Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb juist de covidscan app gedownload.
Op coronalert app staat dat er een positieve diagnose is vastgesteld.
Als ik mijn vaccincerificaat vanop de covidsafe app scan geeft hij groen aan als inkomende reiziger en rood voor de evenement (covid safe ticket). Dit kan toch niet? Of doe ik iets verkeerd?

Heb juist de covidscan app gedownload.
Op coronalert app staat dat er een positieve diagnose is vastgesteld.
Als ik mijn vaccincerificaat vanop de covidsafe app scan geeft hij groen aan als inkomende reiziger en rood voor de evenement (covid safe ticket). Dit kan toch niet? Of doe ik iets verkeerd?
Nu snap ik het. Die van mijn zoon is voor beide groen. Hij is negatief getest. Jullie mogen bovenstaande post negeren.

Had keelpijn op 28/10 en op 31/10 had ik geen reuk en smaak meer. Ik ben op 2/11 positief getest geweest. Ik heb nog altijd geen telefoon gekregen van contacttracing.
Mijn vrouw is gisteren 3/11 positief getest. Ze heeft momenteel niets van symptomen.
Wij waren van plan om van 11/11 tot 21/11 op reis te gaan met de vliegtuig. Het is duidelijk dat we 11/11 niet gaan halen. Ik heb contact gehad met reisagentschap, ik kan het vertrek en aankomst verlaten mits opleg. We hebben voor dit jaar geen kans meer om onze vakanties op mekaar af te stemmen. Dus willen we ons vertrek verdagen.
Nu is mijn vraag: uitgaande van dat mijn vrouw op 3/11 positief is getest. Hoeveel dagen tel ik daar bij 10, 11 of 12 dagen? (Moet ik het vertrek verzetten naar 12/11, 13/11 of 14/11?). Wie kan er mij helpen?
15/11 volgens mij. Ge hebt 12 dagen isolatie, dag van de test inbegrepen.

Op contact tracing kunt ge even goed liggen wachten zoals op Godot.
Mijn vrouw werkt als verantwoordelijke in een crèche en daar was een kleine beperkte 'uitbraak'. Begeleidster positief met zelftest nadat een peuter positief had getest. Groep dus preventief toe omdat dat 2 weken geleden nog de regels waren. Begeleidster anderhalve dag moeten wachten op een pcr test. Test kwam positief terug op de 3e dag, later op die dag contact tracing aan de lijn gehad. Mijn vrouw als verantwoordelijk doorgegeven zodat zijn de 25 ouders op de hoogte kon brengen en hen een testcode kon doorgeven. Dat is ondertussen 11 dagen geleden. En tot op heden heeft ze er nog niks van gehoord. Ondertussen is de groep ook alweer terug open :unsure:
Zelfde verhaal hier hoor. Enkele maanden geleden begeleidster positief.

Creche iedereen gewaarschuwd volgens het boekje. Contact tracing en test punt volledige onbekwaamheid, desondanks dat ons klein symptomen had en direct contact met de begeleidster, beide toch maar de zwarte piet op elkaar afschuiven. Genen ene van de twee had goesting om te werken tot ik mij eens ferm kwaad gemaakt heb.

De rest van de ouders die niet mondig waren? Wachten op Godot en uit miserie een zelf tester door de klein hunne neus jagen en hope for the best. Meeste hebben het nooit geweten en quarantaine periode uitgezeten, met al dan niet de klein manne te dumpen bij grootouders. (want crèche ging preventief toe)

Kleine wel allesjanse negatief en gewoon maar een snotvalling opgelopen van volk dat hun kinderen niet thuis kan houden als ze ziek zijn. Perdolan om 8u dat de kleine 37.5 heeft bij afzetten en trek u plan crèche (die soort).

Nu ik dan toch bezig ben. Frats twee: familielid die ze pas contacteren 8 dagen na de potentiële besmetting. Ja euh zit dan maar enkele dagen thuis zeker? (besmette persoon had zelf al bijna een week geleden doorgegeven dat hij covid positief was)

Een callcenter Indiërs is competenter dan die bende druiloren en die kosten hoop en al een tientje per dag.

Laatst bewerkt:
Al 6000 man extra vaccineerd sinds de invoering van de corona-pas. Toch grappig hoe ge mensen plots van gedacht kunt doen veranderen door ze niet meer op café binnen te laten...
Ja, nu gaan die vaccinatieweigeraars zelfs nog eisen om zo snel mogelijk gevaccineerd te worden.

Is een hersentumor niet dringend ofzo? Ik snap dit toch niet hoor.
Dat noem ik nu eens echt schandalig, crimineel zelfs.

Hier mag wel wat meer uitleg bij. Als je de bron onderuit haalt, moet je ook zeggen waarom.
Ja, nu gaan die vaccinatieweigeraars zelfs nog eisen om zo snel mogelijk gevaccineerd te worden.
Geloof toch niet alles wat de mainstreammedia vertelt! 😅

Ik zou ook zeggen; iedereen helpen, maar nooit een niet-gevaccineerde laten voorgaan op een ander dringend geval indien de bedden vol raken door corona.

Nu, dan krijg je natuurlijk weer een ander probleem.
Stel dat zowel patiënt A en B opgenomen worden voor hetzelfde (neem nu die tumor).
Bij test, blijken ze beide covid te hebben. Patiënt A is gevaccineerd en patiënt B niet.
Ga je ze dan zien als kankerpatient of als covidpatiënt?
Kankerpatienten met covid. Ze behoren dus tot beide groepen.
Triestig dit

OVERZICHT. Druk op ziekenhuizen neemt toe: deze maatregelen worden getroffen

Jessa ziekenhuis Hasselt: “Waar we in de tweede en derde golf elke dag maar vijf operaties met een verblijf op intensieve zorg konden uitvoeren, dienen we dit vanaf volgende week terug te brengen tot drie”
Wat is er nu erger dan bij de 2de en "3de" golf??

Ik heb eind deze maand een afspraak met mijn neurochirurg om de operatie aan mijn rug in te plannen die al van maar vorig jaar alsmaar uitgesteld word. Ik vrees ervoor dat dat nog eens uitgesteld gaat worden :cry:
Alle stappen zijn thans gezet, opnieuw onder de scanner geweest en zo ....
Geloof toch niet alles wat de mainstreammedia vertelt! 😅
En waarom zouden we dat niet geloven?

De rest van de ouders die niet mondig waren? Wachten op Godot en uit miserie een zelf tester door de klein hunne neus jagen en hope for the best. Meeste hebben het nooit geweten en quarantaine periode uitgezeten, met al dan niet de klein manne te dumpen bij grootouders. (want crèche ging preventief toe)

Kleine wel allesjanse negatief en gewoon maar een snotvalling opgelopen van volk dat hun kinderen niet thuis kan houden als ze ziek zijn. Perdolan om 8u dat de kleine 37.5 heeft bij afzetten en trek u plan crèche (die soort).

Kinderen worden nu eenmaal ziek. En er is nergens een guideline om kinderen thuis te houden als ze snot hebben, dat helpt niet.

Dus pretty please niet zo judgemental zijn. Jij blijft elke dag thuis als ze wat snot hebben?

Die van ons hebben deze week Hand-mond-voet ziekte gehad. Moet keer opzoeken. Je ziet symptoms, dan zijn ze al 2 weken besmettelijk geweest en nog tot 11 weken nadien. Waarom Je ze dan die 3d dat ze snot hebben zou thuishouden is me een raadsel. Idem met vb waterpokken, weken op voorhand besmettelijk voor je iets ziet.

Ik weet dat elke ouder wetenschapper en viroloog is, maar misschien gewoon de richtlijnen van kind en gezin volgen. Zijnde, kind ziek maar <38 graden, hop naar de creche. Waterpokken etc, gewoon naar de crèche. Ze moeten er toch door...

Kinderen worden nu eenmaal ziek. En er is nergens een guideline om kinderen thuis te houden als ze snot hebben, dat helpt niet.

Ik ga uit van kleuterklas, maar lagere school is hetzelfde:
Indien een kind als enig kind in de afdeling van de kinderopvang/kleuterklas COVID-positief is (kind heeft een positief testresultaat OF kind heeft symptomen en er is een bevestigd geval binnen het gezin):

• Het kind blijft in thuisisolatie.
  • De ouders brengen de kinderopvang/de school op de hoogte.
En
Indien een kind symptomen van COVID-19 vertoont en een negatief testresultaat heeft of niet getest werd (geen ernstige symptomen, geen risico contact met bevestigd geval buiten het gezin, geen persoon met risico op ernstige infectie in de omgeving) en er geen bevestigd geval van COVID-19 binnen het gezin is:

• Het kind wordt thuis gehouden totdat zijn of haar gezondheid verbetert;
  • De kinderopvang of kleuterklas blijft open.

"Kinderen worden nu eenmaal ziek" is een beetje een selffulfilling prophecy als je de regels negeert en zo de kans enorm vergroot dat kinderen inderdaad nu eenmaal ziek worden.

Dus pretty please niet zo judgemental zijn. Jij blijft elke dag thuis als ze wat snot hebben?

Die van ons hebben deze week Hand-mond-voet ziekte gehad. Moet keer opzoeken. Je ziet symptoms, dan zijn ze al 2 weken besmettelijk geweest en nog tot 11 weken nadien. Waarom Je ze dan die 3d dat ze snot hebben zou thuishouden is me een raadsel. Idem met vb waterpokken, weken op voorhand besmettelijk voor je iets ziet.
Gelukkig weten we dat de besmettelijkheid van covid anders is dan die van hand-mond-voetziekte. Toch? Want het staat nog maar overal hoelang je besmettelijk bent voor en na de besmetting. Het wordt al 1,5 jaar overal gezegd.
Ik weet dat elke ouder wetenschapper en viroloog is, maar misschien gewoon de richtlijnen van kind en gezin volgen. Zijnde, kind ziek maar <38 graden, hop naar de creche. Waterpokken etc, gewoon naar de crèche. Ze moeten er toch door...
Als dat de richtlijn is van K&G, mag je die altijd linken. Die richtlijnen van Sciensano staan hierboven: Kind is ziek, maar <38: thuis houden.
Het lijkt me heel sterk dat K&G een andere richtlijn gaat hanteren. En als het niet zo is, begeef je je op een gevaarlijk pad met het delen van foute informatie. Er moet maar iemand het volgen.

Als ik mijn kind van 3 jaar met snot en hoest moet thuishouden kan ik ze beter in een kooi steken. Op die leeftijden hoesten en snotteren die mannetjes constant. Dat is gewoon niet haalbaar dus de mijne gaan ook naar school / opvang als ze snotteren. Ik zie daar ook niets anders bij andere kinderen

Zelfde verhaal hier hoor. Enkele maanden geleden begeleidster positief.

Creche iedereen gewaarschuwd volgens het boekje. Contact tracing en test punt volledige onbekwaamheid, desondanks dat ons klein symptomen had en direct contact met de begeleidster, beide toch maar de zwarte piet op elkaar afschuiven. Genen ene van de twee had goesting om te werken tot ik mij eens ferm kwaad gemaakt heb.

Nu ik dan toch bezig ben. Frats twee: familielid die ze pas contacteren 8 dagen na de potentiële besmetting. Ja euh zit dan maar enkele dagen thuis zeker? (besmette persoon had zelf al bijna een week geleden doorgegeven dat hij covid positief was)

Een callcenter Indiërs is competenter dan die bende druiloren en die kosten hoop en al een tientje per dag.
Kan nog erger Zenne, op dag 5 dat ik ziek thuis zat met covid stonden er opeens 2 contacttracers aan mijn deur, die zijn doodleuk 20 minuten in mijne living komen zitten om die vragenlijst in te vullen :')

Kan nog erger Zenne, op dag 5 dat ik ziek thuis zat met covid stonden er opeens 2 contacttracers aan mijn deur, die zijn doodleuk 20 minuten in mijne living komen zitten om die vragenlijst in te vullen :')
20 minuten met 1,5 meter afstand (en misschien met mondmaskers?) is geen hoogrisicocontact.

Ik ken iemand waarbij die appels belde dat ze zich moesten afzonderen van de positief gevallen in het gezin. Diegene die positief was was de 3 jarige dochter. Hoe kunt ge nu afzonderlijk gaan leven met een 3 jarige?

20 minuten met 1,5 meter afstand (en misschien met mondmaskers?) is geen hoogrisicocontact.
Wel in mijn living, waar ik al 5 dagen ziek zat te wezen. Wie weet hoeveel virus daar rondhing? Was ventilatie niet enorm belangrijk? Aangezien ik toch alleen ben heb ik niet met mijn ramen open gezeten ofzo.

Wel in mijn living, waar ik al 5 dagen ziek zat te wezen. Wie weet hoeveel virus daar rondhing? Was ventilatie niet enorm belangrijk? Aangezien ik toch alleen ben heb ik niet met mijn ramen open gezeten ofzo.
Nee, ook niet:
https://covid-19.sciensano.be/nl/procedures/algemeen
  • Een persoon die meer dan 15 minuten contact heeft gehad met een COVID-19 patiënt op een afstand van <1,5 m (“face to face”), maar waarbij beiden adequaat een mondmasker hebben gebruikt (neus en mond bedekt).
  • Een persoon die minder dan 15 minuten contact heeft gehad met een COVID-19 patiënt op een afstand van <1,5 m (“face to face”), zonder correct gebruik van een mondmasker (neus en mond volledig bedekkend) door minstens één van beide personen.
  • Een persoon die zich meer dan 15 minuten in dezelfde kamer/gesloten omgeving bevond met een COVID-19 patiënt, maar waarbij een afstand van >1,5 m gerespecteerd werd. Dit omvat, onder andere, mensen die in dezelfde ruimte werken (behalve de naaste collega’s, indien geen afstand van 1,5m werd gerespecteerd), of samen zaten in een wachtkamer.

Dat is geen hoogrisicocontact. Dat het slimmer is om een paar vensters open te zetten, of het via de telefoon te doen, absoluut. Maar het is geen hoogrisicocontact, en dat is niet zomaar een term. Dat is omdat het risico op overdracht niet zo hoog is.

Ik ken iemand waarbij die appels belde dat ze zich moesten afzonderen van de positief gevallen in het gezin. Diegene die positief was was de 3 jarige dochter. Hoe kunt ge nu afzonderlijk gaan leven met een 3 jarige?
Dat is dan ook de richtlijn. In de mate van het mogelijke.

Nee, ook niet:
https://covid-19.sciensano.be/nl/procedures/algemeen

Dat is geen hoogrisicocontact. Dat het slimmer is om een paar vensters open te zetten, of het via de telefoon te doen, absoluut. Maar het is geen hoogrisicocontact, en dat is niet zomaar een term. Dat is omdat het risico op overdracht niet zo hoog is.

Dat is dan ook de richtlijn. In de mate van het mogelijke.
Maar ik zei toch ook niet dat het een hoogrisicocontact was volgens hun parameters, ik vond het gewoon geen enorm strak plan om rond te rijden om bij zieke mensen in hunne living een klapke te gaan doen.

Het ging bij Enira toch om klein mannen met snot/hoesten én koorts die ff verlaagd werd door de ouders met perdolan zodat ze onder de 38° zitten en in de crèche gedropt worden?

Dat ze het maar verplichten asap. Let's get it over with.
Vanaf een bepaalde datum zeggen: ah niet-gevaccineerd, dan geen plaats voor u in het ziekenhuis

Dat ze het maar verplichten asap. Let's get it over with.
Vanaf een bepaalde datum zeggen: ah niet-gevaccineerd, dan geen plaats voor u in het ziekenhuis
Zelfs als het verplicht zou worden, is dat tweede verschillende stappen te ver.
De expert uit dat artikel zegt dan wel dat er juridisch niks een verplichting in de weg staat. Het weigeren van patiënten in het ziekenhuis ligt wel wat anders, gelukkig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan