolan te geven (als het 'moeilijk' is om ze te komen ophalen). Als je kind volledig fit is na perdolan zie ik niet wat de meerwaarde is van hem thuis te houden 🤷‍♂️.

Bij ons was de nieuwe regeling nu toegepast bij besmetting begeleidster.

Creche was 2 dagen toe om de andere begeleidsters te testen en erna mocht iedereen terug. Kinderen moet je niet testen en ze mochten dus direct terug zonder iets van quarantaine (met de nieuwe regeling moeten enkel kinderen met symptomen getest worden. Wat in de praktijk betekend dat je mag kiezen :)).

Een hele verbetering met ervoor. Bij ons is ook het pas vanaf 38,5 graden koorts dat je je kind moet thuis houden, en als het optreed mag je ze nog de dag in de creche houden als je ze toestemming geeft om perdolan te geven (als het 'moeilijk' is om ze te komen ophalen). Als je kind volledig fit is na perdolan zie ik niet wat de meerwaarde is van hem thuis te houden 🤷‍♂️.
Je moet het kind toch ook niet thuishouden omdat de koorts maakt dat het niet fit zou zijn? De koorts (plus andere symptomen) is een teken dat het kind besmet + besmettelijk is, en steekt het de rest aan, waardoor die ouders kunnen aansteken, etc.

Het ging bij Enira toch om klein mannen met snot/hoesten én koorts die ff verlaagd werd door de ouders met perdolan zodat ze onder de 38° zitten en in de crèche gedropt worden?

Er staat 37.5 en perdolan geven. Semantische discussie over 37.5 voor of na de perdolan. Maar goed, als ze zo ziek als een hond zijn, krijgen wij snel telefoon van de creche hoor dat we ze mogen gaan halen. Als je die om 7h Perdolan geeft en om 8h afzet, dan zijn die tegen 11h al weer zo ziek als een hond met 38+. Ik denk niet dat er veel ouders dat doen...

Maar als die wat snotteren en smorgens 37.5 hebben, dan doen wij ook een Perdolan in de poep, dat werkt wat trager en ze raken de dag door. Moeten we die thuis houden? Thuis is het ook een Perdolan in de poep, hebben ze geen last meer overdag en 's avonds een Perdolan voor het slapen gaan.

En de problemen met het CST ticket blijven aanslepen, een nieuw hoofdstuk:
  • positief getest op 26-10-2021
  • CST zal groen zijn op 06-11-2021 of 07-11-2021 - maar 06-11-2021 evenement gepland
  • plan B uitgevoerd en PCR test gisteren laten uitvoeren - deze is Negatief, aangezien het een PCR test is heeft deze voorrang op de isolatieperiode en kan deze vroegtijdig worden beëindigd ..... maar de implementatie van deze situatie staat nog niet op punt in de app waardoor deze nog steeds rood kleurt
samengevat: 325 € kwijt wegens niet doorgaan evenement, 55 € kwijt voor de laatste PCR test = 380 € in totaal

Dus als burger ben ik 100% in orde maar de overheid faalt big time op vak van communicatie en implementatie

Ga toch eens luisteren bij rechtsbijstand van familiale verzekering of ik daar geen gebruik van kan maken

En de problemen met het CST ticket blijven aanslepen, een nieuw hoofdstuk:
  • positief getest op 26-10-2021
  • CST zal groen zijn op 06-11-2021 of 07-11-2021 - maar 06-11-2021 evenement gepland
  • plan B uitgevoerd en PCR test gisteren laten uitvoeren - deze is Negatief, aangezien het een PCR test is heeft deze voorrang op de isolatieperiode en kan deze vroegtijdig worden beëindigd ..... maar de implementatie van deze situatie staat nog niet op punt in de app waardoor deze nog steeds rood kleurt
samengevat: 325 € kwijt wegens niet doorgaan evenement, 55 € kwijt voor de laatste PCR test = 380 € in totaal

Dus als burger ben ik 100% in orde maar de overheid faalt big time op vak van communicatie en implementatie

Ga toch eens luisteren bij rechtsbijstand van familiale verzekering of ik daar geen gebruik van kan maken
Als je gisteren een negatieve test hebt, dan is die toch ook geldig als CST op 6-11. (48u dacht ik, te beginnen vanaf de volgende dag, test op 4/11, geldige CST op 5 & 6/11)
Dus je kan toch de qr code van de test tonen?
Of mis ik iets?

Er staat 37.5 en perdolan geven. Semantische discussie over 37.5 voor of na de perdolan. Maar goed, als ze zo ziek als een hond zijn, krijgen wij snel telefoon van de creche hoor dat we ze mogen gaan halen. Als je die om 7h Perdolan geeft en om 8h afzet, dan zijn die tegen 11h al weer zo ziek als een hond met 38+. Ik denk niet dat er veel ouders dat doen...

Maar als die wat snotteren en smorgens 37.5 hebben, dan doen wij ook een Perdolan in de poep, dat werkt wat trager en ze raken de dag door. Moeten we die thuis houden? Thuis is het ook een Perdolan in de poep, hebben ze geen last meer overdag en 's avonds een Perdolan voor het slapen gaan.

is nochtans geen goed idee... maar natuurlijk wel een makkelijke manier om het probleem ergens anders achter te laten.

Ik ga uit van kleuterklas, maar lagere school is hetzelfde:

En
Wel ja - als je mee wil doen met de hysterie. Het punt is dat je niet weet of het kind "Covid symptomen" heeft of niet. Een kind heeft 90% van de tijd een of ander covid symptoom. De dagen dat ze geen snot, kuch of koorts hebben zijn op 2 handen te tellen hoor. Als je die regels moet volgen, gaan ze van thuisisolatie naar thuisisolatie. Die van ons zijn naar de creche beginnen gaan in januari dit jaar. De creche is 0 dagen toe geweest en 0x contact tracing gehoord. Lijkt me dat K&G creches die Sciensano regels niet echt volgt. Tenzij we geloven dat 20 kwijlende kinderen die op elkaar liggen allemaal virusvrij zijn en elkaar niet aangestoken hebben...
"Kinderen worden nu eenmaal ziek" is een beetje een selffulfilling prophecy als je de regels negeert en zo de kans enorm vergroot dat kinderen inderdaad nu eenmaal ziek worden.

Ik weet niet in welke wereld je leeft als je nog maar denkt dat je kunt vermijden dat kinderen en/of mensen ziek worden. That's life. Tenzij je iedereen in een kotje isoleert. Maar wat is het punt van leven dan nog?

Er zijn virussen die veel besmettelijker zijn dan SarsCov (zie hieronder ook). Met een kind af en toe thuis te zetten los je niks op. Waterpokken is vb R0 van >6 en voor en na symptomen al besmettelijk. Veel succes met dat buiten te houden.

Gelukkig weten we dat de besmettelijkheid van covid anders is dan die van hand-mond-voetziekte. Toch? Want het staat nog maar overal hoelang je besmettelijk bent voor en na de besmetting. Het wordt al 1,5 jaar overal gezegd.

Hand-Mond-Voet ziekte (HMV) is een van de meest besmettelijke ziektes die er bestaan. As usual onderbouw ik mijn discours met getallen: R0 van SarsCov original: 2.79, Delta variant: 5.08 (https://academic.oup.com/jtm/article/28/7/taab124/6346388). HMV: 5.48 (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21326133/). HMV is een week symptomatisch, weken ervoor al besmettelijk, tot 3 maand na genezing nog overdraagbaar. Als een peuter niest op een klink en je pakt die weken later vast, heb je het nog vlaggen.

Als dat de richtlijn is van K&G, mag je die altijd linken. Die richtlijnen van Sciensano staan hierboven: Kind is ziek, maar <38: thuis houden.
Het lijkt me heel sterk dat K&G een andere richtlijn gaat hanteren. En als het niet zo is, begeef je je op een gevaarlijk pad met het delen van foute informatie. Er moet maar iemand het volgen.

Dit is een forum, het risico van "delen van foute informatie" valt wel mee. Als een president van Amerika mag roeptoeren wat hij wil, mag ik ook af en toe kort door de bocht gaan.

Zie by the way https://www.kindengezin.be/nl/thema/gezondheid-en-vaccinatie/koorts-ziekte-en-medicatie/ziek

Verkoudheden, valse kroep, HVM, griep, keelontsteking (Feel free om de dingen aan te klikken), daar staat allemaal duidelijk "Ja, je kind mag naar de opvang komen als de algemene toestand dat toelaat". Feedback die wij krijgen van de creche is <38. Dus ja, snot en hoest = Perdolan en naar de creche. En we zijn normale ouders, als je kind er zo ziek als een hond uitziet en 39 graden heeft, dan houden we die wel thuis.

Bij het Corona ding staat overigens niet "Nee", maar wat andere links. Punt is dat je van kinderen nooit weet of het Corona is of niet. snot, hoest, kortademig, keelpijn. Dat is ook voor andere ziektes zo. Je mag altijd proberen een stok in de neus van een 1jarige te steken, veel succes. Er is al een geval in de familie geweest, contact tracing zei "Kinderen volgen de uitslag van de ouders en mogen naar de creche tot je resultaat er is". Just saying.... Hoeveel kinderen die in een opvang zitten gaan er in realiteit positief testen? Zijn er echt ouders die een stok in de neus van een 2jarige duwen?

is nochtans geen goed idee... maar natuurlijk wel een makkelijke manier om het probleem ergens anders achter te laten.

Zie post hierboven met de kind en gezin guidelines. Het is dus totaal niet zo dat zieke kinders de creche niet in mogen... Al die sjarels hier met kritiek, zelf kinderen? Indien zo, pakken jullie 100d verlof per jaar om op een snotneus te passen ?

Voor het kind is het zeker niet ideaal, maar soms kan het ook niet anders. Als je al die keren moet thuisblijven van je werk, zullen sommige werkgevers er ook niet mee kunnen lachen..

Als een kind hier in de creche koorts maakt, moet je ze vroeger (direct) gaan halen en mag het de dag nadien ook niet komen.
En dat zijn wel wat dagen op een jaar. Ik denk dat we bij ons al aan zeker 20 dagen zitten dit jaar, los van de Corona uitbraak, dat ze niet kon gaan

Wel ja - als je mee wil doen met de hysterie. Het punt is dat je niet weet of het kind "Covid symptomen" heeft of niet. Een kind heeft 90% van de tijd een of ander covid symptoom. De dagen dat ze geen snot, kuch of koorts hebben zijn op 2 handen te tellen hoor. Als je die regels moet volgen, gaan ze van thuisisolatie naar thuisisolatie. Die van ons zijn naar de creche beginnen gaan in januari dit jaar. De creche is 0 dagen toe geweest en 0x contact tracing gehoord. Lijkt me dat K&G creches die Sciensano regels niet echt volgt. Tenzij we geloven dat 20 kwijlende kinderen die op elkaar liggen allemaal virusvrij zijn en elkaar niet aangestoken hebben...

Ik weet niet in welke wereld je leeft als je nog maar denkt dat je kunt vermijden dat kinderen en/of mensen ziek worden. That's life. Tenzij je iedereen in een kotje isoleert. Maar wat is het punt van leven dan nog?
We moeten niet vermijden dat kinderen nog ooit ziek worden. We moeten nu het exponentieel stijgende aantal besmettingen zien in te perken, of we zitten met een nieuwe golf besmettingen en ziekenhuisopnames die we niet meer kunnen tegenhouden behalve door een echte lockdown. Dat is iets helemaal anders.

De besmettingen beperken door je kinderen thuis te houden in welbepaalde gevallen hoort daarbij. En daar heeft iedereen een maatschappelijke plicht in. Tegen die maatschappelijke plicht ingaan is niet meer of niet minder dan asociaal. Dat is gewoon zo. Dat mag je dan erg vinden dat dat zo benoemd wordt, of proberen te vergoelijken met dingen die er niet toe doen, maar het blijft gewoon asociaal.

Je hebt de regels ook niet echt gelezen, hoewel ik ze gelinkt heb, als je denkt dat alleen snot ervoor zorgt dat de crèche dicht moet.

Dit is een forum, het risico van "delen van foute informatie" valt wel mee. Als een president van Amerika mag roeptoeren wat hij wil, mag ik ook af en toe kort door de bocht gaan.

Zie by the way https://www.kindengezin.be/nl/thema/gezondheid-en-vaccinatie/koorts-ziekte-en-medicatie/ziek

Verkoudheden, valse kroep, HVM, griep, keelontsteking (Feel free om de dingen aan te klikken), daar staat allemaal duidelijk "Ja, je kind mag naar de opvang komen als de algemene toestand dat toelaat". Feedback die wij krijgen van de creche is <38. Dus ja, snot en hoest = Perdolan en naar de creche. En we zijn normale ouders, als je kind er zo ziek als een hond uitziet en 39 graden heeft, dan houden we die wel thuis.

Bij het Corona ding staat overigens niet "Nee", maar wat andere links. Punt is dat je van kinderen nooit weet of het Corona is of niet. snot, hoest, kortademig, keelpijn. Dat is ook voor andere ziektes zo. Je mag altijd proberen een stok in de neus van een 1jarige te steken, veel succes. Er is al een geval in de familie geweest, contact tracing zei "Kinderen volgen de uitslag van de ouders en mogen naar de creche tot je resultaat er is". Just saying.... Hoeveel kinderen die in een opvang zitten gaan er in realiteit positief testen? Zijn er echt ouders die een stok in de neus van een 2jarige duwen?
Oké, je hebt de regels bij andere ziektes gevonden. En die volg je. Maar dat zijn niet de regels voor Covid, die heb ik hierboven gelinkt. Dus je deelt foute informatie als je zegt dat dat de richtlijn is van K&G. Dat is het niet. Je gaat in tegen die richtlijn. Ik snap gerust dat je ervoor kiest om de richtlijn niet te volgen, maar kom hier dan niet vertellen dat je je er wel aan houdt. Doe dan ook niet alsof je het wel juist doet, maar geef gewoon aan dat je maar doet wat je goed uitkomt.

Als je gisteren een negatieve test hebt, dan is die toch ook geldig als CST op 6-11. (48u dacht ik, te beginnen vanaf de volgende dag, test op 4/11, geldige CST op 5 & 6/11)
Dus je kan toch de qr code van de test tonen?
Of mis ik iets?

Ik heb de code proberen te scannen met de officiële scan app: het resultaat: Scan wordt niet erkend

Zalig is dat

En we zijn weer vertrokken, Frank roept nu ook al op tot beperken contacten. Ik heb een beetje een déjà vu. Ik wacht op de eerste politieker die afkomt met 'als we kerst normaal willen vieren moeten we nu even verstrengen' en de circkel is weer rond.

Verplicht die vaccinatie nu eens in godsnaam. 5 minuten politieke moed.

Ik word ook een beetje moe van zijn "als alle ziekenhuizen zoals Gent zouden reageren, zou het ziekenhuissysteem instorten. De coronapatiënten zullen komen. Als je er geen bedden voor reserveert, liggen ze op de gang. We vragen niet om prioriteit te geven aan coronapatiënten. We willen ervoor zorgen dat ziekenhuizen ruimte hebben. In ruil moeten ze inderdaad, heel pijnlijk, zorg uitstellen die niet dringend is".

Neen Frank, het ziekenhuissysteem zal inzakken omdat het personeel daar moet blijven opdraven om mensen te verzorgen die willens nillens een vaccin blijven weigeren, en daardoor ervoor zorgen dat andere, eveneens dringende, zorg uitgesteld moet worden. Of zorg die nu misschien niet dringend-dringend is, maar wel complicaties met zich kan meebrengen morgen. Het is écht gewoon afwachten tot er eens iemand een proces gaat aanspannen omdat Nonkel Modest zijn ingreep uitgesteld moest worden omdat er een coronabed vrijgehouden moest worden, en die dat uitstel niet heeft gehaald.

En we zijn weer vertrokken, Frank roept nu ook al op tot beperken contacten. Ik heb een beetje een déjà vu. Ik wacht op de eerste politieker die afkomt met 'als we kerst normaal willen vieren moeten we nu even verstrengen' en de circkel is weer rond.

5 minuten? Zie ik niet snel gebeuren hoor, omdat het veel meer dan dat is (in de praktijk). Anders had Duitsland het al gedaan of de Euro. Duitsland en oa Oostenrijk die graag ver gaan in het pushen van vaccinatie. Maar stel dat m'n ze dan uitkaffert voor neo nazi's (Merkel zou nogal huilen). Dus nope.

1 expert zegt A en er zullen 47 andere zijn die je zullen uitleggen wat de juridische complicaties zijn als er processen tegen de overheid gespannen worden en in welke shit ze kunnen geraken... of als er nog een hardere anti vax beweging ontstaat. En als dit uiteindelijk dan toch corona niet 100% of snel genoeg de wereld uit helpt, heb je een hoop heel kwaaie mensen erbij... En nog weer een pak nieuwe die hardere anti vaxxers.

Geen enkele politieker wil dit op z'n geweten, tenzij een dictator. En hoe je dat in godsnaam in de praktijk omzet zonder mensenrechten te schenden zoals evrm, grondwet... dunnow.

ps. niet op u persoonlijk MiniJeffrey. Die commentaren zijn ergens begrijpbaar (corona frustraties). Maar er zijn er plots zoveel omdat ze HUN leven terug willen. Maar ten koste van wat en wie? 10-20% anderen die we dikke egoïsten vinden? Wie zijn dan de egoïsten? ... Maar verplichting van vaccinatie van een versneld goedgekeurd vaccin die verkocht werd als 'vrijwillig', is ver van efkes snel uitvoerbaar zonder de vrije waarden van Europa - zoals ze het graag horen - volledig in vraag te stellen.

Laatst bewerkt:
Het is wel opvallend welke maatregelen er allemaal komen ipv vaccinatie verplicht te maken. In Oostenrijk bijvoorbeeld zit men nu in Wenen in een soort lockdown voor niet-gevaccineerden. Die mogen op dit moment niet naar evenementen, horeca, of kapper. Negatieve PCR test is daar niet meer voldoende.

maxresdefault.jpg

Nostalgie

Ik vind het wel ironisch dat mensen die praktisch over de grond rollen om te krijsen over hoe oneerlijk en vrijheidsbeperkend het CST wel niet is, wel de vaccinatie willen verplichten.

Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer reserveren voor o.a. fitness niet meer hoeft aangezien een pasje daarvoor verplicht is?

Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer reserveren voor o.a. fitness niet meer hoeft aangezien een pasje daarvoor verplicht is?
Geen idee of dat wettelijk nog verplicht is of een keuze van je gym? Mijn fitness past dat al sinds september niet meer toe maar daar is wel een registratie met lidkaart bij binnen/buitengaan. Groepslessen zijn wel met reservatie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan